Dat ziet er veelbelovend uit
In juni ben ik een weekendje weg geweest vanaf Düsseldorf maar dat was al net zo’n chaos. Ruim op tijd aanwezig, alleen handbagage en maar nét mijn vlucht gehaald. Laten we zeggen dat je dan niet relaxed weggaat. In die zin is het wel 165,- waard.
Heb je als overstappende passagier op Schiphol evenveel last van de situatie?
Ik vlieg in september terug van Las Vegas naar Brussel via Schiphol. Ik moet de paspoortcontrole dus door op Schiphol van non-Schengen naar Schengen. Heb 2u50 minuten om de overstap te maken, normaal ruim voldoende. Is de ruimbagage niet mee, tot daar aan toe dan. Die komt dan wel thuis terecht.
In september kan het natuurlijk ook wel al kalmer gaan zijn…
Heb je als overstappende passagier op Schiphol evenveel last van de situatie?
Gisteren het traject Las Vegas - Salt Lake City - Amsterdam - Brussel gedaan met een 5O minuten overstap in Amsterdam.
Vliegtuig uit, eventjes rennen vanuit terminal D naar terminal C en ondertussen je paspoort laten scannen bij de douane waar geen wachtrij stond.
Kon 20 minuten voor vertrek boarden.
Even een vraag aan de kenners hier: is het mogelijk om al de avond van tevoren door security te gaan en dan toch airside te overnachten? En weet iemand of het Mercure hotel daar gesloten is? Ik krijg nl geen beschikbaarheid tot juni 2023.
Even een vraag aan de kenners hier: is het mogelijk om al de avond van tevoren door security te gaan en dan toch airside te overnachten? En weet iemand of het Mercure hotel daar gesloten is? Ik krijg nl geen beschikbaarheid tot juni 2023.
Ik heb voor een belangrijke werkafspraak om dezelfde reden het Yotel geboekt na het volgende antwoord van Schiphol hierover: "Op vertoon van een bevestiging van de hotelreservering krijg je toegang tot de vertrekhal. Ter plekke staan daar Passenger Assistants en die zijn bekend met de uitzondering voor hotelgasten voor Yotelair en voor het Mercure Hotel."
Mercure is volgens Schiphol gewoon open, maar ik krijg daar ook nooit beschikbaarheid te zien. Yotelair vind ik overigens prima, klein maar fijn. Uiteraard mag er geen bagage mee buiten handbagage, dus avond vantevoren werkt alleen als je geen checked luggage meeneemt aangezien baggage drop niet mogelijk is zo ver voor vertrek.
Bedankt voor je reactie. Ik reis alleen met handbagage dus dat komt wel goed. Ik vind het alleen behoorlijk aan de prijs. Zou Mercure kamers vooral reserveren voor luchtvaartmaatschappijen voor vertragingen ?
Ik vind het ook schandalig duur hoor; in 2019 ook een keer bij Yotel geweest en dat was toen stukken goedkoper, ze zullen wel gebruik maken van de enorme vraag. Vind CItizenM Schiphol ook echt een stuk duurder geworden (ook t.o.v. de veel betere CitizenM Amsterdam South locatie vanwaar je met 6 minuten ook op Schiphol Plaza staat--dat heeft doorgaans mijn voorkeur).
Mercure zou best wel eens kunnen ja. Je zou kunnen bellen om het te vragen.
Ter informatie onze ervaring op Schiphol op 24 juli. Om 10.15 uur rechtstreekse vlucht naar Salt Lake City. (géén privium) Vlucht met Delta, thuis online ingecheckt.
Aanwezig: 6.00 uur Vertrekhal 2.
07.00 uur bagage afgegeven.
07.40 langs de security
08.00 uur langs de paspoortcontrole.
Alles was goed geregeld en overal stond personeel klaar om mensen helpen.
We hadden ons ingesteld op een langere wachttijd, maar binnen 2 uur waren we dus klaar, ruim op tijd voor boarden om 09.30 uur. Natuurlijk was das daar het ‘Efteling-gevoel’, maar alle rijen liepen over het algemeen goed door, dus geen gemopper in de rijen.
Onze vakantie is goed begonnen en ik duim uiteraard voor de andere vakantiegangers.
Vind CItizenM Schiphol ook echt een stuk duurder geworden
Dat had ik ook gezien. Gelukkig had ik voor mijn trip vorige maand ruim op tijd een kamer gereserveerd, nog voor de drukte bij Schiphol ontstond. Zag enkele weken voor mijn vertrek dat de kamerprijs verdubbeld was. Ook voor de komende maanden hanteren ze die prijzen dus dat doen we maar niet voor mijn volgende trip. Dan maar vroeg vertrekken van huis en parkeren bij P3.
De prijzen bij Yotel zijn absurd. Maar ja, zolang er maar genoeg mensen zijn die het betalen kunnen ze het ervoor vragen.
Overigens merk ik bij de wachtrijen op Schiphol dat het echt momentopnames zijn. De ene reiziger is er vlot door, de andere doet er enkele uren over. Is geen peil op te trekken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij hebben afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van meet&assist. Eerst op P3 geprobeerd bagage in te checken, maar na een half uur in de rij stonden er nog steeds meer dan 15 mensen voor ons te wachten. Schoot echt niet op, dus Yael gebeld omdat we de afspraak met haar 2 uur voor vertrek niet zouden halen. We moesten naar het afgesproken punt komen en vandaar heeft zij de incheck van de bagage geregeld, inclusief een baliewissel omdat de bagagebanden bij de dropoff een storing hadden. Ze heeft ons in 25 min overal doorheen geleid, terwijl we hoorden in het vliegtuig dat mensen 3,5 uur in de rij hadden gestaan.
En even nagevraagd: ze begeleiden ongeveer 3 klanten per dag.
Aanvulling: wij waren 9.40 op P3 en moesten om 10.30 uur in de vertrekhal zijn bij deur E.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Wij gisteren met Ruben van meet&assist binnen nog geen half uur door alle rijen op Schiphol. Het was nog niet superdruk maar het gaf ons een prettig gevoel om zonder zorgen / stress onze vakantie te beginnen. Op Newark viel costums overigs ook mee. Dus het begin van onze vakantie is prima
Wat ben ik dan blij dat we meet & assist nog hebben kunnen boeken voor onze vlucht 11 augustus en omdat mijn zoon een vlucht 1 uur eerder heeft hebben we de afspraak voor ons vieren verzet , gisteren gevraagd per mail en vandaag al een positieve reactie.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Zou je als stel gebruik kunnen maken van meet&assist met bijvoorbeeld een ander stel dat dezelfde vlucht neemt?
Al zou je dan wel een nieuw topic moeten openen om kandidaten te zoeken....
Hoe groot is de kans dat toevallig iemand op het forum dezelfde vlucht heeft.....
Vanochtend gebruik gemaakt van Meet & Assist, voor een vlucht naar Lissabon
Om 5 uur afgesproken met Karim, om 5:20 stonden we bij de gate.
Flinke drukte op Schiphol, zeker de moeite waard, neemt een hoop stress weg en we konden twee uur langer in bed blijven liggen.
Volgens Karim is het alleen nog druk in de ochtend.
Onze ervaring met de meet & assist: Zojuist (om 10u) in 15 min vanaf deur E door alle checks tot achter de douane. Na wat pech gisteren met de Thalys (zie dat topic) maakt dit alles goed. We zagen al grote rijen buiten, binnen was het overal niet anders. En zoals anderen ook al zeiden,je voelt je enigszins beschamend, maar goed de service bestaat en ben super blij dat we deze optie hadden .
Gisterochtend KLM vlucht, 40 min van binnenlopen terminal helemaal door security.
Mij handbagage nam nog de afslag op controleband anders was het nog sneller geweest. Liep om 08.15 terminal binnen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.