Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vrieskou zonder hookup en elektriciteit ??
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Vrieskou zonder hookup en elektriciteit ??
We gaan volgende week op reis!
Maar het wordt koud in Yosemite!
Voorspelling is nu -10 s nachts.
We huren een camper van Road Bear.
Iemand hier ervaring mee?
We wilden er een paar nachten staan zónder stroom in het park van Yosemite
De accu vd verwarming is na 1 nacht zonder stroom al op, aldus de handleiding van Road Bear.
Ook is de camper ws niet ‘winterklaar’ gemaakt.
Zou het met deze temperaturen dan onmogelijk zijn om in Yosemite te overnachten? Wellicht op zoek naar een camping mét voorzieningen id buurt?
Maar het wordt koud in Yosemite!
Voorspelling is nu -10 s nachts.
We huren een camper van Road Bear.
Iemand hier ervaring mee?
We wilden er een paar nachten staan zónder stroom in het park van Yosemite
De accu vd verwarming is na 1 nacht zonder stroom al op, aldus de handleiding van Road Bear.
Ook is de camper ws niet ‘winterklaar’ gemaakt.
Zou het met deze temperaturen dan onmogelijk zijn om in Yosemite te overnachten? Wellicht op zoek naar een camping mét voorzieningen id buurt?
Re: Vrieskou zonder hookup en elektriciteit ??
Het lijkt me dat je het antwoord al zelf geeft: Op zoek naar een kampeerplek met stroom
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar zie je dat het -10 wordt?
En is dat in de vallei?
Ik zou het eerst maar eens afwachten. Het lijkt me dat er buiten het park in die periode wel genoeg te vinden is.
Marianne
En is dat in de vallei?
Ik zou het eerst maar eens afwachten. Het lijkt me dat er buiten het park in die periode wel genoeg te vinden is.
Marianne
@Anne4628
Het niet 'winterklaar' zijn van de RV is op eigen risico. Heb hem nooit gebruikt, maar de generator ($3 per uur verbruik bij inleveren RV) levert de stroom voor de verwarming. Maar in sommige Parks mag je deze niet altijd constant laten draaien i.v.m. geluidsoverlast. Kan je roadbear niet vragen om de RV 'winterklaar' af te leveren? Grey/Black tanks kun je zelf antivries in spoelen, nooit problemen mee gehad, tot -8 's-nachts. Maar dat waren wegbrengcampers die winterized waren voor de dunnere waterleidingen.
Het niet 'winterklaar' zijn van de RV is op eigen risico. Heb hem nooit gebruikt, maar de generator ($3 per uur verbruik bij inleveren RV) levert de stroom voor de verwarming. Maar in sommige Parks mag je deze niet altijd constant laten draaien i.v.m. geluidsoverlast. Kan je roadbear niet vragen om de RV 'winterklaar' af te leveren? Grey/Black tanks kun je zelf antivries in spoelen, nooit problemen mee gehad, tot -8 's-nachts. Maar dat waren wegbrengcampers die winterized waren voor de dunnere waterleidingen.
19 States so far...
En het moet wel 24/7 heel koud zijn dat de binnen leidingen bevriezen. Als je de dunne leidingen laat leeglopen voor de nacht , en de kranen/douche open laat staan, kan er weinig gebeuren.
19 States so far...
-
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef: ↑04 apr 2022, 21:00Waar zie je dat het -10 wordt?
En is dat in de vallei?
Marianne
Dag Marianne,
Thanks voor je reactie!
We zien de temp van -10 id nacht id app ‘weer’ op de locatie Yosemite. Het zou idd kunnen dat t is valley minder koud is…
Echter… nu staat er -11 én sneeuw!
-
- Amerika-ontdekker

-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Met -5 en een beetje wind bevriest de boel binnen no-time. Pas er mee op, de kosten zijn behoorlijk als er iets kapot vriest
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja hier heb ik wel ervaring mee. Afgelopen najaar bij dergelijke temperaturen zonder hook-ups met een Road Bear C-30 gekampeerd. Ik zou je vraag even in twee splitsen. Ten eerste verwarming zonder hook-ups, ten tweede de kans op bevriezing van leidingen en tanks.
Het eerste punt, verwarming zonder hook-ups, is geen enkel probleem. Voor verwarming van de camper en tap-water zit een grote LPG tank ingebouwd. Daar doe je zelfs bij deze temperaturen minimaal een week mee, waarschijnlijk langer. De verwarming gebruikt wel een beetje elektriciteit uit de accu's voor de aandrijving van de ventilator (het is warme lucht verwarming). Maar de accu's zijn groot genoeg om een nacht de verwarming te laten draaien. Een half uurtje rijden of generator per dag is voldoende om de accu's opgeladen te houden. De motor van de camper heeft een aparte accu dus starten zou ook geen probleem moeten zijn. Dus itt wat hierboven wordt gesuggereerd, heb je geen hook-ups of generator voor verwarming nodig. Road Bear heeft meestal vrij nieuwe campers waardoor de accu;s ook nog goed zijn.
Het tweede punt, bevriezing van leidingen en tanks is wel een ding. Er zijn mogelijkheden met antivries maar daar heb ik geen ervaring mee. Je kan zo veel mogelijk de leidingen leeg laten lopen door de pomp uit te zetten en de kranen open, maar dat sluit niet alle risico's uit. Bij ons is het goed gegaan zonder voorzorgsmaatregelen. We hebben wel bewust de verwarming 's nachts aan laten staan, dat zorgt ook onder de RV wel voor een hogere temperatuur. Een andere camping met hook-ups gaat maakt geen verschil in de kans op bevriezing van de leidingen van de RV. Ik zie voor nu geen bizar koude nachten meer voorspeld dus me niet al te veel zorgen maken.
Ik kan bevestigen wat @Thijs86 zegt. Bij Cruise America campers heb je gas nodig om de verwarming te gebruiken en niet zozeer elektra. Zelf hebben we wel eens in de sneeuw gestaan onder nul, maar met de verwarming de hele nacht aan was het geen probleem. Ik zou het gewoon proberen en raad vragen aan andere kampeerders ter plekke als je twijfelt of je moet winterizen. Wij hebben het nog nooit hoeven doen, maar het zal er aan liggen hoe beschut je staat en hoe erg het vriest.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het weerbericht op de NPS site (via https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm) geeft nu ook vorst aan in de vallei. Ik ben ben benieuwd hoe het jullie vergaat! Wanneer zijn jullie er precies?
Hou er rekening mee dat sneeuwkettingen verplicht kunnen zijn:
Marianne
Hou er rekening mee dat sneeuwkettingen verplicht kunnen zijn:
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht