De meet and assist site was weer te bereiken. Ik heb een boeking gemaakt voor a.s. zaterdag. Betaling is geslaagd.
Ik kreeg een mailtje met een wat twijfelachtige tekst:
Is het nu wel rond of hoor ik dat binnen 48 uur?
Heb hetzelfde mailtje ontvangen. Effe afwachten zeker.
Ondertussen bijna 3 dagen verder en nog geen bevestiging gekregen.
Beetje bezorgd. Probeer je hun via mail te contacteren krijg je standaard antwoord. Ondertussen tem 12/6 volgeboekt
Morgen vertrek ik, prima weekend gekozen . Laat ons hopen dat dit vooral schengenvluchten betreft waarbij meerdere vluchten per dag naar dezelfde bestemming beschikbaar zijn.
Vanmorgen vertrek 2: om 9u30 aan de vertrekhal, om 10u was ik door security via de incheck en bag drop off. Op een halfuurtje was ik dus door priority en in principe aan de gate. Als delta silver (skyteam elite) wel priority security gehad ook. En gelukkig, want de incheckrij viel mee, maar de security rij stond tot op de benedenverdieping. Gelukkig voor mij is priority voor gewone elite dus niet opgesplitst op Schiphol .
KLM zegt vandaag gewoon “sorry, we nemen je niet mee naar Schiphol” vanop gelijk welke Europese luchthaven, waardoor je dus je connectie met gelijk welke vlucht dus ook niet kan halen. Wat een shitshow. In de meeste gevallen zou dit voor mij een dag vakantie kwijt beteken, want je kan pas de dag nadien opnieuw een vlucht nemen…
Als ze ze wel hadden meegenomen, dan was de kans dat ze hun connectie hadden gehaald al vrij klein geweest. Door een combinatie van onderhoud aan een van de landingsbanen (groot onderhoud aan de Aalsmeerbaan, waardoor ook een deel van de Kaagbaan eruit ligt) en de windrichting, waren er te weinig banen beschikbaar; bijna niets vliegt op tijd. Niet dat dat het minder vervelend maakt.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 04 jun 2022, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:quote weg
Lekker bezig daar in Schiphol. Een onderhoudje inplannen op de zaterdag van het Pinksterweekend. Dat kon niet zo ergens op de kalmste weekdag volgende week?
Wij zijn inderdaad ook een dik uur later vertrokken. Bleven gewoon in een gesloten vliegtuig aan de gate staan: enigste verklaring van de piloot was: het is druk, er zijn veel vliegtuigen die nu vertrekken, dus we moeten nog even wachten. Ik dacht echt wtf is dit voor regeling.
Die onderhoudswerken verklaren dus veel, maar vind ik persoonlijk ook een bad timing.
@Jozs beetje off-topic, maar ik had het ooit voor op JFK - op tijd boarden en weg bij de gate (vlucht naar Brussel), en de piloot roept doodleuk af “soooooo at this point *kraak kraak* there are about ummmmm 30 planes queuing ahead of us”.
Hele film uitgekeken op’t tarmac, 2u10 minuten later vertrokken we…
Lekker bezig daar in Schiphol. Een onderhoudje inplannen op de zaterdag van het Pinksterweekend. Dat kon niet zo ergens op de kalmste weekdag volgende week?
De Aalsmeerbaan is al sinds begin april dicht en blijft dat tot ergens in de zomer.
@Jozs beetje off-topic, maar ik had het ooit voor op JFK - op tijd boarden en weg bij de gate (vlucht naar Brussel), en de piloot roept doodleuk af “soooooo at this point *kraak kraak* there are about ummmmm 30 planes queuing ahead of us”.
Hele film uitgekeken op’t tarmac, 2u10 minuten later vertrokken we…
Niks veranderd dan. Paar weken terug hadden we ook (gelukkig een lichtere versie van) dit file rijden naar de startbaan. Helaas zonder film want het entertainment system was defect en is de hele vlucht niet meer aan geweest
Nou, daar komt mijn ervaring met “meet en assist: 0930 afgesproken bij deur F vertrekhal 2. Daar stond onze hostess al te wachten. We liepen vervolgens met haar naar de bagage afgifte waar zij tegen iedereen riep: ik heb VIP’s bij me en alle afzet linten gingen open ! Vervolgens de security in 5 minuten door (konden alle rijen langs en direct onzes handbagage laten scannen). Toe via de priority langs de douane! Alles bij elkaar nog geen 20 minuten. Hahahaha. Kortom: het werkt ! Nu erg lang koffiedrinken voordat we gaan boarden (helaas staan we in de rij bij Starbucks
Fijn om te lezen dat Meet&Assist zo goed werkt! Wij hebben het inmiddels ook geboekt voor onze reis in juli. En nou maar hopen dat er geen vluchten meer worden geannuleerd.
Ik heb het ook net aangevraagd voor onze reis met vertrek op 17 juli. Houden ze voor Niet-Europese vluchten ook de 2 uur aan? Ik heb onze vertrektijd ingevuld (13.35 uur). Maar als we dan om 11.35 uur worden opgewacht, vind ik het net weer wat krap aan… Iemand ervaring?
Ik heb het ook net aangevraagd voor onze reis met vertrek op 17 juli. Houden ze voor Niet-Europese vluchten ook de 2 uur aan? Ik heb onze vertrektijd ingevuld (13.35 uur). Maar als we dan om 11.35 uur worden opgewacht, vind ik het net weer wat krap aan… Iemand ervaring?
Dat is echt meer dan tijd genoeg. Het hele idee van deze service is nu juist dat je overal langs wordt geloodst. Als je lounge toegang hebt kun je overwegen wat eerder te komen, maar zonder lounge toegang zou ik dat niet doen, dan zit je uiteindelijk uren bij een gate te wachten totdat je mag boarden.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.