Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door RuthdeLange »

Claire, dat weet ik maar soms kom je via een aanbod van skyscanner of Momondo direct bij een luchtvaartmaatschappij terecht en kun je dus ook daar boeken. En dan is de prijs wel goedkoper dan wanneer je direct naar de website van de betreffende airline gaat.
Heb vorig najaar de prijzen in de gaten gehouden en dit vaker gezien maar dit jaar nauwelijks. Ook ik wil niet boeken via een broker maar als ik 1000 betaal dan wil ik wel goede tijden want eigenlijk had ik een prijs van 900 inclusief bagage als max gesteld. En dan wel een haalbare overstap. Zie nu veel overstappen van net (of net geen) 1 uur of 1 uur en 15 minuten terwijl Google flights dan al de waarschuwing geeft dat de betreffende vlucht (maatschappij?) vaak 30 minuten vertraging heeft.
Dat laatste is voor mij trouwens ook nieuw (die melding van Google). Had dat niet eerder gezien.
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

Heeft iemand recente ervaringen met stoelreserveringen op een United ticket, waarbij de eerste leg met Brussel Airlines is? Ik lees namelijk dat je bij Brussel Airlines, ondanks een Economy ticket, niet vooraf een stoelreservering kunt doen. Dit is volgens mij pas mogelijk tijdens het inchecken? Behale als je natuurlijk bijbetaald voor premium stoelen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik heb voorbije zomer de combinatie Brussels airlines/Lufthansa gehad op een Lufthansa ticket. Was economy. Daar kon ik idd niet op voorhand stoelen reserveren. Wel 24hr op voorhand.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Je kan enkel je stoelen reserveren tijdens de boeking, anders enkel 24h voor vertrek bij het inchecken.
Zowel bij Brussels Airlines als bij Lufthansa.
eborn
Amerikafan

Bericht door eborn »

Helder! Dan moet ik nu enkel nog even uitzoeken of je de tickets bij United nog kunt annuleren c.q. wijzigen zonder fees. Ze zijn daar voor vluchten vanuit Europa niet heel duidelijk over. Op Facebook geeft hun support desk aan dat wijzigen en annuleren altijd gratis is en dat je dan flight credit krijgt bij een positief prijsverschil. Maar op andere plekken lees ik weer dat dit enkel geldt als je vlucht vanuit Amerika begint.

[edit]
Heb inmiddels een ticket vastgelegd voor 24 uur. Betaalde nu 2.110 euro voor 2 volwassenen en een kind in de meivakantie, incl. koffers en stoelen. Afgelopen meivakantie waren we 2.450 kwijt, maar wel voor 1 dag langer en op de heenweg met United ipv Brussel Airlines.

In de (beter leesbare) ticket fare rules staat inderdaad dat je kosteloos kunt annuleren tegen flight credit. Wijzigen/reissue is wel 150 euro. Maar als je annuleert kun je daarna natuurlijk een andere vlucht kiezen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

A&A schreef:
11 okt 2023, 19:38
ludwig schreef:
09 okt 2023, 22:22

Expedia pakketreis geeft tarief Lufthansa inclusief koffer. En voor hotel de datum naar 1 nacht aanpassen
Dat is op zich een prima optie. Maar ik heb er altijd een hekel aan dat, als ik ga boeken bij Expedia, je nooit de prijs krijgt die er eerst staat maar dat het altijd (flink) duurder wordt naarmate je verder in het proces komt! Zou dat niet het geval zijn zou ik daar zeker boeken.
Toch maar eens geprobeerd afgelopen week om via Expedia te boeken; ook nu wijzigden de prijzen toen ik aan het boeken was maar tot mijn verbazing deze keer naar beneden :thumbup: . Dus nu van half juni-half juli 2024 een rechtstreekse vlucht AMS-SFO vv geboekt (mooie vliegtijden; 14:50 vertrek met Lufthansa/United) incl ruimbagage, stoelkeuze en eerste nacht hotel (in een OK buurt) voor € 637 pp.
Dat vinden we echt een heel erg goede prijs!
A&A
Amerikakenner

Bericht door A&A »

Wie heeft er een truc om onderstaand probleem op te lossen?

Als wij tickets zoeken (of kopen) om van AMS rechtstreeks naar YVR (Vancouver) te vliegen, bijvoorbeeld vanaf eind juni 3 weken dan kost dat als je nu boekt een € 1000,-.
Als je exact dezelfde retourvlucht boekt maar dan andersom, dus van YVR naar AMS vv betaal je minstens de helft meer dus vanaf € 1500,-.

Dat is best vreemd want je zit in hetzelfde vliegtuig?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vliegtickets vanaf N-Amerika naar Europa zijn duurder dan van Europa naar N-Amerika.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

zelfde vliegtuig, maar precies andere richting toch ? Hoogseizoen hier is anders dan hoogseizoen daar. Je zit dus op een ''andere'' stoel...
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Waarom is het relevant? Je wil tickets in de andere richting boeken?
Afbeelding
A&A
Amerikakenner

Bericht door A&A »

paulr schreef:
15 okt 2023, 19:04
zelfde vliegtuig, maar precies andere richting toch ? Hoogseizoen hier is anders dan hoogseizoen daar. Je zit dus op een ''andere'' stoel...
Het hoogseizoen maakt niet uit; het is elke dag duurder van de USA/Canada naar hier v.v. dan andersom. En ik weet dat het zo is, maar ik vraag me dus af of er een truc is of een manier om het van daar af goedkoper te maken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt ervan af waarom jij dergelijke tickets wil boeken. Of is het voor iemand anders?
eborn
Amerikafan

Bericht door eborn »

Een kleine correctie op mijn vorige bericht: als je bij United flight credit krijgt vanwege een eigen annulering, dan is dat in te zetten voor een nieuwe vlucht binnen 1 jaar. Maar je betaald dan nog wel de eventuele change fee. Eigenlijk wijzig je de oorspronkelijke vlucht. Het is dus geen truc om kosteloos je vlucht te wijzigen.

Ben wel benieuwd of iemand ervaringen heeft met de alternatieve vluchten die United tegenwoordig in de app aanbiedt? Aangezien we met ons verblijf redelijk flexibel zijn, zouden we dus prima de vlucht van een dag later kunnen pakken. In mei dit jaar kreeg ik ook opties voor de volgende ochtend. Maar dat betreft 1 leg. Op de terugweg hebben we een vlucht met een overstap. Ik vermoed dat je daar niet zomaar een alternatief voor krijgt?
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Ook ik heb toch maar even bij Expedia gekeken en zie een interessante optie waar bagage en stoelkeuze inbegrepen is.
Maar ik twijfel of het wel klopt en ook waar ik dan de stoelen moet boeken.
Er staat bijvoorbeeld: United 8329 uitgevoerd door Air Canada, 2e deel: United 8523 uitgevoerd door Air Canada
Terug: united 182 en 2e deel United 9225 uitgevoerd door Lufthansa.

Waar kan ik dan stoelen kiezen: bij United of bij Air canada en Lufthansa en united, afhankelijk van het deel?
Ik weet namelijk dat bij united stoelen sowieso inbegrepen zijn bij regulier economy maar bij de andere maatschappijen niet.
Maar kies je de stoelen via de uitvoerder of degene die vliegt?
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

Wij zijn op zoek naar een vlucht naar New York, vertrek 18 juli, terug op 17 augustus, 5 personen inclusief bagage, liefst een directe vlucht.

De prijzen bij KLM lijken alleen maar te stijgen. Nu hebben we ook Jetblue op het oog. Op dit moment is het verschil tussen JetBlue en KLM (vanaf Amsterdam) 1300 euro op de totaalprijs. Een flink bedrag vind ik zelf. Ik heb hier gezocht naar informatie en ervaringen met JetBlue en vind dan in nieuwsberichten dat het nog niet zeker is dat ze hun slots op Schiphol kunnen behouden. Uiteraard kan niemand in de toekomst kijken, maar in hoeverre is het een gok om nu tickets te boeken bij JetBlue en zouden jullie die gok wagen?
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
Tolle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tolle »

Wij hebben tickets geboekt Amsterdam - New York via Jetblue voor augustus 2024. Prijzen zijn prima en een stuk aantrekkelijker dan KLM. Vliegtijden zijn ook prettig. En mocht Jetblue om welke reden dan ook toch deze vluchten eruit moeten halen, dan kijken we wel weer verder.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op dit moment is er geen duidelijkheid over de slots van Jetblue vanaf de zomerdienstregeling. Het bedrijf zegt wel dat ze alle stappen ondernemen om de slots ook in de toekomst te behouden.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Maartje81 ik zou het zelf niet zo snel doen. Stel dat Schiphol wegvalt, dan blijft in Europa voor Jetblue alleen over:
London area (LON)
London-Gatwick, UK (LGW)
London-Heathrow, UK (LHR)
Paris - Charles de Gaulle, France (CDG)

en de AA alliance is beëindigd.
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

Wat zou er gebeuren als ze niet meer kunnen vliegen vanaf Schiphol? Krijg je dan je geld terug (maar ja, zie dan nog maar aan 5 tickets te komen) of gaan ze je vliegen vanaf een ander vliegveld zoals Londen?
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In dit geval krijg je geld terug en kun je elders nieuwe tickets gaan zoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer