En precies de door @Frasi en @Wouterkaas omschreven incheck " hickup " is oh zo plezierig voor degenen die vanuit Schiphol naar huis willen. Die geen terugreis naar ZWE willen hebben...
Het lag ook op het puntje van mijn tong om te zeggen: laat die treinreis er maar lekker uit maar uiteindelijk toch gelaten vanwege mogelijk mislopen van XP en Miles. Meneer van de NS op Schiphol zei gelukkig direct "Je woont zo te zien in de buurt, je bent toch niet zo gek om echt in die trein te stappen? Ik print de kaartjes niet eens uit, maar je bent volgens het systeem geboard"
Ben op zoek naar tickets naar Las Vegas en nu is Antwerpen voor ons best ideaal daarom al een tijdje aan het zoeken. Wat mij steeds opvalt is de erg korte overstaptijd op Schiphol. Vaak maar 1 tot 2 uur overstaptijd, en dat lukt volgens mij nooit. Ik verbaas me dan ook dat dit wordt aangeboden op de KLM website.
Waarom verkoopt KLM deze tickets? Krijg je priority als je aankomt op Schiphol?
Je hebt natuurlijk recht op een latere vlucht als je de geboekte vlucht mist, maar dat wil ik liever niet. Voorkeur gaat uit naar een eerdere trein, heb je daar recht op? Heeft iemand hier ervaring mee?
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Wij hebben voor 31 oktober tickets met trein vanaf Antwerpen, ik had met Google flights een minimum overstap van 3u op Schiphol ingesteld en dan krijg je voor dezelfde tarieven ook langere overstap tijden, in mijn geval 3,5u. Dan krijg je eerdere treinen.
Hoewel het op het moment wel lijkt mee te vallen met de wachtrijen, is een trein/vliegtuig overstap van 1 a 2 uur op Schiphol wel krap. KLM haalt je echt niet uit de rij is mijn verwachting.
Ik zou het overboeken op een latere vlucht niet als "recht" willen betitelen. Ze zullen er alles aan (moeten) doen om je op je bestemming te krijgen. Met een KLM vlucht via een andere route (of via partner alliantie). Wel allemaal afhankelijk van beschikbaarheid. Gelukkig loopt het meestal wel los.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Halll. Ik heb een vraag over dit traject. Ik woon naast Schiphol en dacht misschien een dag of misschien 2 dagen van te voren de tickets van de Thalys te halen en dan een dag of dus mss 2 later de vlucht te nemen. Ik zie dat echter niet terug op de klm site. Weet iemand of dit kan?
Mijn vraag is eigenlijk kan ik de trein 1 of 2 dagen van te horen nemen / boeken? En dan een dag of 2 later gewoon het vliegtuig pakken. Dus net als je bijvoorbeeld een lange layover neemt en 2 dagen de stad verkend en weet doorvliegt.
Je zou het kunnen proberen door een ticket vanuit ZWE met 2 dagen layover in AMS te boeken. Dus bijv. maandag ZWE-AMS en woensdag AMS-Noord Amerika. Wie weet?
Ik lees hieronder dat @Wouterkaas een dag vantevoren zijn treintickets al had opgehaald en er toen al mee reisde.
Zo had ik de treinreis ook geboekt. Ik had de treinreis op woensdag 28 september 21.30 uur en op donderdag 29 september 8.35 uur vlogen we.
Met boeken moet je dan gewoon de dag van de treinreis aanhouden als vertrekdag (28 september in ons geval) en dan een late vertrektijd met een vluchtschema waarin de vlucht de volgende dag is.
Ok die zijn er dan denk ik niet ik zie Max 4.20 uur overstap.
Als ik een andere luchthaven kies om te landen kan het wel maar dat is flink duurder.
Jammer!
Even kijken wat wijsheid is. Gaat om het hoogseizoen dus heb nog even
Wat je nog zou kunnen proberen, maar dat is wel een risico omdat je niet zeker weet of het lukt: boek de vlucht die je wilt, met de treinreis er kort(er) op. En dan na het boeken alleen het deel met de trein aanpassen en kijken of je het deel met de trein 1-2 dagen naar voren kunt halen.
Ik heb zelf op die manier het treingedeelte van de terugreis aangepast naar een paar uur later, omdat dat ineens goedkoper was. Die trein ging ik toch niet nemen en toen kreeg ik ineens allemaal vouchers van KLM
Oh kan je dat kosteloos wijzigen dan?
ik vind dat soort dingen een beetje spannend…
Zou ik ook gewoon met ze kunnen bellen en kijken of ik telefonisch het wel kan boeken if zou dat geen zin hebben?
Oh kan je dat kosteloos wijzigen dan?
ik vind dat soort dingen een beetje spannend…
Zou ik ook gewoon met ze kunnen bellen en kijken of ik telefonisch het wel kan boeken if zou dat geen zin hebben?
Dat was vanwege corona lange tijd kosteloos, maar dat zou je nu even goed na moeten kijken in de ticketvoorwaarden. Goed dat je dat nog aanstipt Telefonisch boeken heb ik nog nooit gedaan, maar je zou dat kunnen proberen. Wel zorgen dat je na afloop een schriftelijke bevestiging krijgt als je wat boekt (spreek uit, gelukkig indirecte, ervaring )
Wij vertrekken a.s. maandagochtend vroeg vanaf Antwerpen Centraal. Ik zou de treintickets zondag al willen ophalen, na inchecken bij Delta/KLM. Heeft iemand dat al eens geprobeerd, krijg je die dan al? Ik lees nl. dat de treinkaartjes 2u voor vertrek pas kunnen worden afgehaald.
@harryh Inchecken bij KLM/Delta kan pas nadat de treintickets zijn afgehaald. Dat lijkt in het systeem zo gekoppeld te zijn. Je kan tegenwoordig al wel in de trein richting Schiphol inchecken (er lijkt dus geen controle meer te zijn op gestempelde treintickets).
De treintickets de dag ervoor ophalen zou volgens de voorwaarden niet kunnen/mogen. Volgens de KLM website kan dat pas 2 uur voor vertrek.
Wanneer haal ik mijn Thalys-ticket af?
Haal uw Thalys-ticket af op vertoon van uw vliegticket en een geldig legitimatiebewijs op uw vertrekstation, uiterlijk 2 uur tot ten laatste 45 minuten voor vertrek van de Thalys.
Reken op een lange wachtrij en kom op tijd (en al lijkt de rij niet lang, het duurt lang want iedereen neemt ruim de tijd).
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bedankt @Frasi, iemand anders nog ervaringen m.b.t. eerder ophalen van de treintickets?
Vind het overigens wel vreemd dat ik als ik inlog bij KLM, er nu staat dat ik 24u voor vertrek van mijn vlucht kan inchecken. Bij het tonen van die melding houden ze blijkbaar geen rekening met de treinreis ervoor.
Niet met eerder ophalen, maar je mag van de voorwaarden van je treinkaartje wel een Thalys eerder pakken, echter zonder zitplaatsgarantie.
Ik heb een paar weken geleden een retourtje Brussel Zuid - Schiphol - Chicago - Charles de Gaulle - Brussel Zuid in economy gedaan; vanaf CDG naar Brussel mag je eerste klasse zitten, terwijl je in de Thalys tussen Nederland en België met een economy-ticket in de tweede klasse zit.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.