Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Avis verzekering afsluiten bij ophalen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Avis verzekering afsluiten bij ophalen

Bericht door Jesjah88 »

Hoi allen, ik zit even met een vraagje. Wij hebben gister via Avis (direct via de usa website) een auto gehuurd in San Fransisco, zonder de opties verzekering aan te klikken. Nu zie ik dat we wel de 2 belangrijkste verzekeringen moeten hebben. Kunnen we deze ook nog afsluiten bij het ophalen, en zou het dan goedkoper zijn? Want ik vind 33 dollar per dag voor LWD en 18 euro per dag voor ALI wel erg prijzig.

Het schijnt dus dat als je aanklikt dat je uit NL komt (of europa) dat deze verzekeringen erbij moeten zitten. Nu hebben we dat aangeklikt maar staat er bij resident alsnog USA - en dus geen verzekeringen erbij.

Is er iemand die mij iets meer kan vertellen/ervaring heeft?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Avis verzekering afsluiten bij ophalen

Bericht door Frasi »

Had de je eerdere posts in het autohuur in de VS al doorgenomen?
viewtopic.php?f=30&t=75544
Ik vermoed van niet...

Bij autohuur in de VS is er niets, maar dan ook helemaal niets, wat je ter plekke aan de balie goedkoper kan regelen dan dat je dit vooraf boekt.
Je kan er dus redelijk vanuit gaan dat de vereiste CWD en SLI ter plekke nog een stuk duurder zijn dan de online tarieven die je al hebt gevonden.
Je hebt namelijk aan de balie geen keuze meer: het is slikken of stikken. En de baliemedewerker van Avis vangt commissie op alle extra's dus die gaat je ook niet matsen.
Regel je autohuur inclusief alle vereiste verzekeringen (CDW & SLI) ALTIJD vooraf.
Advies is dus om terug te gaan naar de website en óf je bestaande verzekering online aan te passen óf te annuleren en opnieuw te boeken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jesjah88 »

Ok, bedankt dat is duidelijk. Gaan we regelen dan!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Frasi schreef:
09 jul 2022, 20:09
Advies is dus om terug te gaan naar de website en óf je bestaande verzekering online aan te passen óf te annuleren en opnieuw te boeken.
Daar is geen speld tussen te krijgen ...
Rest nog de suggestie om dan ook nog maar eens goed na te kijken of je wel op die site moet wezen om je gewenste auto tegen de beste voorwaarden te huren.....
Gelukkig valt hier daarover veel kennis te vergaren....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

En als je dan toch kijkt: ik weet niet of je op de luchthaven hebt gehuurd en dat ook perse wil/moet.
Ophalen op SFO is vaak veel duurder dan een (kleinere) locatie in de stad.
Dus als je je reis begint met een paar dagen in San Francisco is het een overweging om de huurauto pas op te halen als je de stad verlaat en deze dan ook vanuit de stad te huren. Kan flink geld schelen (in zowel huur als uitsparen parkeerkosten).
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Frasi :thumbup:

Al met al mag je wel zeggen dat een beetje lezen @Jesjah88 een pracht van een uurvergoeding zal opleveren...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie al tickets en accommodatie geboekt? Ik las in een ander topic dat je twee weken gaat; dat is niet erg lang. Jullie gaan wel een rondje maken? Misschien is een one way wel zo handig?

Marianne
Jethz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jethz »

Ja, opgelet met AVIS.

Wij hadden een reservatie geboekt en bij ophalen van de wagen heeft de deskmedewerker daar gewoon onze boeking geannulleerd en een nieuwe aangemaakt. Resultaat: 600 dollar duurder. Na veel geklaag hebben we daar 350 dollar en een gratis dag voor een volgende rental voor teruggekregen.

Dus let goed op wanneer je aan de balie komt om je rental op te halen.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Sorry, die begrijp ik niet. Ontdekte je dat achteraf pas? Want zo ben je nog voor 250 de boot ingegaan. Kon je niet gewoon je auto ophalen met je reservering?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Jethz Dat accepteer je toch niet!
Die baliemedewerker lacht zich nu waarschijnlijk de ballen uit z'n broek. Mooie commissie voor hem waarschijnlijk.
Die 250 euro had ik hemzelf laten bijlappen...is zijn fout. Nouja fout, dit heeft ie waarschijnlijk bewust gedaan...en ook nog gelukt.
Ik was pas weg gegaan met de oorspronkelijke boeking...ongeacht hoelang de rij achter mij zou worden :lol:
Jethz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jethz »

We hebben pas achteraf van de AVIS helpdesk vernomen dat de baliemedewerker de originele reservatie genegeerd heeft. (omdat mijn vrouw de bestuurster ging zijn, aangezien zij een VS driverslicence heeft en dus meer gewend is om in de VS te rijden) normaal gezien is je partner een gratis 2de driver (of dat was toch zo bij onze vorige rental in November 2021)

Maar laat het een waarschuwing zijn voor iedereen dat je goed weet wat er in je reservatie zit (wij zijn om de tuin geleid omdat de baliemedewerker zei dat de third party liability insurance er nog bij moest, maar die zat eigenlijk al in onze reservatie.) en hij gooide er nog een costo kortingcode bovenop, dus dat heeft onze aandacht laten verslappen, ook al omdat we vermoeid waren van de vliegreis en gewoon zo snel mogelijk de auto wilden meenemen. Laat je niet strikken. Dit zal mij ook niet meer gebeuren.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zie hier toch wel iets vreemds, je vrouw heeft een Amerikaans rijbewijs, als je dan boekt vanuit Europa met de regels die gelden voor Europeanen en je komt met een Amerikaans rijbewijs bij de balie, dan kan ik me zo voorstellen dat de baliemedewerker denkt dat je boeking niet geldig is.
Jethz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jethz »

Ik heb dan wel mijn rijbewijs waarmee de boeking gemaakt is ook getoond aan de balie.

En dan zou je wel verwachten dat hij zegt: "ik vind uw reservatie niet terug in het systeem" ipv stiekem gewoon een nieuwe te maken en ons een hogere prijs aan te rekenen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat het niet netjes gegaan is is wel duidelijk, daarom heb je ook een vergoeding gekregen. Maar als je boekt met een Europees rijbewijs staat in de voorwaarden dat de extra bestuurder aan dezelfde voorwaarden moet voldoen als de hoofdbestuurder, dat was hier kennelijk niet het geval. Nogmaals dat had anders opgelost kunnen worden, maar dit is wel iets wat normaal gesproken niet vaak voor zal komen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Jethz Vervelend voorval voor jullie, maar net als @Harry zie ik toch ook wat onregelmatigheden nu je het verhaal wat beter uitlegt.

Je maakt de boeking met jouw (NL) rijbewijs maar maakt jouw vrouw met haar (US) rijbewijs de hoofdbestuurder. Dat kan normaal gesproken niet. De hoofdbestuurder is ook degene op wiens naam de boeking gemaakt wordt. Daar zou ik een volgende keer in ieder geval rekening mee houden. Dus óf de boeking op jouw naam en jijzelf als hoofdbestuurder óf de boeking op naam van je vrouw en haar de hoofdbestuurder maken. In beide gevallen de ander dan als medebestuurder opgeven. Wie er dan gaat rijden maakt niet uit, zolang beide maar in het contract opgenomen zijn.

Heeft je vrouw ook een NL rijbewijs? Normaal gesproken kun je maar een x-aantal maanden in Nederland op een buitenlands rijbewijs rijden.

Ik ben dan ook bang dat je dit zelf (zij het onbewust) in de hand gewerkt hebt met je boeking en je eigenlijk blij mag zijn met de coulance van Avis. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jethz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jethz »

Ik heb mijn rijbewijs gebruikt voor de boeking en laten zien bij ophalen van de wagen. En dan mijn vrouw als 2de bestuurder laten opnemen met haar US rijbewijs (en ja ze heeft ook een Belgisch rijbewijs). Normaal gezien kan de partner gratis als 2de bestuurder van de wagen geregistreerd worden. ik zie niet in waarom een US rijbewijs meer risico zou inhouden dan een buitenlands rijbewijs (dat ook aangeboden werd bij ophalen en niet "neen, wij zijn totaal andere personen dan die van de reservatie.) https://www.avis.com/en/help/usa-faqs/additional-driver. "SPOUSE OR PARTNER
A spouse or life partner can drive a rental car without an additional fee as long as they have a valid driver’s license and are 25 or older." Dus geen enkele reden om de prijs te veranderen volgens hun eigen regels.

Er was geen enkele reden voor AVIS om de prijs ineens omhoog te laten gaan. Hoe kan je anders op het ogenblik van de reservatie een beslissing nemen bij wie je huurt als ze achteraf de prijs met meer dan 50% laten stijgen?

Ik zeg gewoon, wees goed op de hoogte van wat je reservatie inhoudt als je de wagen ophaalt en controleer zeker dat de reservatie en hun eigen regels gerespecteerd worden.
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Je zegt "ik zie niet in waarom een US rijbewijs meer risico zou inhouden dan een buitenlands rijbewijs"

En daar zit de denkfout. Het gaat niet direct om risico, het gaat om contractvoorwaarden.
Alle aanbiedingen die aan ons Europeanen gedaan worden zijn altijd inclusief de vereiste verzekeringen (CDW en SLI). Een van de voorwaarden van deze contracten is dat deze niet beschikbaar zijn voor houders van een Amerikaans paspoort. Als Amerikaan (of houder van een Amerikaans paspoort) mag je dus geen reservering volgens deze constructie/contract maken.
Vreemd genoeg zijn prijzen voor Amerikanen (zonder de verzekeringen) vaak veel hoger. Geen idee waarom, maar het zal vergelijkbare achtergronden hebben als de KLM tickets vanaf Antwerpen/Brussel en de kosten voor een directe vs. indirecte vlucht.

Zodra je met deze reservering met een Amerikaans rijbewijs aankomt, voldoe je niet aan de voorwaarden. Hoofdbestuurder gelijk 2e bestuurder.
Had je de AVIS medewerker het Belgische rijbewijs van je vrouw gegeven, was er niets aan de hand geweest en was je reservering (zonder extra kosten) gehonoreerd geworden.
Wat overigens niet wegneemt dat het ongelofelijk sneaky was van de AVIS medewerker om dit zo te regelen.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Jethz Je redenering klopt niet helemaal met hoe je het ons uitlegt. Voor zover ik het begrijp heb jij de boeking op JOUW naam gemaakt maar gaf je je vrouw op als hoofdbetuurder. Daar ging het al mis. Ik weet niet hoe je dat boekingstechnisch hebt gedaan want degene die boekt is normaal gesproken ook automatisch de hoofdbestuurder. Wil je dat niet dan moet je op naam van de hoofdbestuurder boeken en ook met Creditcard van de hoofdbestuurder.

Dat Avis best even had kunnen zeggen dat er geen boeking te vinden was op jouw rijbewijs ben ik met je eens. Aan de andere kant, deze persoon mag ook van de klant verwachten dat hij/zij de juiste informatie verstrekt aan de balie.

De reden dat jullie moe waren en de auto zo snel als mogelijk wilden meenemen mag ook geen excuus zijn en anders is het een risico dat je zelf neemt. Als het goed is heb je een contract gezien/getekend en daarop zou zichtbaar moeten zijn wat jullie moesten betalen. De nieuw huurprijs week dusdanig af dat dat absoluut op moest vallen.

Nogmaals, ik vind het vervelend voor jullie maar denk dat de coulance van Avis hier redelijk is op basis van de info die jij hier geeft. Aan beide zijdes zijn fouten gemaakt dus zou het 50/50 moeten zijn. Jij krijgt een compensatie van 58,33% dus in dit geval lijkt mij dat meer dan redelijk.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Voor een volgende keer: je hoeft in de meeste gevallen een partner helemaal niet op te geven als tweede bestuurder. Bij alle grote verhuurders, inclusief AVIS, is een partner een "automatic authorised driver". Die hoef je niet op te geven. Sterker nog, zodra je dat wel gaat opgeven gaat de verhuurder er vanuit dat het dus geen AAD is, maar een extra driver waar je ook voor gaat betalen.

In dit geval probeer je inderdaad iemand met een US rijbewijs huurder danwel additional authorised driver te laten zijn op een huurtarief dat specfiek bedoeld is voor buitenlanders, en waar ook meestal hard in de voorwaarden staat dat deze alleen geldig is met een non-US of CA drivers license.

Je had gewoon de auto moeten ophalen met jouw rijbewijs en credit card. Je vrouw was in principe gewoon AAD geweest. Over dat laatste is overigens wel wat discussie mogelijk, aangezien in de voorwaarden ook staat dat een AAD aan dezelfde license requirements moet voldoen. Dat gaat in principe over leeftijd en de tijd dat je het rijbewijs al hebt, maar je zou de discussie kunnen aangaan of die zinssnede ook van toepassing is op de voorwaarden van het tarief. Ik zou zeggen van niet, mede ook omdat je daar niet voor tekent, maar het is enigzins ambivalent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer