Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dirk70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Dirk70 »

Dirk70 schreef:
01 jun 2022, 18:58
Trom schreef:
01 jun 2022, 18:33
De meet and assist site was weer te bereiken. Ik heb een boeking gemaakt voor a.s. zaterdag. Betaling is geslaagd.
Ik kreeg een mailtje met een wat twijfelachtige tekst:

Is het nu wel rond of hoor ik dat binnen 48 uur?
Heb hetzelfde mailtje ontvangen. Effe afwachten zeker.
Ondertussen bijna 3 dagen verder en nog geen bevestiging gekregen.
Beetje bezorgd. Probeer je hun via mail te contacteren krijg je standaard antwoord. Ondertussen tem 12/6 volgeboekt
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Ik kreeg volgende dag een bericht dat ze geen beschikbaarheid hadden. Vandaag was het geld teruggestort.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

KLM annuleert tot 50 vluchten per dag dit pinksterweekend

Morgen vertrek ik, prima weekend gekozen :thumbup:. Laat ons hopen dat dit vooral schengenvluchten betreft waarbij meerdere vluchten per dag naar dezelfde bestemming beschikbaar zijn.
Jozs
Amerikafan

Bericht door Jozs »

Vanmorgen vertrek 2: om 9u30 aan de vertrekhal, om 10u was ik door security via de incheck en bag drop off. Op een halfuurtje was ik dus door priority en in principe aan de gate. Als delta silver (skyteam elite) wel priority security gehad ook. En gelukkig, want de incheckrij viel mee, maar de security rij stond tot op de benedenverdieping. Gelukkig voor mij is priority voor gewone elite dus niet opgesplitst op Schiphol .
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

:thumbup:
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

KLM zegt vandaag gewoon “sorry, we nemen je niet mee naar Schiphol” vanop gelijk welke Europese luchthaven, waardoor je dus je connectie met gelijk welke vlucht dus ook niet kan halen. Wat een shitshow. In de meeste gevallen zou dit voor mij een dag vakantie kwijt beteken, want je kan pas de dag nadien opnieuw een vlucht nemen…
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Als ze ze wel hadden meegenomen, dan was de kans dat ze hun connectie hadden gehaald al vrij klein geweest. Door een combinatie van onderhoud aan een van de landingsbanen (groot onderhoud aan de Aalsmeerbaan, waardoor ook een deel van de Kaagbaan eruit ligt) en de windrichting, waren er te weinig banen beschikbaar; bijna niets vliegt op tijd. Niet dat dat het minder vervelend maakt.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 04 jun 2022, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote weg
Timothy555
Amerika-expert

Lekker bezig daar in Schiphol. Een onderhoudje inplannen op de zaterdag van het Pinksterweekend. Dat kon niet zo ergens op de kalmste weekdag volgende week?
Jozs
Amerikafan

Bericht door Jozs »

Wij zijn inderdaad ook een dik uur later vertrokken. Bleven gewoon in een gesloten vliegtuig aan de gate staan: enigste verklaring van de piloot was: het is druk, er zijn veel vliegtuigen die nu vertrekken, dus we moeten nog even wachten. Ik dacht echt wtf is dit voor regeling.

Die onderhoudswerken verklaren dus veel, maar vind ik persoonlijk ook een bad timing.
Timothy555
Amerika-expert

@Jozs beetje off-topic, maar ik had het ooit voor op JFK - op tijd boarden en weg bij de gate (vlucht naar Brussel), en de piloot roept doodleuk af “soooooo at this point *kraak kraak* there are about ummmmm 30 planes queuing ahead of us”.

Hele film uitgekeken op’t tarmac, 2u10 minuten later vertrokken we…
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Timothy555 schreef:
04 jun 2022, 21:27
Lekker bezig daar in Schiphol. Een onderhoudje inplannen op de zaterdag van het Pinksterweekend. Dat kon niet zo ergens op de kalmste weekdag volgende week?
De Aalsmeerbaan is al sinds begin april dicht en blijft dat tot ergens in de zomer.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Timothy555 schreef:
04 jun 2022, 21:45
@Jozs beetje off-topic, maar ik had het ooit voor op JFK - op tijd boarden en weg bij de gate (vlucht naar Brussel), en de piloot roept doodleuk af “soooooo at this point *kraak kraak* there are about ummmmm 30 planes queuing ahead of us”.

Hele film uitgekeken op’t tarmac, 2u10 minuten later vertrokken we…
Niks veranderd dan. Paar weken terug hadden we ook (gelukkig een lichtere versie van) dit file rijden naar de startbaan. Helaas zonder film want het entertainment system was defect en is de hele vlucht niet meer aan geweest 🥴
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij stonden 31 maart ook ruim 2u in de rij voor de startbaan op JFK :roll:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Nou, daar komt mijn ervaring met “meet en assist: 0930 afgesproken bij deur F vertrekhal 2. Daar stond onze hostess al te wachten. We liepen vervolgens met haar naar de bagage afgifte waar zij tegen iedereen riep: ik heb VIP’s bij me en alle afzet linten gingen open ! Vervolgens de security in 5 minuten door (konden alle rijen langs en direct onzes handbagage laten scannen). Toe via de priority langs de douane! Alles bij elkaar nog geen 20 minuten. Hahahaha. Kortom: het werkt ! Nu erg lang koffiedrinken voordat we gaan boarden (helaas staan we in de rij bij Starbucks 😊
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Mooi :thumbup:
Goede reis verder
ClaudiaMaria
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaudiaMaria »

Fijn om te lezen dat Meet&Assist zo goed werkt! Wij hebben het inmiddels ook geboekt voor onze reis in juli. En nou maar hopen dat er geen vluchten meer worden geannuleerd.
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Ik heb het ook net aangevraagd voor onze reis met vertrek op 17 juli. Houden ze voor Niet-Europese vluchten ook de 2 uur aan? Ik heb onze vertrektijd ingevuld (13.35 uur). Maar als we dan om 11.35 uur worden opgewacht, vind ik het net weer wat krap aan… Iemand ervaring?
Loves Vegas!
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Ik heb de tijd aangegeven dat ik de dienst wil afnemen . Dus van 0930 tot 1130. We vertrekken om 1230
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Ah top. Ga ik dat nog even doorgeven.
Loves Vegas!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

marieke van oorschot schreef:
05 jun 2022, 11:07
Ik heb het ook net aangevraagd voor onze reis met vertrek op 17 juli. Houden ze voor Niet-Europese vluchten ook de 2 uur aan? Ik heb onze vertrektijd ingevuld (13.35 uur). Maar als we dan om 11.35 uur worden opgewacht, vind ik het net weer wat krap aan… Iemand ervaring?
Dat is echt meer dan tijd genoeg. Het hele idee van deze service is nu juist dat je overal langs wordt geloodst. Als je lounge toegang hebt kun je overwegen wat eerder te komen, maar zonder lounge toegang zou ik dat niet doen, dan zit je uiteindelijk uren bij een gate te wachten totdat je mag boarden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer