Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Goedenavond!
Ik heb weer een vraagje over het huren bij Alamo. Telkens is hij hier (via de duitse site met code thpps30) het goedkoopste. Nu heb ik hem al een keer geannuleerd en dus goedkoper weer geboekt. Ik vroeg mij alleen af of ze hier niet raar/vervelend over gaan doen wanneer je straks 30x hebt geannuleerd? Doen jullie dit ook gewoon? En boeken jullie ook direct opnieuw wanneer het al een 10tje scheelt of echt pas vanaf €50 of iets.
Ik heb weer een vraagje over het huren bij Alamo. Telkens is hij hier (via de duitse site met code thpps30) het goedkoopste. Nu heb ik hem al een keer geannuleerd en dus goedkoper weer geboekt. Ik vroeg mij alleen af of ze hier niet raar/vervelend over gaan doen wanneer je straks 30x hebt geannuleerd? Doen jullie dit ook gewoon? En boeken jullie ook direct opnieuw wanneer het al een 10tje scheelt of echt pas vanaf €50 of iets.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor nu zeg ik: Nee. Dat heeft verschillende redenen. Maar gaat wat teveel offtopic om daar nu verder op te gaan.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga ervan uit dat je de optie 'betaal later' hebt? Dan gaan reserveringen denk ik vooral geautomatiseerd en komt er volgens mij niet een persoon aan te pas. Dus dan maakt het niet uit hoe vaak je annuleert en opnieuw boekt.
Denk dat het heel persoonlijk is bij welk lager bedrag je annuleert en opnieuw boekt. Zelf kom ik voor EUR 10 nog niet in actie. Maar dat is een keuze die jezelf maakt.
Roland
10 misschien net niet maar tot nu was het verschil steeds 50 dus dan wel. Het is ook echt maar 1 minuut werk dus drempel is voor mij niet zo hoog. En ze gaan daar echt geen probleem mee hebben. er zijn ook mensen die meerdere reserveringen nemen en deze niet annuleren om backup te hebben,. dit is ook geen probleem. Dus netjes annuleren en opnieuw boeken zeker niet.
Is echt geen enkel probleem en maakt niemand iets uit. Bouw voor jezelf wel de zekerheid in om /eerst/ opnieuw te boeken, en dan pas te cancellen. Naar het bekende gezegde, geen oude schoenen weggooien..Frikandel schreef: ↑01 nov 2023, 23:45Nu heb ik hem al een keer geannuleerd en dus goedkoper weer geboekt. Ik vroeg mij alleen af of ze hier niet raar/vervelend over gaan doen wanneer je straks 30x hebt geannuleerd? Doen jullie dit ook gewoon? En boeken jullie ook direct opnieuw wanneer het al een 10tje scheelt of echt pas vanaf €50 of iets.
Voor wat betreft het prijsverschil, bij mij hangt dat af van hoe druk ik het heb. 10 euro is in de marge, en het kost ook tijd om te herboeken, te cancellen en de administratie bij te werken. Maar wat de moeite waard is is voor iedereen anders, dus schroom niet om voor 10 euro wel te herboeken.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Is de code thpps30 op alamo.de gewoon te gebruiken? Ik zag dat het tarief nu daar ook voor mij gedaald was. Heb hem nu via germanwho geboekt, dat is net als ustravel.nl zonder code.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@pumi1000 check de zoekfunctie viewtopic.php?f=30&t=75544&p=1317626&hi ... 0#p1317626
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@harryh
die was ik net aan het doorlezen en zie dat er meerdere al een reservering daarmee hebben, maar die moeten nog plaatsvinden.
die was ik net aan het doorlezen en zie dat er meerdere al een reservering daarmee hebben, maar die moeten nog plaatsvinden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerika-expert
Heb die code op alamo.de afgelopen zomer op LAS gebruikt, geen probleem
@pumi1000 De code is alleen geldig als je boekt via alamo.de. Dus niet via andere alamo sites.
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Je moet in lederhosen je auto ophalen bij de balie. Maar dat is een kleine moeite voor 30% korting imho.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@Coyote @ONYX666 @roelb
Bedankt voor de antwoorden! tov van gisteravond is hij nu alweer duurder en scheelt het weer minder. Ik weet nu in ieder geval dat het niet uitmaakt en zal het per keer overwegen (uiteraard met eerst reserveren en dan de oude annuleren
)
Bedankt voor de antwoorden! tov van gisteravond is hij nu alweer duurder en scheelt het weer minder. Ik weet nu in ieder geval dat het niet uitmaakt en zal het per keer overwegen (uiteraard met eerst reserveren en dan de oude annuleren

- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@pumi1000 Ik had deze zomer al een pick-up truck gehuurd in Denver met deze code en alles is perfect verlopen hoor.
Ondertussen al een nieuwe vastgelegd voor volgende zomer
Ondertussen al een nieuwe vastgelegd voor volgende zomer

-
- Amerika-expert
Als er 19 november bij Hertz op MCO niets in de PC staat, ga ik een F150 geboekt bij Alamo.de halen 

- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@harryh De RAM deze zomer was ook niet verkeerd hoor.
-
- Amerika-expert

@Coyote
Ik begreep van een Tesla rijder in Amerika (een Amerikaan) dat het laden van een Tesla bij een Tesla Supercharger gratis is. Grote kans dat je dus geen factuur ontvangt. Ik heb uit nieusgierigheid deze persoon bij ons hotel nabij Bryce Canyon aangesproken. Wij hebben in Nederland een EV en ik vroeg mij af of zij ook een pasjes systeem hebben, dus even een praatje gemaakt en dit te horen gekregen.
Ik begreep van een Tesla rijder in Amerika (een Amerikaan) dat het laden van een Tesla bij een Tesla Supercharger gratis is. Grote kans dat je dus geen factuur ontvangt. Ik heb uit nieusgierigheid deze persoon bij ons hotel nabij Bryce Canyon aangesproken. Wij hebben in Nederland een EV en ik vroeg mij af of zij ook een pasjes systeem hebben, dus even een praatje gemaakt en dit te horen gekregen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou mooi zijn maar die vlieger gaat niet op voor gehuurde Tesla's bij Hertz.

Hertz legt het mooi uit op hun site, zie hier.
RolandDoes charging cost money?
Please remember to return your EV with its battery charged to at least 80%.
Although free public charging stations exist, most stations charge a fee based on kWH usage, charging time or percentage of battery charged. Just as gas prices fluctuate, charging fees vary from station to station.
If you charge at a Tesla network station, we’ll pass through your charging-related fees to the credit card you used to rent your Tesla.* And if you charge at a third-party charging station, just pay on the spot.
*See your EV Rental Terms to learn more.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik kijk al vanaf begin september naar autohuur voor Denver het hoogseizoen (begin juli tot begin augustus, 5 weken). Goedkoopste was toen (en is nog steeds) Hertz (categorie C maar heb PC): 1361 dollar dus ruim 38 dollar per dag. Heb dit geboekt.
Maar wat mij opvalt en wat anders is dan andere jaren dat dit bedrag (1361) sinds begon september exact hetzelfde is gebleven. iedere keer wanneer ik kijk ( 1- 2 keer per week) is het exact 1361. Andere jaren (2020- 2021 en 2017- 2018) fluctueerde dit veel meer. Ik kreeg dan steeds een andeer prijs, ging op en neer.
Ik kijk overigens zonder in te loggen dus daar kan het ook niet aan liggen.
Hebben anderen deze ervaring dit jaar ook?
Maar wat mij opvalt en wat anders is dan andere jaren dat dit bedrag (1361) sinds begon september exact hetzelfde is gebleven. iedere keer wanneer ik kijk ( 1- 2 keer per week) is het exact 1361. Andere jaren (2020- 2021 en 2017- 2018) fluctueerde dit veel meer. Ik kreeg dan steeds een andeer prijs, ging op en neer.
Ik kijk overigens zonder in te loggen dus daar kan het ook niet aan liggen.
Hebben anderen deze ervaring dit jaar ook?
-
- Amerika-ontdekker
prijsverschil autohuur
hoi.
2 vraagjes.
ik heb bij booking .com een auto gehuurd bij AVIS. 270 USD voor 7 dagen.
op de site van AVIS zelf kom je uit op het dubbele.
zitten er nog addertjes onder het gras waardoor ik straks bij het ophalen nog veel meer bij moet betalen?
Vanwaar dit grote prijs verschil.
auto is betaald met BUNQ mastercard. deze wil ik straks ook gebruiken voor de borg. Gaat dat lukken met deze kaart?
2 vraagjes.
ik heb bij booking .com een auto gehuurd bij AVIS. 270 USD voor 7 dagen.
op de site van AVIS zelf kom je uit op het dubbele.
zitten er nog addertjes onder het gras waardoor ik straks bij het ophalen nog veel meer bij moet betalen?
Vanwaar dit grote prijs verschil.
auto is betaald met BUNQ mastercard. deze wil ik straks ook gebruiken voor de borg. Gaat dat lukken met deze kaart?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13066 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties