Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door BiaAlly »

Linda73 schreef:
15 okt 2022, 19:20

Hoe zijn de voorzieningen en beenruimte aan boord bij UA?
Voorzieningen zijn prima. Op z'n tijd een natje en een droogje. Elke stoel heeft zijn eigen schermpje waarop je de laatste films kunt zien.

Beenruimte viel ons niks tegen. Manlief is 1.78 en had ruimte genoeg.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Linda73 schreef:
15 okt 2022, 19:20
@bedeve we hebben de vlucht in optie laten zetten door de TO.
Wat die tekst inhoudt weet ik niet , maar we hebben hier wel veel ervaring met enthousiaste vakantiegangers die een pracht tickettarief hadden gevonden .
Maar dan nog even wilden overleggen , de creditcard niet bij zich hadden , niet alleen durfden te beslissen en toen ze eindelijk het ei gelegd hadden zagen dat dat mooie tarief nu bij lange na niet meer bestond...
Zie je een tarief wat je aanstaat : niet dralen maar boeken !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Linda73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Linda73 »

@bedeve de vlucht in optie laten zetten bij de TourOperator, :D waar we ook de camper hebben aangevraagd. Zij gaf aan dat ze kosteloos de vlucht een week in optie kon zetten voor dit tarief, dus meteen gedaan!
Hier is manlief 1.89 dus beenruimte is wel gewenst :wink:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Beenruimte in economy maakt weinig uit bij de grote luchtvaartmaatschappijen (ik ben net zolang als je man en dat is dus krap :wink: ) maar je zou kunnen overwegen om voor het uitgespaarde geld, tov de rechtstreekse vlucht, bij United economy plus te boeken, dat geeft je net wat meer beenruimte.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

marh schreef:
15 okt 2022, 14:15
Dus Düsseldorf of Brussel, maar hoe doen jullie dat met parkeren? Wat zijn beste opties voor ongeveer 3 weken?
In Dusseldorf heeft het lokale Van der Valk gunstige park sleep fly pakketten. Fijn hotel, je vakantie begint dan gewoon een dag eerder. Voordeel was toen ook dat je bagage al de avond ervoor kon inchecken (even met eigen auto op kort parkeren gestaan). Op de dag zelf reis je dan lekker zonder bagage.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
marh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marh »

kw184 vd Valk
Zoiets lijkt mij idd handig :thumbup:

Bremen zal ik niet uitsluiten, neem m op in zoeken, kijk ook wel eens naar Frankfurt, dat is ook niet echt dichtbij!
Loozapalooza
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Loozapalooza »

Ik heb een vraag, hoop dat iemand mij dit kan verduidelijken. We vliegen in december met Delta naar NYC. Nu staat er bij de vlucht, basic (t) en ik wil graag ruimbagage bijboeken. Maar ik zie nergens de optie om dit te doen op de website van Delta. Kan iemand mij misschien helpen?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Loozapalooza Dat kan tijdens het inchecken. Liefst tijdens het online inchecken aangeven en betalen; dat kan schelen in de prijs t.o.v. bij de balie pas aangeven/betalen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Loozapalooza
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Loozapalooza »

@Frasi bedankt voor je reactie! Nu ben ik benieuwd of dit inchecken nu al kan? Ik vlieg eind december. Meestal is dit toch 72 uur voor vertrek?
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

24 uur voor vertrek
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Mijn vrouw haar geboekte KLM vlucht van 24/11 van Brussel naar Vegas via Amsterdam is gecanceld (meer specifiek: de leg Amsterdam - Vegas). Ik zie hem wel meerdere dagen onbeschikbaar, nochtans lijkt deze vlucht me meestal mooi gevuld. Hebben gebeld, overgeboekt op de Delta-vlucht vanaf Brussel naar JFK en dan zo naar Vegas. Heel jammer want:

1) 5u later op bestemming
2) Delta One op een 767-300 is inferieur aan KLM Business op een 787
3) Delta First voor het gedeelte in de VS is al helemaal minderwaardig, geen ‘bed’ maar eerder een wat meer comfortabele stoel.

Nu ja, First World problemen zeker…
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

En nog erger: geen huisje.

Las Vegas is voor KLM nooit een permanente bestemming geweest. Pas sinds vorig jaar (of 2 jaar) vliegen ze in het zomerseizoen naar LV. En nu hebben ze blijkbaar besloten in november de frequentie naar beneden te draaien. Jammer, want BC in de KLM B787 is inderdaad erg fijn.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Timothy555 schreef:
20 okt 2022, 17:32
Heel jammer want:

1) 5u later op bestemming
2) Delta One op een 767-300 is inferieur aan KLM Business op een 787
3) Delta First voor het gedeelte in de VS is al helemaal minderwaardig, geen ‘bed’ maar eerder een wat meer comfortabele stoel.
Punt 2 heb je uiteindelijk zelf in de hand. Je had alle vrijheid om elke willekeurige route te kiezen, dus je had ook kunnen vragen om via AMS en ATL te vliegen. Dan had je wel wat eerder weggemoeten (06.15u BRU-AMS), maar dan AMS-ATL in een KLM 787-10 en ATL-LAS is dan een Delta A321.

Een andere optie is via Seattle. Zelfde tijd weg in Brussel naar AMS, dan een Delta A330-900 neo (met D1-suites) AMS-SEA en het laatste korte hopje is een DL 737 in First. In beide gevallen nog in de middag in Las Vegas.

Laatste optie was 10.50 BRU-AMS, en dan de KL641 naar JFK (787-10), en daar dezelfde Delta vlucht JFK-LAS als dat je nu hebt.

Formeel mag je niet nog een keer wijzigen. Maar je zou het natuurlijk lief kunnen vragen en aangeven dat je deze opties niet aangeboden hebt gekregen.
Linda73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Linda73 »

Harry schreef:
16 okt 2022, 07:40
Beenruimte in economy maakt weinig uit bij de grote luchtvaartmaatschappijen (ik ben net zolang als je man en dat is dus krap :wink: ) maar je zou kunnen overwegen om voor het uitgespaarde geld, tov de rechtstreekse vlucht, bij United economy plus te boeken, dat geeft je net wat meer beenruimte.
dat is het overwegen waard...ik ga eens kijken wat dat extra kost!
Timothy555
Amerika-expert

@roelb ik heb bepaalde opties in overweging genomen, maar m’n echtgenote heeft liever maar 1 overstap.

Bedankt om mee te denken!

Edit: hoe is Seattle qua immigrations en overstap? Ik zie een overstaptijd van 3u15, ik neem aan dat dit voldoende is?

Misschien dat ik straks nog eens bel…
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Zojuist geboekt via British Airways. Betalen 575 p.p incl bagage van Dusseldorf naar LA en terug vanaf Las Vegas naar Dusseldorf. Beide keren een tussenstop op LHR. Dit hadden we vorig jaar ook en was eigenlijk geen probleem.

Op de heenweg hebben we een kleine overstap van 2H, terug hebben we ruim 3.5. Scheelt dat we op de heenweg in dezelfde terminal mogen blijven, dus vertrouw er wel op dat we dit halen.

Bagage met een overstap in LHR gaat automatisch naar Amerika toe toch? Vorige keer hadden we op de heenweg een overstap in Atlanta en moesten we daar de bagage zelf ophalen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Timothy555 schreef:
21 okt 2022, 07:49
hoe is Seattle qua immigrations en overstap? Ik zie een overstaptijd van 3u15, ik neem aan dat dit voldoende is?
Regelmatig daar aangekomen, meestal 1-1,5u wachten voor immigrations op SEA maar verder prima geregeld. Die 3:15 zou meer dan voldoende moeten zijn.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

En het grote voordeel is dat de domestic vlucht in First maar iets meer dan 2 uur is. Ze zit dan de grootste afstand un een lie flat seat. Vroeg weg, maar rustig de tijd om wakker te worden en te ontbijten in de lounge op AMS, En dan in Seattle rustig even douchen voordat ze diorvliegt naar LAS.
Timothy555
Amerika-expert

Gebeld, zeer behulpzame dame maar niet mogelijk om deze route nemen. Had te maken met boekingsklasse (wat vermoedelijk geen probleem zou geweest zijn had ik dat na annulatie vlucht meteen gevraagd).
Ze kwam met heel wat andere voorstellen maar uiteindelijk maar beslist gewoon BRU - JFK - LAS te houden.

Diamond lounge in Brussel (met Priority Pass), Vlucht naar JFK in een lie-flat (niet de nieuwste maar bon, het is toch een bed), in JFK 4u overstap met toegang tot verschillende lounges (denk dat Delta Sky Club de beste is), en dan 4,5u in een ‘comfortabele stoel’ - het kan erger zeker…?

Ze zal dan zo’n 5,5 uur later in LAS aankomen, maar heeft dan wel immigrations al gehad in JFK (al is mijn ervaring met immigrations in LAS top, 3 keer gedaan, 1 keer 25 minuten wachten, 2 keer in minder dan 5 minuten erdoor - laatste keer nadien wel meegenomen in een aparte ruimte om in detail bevraagd te worden maar goed, dat is een ander verhaal haha).
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je direct om die route had gevraagd had boekingsklasse niets uitgemaakt. Nu is het een "normale" vrijwillige wijziging, en dan moet het dus dezelfde boekingsklasse zijn, of je moet gaan bijbetalen.

Nooit overhaast bellen dus, altijd eerst rustig de opties bekijken na een schedule change, een keuze maken, en dan pas bellen. Mag ook prima een week of maand later zijn, maar zodra je een keer wijzigt is het klaar.

Als ze een Amex platinum (of centurion) heeft is de Centurion Lounge in JFK (T4) beter dan de Skyclub. Anders inderdaad de Skyclub (T2). Ze zal vanaf T2 vertrekken, maar tussen T4 en T2 rijdt een airside busje van Delta (de Delta Jitney). Dat kost een paar minuten, dus geen probleem om de lounge in T4 te gebruiken. Ze zal ook aankomen in T4, dus na immigrations en customs meteen links recheck van bagage bij Delta balie, en dan verder door, links om de hoek weer door security terug T4 in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer