Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Avis Preferred
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: Avis Preferred
Ik heb afgelopen december voor het eerst bij Avis gehuurd, en door match President geworden. Ik moest ook in de rij aansluiten (op MCO was dat) ... Dat vond ik beetje jammer, maar kreeg mooie upgrade uiteindelijk (zonder te hoeven vragen), en de prijs was heel goed, dus neem ik maar op de koop toe ! Hoopte beetje dat de tweede keer (eind april op SLC), omdat je al keer bij balie en zo bent geweest nu een keer, het wel automatisch zou gaan. Grootste model nu gehuurd, dus upgrade zit er toch niet in
! Maar ik ga nog wel bij AVIS wat informeren, kijken hoe en wat mogelijk is.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Na de twee wat negatievere verhalen hierboven kan ik gelukkig ook een positieve ervaring delen met Avis, weliswaar in Spanje (ALC). Omdat ik met succes gebruik heb kunnen maken van PC statusvoordelen en codes uit dit topic post ik het toch even.
Ik heb geboekt met de E888804 code van @terpies, waarvoor dank. Die gaf een goede korting. Zeker na afgelopen maandag de prijzen nog even te checken, door opnieuw te boeken nog eens 100 euro kunnen besparen. Uiteindelijk 23 euro per dag betaald voor een groep C.
Bij het ophalen bleek de balie in de terminal uberhaupt dicht te zijn dus iedereen kon gelijk doorlopen naar de garage. Daar lag de sleutel klaar bij de balie, alleen de rijbewijzen (2e bestuurder inderdaad gratis) laten zien. De auto was een upgrade van geboekte groep C naar een groep G (Citroen C5 Aircross met 20k km). Geen vragen gehad over de gebruikte code. Ook dank aan @bedeve voor de bevestiging eerder in dit topic dat ze in ALC ook de voordelen van PC status bieden.
Ik heb geboekt met de E888804 code van @terpies, waarvoor dank. Die gaf een goede korting. Zeker na afgelopen maandag de prijzen nog even te checken, door opnieuw te boeken nog eens 100 euro kunnen besparen. Uiteindelijk 23 euro per dag betaald voor een groep C.
Bij het ophalen bleek de balie in de terminal uberhaupt dicht te zijn dus iedereen kon gelijk doorlopen naar de garage. Daar lag de sleutel klaar bij de balie, alleen de rijbewijzen (2e bestuurder inderdaad gratis) laten zien. De auto was een upgrade van geboekte groep C naar een groep G (Citroen C5 Aircross met 20k km). Geen vragen gehad over de gebruikte code. Ook dank aan @bedeve voor de bevestiging eerder in dit topic dat ze in ALC ook de voordelen van PC status bieden.
- bedeve
- Amerika-expert
@Thijs86
In mei vlieg ik van LAX naar ALC en kom ik ook weer bij Avis

In mei vlieg ik van LAX naar ALC en kom ik ook weer bij Avis
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vandaag de auto, opgehaald bij Avis op Las Vegas airport. Was maar gewoon in de rij gaan staan, was de eerste keer via Avis. Werd gelijk vermeld, aangezien ik president circle ben dat ik naar het loket bij de auto's moest melden. President circle is dus wel gelijk herkend. Nissan Armada platnium meegekregen, dus volgens heb ik wel een update gekregen, zoals aangeven bij de balie. Voor 16 dagen 930 Euro betaald, dus met de huidige prijzen volgens mij een aardige deal. Over de gebruikte code, dus niks gehoord.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb antwoord gekregen van Avis USA op mijn vraag over AWD code D486602.
Zie hieronder voor mijn vraag en het antwoord van Avis.
Mijn vraag;
Zie hieronder voor mijn vraag en het antwoord van Avis.
Mijn vraag;
Antwoord Avis;Could you please tell me if there are any restrictions for me in using this AWD code?
Is this code valid for me (as a European citizen renting a car in Seattle, USA) or could I expect problems when picking up the car?
Our records show your reservation is active and the discount code was added correctly on your booking, there should be no problems in regards to this discount code at your vehicle pick up.
Op 25 maart heb ik hier de reactie van Avis gestuurd mbt de vraag of de Europese President Circle ook te zien was in de VS.
Daarop nog een vraag gestuurd of je wel van je rechten gebruik kunt maken als je je digitale kaart laat zien. Reactie:At avis.com you can’t use the online account with your European wizard number, because
avis.com doesn’t recognise every settings which is visible at Avis.nl.
In this case please avoid to use the online account (of avis.com), but you can reserve at avis.com or use the online account of avis.nl.
I hope it will help you.
If you need further assistance please do not hesitate to contact us.
Have a nice day!
Best regards,
Maar je zult bij de eerste huur wel langs de balie moeten. Wel kun je gebruik maken van de preferred rij. Check wel even of je preferred in je .com account hebt staan.Yes, you will have Loyalty President’s Club benefit in the US as well.
Have a nice day!
Best regards,
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoe hebben jullie die avis.com account aangemaakt? Ik kom aan de credit card en geef mijn Amex card in en krijg de melding gebruik andere kaart.
Dus ik veronderstel dat ze kunnen zien als het een europese kaart is en geen amerikaanse?
En andere vraag,
Ik had een booking bij avis.se gemaakt maar door de (fors) goedkopere prijzen via avis.dk heb ik daar ook een boeking gemaakt.
Nu kan ik vanuit de website die boeking bij avis.se niet annuleren.
Maar als ik ter plaatse in Miami de boeking van avis.dk voorleg en deze gebruik dan zal die van avis.se toch automatisch geanulleerd worden?
Beiden zijn met betalen aan de desk.
Dus ik veronderstel dat ze kunnen zien als het een europese kaart is en geen amerikaanse?
En andere vraag,
Ik had een booking bij avis.se gemaakt maar door de (fors) goedkopere prijzen via avis.dk heb ik daar ook een boeking gemaakt.
Nu kan ik vanuit de website die boeking bij avis.se niet annuleren.
Maar als ik ter plaatse in Miami de boeking van avis.dk voorleg en deze gebruik dan zal die van avis.se toch automatisch geanulleerd worden?
Beiden zijn met betalen aan de desk.
NY, CA, NV, UT, AZ, FL, GA, SC, NC, TN, AL
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Maar dus geen manier om de 1e keer skip the counter te doen zonder een keer bij hun geboekt te hebben....
Ach ja, kan nooit erger zijn dan Dollar, die hebben ooit gewoon glashard staan liegen tegen mij over boetes enzo
Ach ja, kan nooit erger zijn dan Dollar, die hebben ooit gewoon glashard staan liegen tegen mij over boetes enzo

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
@MartijnVP In mijn boeking staat dat je het volledige bedrag terug krijgt als je 24 uur van te voren annuleert.
Dus weet niet of het verstandig is om te wachten tot je aan de balie staat.
Dus weet niet of het verstandig is om te wachten tot je aan de balie staat.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Wil je bevestiging van vragen m.b.t. je avis boeking dan kun je altijd mailen met avis.com. Je krijgt direct een bevestiging van je vraag en ze reageren binnen enkele dagen: custserv@avis.com
Je kunt ook chatten op avis.com. Tijdens Amerikaanse kantooruren lukt het het best. Je krijgt wellicht vaak de melding dat er niemand aanwezig is maar volharding helpt. De chat staat op .com en verschijnt als je je boeking opent op .com. Om verwarring te voorkomen wel expliciet aangeven dat je bij avis.is of avis.dk hebt geboekt.
Je kunt ook chatten op avis.com. Tijdens Amerikaanse kantooruren lukt het het best. Je krijgt wellicht vaak de melding dat er niemand aanwezig is maar volharding helpt. De chat staat op .com en verschijnt als je je boeking opent op .com. Om verwarring te voorkomen wel expliciet aangeven dat je bij avis.is of avis.dk hebt geboekt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ter aanvulling: als je op een andere site dan de .com-site van Avis geboekt hebt kun je ook zelf je reservering opvragen via de .com site via 'Reservations' en vervolgens via 'View / Modify / Cancel'. Laat het land op USA staan en vul je achternaam + reserveringsnummer in.
Je krijgt dan de Amerikaanse versie van je boeking te zien, compleet met Amerikaans reserveringsnummer. Vervolgens heb je de mogelijkheid je reservering naar jezelf te mailen of te printen. Modify / Cancel zou ik niet via deze site doen mocht dat nodig zijn. Dan beter oude reservering annuleren via de Europese Avis site en nieuwe maken. Wel van te voren kijken of het tarief nog beschikbaar is.
Roland
Je krijgt dan de Amerikaanse versie van je boeking te zien, compleet met Amerikaans reserveringsnummer. Vervolgens heb je de mogelijkheid je reservering naar jezelf te mailen of te printen. Modify / Cancel zou ik niet via deze site doen mocht dat nodig zijn. Dan beter oude reservering annuleren via de Europese Avis site en nieuwe maken. Wel van te voren kijken of het tarief nog beschikbaar is.
Roland
Het gekke bij mij is dat ik met mijn avis.com account wel kan inloggen op avis.is website (zelfde wizard Number en boeking zichtbaar), terwijl inloggen met avis.com account inderdaad niet lukt op de avis.nl website.Trom schreef: ↑30 mar 2022, 15:29At avis.com you can’t use the online account with your European wizard number, because
avis.com doesn’t recognise every settings which is visible at Avis.nl.
In this case please avoid to use the online account (of avis.com), but you can reserve at avis.com or use the online account of avis.nl.
I hope it will help you.
Have a nice day!
Best regards,
Laatst gewijzigd door Seyst op 03 apr 2022, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
kun je met je inlognaam en wachtwoord van avis.nl ook niet inloggen bij avis.is. Bij mij lukt dat wel.
Er is trouwens m.i. geen enkele meerwaarde om je .is boeking op op .nl te kunnen zien.
Wel vind ik het fijn om in te loggen bij avis.com.
Er is trouwens m.i. geen enkele meerwaarde om je .is boeking op op .nl te kunnen zien.
Wel vind ik het fijn om in te loggen bij avis.com.
Ik heb zelf geen avis.nl account aangemaakt omdat ik er de meerwaarde toen nog niet van inzag (dacht dat je één account hebt voor elke Avis website).Wanneer ik nu een avis.nl account wil aanmaken met hetzelfde mail adres als mijn avis.com account, geeft die wel aan dat dit e-mailadres al in gebruik is. Vind het een vrij krom systeem eerlijk gezegd en zie zelf nog niet de meerwaarde in het hebben van zowel een .nl als een .com Avis account.
Afgelopen weekend heb ik een auto gehuurd via de IJslandse website. De reservering stond gelijk in de Avis app, alleen sinds vanochtend niet meer. Ik heb Avis.nl gemaild hoe dit kan.
De reservering is wel te zien via avis.com, waarbij ik de volgende verzekeringen zie. Ik lees op het forum dat LDW en SLI belangrijk zijn. Maar op mijn reservering staat Cover The Car (LDW) en
Third Party Liability (TPL). Geen SLI dus. Of is TPL hetzelfde als SLI? Alvast bedankt!!
De reservering is wel te zien via avis.com, waarbij ik de volgende verzekeringen zie. Ik lees op het forum dat LDW en SLI belangrijk zijn. Maar op mijn reservering staat Cover The Car (LDW) en
Third Party Liability (TPL). Geen SLI dus. Of is TPL hetzelfde als SLI? Alvast bedankt!!
Ja, die heb ik ook en dat is voldoende. Ervan uit gaande dat je ook een reisverzekering hebt incl medische kosten.
Ik kan alleen mijn reservering vinden als ik mijn res.nummer invoer, is dat bij jou ook zo?
Ik kan alleen mijn reservering vinden als ik mijn res.nummer invoer, is dat bij jou ook zo?
O? wil je vertellen hoe dit zit...?? en hopelijk goed opgelost?
Heb me de afgelopen weken aardig verdiept in de autohuur mogelijkheden en alle kortingen. Inmiddels bij Avis een goeie deal kunnen boeken voor mijn aanstaande reis naar New York in augustus. Wat me nu nog niet helemaal duidelijk is, is of het ook loont om status te matchen als je nog niet eerder gehuurd hebt. Ik heb nu bij Avis preferred en Hertz een account aangemaakt, maar heeft het (al) zin om deze te matchen ook al heb ik nog niet daadwerkelijk gehuurd? Levert het dan daadwerkelijk al voordeel op? Heb nu tussen Avis en Hertz wel een match verzoek gedaan, maar weet dus niet echt of het zin heeft gehad.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben wel benieuwd of je antwoord krijgt en waarom de boeking niet meer zichtbaar is. Ook al geprobeerd uit te loggen in de app en weer in te loggen?
Net even check gedaan, staat bij mij nog netjes in de app (geboekt bij Avis.dk met achteraf betalen).
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het zin kan hebben als je kunt matchen naar de President's Club/Circle bij beide. In mijn optiek heb je er dan het meeste baat bij. Dankzij mijn status by Wyndham Rewards kon ik beide naar de hoogste status opwaarderen. Over 2 maanden weet ik of het voordeel opgeleverd heeft.Senia schreef: ↑05 apr 2022, 16:41Ik heb nu bij Avis preferred en Hertz een account aangemaakt, maar heeft het (al) zin om deze te matchen ook al heb ik nog niet daadwerkelijk gehuurd? Levert het dan daadwerkelijk al voordeel op? Heb nu tussen Avis en Hertz wel een match verzoek gedaan, maar weet dus niet echt of het zin heeft gehad

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1665 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto