Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
alamo.de is voor mij vandaag weer 50 euro goedkoper als de de goedkoopste bij alamo.de tot nu toe voor meivakantie volgend jaar met code thpps30
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Vraagje: We twijfelen tussen ) Nissan Maxima of een Nissan Altima catogorie. Zou dit vooral een verschil in luxe zijn, of is de achterbak van de Maxima ook (veel) groter?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Veel vragen (geeft nietsbedeve schreef: ↑23 okt 2023, 13:47Was er een post van $ 300 of was je hurbedrag ineens $ 300 hoger @Coyote ?
Ben heel benieuwd te lezen hoe het rijden en intussen plannen waar en hoeveel te laden je bevallen is.
Je gaat dat One Pedal rijden nog missen !
Ik heb gisteren een ritje van ruim 1200 km gehad met bijna alleen addeptive cruisecontrol en one pedal rijden in een hybride.
In hoeverre kon jouw Tesla autonoom rijden ?
Krijg je nu nog een na calculatie van je geladen electriciteit ?
Heb je bij het huren van een EV ook de mogelijkheid met je eigen laadpasje op pad te gaan ?
Benieuwd op welke KWH prijs je uitkomt en hoe die prijs regionaal verschilt.
Kijk uit naar je posting !

Die USD 300 was een aparte post, stond vermeld onder mijn huurbedrag zag ik op haar tablet. Toen ik zei dat dat niet klopte ging ze het meteen verwijderen en liet mij vervolgens zien dat het eraf was en mijn daadwerkelijk huurbedrag er stond. Heb in de gauwigheid niet kunnen zien waar die ruim USD 300 voor diende. Ik ben blij dat ze mij het liet zien want vorig jaar bij Hertz op JFK werd mij van afstand geroepen om de auto neer te zetten, de afrekening zou per e-mail volgen. Toen viel er niets te checken voordat ik de e-mail kreeg (bleek achteraf wel correct te zijn).
De Tesla had Auto Pilot maar geen Full Auto Pilot. Ik moest dus het stuur lichtjes vasthouden. Ik heb van die optie weinig gebruik gemaakt. Wel vaker van enkel cruise control. In tegenstelling tot mijn eigen auto vond ik het in de Tesla niet echt prettig. Vond de auto 'zenuwachtig' met het in de juiste baan houden. Doet mijn eigen auto (geen Tesla) ook maar veel relaxter.
Ik heb nog geen eindafrekening van de oplaadbeurten gehad. Vermoed dat die een dezer dagen wel komt van Hertz en ik hoop dan inderdaad dat er per oplaadbeurt gespecificeerd staat hoeveel ik opgeladen heb, de totale prijs en de prijs per kWh van die oplaadbeurt.
Je hebt sowieso de mogelijkheid om bij een niet-Tesla oplaadstation op te laden met een eigen oplaadpas. Ik heb van die mogelijkheid geen gebruik gemaakt omdat ik a) geen oplaadpas (voor Amerika) heb en b) de Superchargers erg handig waren.
En ja, het rijden met One Pedal went snel maar en kostte mij even om weer om te schakelen in de eigen auto toen ik bij P3 wegreed. Ik dacht, waarom blijft de auto zo hard doorrijden...

Zodra ik alle kosten op een rijtje heb (wacht ook nog op de tolkosten), wil ik in het Tesla topic nog het een en ander over mijn ervaring met een Tesla in Amerika posten o.a. qua kosten, planning en praktijk.
Roland
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben hier nieuw en volg alle tips voor een goedkopere autohuur (in dit geval naar Canada aug 2024). Ik kwam deze promotiecode nog tegen die korting geeft bij hertz. Staat beschreven als een dag korting bij 8 dagen huur: PC 210921. Als dit niet de bedoeling is om dit hier te delen dan hoor ik het graag.
Mij valt op dat ik bij alamo.de met code THPPS30 ophalen en terugbrengen Miami airport (27-apr t/'m 19 mei) €200 duurder uit ben voor een standard SUV dan dat ik deze op 27 april ophaal in Miami en 28 april inlever in Tampa en vervolgens de rest van de periode Tampa-Miami dezelfde SUV klasse huur. Is natuurlijk wel even wat werk om de auto te wisselen maar toch €200 te besparen . (Ik moet toevallig iemand ophalen in TPA die dag, dus het overwegen waard).
- bedeve
- Amerika-expert

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik probeer ook de code THPPS30 of thpps30 op Alamo.de , maar hij zegt dat de code niet gevonden is, wat doe ik verkeerd ? Ik heb (nog) geen klant nr van Alamo.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het is een Vertrags-ID, geen Gutscheincode

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Wij hebben een auto nodig vanaf SFO; 14 juni - 9 juli 2024. Met de Vertragscode THPPS30 op Alamo.de kom ik net onder de € 1400,-. Ik heb verschillende aanbieders geprobeerd en huur vanwege de Presidents-status het liefst bij Avis (wel statusmatch bij Hertz etc).
Ik neem aan dat Alamo (dat meen ik me te herinneren) de 2e bestuurder gratis heeft. In Californië is dat, dacht ik, sowieso voor de spouse gratis.
Maar ik vind € 1400,- nog flink aan de prijs voor een middelklasse auto; kan het ergens goedkoper?
Ik neem aan dat Alamo (dat meen ik me te herinneren) de 2e bestuurder gratis heeft. In Californië is dat, dacht ik, sowieso voor de spouse gratis.
Maar ik vind € 1400,- nog flink aan de prijs voor een middelklasse auto; kan het ergens goedkoper?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@A&A : Doorgaans ben je op een locatie in de stad goedkoper uit. SFO is duur.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@frasie
Ook dan krijg ik een error , waar kan dit aan liggen ? ( ook met kleine letters zelfde error )
Ook dan krijg ik een error , waar kan dit aan liggen ? ( ook met kleine letters zelfde error )
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Ben je wel ingelogd op alamo.de of zit je op een andere alamo site?
Als je inlogt, krijg we waarschijnlijk ook een site of je op alamo.de wilt blijven of naar je eigen land wilt.
Daar moet je echt voor: Stay kiezen.
De tekst die je dan te zien krijgt is in het Duits.
Deze code is alleen geldig voor alamo.de en werkt niet op andere alamo sites.
Als je inlogt, krijg we waarschijnlijk ook een site of je op alamo.de wilt blijven of naar je eigen land wilt.
Daar moet je echt voor: Stay kiezen.
De tekst die je dan te zien krijgt is in het Duits.
Deze code is alleen geldig voor alamo.de en werkt niet op andere alamo sites.
Dat snap ik maar we komen rond 17 uur aan en dan zijn de locaties in de stad gesloten. En omdat we vaker in SFO geweest zijn blijven we niet eerst in de stad (anders had je idd met OV gekund de eerste dag en ergens in de stad ophalen). Dus helaas; aangewezen op SFO.
Als Alamo.de gratis te annuleren is misschien toch alvast maar een boeking vastzetten in de hoop dat we daarna nog iets goedkoper vinden?
Alamo.de geeft aan dat je alleen telefonisch kunt annuleren. Echter als je op de annuleerknop drukt en je naam en reserveringsnummer invoert kun je op de site annuleren. Je krijgt direct een bevestigingsmail.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Kijk even of ze hier tussen staan... vast wel.wouterjanS schreef: ↑25 okt 2023, 10:25Vraagje: We twijfelen tussen ) Nissan Maxima of een Nissan Altima catogorie. Zou dit vooral een verschil in luxe zijn, of is de achterbak van de Maxima ook (veel) groter?
https://www.youtube.com/@100RentalCars
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik heb een vraagje over het boeken bij Alamo.de met de kortingscode, heb je hiervoor een Alamo account nodig om mooie prijzen te krijgen ofzo? Als ik mijn data invoer op de Alamo.de site met de code, krijg ik voor de kleinste auto een prijs van €2532.63
. Ik zoek een auto voor de periode 2/9/2024 ophalen Edmonton tot 26/9/2024 inleveren Vancouver. Is dit een normale prijs? Ik heb gelezen dat het goedkoper wordt als je dichtbij komt, is wel te hopen
.
Ik heb met het status matchen overal een account aangemaakt maar niet bij Alamo.
Ik heb met het status matchen overal een account aangemaakt maar niet bij Alamo.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik vermoed dat de prijdconcurrentie zich toespitst op de US, niet Canada.
Bij alamo met een one way lax-sfo is standard suv de grootste die je kunt boeken. Valt de ford explorer ook onder standard suv bij alamo? Ik heb wel wat oudere fleet lijsten gevonden en toen stond deze er nog bij
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Niet standaard, in LAS afgelopen zomer vond de greeter dat 7-seaters in het algemeen geen Standard SUVs waren en ik kreeg daarom geen Explorer uit een duurdere rij mee toen ik het probeerde. Maar kreeg wel een 7-seater Arcadia mee als Standard SUV. Achteraf klacht ingediend en netjes opgelost. Die 7 seats als criterium is onzin. Een Explorer zou je dus wel moeten kunnen krijgen. Arcadia was ook prima trouwens.
Het is mijn wens ook ook eens de Ford Explorer te rijden. Toch verbaas ik me dat -ondanks de vele positieve berichten op deze site- de Explorer helemaal niet zo hoog scoort in vergelijkende overzichten van midsize suv's:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties