Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Bij een overstap in Amerika hoef je je koffers niet opnieuw in te checken. Je moet ze van de band halen en na de douane weer afgeven. Dat wijst zich vanzelf. Ik heb geen ervaring met overstappen in Manchester maar het is geen grote luchthaven zoals Heathrow.
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sofiake »

Ondertussen al heel wat extra geschreven hier, maar toch tussendoor nog even een dankjewel aan degenen die de tijd en moeite hebben genomen om mij te antwoorden ! Het wordt geapprecieerd :-)

Ik ga aan de slag met jullie tips (eens ik ben uitgeziekt .. het coronabeestje heeft me te pakken).

Veel succes ook aan de anderen die op zoek zijn naar vluchten :-)
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sofiake »

@Marianne :
- de periode ligt ongeveer vast - we kunnen wat schuiven doorheen juli 2024. Dus vertrek vanaf 29/6 en we zouden ten laatste moeten terug zijn 26/7. Ik dacht om een 3.5 week te gaan ongeveer.
- waarom die volgorde Sequoia - Yosemite ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Sofiake Dit is een vraag voor in het Zuidwesten forum. Maak daar eens een topic aan, dan kun je al je vragen over je reis in dat topic kwijt.

Marianne
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@Fiba je zou ook een overstap in Ierland (Dublin) kunnen overwegen. Daar kun je al door de Amerikaanse customs zodat je in Amerika binnenkomt als (soort van) binnenlandse vlucht. Zij vliegen vanaf Amsterdam met tussenstop in Dublin naar Orlando. Niet alle dagen van de week zie ik maar wel regelmatig. Ik ga er vanuit dat je koffer dan gewoon door Aer Lingus in Amsterdam wordt doorgelabeld naar Orlando maar weet dat niet zeker.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

@Fiba. @Laredo

Wij hebben in 2019 gevlogen met Aer Lingus, overstap in Dublin. Het ging goed koffers worden doorgelabeld. Het is wel een druk vliegveld. Voordat we konden landen duurde even omdat het druk was in de lucht. Daarom moesten we ons haasten om op tijd door de douane te komen. Voordeel is dat je in usa direct naar de bagage band kunt. Zie ons verslag van 2019
https://noordwestusa2019.wordpress.com/27-mei/
Elfje_2288
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elfje_2288 »

Onze ervaringen met tickets voor 2024 boeken tot dusver ... Het reis plan is een rondje Seattle, route richting Canada, vrienden bezoeken in Vancouver, vertrek na 22/7, retour 4 weken later. Initieel wilden we eind juni of begin juli vertrekken, en midden augustus zag ik hiervoor mooie prijzen bij BA, zelfs met vertrek vanaf Brussel. Ook voor ons plan B (ZW VS) waren er mooie aanbiedingen van Dusseldorf naar Las Vegas. Maar daarna hebben we de timing aangepast en was het nog te vroeg om te boeken. Vanaf tweede week september opnieuw beginnen zoeken, mooie tickets gezien met Air Canada (610€), geprobeerd om deze te boeken maar het ging telkens mis op de website van Air Canada - verschillende browsers geprobeerd, laptop, smartphone maar de foutmeldingen bleven komen, met melding "contacteer Air Canada". Heb ik geprobeerd, maar vond enkel telefoonnummer en na lange tijd in wachtrij opgegeven. Ganse avond mee bezig geweest, zonder resultaat. Ochtend erna waren de tickets duurder geworden (650€ pp). Uiteindelijk de tickets geboekt via Joker, aan 670€ (vanuit FRA, zonder bagage, met overstap in Montreal). Wij vonden dit een prijs die best wel ok was, en boeken intercontinentale vliegtickets liefst via een reisagent - ook al kost dat iets meer (en prima ervaringen met Joker - volledige refund gekregen in covid tijden, ook vrienden zijn altijd prima gehlopen toen er problemen waren). Weekje later nog eens gekeken bij momondo, tickets bij Air Canada nu flink duurder maar wel mooie tarieven bij Lufthansa. Even doorgeklikt naar Lufthansa website: foutmelding - deze tickets zijn niet beschikbaar. Dus tickets die zoekmachines aangeven, zijn lang niet altijd te boeken! Soms zocht ik ook op 1 persoon, terwijl we met 5 zijn, en vond dan goede tickets, maar bij verder klikken niet meer beschikbaar voor 5. Complexe zaak, dat tickets boeken! We hebben dus best vroeg geboekt! Misschien zakken de prijzen nog, wie weet zijn er later nog betere vluchten aan lagere prijs. Het is altijd een gokje - maar wij vonden de prijs voor onze tickets best ok (en onze vrienden in Vancouver vonden het ook een mooie deal). Dus raad van het forum hier gevolgd: eigen richtprijs bepalen en als je tickets ziet die aan je eisen voldoen: boeken en niet meer achterom kijken. Voordeel van het vroege boeken is dat we nu de camper hebben geboekt (C25 - cruise amerika) aan 220€ per nacht met all-in pakket. Dat vonden we een erg mooie prijs en ver onder de 7000€ die we gebudgetteerd hadden voor 25 dagen camper huur. We zijn nu gewoon blij dat vluchten en camper vast liggen.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Zoals hierboven:

Ik heb Joker.be nu al paar keer voorbij zien komen.
Zie daar in mijn geval met vertrek Brussel zeer leuke prijzen.

Lees er dus ook geen slechte dingen over. Iemand nog een andere gedachte hierover?
Elfje_2288
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elfje_2288 »

habbekuk schreef:
20 sep 2023, 11:48
Zoals hierboven:

Ik heb Joker.be nu al paar keer voorbij zien komen.
Zie daar in mijn geval met vertrek Brussel zeer leuke prijzen.

Lees er dus ook geen slechte dingen over. Iemand nog een andere gedachte hierover?
Bij ons regelden ze in 2021 een volledige refund van onze tickets naar Afrika, terwijl het online klachten regende van reizigers die bij lufthansa zelf hadden geboekt en enkel voucher kregen. Bij vrienden die op wereldreis waren tijdens covid zorgden ze ervoor dat ze weer thuis geraakten. Bij andere vrienden volledige refund geregeld na visum issues waarbij airline in fout was, idem voor ander gezin dat problemen had bij Ethiopian. Dus ze hebben al paar keer bij complexe dossiers voor oplossing gezorgd. Vinden wij goede referenties. Nadeel: ze zijn soms traag in het reageren op email.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Iemand nog tips? Heb vandaag basic tickets voor november bij AF geboekt. Vluchten allemaal uitgevoerd door Delta. Maar kan zowel bij AF/KLM als bij Delta geen stoelen kiezen, ondanks FB zilver status. Al met FB, AF en Delta gebeld, blijkbaar niet mogelijk ondanks de AF 057 tickets. Volgens mij kon dat vroeger toch wel?
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Had van de week hetzelfde probleem, zelfs met FB Platinum status geen extra bagage, geen stoelkeuze en geen Lounge in Seattle bij retour Seattle van 23 juni tm 18 juli. Gebeld en inderdaad neemt Delta de FB status voordelen niet meer mee. Daarop direct geannuleerd, dit kon nog gratis binnen 24 uur en retour Vancouver geboekt. Dit zijn wel KLM vluchten. Heb nu voor 850 euro p.p. incl Economy comfort+ stoelen, ook voor mijn vrouw, rechtstreekse vluchten. Vond dit wel een schappelijke prijs voor het hoogseizoen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ik kan nog annuleren, maar helaas is KLM geen optie naar Florida rechtstreeks, Miami zit niet in onze planning.
Had afgelopen zomer tickets met zowel KLM als Delta vluchten en toen werkte het wel.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

In de IT van KL/AF gaat wel vaker één en ander mis. Je zou contact kunnen zoeken met FLying Blue, zij kunnen het herstellen. Want de voordelen zouden ook voor Delta moeten gelden, tot nu toe in ieder geval wel altijd gehad.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Elizabeth Henry Ik had FB, en AF, en Delta, gisteren al gebeld - niemand kan wat doen, het is de (nieuwe) policy met Delta vluchten, geen IT issue. Je ziet het ook in de kleine lettertjes staan als je gaat boeken, FB voordelen alleen voor door KL en AF uitgevoerde vluchten, zie * hieronder, en Delta biedt geen seat selectie met FB status.

FB status is zo een stuk minder interessant geworden voor mij, koffer bij Delta wel gratis maar die nemen wij vaak niet mee.

O ja, Delta zei ook nog dat ze met Basic geen rekening meer houden om de reizigers bij elkaar te zetten zelfs met status :(
Hopen dat ik bij check-in op tijd ben.
image.png
image.png (71.49 KiB) 1029 keer bekeken
Elizabeth Henry
Amerikafan

Bericht door Elizabeth Henry »

Nou ja, zeg. Goed om te weten!
cvr
Amerikafan

Bericht door cvr »

Heel bijzonder dit, op de FB website staat dat FB Plat bij Delta recht heeft op een Comfort +: https://www.flyingblue.nl/nl/programme/ ... r-benefits

Bij bagage staat idd niets...
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeS1988 »

Zelf heb ik geen ervaringen met overstappen. Onderstaande vlucht is terug te vinden op de website van Lufthansa en beide vluchten zijn met hun, voor de terugreis is er maar 45 min overstap tijd. Lijkt dit niet heel krap te zijn? Aan de andere kant als ze het zelf voorstellen, moet het toch haalbaar zijn, niet?
image.png
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jij plaatst hier vaker opmerkingen over Delta @harryh en bij mij valt het dubbeltje niet.
Wat zijn dan de valkuillen cq do ś / dontt /s als ik bij KLM boek voor een Delta vlucht ??
Telt bij Delta een Flyingblue status niet ?
Wil jij aub wat Delta uitleg geven ?
Dank je wel

Bij mijn Delta vlucht ; light geboekt want geen koffer zie ik dit staan

Flying Blue
View Loyalty & Miles
15C
Main Cabin (N)
View Seats

Upgrade To
Delta Comfort+®
All the benefits of Main Cabin, plus...
More Legroom
Board Early & Deplane Quickly
$74.18 USD or 6.900 Miles
DAL - LAX , Price Is Per Passenger

Upgrade To

First Class
All the Benefits of Comfort+, plus...
Spacious Seat with Extra Legroom and Recline
Sky Priority® Check-in and Security Access Where Available
$213.93 USD or 19.900 Miles
DAL - LAX , Price Is Per Passenger
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Hey @bedeve, in het kort: Ik boekte bij KL/AF een light ticket, boekingsklasse E, waarvan alle vluchten door Delta worden uitgevoerd. Maar krijg een van de FB Zilver en hoger voordelen niet: Het direct na het boeken gratis kunnen kiezen van stoelen. Dat kun je pas bij het inchecken net als iedereen. Je hebt dan ook geen keuze uit preferred seats etc. En je gezelschap krijgt ook geen stoelen naast elkaar is mij gezegd.
Als je rechtstreeks bij Delta boekte was dat al, want dat zijn de Delta regels mbt Basic Economy. Maar dat was niet zo via KL/AF.

Afgelopen juli hadden wij tickets met zowel door KL als DL uitgevoerde Basic Economy vluchten bij AF geboekt, dan krijg je bij Delta wel stoelkeuze. Maar misschien is dat nu ook gewijzigd.

De oorzaak ligt bij DL die hun Basic Economy regels nu ook voor FB status members hanteren is mij verteld.

Welke boekingsklasse heb jij geboekt?
Laatst gewijzigd door harryh op 22 sep 2023, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hoi @harryh : Het direct na het boeken gratis kunnen kiezen van stoelen. Dat kun je pas bij het inchecken net als iedereen. Je hebt dan ook geen keuze uit preferred seats etc.

Daar mis ik de boot weer...
Want ik heb nu een aantal malen mijn boeking nagekeken en ik ( zie mijn eerdere tekst heb toch echt na mijn boeking zonder enige bijbetaling mijn gewenste nooduitgang stoel vastgelegd.
Bagagevoordelen heb ik niet nodig .
Hoe gaat het dan met boarden ?

Welke boekingsklasse heb jij geboekt?
Waar /hoe moet ik dat zien ?
Laatst gewijzigd door bedeve op 22 sep 2023, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer