Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
auto huren via expedia
auto huren via expedia
Hoi,
Ik wil een auti gaan huren voor onze trip naar het noord-westen. Nu heb ik op verschillende sites gekeken en kwam uit op expedia. Deze was het goedkoopste. Bij alamo en dan zit dit erbij inbegrepen:onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada.
Nu vroeg ik me af of dit hetzelfde is als het alamo gold pakket???
Dit moet ik toch hebben wil ik alles goed verzekerd hebben???
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet,
Edith
Ik wil een auti gaan huren voor onze trip naar het noord-westen. Nu heb ik op verschillende sites gekeken en kwam uit op expedia. Deze was het goedkoopste. Bij alamo en dan zit dit erbij inbegrepen:onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada.
Nu vroeg ik me af of dit hetzelfde is als het alamo gold pakket???
Dit moet ik toch hebben wil ik alles goed verzekerd hebben???
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet,
Edith
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het Gold pakket zit dacht ik ook nog een gratis tank benzine. Kijk ook even of een tweede bestuurder mogelijk is - mocht je dat willen.
Ik doe de autohuur altijd via een reisbureau dus ik let er nooit zo op wat er allemaal in zit. Is dit veel goedkoper dan wat de reisbureaus aanbieden?
Ik heb het nog even in een gids nagekeken. Jouw pakket lijkt op het pakket B van Alamo: incl CDW, EP, lokale belasting, luchthavenheffingen en sales tax.
In pakket C en D zit dan nog de extra tank benzine en de toeslag voor medebestuurders (resp tot 25 en vanaf 25 jaar).
Marianne
Ik doe de autohuur altijd via een reisbureau dus ik let er nooit zo op wat er allemaal in zit. Is dit veel goedkoper dan wat de reisbureaus aanbieden?
Ik heb het nog even in een gids nagekeken. Jouw pakket lijkt op het pakket B van Alamo: incl CDW, EP, lokale belasting, luchthavenheffingen en sales tax.
In pakket C en D zit dan nog de extra tank benzine en de toeslag voor medebestuurders (resp tot 25 en vanaf 25 jaar).
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 mei 2007, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Of eautohuur.nl
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
of hertz met de anwb korting http://www2.hertz.nl/partners/anwb/anwb_nl.html Tweede bestuurder is gratis als je lid wordt van de Hertz#1club [ook gratis]
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
vorig jaar heb ik ook gekeken via alamo/national wat gewoon goede bedrijven zijn, alleen nog maar goede ervaringen mee geahad. Toch vorig jaar nog maar even gecheck bij reisburo hier in dorp, aanbieding van sunnycars, ook een trailblazer, ophalen in seattle en inleveren in chicago. Dat scheelde 500 euro voor 3 weken!!!Edith schreef:thx, dan ga ik deze dingen ook nog even checken. En reisbureau ben ik nog niet geweest. Ik wist niet dat je daar ook alleen auto's kon huren...
Toch maar sunnycars gedaan vorig jaar, en waar moesten we onze auto halen: bij Alamo/National

can't wait to travel again.....
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: auto huren via expedia
Ik ben me eens met de autohuur bezig gaan houden voor onze vakantie van volgend jaar naar Los Angeles.
Nu kwam ik dit tegen:

Dit vinden wij een hele interessante prijs.
Als ik het vergelijk met andere sites is het nogal goedkoper:
€ 1846 USAReisen.de
€ 1800 eautohuur
€ 1640 expedia
€ 1792 carhire3000
€ 1726 uscarhire
€ 1883 alamo.de
Ik heb zojuist met Expedia gebeld en ze vertelde me dat alle verzekeringen hierbij inzaten (behalve dan die Roadside assistance die ze altijd aan de balie proberen te verkopen
) Wel beweerde ze dat we nog $10 per dag extra moesten betalen voor de 2e bestuurder. Maar bij mijn weten is dat in California toch niet nodig, dat is toch bij wet geregeld? Daar had ze nog nooit van gehoord.
Ook garandeerde ze me dat we een 4wielaandrijving krijgen. Maar dat is toch niet altijd zeker?
Kortom, wat vinden jullie hiervan? Is National een goede maatschappij en heeft er iemand anders ook wel 'ns via expedia een auto geboekt?

Elly
Nu kwam ik dit tegen:

Dit vinden wij een hele interessante prijs.
Als ik het vergelijk met andere sites is het nogal goedkoper:
€ 1846 USAReisen.de
€ 1800 eautohuur
€ 1640 expedia
€ 1792 carhire3000
€ 1726 uscarhire
€ 1883 alamo.de
Ik heb zojuist met Expedia gebeld en ze vertelde me dat alle verzekeringen hierbij inzaten (behalve dan die Roadside assistance die ze altijd aan de balie proberen te verkopen

Ook garandeerde ze me dat we een 4wielaandrijving krijgen. Maar dat is toch niet altijd zeker?
Kortom, wat vinden jullie hiervan? Is National een goede maatschappij en heeft er iemand anders ook wel 'ns via expedia een auto geboekt?
Wel grappig dat er nog steeds dezelfde typfout gemaakt wordtEdith schreef: Ik wil een auti gaan huren voor onze trip naar het noord-westen. Nu heb ik op verschillende sites gekeken en kwam uit op expedia. Deze was het goedkoopste. Bij alamo en dan zit dit erbij inbegrepen:onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada.

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik heb vorig jaar via Expedia bij Alamo een auto gehuurd en daar zat de tank "gratis" benzine gewoon bij. Nog voor de zekerheid bij de balie van Alamo gevraagd, met de reactie "sir, we don't even check it anymore".
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigen risico
Eigen risico is van toepassing in het geval van diefstal of schade aan de huurauto. Dit is afhankelijk van de autogroep en het land van verhuur. Je kunt vaak ter plaatse een verzekering aanschaffen waarmee het eigen risico komt te vervallen. Je erkent dat Expedia.nl in geen geval aansprakelijk kan worden gesteld voor eigen risico, voor het verstrekken van aanvullende verzekeringen of anderszins.
Ik zag dit staan op de site van Expedia bij autohuur, hoe weet je nu welke autogroep of land en hoe hoog het evt. eigen risico is??
Eigen risico is van toepassing in het geval van diefstal of schade aan de huurauto. Dit is afhankelijk van de autogroep en het land van verhuur. Je kunt vaak ter plaatse een verzekering aanschaffen waarmee het eigen risico komt te vervallen. Je erkent dat Expedia.nl in geen geval aansprakelijk kan worden gesteld voor eigen risico, voor het verstrekken van aanvullende verzekeringen of anderszins.
Ik zag dit staan op de site van Expedia bij autohuur, hoe weet je nu welke autogroep of land en hoe hoog het evt. eigen risico is??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij huurden afgelopen zomer ook via Expedia. Ik heb National toen een mail gestuurd om te vragen of we goed verzekerd waren.
Dit was het antwoord
Elly
Dit was het antwoord
Wij hoefden alleen nog een tank benzine extra bij te betalen.According to our records, a full loss damage waiver as well as supplemental liability insurance is included in your prepay reservation with Expedia.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind al die extra zinnetjes zo ingewikkeld, de bedrijven dekken zich op allerlei mogelijke manieren in. Wij hebben nu al 6 keer een auto gehuurd, meestal bij Eautohuur en een keer bij USAreisen.de. We hebben gelukkig nooit schade oid gehad. Ik heb me ook nooit helemaal verdiept in alle kleine regeltjes. Maar als je al die voorwaarden leest vraag je je wel eens af of je echt goed verzekerd bent, ze sturen wel een mail dat alles goed is maar als je daar komt proberen ze je toch extra verzekeringen aan te smeren wat dan volgens de verhuurder(bijv. Alamo) weer beter is?? Je leest ook nergens hoeveel dat eigen risico is etc.
p.s. Elly, ik zocht even op jullie site naar een foto van een ingepakte auto(de binnenkant) maar nog even mijn complimenten voor jullie site, wat ziet dat er weer mooi uit nu met alle foto's in het verslag erbij!!
p.s. Elly, ik zocht even op jullie site naar een foto van een ingepakte auto(de binnenkant) maar nog even mijn complimenten voor jullie site, wat ziet dat er weer mooi uit nu met alle foto's in het verslag erbij!!
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
De termen zijn ook zeer ingewikkeld. Wat ik meestal doe is kijken waarvoor ik aansprakelijk gesteld kan worden. Dat verzeker ik, maar dingen als wegsleepkosten etc. verzeker ik me niet voor. Dat kost zoveel extra, en ach die ene keer dat ik dan weggesleept moet worden, haal ik wel uit alle keren dat ik geen extra verzekeringen hiervoor nam.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Voor wegsleepkosten ben je gewoon standaard verzekerd hoor, als de auto kapot gaat tijdens de huur krijg je een vervangende auto en de kapotte gaat weer terug naar de verhuurder.(Ze proberen je graag wat anders wijs te maken als je de auto ophaalt, maar dan hebben ze het over de road-side assistance, die is er alleen maar voor dingen die je zelf in de hand hebt.(sleutels verloren, zonder benzine staan enz...))
Als je bij usreisen het duurste pakket neemt dan kunnen ze je alleen nog maar die road assistence aansmeren. Want de rest heb je al 

- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, bij het meest uitgebreide pakket zitten alle verzekeringen in, road site assistance is geen verzekering.
Beste allemaal,
ik ben bezig een auto te huren voor onze reis van 12 tot 26 november van Denver naar Phoenix.
Dacht dat ik het allemaal wel goed had uitgezocht, maar nu kom ik er toch echt niet meer uit. Hopelijk kunnen jullie helpen.
Ben na heel veel zoekwerk nu uitgekomen op expedia (misschien niet allergoedkoopste maar eerste die alle kosten duidelijk weergeeft). Maar eerlijk gezegd zie ik door alle bomen het bos niet meer...
als ik via Expedia.com zoek dan komt als goedkoopste Fox uit de bus met een compact voor $418,43 Daar kan ik dan een verzekering bijnemen van $135 (van Expedia) en kom ik dus op een totaalbedrag van $553,43 oftewel circa €401,- Als ik echter via expedia.nl zelfde goedkoopste auto zoek kom ik uit bij Alamo met een totaalbedrag van €585,67. Daar staat bij dat inclusief de gewenste verzekeringen (zoals CDW en SLI) is.
Dus:
expedia.com €401,- via Fox
expedia.nl €585,67 via Alamo
drive-usa €345,71 + $250 + taxes via National (totaal rond de €562,- ??)
eautohuur €291 + $250 + taxes (totaal rond de €510,-??)
Heeft iemand van dit forum al eens via Expedia.com geboekt en/of weet iemand of ik dan dus goed verzekerd ben? Eventuele kosten voor lege tank maakt niet uit. Ik ben de enige bestuurder en heb verder goede reis- en zorgverzekering.
Is expedia.com too good to be true of kan ik die met een gerust hart boeken? Of toch via eautohuur gaan huren? Ik krijg geen goed beeld via andere sites omdat die de taxes van de drop-off fee niet weergeven. Mocht iemand een goedkoper alternatief hebben gevonden dan hoor ik het graag.
Graag jullie hulp! Alvast erg bedankt
Groeten Maurice
ik ben bezig een auto te huren voor onze reis van 12 tot 26 november van Denver naar Phoenix.
Dacht dat ik het allemaal wel goed had uitgezocht, maar nu kom ik er toch echt niet meer uit. Hopelijk kunnen jullie helpen.
Ben na heel veel zoekwerk nu uitgekomen op expedia (misschien niet allergoedkoopste maar eerste die alle kosten duidelijk weergeeft). Maar eerlijk gezegd zie ik door alle bomen het bos niet meer...
als ik via Expedia.com zoek dan komt als goedkoopste Fox uit de bus met een compact voor $418,43 Daar kan ik dan een verzekering bijnemen van $135 (van Expedia) en kom ik dus op een totaalbedrag van $553,43 oftewel circa €401,- Als ik echter via expedia.nl zelfde goedkoopste auto zoek kom ik uit bij Alamo met een totaalbedrag van €585,67. Daar staat bij dat inclusief de gewenste verzekeringen (zoals CDW en SLI) is.
Dus:
expedia.com €401,- via Fox
expedia.nl €585,67 via Alamo
drive-usa €345,71 + $250 + taxes via National (totaal rond de €562,- ??)
eautohuur €291 + $250 + taxes (totaal rond de €510,-??)
Heeft iemand van dit forum al eens via Expedia.com geboekt en/of weet iemand of ik dan dus goed verzekerd ben? Eventuele kosten voor lege tank maakt niet uit. Ik ben de enige bestuurder en heb verder goede reis- en zorgverzekering.
Is expedia.com too good to be true of kan ik die met een gerust hart boeken? Of toch via eautohuur gaan huren? Ik krijg geen goed beeld via andere sites omdat die de taxes van de drop-off fee niet weergeven. Mocht iemand een goedkoper alternatief hebben gevonden dan hoor ik het graag.
Graag jullie hulp! Alvast erg bedankt
Groeten Maurice
Wat dekt de "car rental insurance domestic 48" ?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Domestic is binnenland, dus strikt onvoldoende voor ons Europeanen, hier zal zeker nog een hoop bijkomen om goed verzekerd te zijn, ook de drop off kosten komen er nog bij. Bij Expidia. nl kunnen ze er ook nog wel eens bijkomen als ze nergens vermeld worden.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Met domestic 48 bedoelen ze eerder dat de auto verzekerd is binnen de 48 continentale staten van Amerika (dus bijv. niet in Mexico en Canada).
Wat de dekking precies inhoud is niet erg duidelijk uit de afbeelding af te lezen en "strikt onvoldoende" lijkt me wat voorbarig.
Je zou even kunnen nagaan of schade (materieel en immaterieel) bij een ongeluk door schuld alleen aan de tegenpartij vergoed wordt of aan tegenpartij en aan gehuurde auto.
Maw ; wat je moet weten is of CDW en SLI er bij inzitten en wat de maximale som is die uitbetaald wordt.
Maximale som zou denk ik op 1 miljoen dollar moeten liggen.
In principe kun je beter via een Europese tussenpersoon boeken dan direct bij een Amerikaans bedrijf omdat de Europese bedrijven weten welke verzekeringen je als Europeaan nodig hebt.
Bij Amerikaanse bedrijven wordt vaak gevraagd uit welk land je komt. Je kunt dan VS invullen omdat je dan lekker goedkoop uitkomt, maar je bent dan meestal onvolledig gedekt en daar kom je met een ongeluk pas achter (en dan ben je het haasje).
Lees hier hoe het fout kan gaan als je direkt boekt bij een Amerikaanse verhuurder !
Wat de dekking precies inhoud is niet erg duidelijk uit de afbeelding af te lezen en "strikt onvoldoende" lijkt me wat voorbarig.
Je zou even kunnen nagaan of schade (materieel en immaterieel) bij een ongeluk door schuld alleen aan de tegenpartij vergoed wordt of aan tegenpartij en aan gehuurde auto.
Maw ; wat je moet weten is of CDW en SLI er bij inzitten en wat de maximale som is die uitbetaald wordt.
Maximale som zou denk ik op 1 miljoen dollar moeten liggen.
In principe kun je beter via een Europese tussenpersoon boeken dan direct bij een Amerikaans bedrijf omdat de Europese bedrijven weten welke verzekeringen je als Europeaan nodig hebt.
Bij Amerikaanse bedrijven wordt vaak gevraagd uit welk land je komt. Je kunt dan VS invullen omdat je dan lekker goedkoop uitkomt, maar je bent dan meestal onvolledig gedekt en daar kom je met een ongeluk pas achter (en dan ben je het haasje).
Lees hier hoe het fout kan gaan als je direkt boekt bij een Amerikaanse verhuurder !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3577 Weergaves
-
Laatste bericht door Rob Swijters
-
- 2 Reacties