Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door steentjuh »

ChantalGrrr schreef:
13 mar 2022, 16:10
Hoi ik zag bij avis met kortingscode d650000 hele goede prijzen voor onze huurperiode. Nu zou ik wel graag willen weten waar deze kortingscode vandaan komt, aka is er een addertje onder het gras. (Moet je voor een aangesloten bedrijf werken etc?)
Ik heb al geprobeerd dit via Google te zoeken en ook hier in de zoekbar, maar daar kwam niks hierover uit.
Zoals @paul-s83 al zegt ben je niet automatisch verzekerd.
Met sommige creditcards ben je automatisch verzekerd bij autohuur en dan kan deze code gunstig zijn.

@esub549 wij hebben de afgelopen 4x gehuurd via AutoEurope. Als je via europa boekt zitten de benodigde verzekeringen er standaard bij en zou je zo kant en klaar moeten zijn.
Kovi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kovi »

paul-s83 schreef:
13 mar 2022, 16:14
@ChantalGrrr Het addertje onder het gras is dat de benodigde verzekeringen (LDW,SLI) niet inbegrepen zijn bij deze code.
Wat geeft code D486602 voor prijzen? Deze kan je zonder problemen gebruiken, en zou alle benodigde verzekeringen moeten bevatten.

@Paul-s83 Dank voor tip en de code. Ik heb deze ingevoerd op Avis.com en als voorbeeld heb ik bijgaande auto geselecteerd. Ik zie in dit overzicht niet de aanbevolen SLI en CDW/TP, of mis ik hierin iets? ook in de aanvullende pakketten en verzekeringen zie ik dit niet voorbij komen.

Of zie ik hier iets over het hoofd?
Avis 1.png
Avis 1.png (23.37 KiB) 2436 keer bekeken
Avis 2.png
Avis 2.png (35.02 KiB) 2436 keer bekeken
Avis 3.png
Avis 3.png (42.9 KiB) 2436 keer bekeken
Avis 4.png
Avis 4.png (44.85 KiB) 2436 keer bekeken
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Kovi
Amerika-ontdekker

Bericht door Kovi »

Met dank aan de eerdere tips, heb ik net gekeken bij Auto europe. Daar een huurauto 14 dagen in mei voor €537,- (Ford Escape). Voor zover ik kan zien zit hier de CDW en de SLI erbij inbegrepen. Voor de SLI een dekking aansprakelijkheid van $1.000.000,-.

Naar mijn idee zou dit een goede deal zijn, met de aanbevolen verzekeringen/dekkingen bij inbegrepen. Zie ik dat goed, of zit hier ook nog een addertje onder het gras?
image.png
image.png (55.5 KiB) 2430 keer bekeken
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

@Kovi Je zou ook eens Avis.is kunnen proberen. Meerdere forumleden hebben via de ijslandse Avis site de beste tarieven gekregen. Daar zouden de verzekeringen 100% erbij moeten zitten.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

@Kovi je geeft aan dat je naar www.avis.COM bent gegaan en daar nu niet ziet dat de noodzakelijke verzekeringen inclusief zijn. Avis.com is de Amerikaanse website van Avis. Dat de verzekeringen niet in jouw overzicht staan zal denk ik komen doordat je bij het invullen van de gegevens op de openingspagina het veld “recidency” niet op “The Netherlands” hebt gezet. Doe je dat wel dan zijn de noodzakelijke verzekeringen WEL inbegrepen en zichtbaar.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Rob_79
Amerika-newbie

Bericht door Rob_79 »

Hallo allen, ik lees al lange tijd mee in de diverse topics op dit fantastische forum en heb mede dankzij jullie meerdere prachtige reizen kunnen maken, dank daarvoor! :clap: Nu ben ik zelf opnieuw op zoek naar een huurauto in de VS en wil graag jullie advies hierbij vragen.

Ik ben op zoek naar een standard SUV voor de periode 21 mei tot 9 juni. Ik heb nog geen vluchten geboekt en ben daar dus redelijk flexibel in. Nu de huurauto een behoorlijke kostenpost is (in tegenstelling tot andere jaren), wil ik mijn reisschema daar enigszins op aanpassen. Ik wil graag naar het westen/midwesten (Denver en westelijker).

Ik heb alle hier besproken websites geprobeerd, maar ben eigenlijk op zoek naar iets wat lijkt op Google flights. Het voordeel daar is dat je snel allerlei verschillende locaties kunt bekijken en vergelijken. Weten jullie van een soortgelijke website voor huurauto's? Iets waar ik de data en autotype kan invoeren en dan de diverse prijzen overzichtelijk kan bekijken? Of moet ik blijven zoeken op alle verschillende websites?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De meeste mensen hier die een goede prijs voor een huurauto vinden doen dat door gebruik te maken van kortingscodes, lid te zijn van een loyaliteitsprogramma, verschillende landensites van een autoverhuurder met elkaar te vergelijken, etc. De autoverhuur-prijsvergelijkers zijn helaas niet zo slim dat ze dat ook doen.

Je zult dus echt zelf aan de bak moeten met zoeken, vrees ik!
Gast

Bericht door Gast »

@Rob_79 zelf kijk ik heel soms op deze sites echter de tips die je hier krijgt met kortingcodes etc zitten juist vaak niet in de vergelijkingsites.

Kijk maar eens op

Kayak.nl
momondo.nl
momondo.de (komt vaakt met andere prijzen)

maar kijk ook eens op:
mietwagen.check24.de

Deze bieden zelf aan maar ook altijd een kijken op:
www.billiger-mietwagen.de
www.mietwagen24.de
www.usareisen.de

en zo kunnen velen van ons nog heel lang doorgaan.
RuthdeLange
Amerikakenner

Bericht door RuthdeLange »

Kovi schreef:
13 mar 2022, 19:11
Met dank aan de eerdere tips, heb ik net gekeken bij Auto europe. Daar een huurauto 14 dagen in mei voor €537,- (Ford Escape). Zie ik dat goed, of zit hier ook nog een addertje onder het gras?
Heb in het verleden ook geboekt bij AE. Zelfde voorwaarden als die jij aangeeft. Was prima in orde. Ook het annuleren en opnieuw boeken bij lagere prijzen ging altijd soepel. Ook vorig jaar zonder problemen kunnen annuleren.
Maar kijk wel met verbazing naar jouw goeie prijs. Kijk zelf al maanden naar de prijzen en kom zelf voor 5 weken (mei/ 1e week juni) niet onder 4530 terwijl het vorig jaar 1080 was voor het hoogseizoen (ook Ford escape). Locatie zal wel belangrijk zijn.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Als ik jouw tekst lees en naar jouw gewenste auto kijk denk ik dat jouw oplossing bij Hertz ligt @RuthdeLange

Lees hier eens wat ....
viewtopic.php?f=30&t=71561&start=980

En kijk eens naarde postings waarin het Hertz CDP 510000 wordt genoemd

Ik heb ooit eens een posting van je over Avis gezien.
Ben je "Preferred Member " ?

Je zou bij www.Avis.is met gebruikmaking van AWD D486602 een prijsvergelijk met Hertz kunnen maken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Rob_79

Wij gaan in dezelfde periode naar Denver en betalen 900 usd voor een midsize bij Hertz met aisle keuze.
Als ik op de door jou genoemde datums kijk op Hertz.nl zie ik dat een standaard SUV echt belachelijk duur is. Een midsize is momenteel 1018 usd
image.png
image.png (52.8 KiB) 2132 keer bekeken
Dit is met gebruik van alle genoemde CDP en PC codes uit het Hertz topic. Gebruik ik de PC code niet, dan komt ook de Midsize tevoorschijn en betaal je 850 usd
image.png
image.png (53.6 KiB) 2132 keer bekeken
Wil je echt 100% zekerheid, kijk dan eens op UScarhire.com en gebruik refferercode 388.
Dan kom ik uit op een bedrag van 1254,39 USD voor de gewenste standard SUV.
image.png

Succes
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door RuthdeLange »

bedeve schreef:
14 mar 2022, 15:01
Als ik jouw tekst lees en naar jouw gewenste auto kijk denk ik dat jouw oplossing bij Hertz ligt @RuthdeLange

Je zou bij www.Avis.is met gebruikmaking van AWD D486602 een prijsvergelijk met Hertz kunnen maken.
Bedankt voor je tips. Ik ga ernaar kijken.
OSMDonald
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door OSMDonald »

Gisteren een boeking bij Avis gedaan met d650000. Bij het reserveren staat vermeld dat er een eigen risico van €0 is, maar in de reserveringsbevestiging wordt niks vermeld over verzekeringen.
Ik heb zojuist eens gebeld met Avis en zelfs zij kunnen hier geen duidelijkheid over geven. Ze zagen geen verzekeringen staan, maar ze zagen wel dat het eigen risico €0 is. De kortingscode komt vanuit een bedrijf/instantie (naam niet onthouden).
Waarschijnlijk komt deze code vanuit een bepaalde bedrijf/instantie die garant staat voor de verzekering. Oftwel, deze code kunnen/mogen wij helemaal niet gebruiken (?).

Iemand die hier nog meer duidelijkheid over kan geven? Ik vind hier verder niets over op het forum en deze code wordt toch veelvuldig gedeeld.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Als de herkomst onduidelijk is, dan is het ieders keuze om een code te gebruiken. De reden waarom deze wordt gedeeld hier, ondanks het gebrek aan de benodigde verzekeringen, is omdat deze verzekeringen bij bepaalde Credit Cards al zit inbegrepen (diverse Amex kaarten e.g.).
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

OSMDonald schreef:
15 mar 2022, 11:31
Waarschijnlijk komt deze code vanuit een bepaalde bedrijf/instantie die garant staat voor de verzekering
Iemand die hier nog meer duidelijkheid over kan geven? Ik vind hier verder niets over op het forum en deze code wordt toch veelvuldig gedeeld.
Mwwwaah : niets over te vinden ?
Dit forum heeft een schitterende " zoek " funktie die je alles laat vinden.
Zo is D650000 ook eerder ter sprake gekomen.
Een AWD die alleen te gebruiken is door Preferred Members

In 2019 heb ik er dit over geschreven...

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... 0&start=20
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Zo, ik probeer een auto te vinden in Orlando van 13-8 - 01-09.
Die lijken een heel eind op te zijn, of bizar duur.
Toevallig nog mensen hier die rond dezelfde periode aan het zoeken zijn?
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente

Bericht door steentjuh »

Al via hertz geprobeerd? Ik vind voor jouw datum een Ifar (midsize suv) voor 1100 dollar.

Kijk eens in het Hertz ultimate choice topic
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Astatic »

matthijst schreef:
15 mar 2022, 21:36
Zo, ik probeer een auto te vinden in Orlando van 13-8 - 01-09.
Die lijken een heel eind op te zijn, of bizar duur.
Toevallig nog mensen hier die rond dezelfde periode aan het zoeken zijn?
Yep, ik heb inmiddels 2 boekingen staan op MCO van 14-8 t/m 2-9.
Bij Hertz cat. C met PC status voor $980 (zelf iets uitkiezen)
En National Full Size met EE status voor $1162 (hier ook zelf iets uitkiezen)

Beter kreeg ik ze niet gevonden en zullen ze denk ik ook niet worden, maar hopelijk kan iemand anders mij het tegendeel bewijzen :lol:

Ik kijk waar ik een mooie full size SUV mee kan nemen, tot nu toe altijd gelukt, maar post covid weet je natuurlijk nooit. Ik hou wel van een gokje en avontuur. Beetje leuk lachen met de greeters en meestal sleep je er wel iets leuks uit als je een leuk praatje hebt :thumbup:
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
bugboy
Amerika-newbie

Bericht door bugboy »

Dank voor dit topic. Ik was een huurauto aan het uitzoeken voor 1-4 t/m 1-5 in de Bay area (pickup: San Francisco airport). Via de Nederlandse sites allemaal stervensduur, maar via Avis IJsland inderdaad nog enigszins betaalbaar. Voor support hoef je niet naar Avis IJsland te bellen, want daar krijg je meteen te horen dat ze niets voor je kunnen betekenen. Ik had graag nog een extra bestuurder toegevoegd, maar dat lukt niet via AVIS IJsland. Via AVIS US is die optie niet beschikbaar, maar het blijkt dus dat dit gewoon ter plekke geregeld moet worden ($65 extra).

Ik heb nu trouwens een Ford Mustang Convertible (of gelijkwaardig) gehuurd in San Francisco van 1-4 t/m 1-5 voor $2.400 (incl. verzekeringen). Als iemand een betere deal weet, dan houd ik me aanbevolen.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

bugboy schreef:
16 mar 2022, 11:12
Als iemand een betere deal weet, dan houd ik me aanbevolen.
Ik vind op Hertz met code510000 voor jouw periode een cat D voor $1243...en dan met keuze uit PC (of vriendelijk praatje met greeter) zou je zeer waarschijnlijk een Mustang kunnen krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer