Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robotjoek1970 »

Lussy schreef:
18 jul 2023, 19:37
is dit een goede deal ?
Via alamo de?

Ihre Anmietung umfasst ohne Kilometerbegrenzung

FAHRZEUG
Bearbeiten

Mittelklasse SUV

Nissan Rogue oder ähnlich

Getriebe:Automatikgetriebe
Nissan Rogue
Zeit und Entfernung

1.078,76 €*
ZUSATZPRODUKTE (2)Bearbeiten
Haftungsreduzierung Inklusive
Erweiterter Schutz Inklusive
STEUERN, ZUSCHLÄGE UND GEBÜHREN
INKLUSIVE

VORAUSSICHTLICHE GESAMTSUMME
1.078,76 €

En deze is zelfde klass
Item Price
Base Rate 979.77 EUR
Item Price
Collision Damage Waiver Full (included)
Ep Inclusive Contract Only (included)
Fuel Service Option (included)
Additional Driver (included)
show
Taxes, Fees & Surcharges
(included)
Taxes, Fees & Surcharges
Item Price
Total Price
Item Price
Total Price 979.77 EUR
Prices shown have been converted for your convenience, there may be a slight currency fluctuation. However the Total price is accurate.

This vehicle comes with unlimited mileage.
Das zeker een goeie deal, alleen zie ik een prijs van €2493,77, kun je eventueel een link sturen ?
Hoe zit dat bij Alamo, heb je daar op zoiets als skip te line of gratis upgrade ?
Lussy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lussy »

https://www.alamo.de/de/reserve.html#/review

https://partners.rentalcar.com/ustravel ... -carrental

enige bij beide niet duidelijk of je nu nog gratis kan annuleren.. kan ik niet goed vinden.
Volgend mij zijn de verzekeringen zo oke toch?
TonSimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door TonSimone »

Georgie schreef:
18 jul 2023, 09:19
Even een stomme/gekke vraag over het ophalen van de auto, want het is alweer jaren geleden dat ik dat heb gedaan. Ik weet dat je vaak zelf de auto mag uitkiezen op basis van de categorie die je gehuurd hebt en met een beetje mazzel is er dan wel ruime keuze. Maar zijn handige tips en tricks daarvoor, handige dingen om op te letten? Kleur en merk is makkelijk en een beetje naar eigen smaak natuurlijk, maar kan je ergens anders nog op letten? Kilometerstand? Staat dat aangegeven op een formuliertje in de auto? Ik weet niet meer zo goed hoe het werkt :) Dus iemand tips en tricks voor het uitzoeken van de 'beste' auto ter plekke?
Ik heb een Midsize SUV (Nissan Rogue of vergelijkbaar) gehuurd, ben benieuwd wat er allemaal zal staan (op O'Hare dus best groot denk ik, Alamo via Sunny Cars).
Je hebt al enkele tips gehad, maar eentje die wij sindsdien nooit meer overslaan..... De ruitenwissers checken! :shock: :lol:
Nu kan ik er om lachen, maar toen we er achter kwamen dat er eentje het niet deed, niet....
Het was die aan de bestuurderskant en sloeg volledig door, om daarna schuin naast de auto te hangen.
Best onhandig en spannend als je een storm inrijd en niet zomaar van de snelweg af kan......
Goede reis alvast! :)
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Robotjoek1970 schreef:
18 jul 2023, 20:02
Hoe zit dat bij Alamo, heb je daar op zoiets als skip te line of gratis upgrade ?
Skip the counter is hier al heel vaak beschreven. Er zelfs een apart topic over te vinden.
Een gratis upgrade krijg je niet. Als de geboekte klasse simpelweg niet beschikbaar is dan is de kans vrij groot dat je een hogere klasse meekrijgt.

@Lussy Verzekeringen zijn ok. Zie openingspost
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lussy »

@dejong89

Rest mijn alleen nog 1 belangrijk detail als wij boeken zonder gegevens van de cc kunnen wij dan via us travel wel annuleren ook nog? Dat kan ik nergens terug vinden ook niet op de site of dr google.

Dank alvast
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ja, dat kan. Ze kunnen je ook niet belasten. Simpelweg omdat ze je cc gegevens niet hebben.
Pas als je gebruik gaat maken van skip the counter, dan geef je je cc gegevens in. Maar dat zou ik pas een paar dagen voor vertrek doen.
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

@TonSimone haha och jeetje ja daar zou ik nooit aan denken te checken. :lol: goeie tip.

@Coyote goed om te weten van ORD. Dan weet ik dat idd vast en is het geen teleurstelling als ik niet mag kiezen. Wel jammer hoor haha. Had zo'n zin in gewoon eens zelf een keuze te maken daarin. Ik heb ook een Nissan Rogue of vergelijkbaar type gehuurd in m'n eentje dus ben benieuwd. In Boston (Logan apt) in de herfst heb ik een Toyota RAV4 of vergelijkbaar gehuurd. Allebei bij Alamo via Sunny Cars dus heb dat beetje expres gedaan als experiment of het nou erg verschilt. Ben benieuwd!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

In het geval dat ik niet zelf kan uitzoeken, vraag ik het altijd aan de balie. Gewoon even leuk praten. Small talk. Werkt 9 van de 10x.
Wij moesten ooit de auto omruilen in Salt Lake. Die hadden (destijds) ook geen keuze. Was toevallig ook bij Alamo. Toen ik vroeg waar ik uit kon kiezen noemde de medewerker een paar opties.
Amerika-ontdekker

Bericht door Mitico »

Lussy schreef:
18 jul 2023, 19:37
...knip
is dit een goede deal ?
Via alamo de?

VORAUSSICHTLICHE GESAMTSUMME
1.078,76 €
....knip
Ik weet niet precies over hoeveel dagen je het hebt, maar dit is onze deal voor 18 dagen standard SUV via Autoeurope. Overigens komt er bij ons nog 200 dollar "one way" toeslag bij die we ter plaatse dienen te betalen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mitico op 19 jul 2023, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Robotjoek1970 Hoe groot zou je de auto willen hebben? Ik heb mijn gevonden pareltje al vaker gedeeld, maar zal hem nog een keer delen. Dit is bedoeld voor als je een grote Amerikaanse SUV wilt.

Als je in Los Angeles een auto huurt, zet dan de ophaallocatie op Los Angeles Culver City. Let op! Dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps.

Zonder kortingscode krijg ik de volgende prijzen:
$1435 (= met huidige koers €1276) voor een Extra Capacity Large SUV (T6) Chevrolet Suburban of gelijkwaardig.

Kom jij voor een kortingscode in aanmerking? Dan kan de prijs nog verder naar beneden. Welke creditcard heb je? Je krijgt per creditcard verschillende kortingscodes:
Visa is CDP 618583. Amex Platinum is 633306 of 211762, Mastercard 2122005 (dit is de standaard MasterCard. Voor hogere MasterCard kaarten zijn andere (betere) CDP’s. Je ANWB lidmaatschap geeft korting met CDP 504224. En zo zijn er vast nog meer te vinden. Let op! Gebruik geen codes waarvan je niet weet waar ze voor bedoeld zijn. Dit kan veel gedoe opleveren met de verzekering bij eventuele schade.

Met bijv de Visa CDP is de prijs $1245 (= nu €1108)
Met de Amex platinum CDP is de prijs zelfs $1181 (= nu €1051)

Het is nu alleen de vraag of je met zo’n grote Amerikaanse SUV wilt rijden. Voor ons is het de ultieme Amerika ervaring om de road-trip in een grote Amerikaanse bak te rijden, net als voor een aantal anderen op dit forum. Maar niet iedereen geeft hier veel om.

Hopelijk heb je hier wat aan! :thumbup:
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

We zien overal de prijzen van autohuur flink dalen. Helaas niet in Seattle.
Wij hebben maanden geleden al via de 510K bij Hertz een auto gereserveerd voor $ 1495,- (17/8 - 17 uur tot 12/9 - 16 uur) incl 2 bestuurders en de mogelijkheid om de Canadese grens over te gaan. Locatie is SeaTac maar locaties in de stad zijn ofwel niet open ofwel duurder/even duur.

Zien wij een superdeal over het hoofd of is Seattle gewoon loeiduur qua autohuur?
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Haha @redeye jij moet agent bij deze vestiging worden.

Niet overal dalen de prijzen hoor @A&A. Voor mij in Phoenix gaan ze ook al een maand of 3 langzaam omhoog of blijven in ieder geval hoger dan ze ooit waren. Zelfde periode als jij zo'n beetje.
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

d_vdploeg schreef:
17 jul 2023, 08:45
Ik zou je toch willen aanraden even bij Hertz te kijken met de 510K code. (in te vullen als 510000 bij Korting/CDP/Club-code:) Kan gewoon via hertz.nl

Wij hebben onze huurauto daar dit jaar ook vastgelegd, gaan ook naar Canada en het scheelde aanzienlijk met andere aanbieders. Alle verzekeringen zitten daar al bij in.
Bedankt! Ik ga vanmiddag weer even een rondje checken!
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

Overigens, over het mogen kiezen van een auto waarover ik wat berichten zag; het is ook onze ervaring bij Alamo in SFO vorig jaar om te kunnen kiezen uit een rijtje auto's.
Ik was daardoor verrast en heb vrij vluchtig een keuze gemaakt voor een Ford Explorer obv wat bekender te zijn met het merk, had ingebouwde navigatie en onze koffers pasten er in. Die keuze pakt gelukkig uit omdat het een luxere versie betrof die ook 4x4 en zaken als stoelventilatie had. Echter, eventuele leerpuntjes om te checken, afhankelijk waar je naartoe rijdt: geen anti-vries (bleek later in Colorado) en de automatische vergrendeling werkte niet naar behoren aan de bestuurderszijde. Sloten zijn ook wel een puntje als je halve hebben en houden in de auto ligt. Maar verder top auto gehad gedurende 5700km.

Anyway, ik had dus zelf een TomTom meegenomen wat achteraf niet had gehoeven. Met deze hele ervaring zou ik ook iets bewuster het rijtje auto's afgaan en Alamo een streepje voor geven omdat ze op een aantal plekken die keuze-mogelijkheid bieden.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Iemand die met mij mee zou willen kijken. Heb nu een reservering bij Hertz voor $ 1.419 dollar voor een large sedan en hoop ik via mijn status een SUV mee te krijgen.

Mijn reisdata is:
Locatie: Phoenix Int. Airport naar Salt Lake City Int. Airport.
Datum: 04-08-2023 t/m 22-08-2023
Auto: Minimaal SUV
Status: hoogste status bij Hertz, Avis, Enterprise

Alvast dank!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Seyst Jij zit met dropoff kosten. Die zijn zo'n USD 323. Je bent daardoor altijd duurder uit dan wanneer je de auto op dezelfde locatie weer inlevert. Drop off kosten kunnen flink schelen vwb de verhuurder, dus daar zou je winst mogelijk in kunnen zitten. Al geloof ik niet dat er een aanbieder is waarbij je geen drop off kosten betaalt tussen PHX en SLC.

Het kan er ook voor zorgen dat je bij andere aanbieders een minder aanbod krijgt. Zo krijg ik met jouw gegevens bij USTravel bijvoorbeeld niet eens de mogelijkheid een SUV te huren. Lever ik de auto echter weer op PHX in, dan is het aanbod veel groter en de prijzen (uiteraard) veel lager omdat je geen drop off kosten hebt.

In jouw geval zou je bij Hertz nog kunnen kiezen voor cat. C ipv F omdat je daarmee ook uit de PC rij mag kiezen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

redeye schreef:
19 jul 2023, 10:25
@Robotjoek1970 Hoe groot zou je de auto willen hebben? Ik heb mijn gevonden pareltje al vaker gedeeld, maar zal hem nog een keer delen. Dit is bedoeld voor als je een grote Amerikaanse SUV wilt.

Als je in Los Angeles een auto huurt, zet dan de ophaallocatie op Los Angeles Culver City. Let op! Dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps.

Zonder kortingscode krijg ik de volgende prijzen:
$1435 (= met huidige koers €1276) voor een Extra Capacity Large SUV (T6) Chevrolet Suburban of gelijkwaardig.

Kom jij voor een kortingscode in aanmerking? Dan kan de prijs nog verder naar beneden. Welke creditcard heb je? Je krijgt per creditcard verschillende kortingscodes:
Visa is CDP 618583. Amex Platinum is 633306 of 211762, Mastercard 2122005 (dit is de standaard MasterCard. Voor hogere MasterCard kaarten zijn andere (betere) CDP’s. Je ANWB lidmaatschap geeft korting met CDP 504224. En zo zijn er vast nog meer te vinden. Let op! Gebruik geen codes waarvan je niet weet waar ze voor bedoeld zijn. Dit kan veel gedoe opleveren met de verzekering bij eventuele schade.

Met bijv de Visa CDP is de prijs $1245 (= nu €1108)
Met de Amex platinum CDP is de prijs zelfs $1181 (= nu €1051)

Het is nu alleen de vraag of je met zo’n grote Amerikaanse SUV wilt rijden. Voor ons is het de ultieme Amerika ervaring om de road-trip in een grote Amerikaanse bak te rijden, net als voor een aantal anderen op dit forum. Maar niet iedereen geeft hier veel om.

Hopelijk heb je hier wat aan! :thumbup:
Thx redeye,

Ophalen in Culver lijkt me prima, neem aan dat een über of taxi voor die weinige kilometers geen vermogen kost ?
En t formaat auto is idd wel wat we willen, the bigger the better 😀
Heb een ABN Mastercard, dus als ik t goed begrijp krijg ik daardoor nog wat extra korting...
Nu alleen de vraag is deze car gratis annuleerbaar, en belangrijker waar is deze bak te boeken ?
Kom maar op met die link, ga ik deze alvast vastleggen, mits annuleerbaar.....
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Een andere veel genoemde en gebruikte code voor Mastercard is 795091
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

dejong89 schreef:
17 jul 2023, 10:17
Als je perse een SUV wil hebben dan kom je ook met de 51k code op dat bedrag uit. Een VW jetta kost je 850 euro. Dat scheelt 50%. Wellicht het overwegen waard?
Nou, inderdaad. SUV's zijn door het dak qua prijzen en een klasse Jetta zit onder de 800, klasse charger onder de 900 en Luxury onder de 1200. Maar ja, moeten wel twee koffers en een trolley in, en liefst uit het zicht. Iemand ervaring met Luxury klasse bij Hertz? Is dat Amerikaanse plastic fantastic?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb deze week de autohuur die ik eerder al had vastgelegd bij Avis.co.uk geannuleerd en opnieuw geboekt bij Avis.de. Met code N744100 (British Airways Blue, kun je je gratis voor aanmelden) vind ik nu volgens mij (relatief) heel aardige prijzen. Circa 1750 euro voor 30 dagen een standard SUV van Seattle naar San Francisco in aug/sep, inclusief one way fee.

@Seyst Voor jullie kom ik op bovenstaande manier uit op 1236 EUR voor een standard SUV, prepaid.

@A&A Voor jullie kom ik op bovenstaande manier uit op 1043 euro voor een midsize SUV. Een kleinere auto kan ook maar is nauwelijks goedkoper. Een standard SUV zit op 1232 euro. Ik weet niet wie je tweede chauffeur is, maar als dat je spouse is, is dat bij Avis sowieso kosteloos.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer