Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ja daar is die weer, de Corona vraag.....
Ja daar is die weer, de Corona vraag.....
Goedenavond allemaal,
Mijn vrouw, onze zoon en ik willen op 22 april een 16 daagse reis maken naar USA via Toronto.
Dit ivm kostprijs tickets en autohuur.
Echter willen wij na 2 dagen in Canada via Niagara Falls door naar Amerika om daar 14 dagen rond te reizen.
IK ben op verschillende sites, waaronder Homeland security, aan het zoeken, of het mogelijk is, en zo ja wat we allemaal buiten paspoort, Esta/Eta, Volledig gevaccineerd, en voor Canada de ArriveCAN app, nodig hebben.. op 8 mei willen wij weer terug zijn om de vlucht terug naar Amsterdam te pakken
In 2018 hebben we deze grenzen ook genomen, echter was Covid nog niet in het spel..
Wie kan ons helpen..
Mijn vrouw, onze zoon en ik willen op 22 april een 16 daagse reis maken naar USA via Toronto.
Dit ivm kostprijs tickets en autohuur.
Echter willen wij na 2 dagen in Canada via Niagara Falls door naar Amerika om daar 14 dagen rond te reizen.
IK ben op verschillende sites, waaronder Homeland security, aan het zoeken, of het mogelijk is, en zo ja wat we allemaal buiten paspoort, Esta/Eta, Volledig gevaccineerd, en voor Canada de ArriveCAN app, nodig hebben.. op 8 mei willen wij weer terug zijn om de vlucht terug naar Amsterdam te pakken
In 2018 hebben we deze grenzen ook genomen, echter was Covid nog niet in het spel..
Wie kan ons helpen..
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ja daar is die weer, de Corona vraag.....
Op dit moment is het zo dat, als je in Canada landt, je 14 dagen in quarantine/zelf-isolatie moet. Je zal moeten kijken of je dan binnen die 2 weken alsnog de grens over mag. Ik mag in ieder geval zelfs niet eens naar de winkel gaan voor inkopen, en ben gisteren thuis gekomen (Canada). Ben er dan ook nog eens uitgepikt om een extra covid test bij landing te doen (ondanks mijn negatief resultaat op de PCR test alvorens terug af te mogen reizen naar Canada). Hier kan je de officiele info vinden, maar het wijzigt regelmatig, dus wat nu is, kan volgende week weeral anders zijn: https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... zard-start
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Canada op dit moment overslaan. Amerika is (over het algemeen) veel 'makkelijker' geweest de afgelopen 2 jaar, met minder strikte/absolute lockdowns. In Canada is de gezondheidszorg grotendeels gratis, dus zijn ze misschien wat strenger, want meer mensen ziek = dat kost de overheid rechtstreeks meer geld.
Elke
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik weet niet hoe je geboekt hebt.. Annuleerbaar niet annuleerbaar en hoe kort van te voren je eventueel kunt annuleren. Pakketaanbieder of los ect. . Dit zijn nu de regels. Als je op korte termijn moet beslissen zou ik Canada mijden. Dan kun je beter vliegen op de VS waar veel minder beperkingen zijn.
Als je kort voor vertrek nog kunt annuleren kun je de boel nog even aanhouden. We gaan richting (heel voorzichtig dan) het mooiere weer. Ook zie je steeds meer landen bewegen naar het loslaten van de maatregelen (VK, Noorwegen, Denemarken). 22 april is nog zo ver weg. De situatie kan dan compleet anders zijn.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
22 april vliegen we naar Toronto..... alles met testen geregeld... godzijdank nog niks betaald, want...... testen naar Canada is niet meer vanaf 1 april.... we kunnen los... 23 april bij niagara falls de grens over naar usa, ook geen testen... eindelijk. Het begint behoorlijk te kriebelen
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je er als steekproef tussenuit gepikt kan worden, maar je hoeft de uitslag niet meer in quarantaine af te wachten. Wij tellen de dagen tot juni ook af. Al lang trouwens hoor. Je moest eens weten hoeveel streepjes er hier al op de muur staan 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht