Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Is overstappen in Canada (Montréal) veel gedoe?

Ik weet dat je een eTa nodig hebt en dan het eigenlijk gelijkaardig is aan in de VS overstappen. Ik zie dat een eTa nog geen €5 kost dus dat is de kost niet…

Brussel - Montréal - Vegas en retour dezelfde route omgekeerd komt op €3450 inclusief bagage. 5u overstap heenweg, 2u terugweg…
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Overstap Montreal is goed te doen. Sowieso minder lopen dan Toronto. 5 uur is alleen wel lang. Op het vliegveld daar is alleen niet heel veel te doen, maar als de prijs gunstig is, is het het overwegen waard.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je komt dan in een aparte Amerika terminal terecht. Heb dat eens in Toronto gedaan maar vond dat niet voor herhaling vatbaar.
Timothy555
Amerika-expert

Nadat je door de Canadese border security gegaan bent, en je feitelijk in Canada bent, kan je dan gebruik maken van de preclearance en dus in Vegas toekomen als ‘domestic’ gezien je de formaliteiten al in Canada gedaan hebt?

5u mag lang lijken maar ik prefereer dat eigenlijk op 2u. Al vaak BRU - AMS - LAS gevolgen waarbij ik bewust de vlucht van 6u10 uit Brussel neem. Vind wachten niet zo erg…
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ja, tijdens je overstap in Canada krijg je al met de CBP te maken. Daardoor heb je bij aankomst in Amerika geen verdere controles meer.
Timothy555
Amerika-expert

Lijkt me ideaal dat dat al achter de rug is dan.

Nog iets dat ik moet weten? Air Canada als vliegtuigmaatschappij is wel ok neem ik aan?

Het verschil is té groot om te laten liggen vind ik - €3460 incl ruimbagage ten opzichte van €4580 bij KLM voor hetzelfde.

Waarbij de laatste dan wel betere reistijden heeft, maar €1120 is echt veel geld. Daarmee is de huurauto betaald, en waarschijnlijk al de helft van de benzine.
fietser
Amerikafan

Bericht door fietser »

Ik kwam onlangs aardige ticketprijzen van Amsterdam naar Las Vegas met JetBlue. Maar op de terugreis werd een tussenstop aangegeven op JFK van 36 minuten! Dat lijkt me welhaast ondoenlijk - alleen al als ik aan de ruimbagage denk. Maar misschien is het de bedoeling dat 'doorvliegers' hier gewoon in het vliegtuig blijven zitten? Iemand hier een idee of mening over? Ook over JetBlue in het algemeen, maar dat hier zal vast al elders zijn besproken.
Alvast dank.
Timothy555
Amerika-expert

Ik ben er uitgeraakt voor de vluchten deze zomer…

Via British Airways geboekt.

Heen:

Brussel - London Heathrow
Overstap 5u10 (liever te ruim dan te krap op de heenreis, we houden ons wel bezig en hebben loungetoegangen)
London Heathrow - Las Vegas (met een A350).
Aankomst 19u30
Dit alles in Economy

Terug met twee overstappen:

Las Vegas - LAX (uitgevoerd door American Airlines)
Overstap 2u50 (meer dan strikt noodzakelijk maar geen enkel probleem voor ons)
LAX - London Heathrow (met een A380, kan dat meteen van mijn bucketlist af)
Overstap 1u20 (beetje nipt maar don’t care, moet nergens zijn en missen we de vlucht dan slapen we een nachtje op kosten van BA/mijn verzekeraar en gaan we in de ochtend de dag erna naar huis + vergoeding)
Dit alles in World Traveler Plus (Premium Economy) dus betere stoelen op de lange nachtvlucht vanuit LAX/op de A380 upper deck en dubbele bagageallocatie (4 x 2 x 23 kg —> 184 kg lol…).

Dit alles voor z’n 4en geboekt aan €3.904. Premium Economy was maar zo’n €120/persoon opleggen en vond het een betere deal dan Economy.

Formaliteiten te volbrengen voor de tussenstop in Heathrow behalve dat je een paspoort moet hebben uiteraard? Er was even sprake van een gelijkaardig systeem als de ESTA, maar dat is er nog niet dacht ik?
Timothy555
Amerika-expert

fietser schreef:
02 dec 2023, 14:26
Ik kwam onlangs aardige ticketprijzen van Amsterdam naar Las Vegas met JetBlue. Maar op de terugreis werd een tussenstop aangegeven op JFK van 36 minuten! Dat lijkt me welhaast ondoenlijk - alleen al als ik aan de ruimbagage denk. Maar misschien is het de bedoeling dat 'doorvliegers' hier gewoon in het vliegtuig blijven zitten? Iemand hier een idee of mening over? Ook over JetBlue in het algemeen, maar dat hier zal vast al elders zijn besproken.
Alvast dank.
Strikt genomen is een overstap van 36 minuten op JFK als je al in de VS bent (NIET als je immigrations moet passeren) te doen, als je inkomende vlucht stipt op tijd is en liever nog een tiental minuten te vroeg.

Mij zou het eerlijk gezegd wel wat stress bezorgen.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Timothy555 schreef:
02 dec 2023, 16:24

.......
Formaliteiten te volbrengen voor de tussenstop in Heathrow behalve dat je een paspoort moet hebben uiteraard? Er was even sprake van een gelijkaardig systeem als de ESTA, maar dat is er nog niet dacht ik?
Nee geen bijzonderheden in London. Je gaat niet door customs. Je moet alleen op de heenreis van T3 naar T5, maar dat is airside. Dat gaat prima met de bus en je hebt genoeg tijd. Op de terugweg heb je geen terminalwijziging. Wel zo fijn met 1h20.
jeppiepruts
Amerikafan

Ik vlieg komende zomer DUS-LHR-JFK. Daarna terug van LAS-PHX-LHR-DUS.
Van 2 vluchten zijn de tijden al veranderd. Gaat maar om een half uurtje. Dus dat is op zich te doen.
Maar de vlucht van DUS naar LHR (BA0937) is volledig uit het schema gehaald vanaf 1 april zag ik toevallig.
Ik heb nog geen bericht van BA gehad. Zal nog wel komen. Die zijn vast aan het puzzelen.
Deze vlucht vertrok om 10h50 uit DUS naar LHR. Vond ik perfect, want dan kan ik gewoon in de ochtend naar DUS rijden. De enige andere vlucht gaat nu rond 7h00 in de ochtend. En die wilde ik nou juist NIET zo achterlijk vroeg :oops: En dan zit ik dus ook nog eens een kleine 6 uren in LHR, terwijl dat met 2h10 een perfecte overstap was.

Zijn er meer mensen die ervaren dat BA erg met vluchten aan het schuiven is? Ik had er afgelopen zomer ook al erg 'last' van (DUS-LHR-PHX).
Timothy555
Amerika-expert

jeppiepruts schreef:
02 dec 2023, 16:57
Timothy555 schreef:
02 dec 2023, 16:24

.......
Nee geen bijzonderheden in London. Je gaat niet door customs. Je moet alleen op de heenreis van T3 naar T5, maar dat is airside. Dat gaat prima met de bus en je hebt genoeg tijd. Op de terugweg heb je geen terminalwijziging. Wel zo fijn met 1h20.
Wist ik niet maar da’s natuurlijk heel aangenaam. Dan lijkt die 1u20 heel haalbaar. Bedankt!
batida0902
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door batida0902 »

Beste allen,

voor ons is het al een langere tijd geleden dat wij het vliegtuig richting Amerika hebben gepakt.
Nu willen wij midden februari voor 3 weken richting Orlando vliegen.
Ik zie via Skyluxtours een mooie aanbieding voor 940 euro voor 2 personen met stoelreservering en ingecheckte bagage 23 kg. (is tot en met morgen 20% korting op de vlucht)
Dit zou dan via Dusseldorf en met United zijn.
Nu ben ik een beetje huiverig om dit te boeken aangezien ik Skyluxtours helemaal niet ken.
Zijn er hier mensen die via die site al eens eens geboekt hebben?
Is het betrouwbaar?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heb je op de site van United gekeken of dat ticket er ook op staat? Heb zelf nog nooit van Skyluxtours gehoord maar hun score op Trustpilot is erg hoog.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Heb je de reviews ook gelezen? Ik zou er niet boeken.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

jeppiepruts schreef:
02 dec 2023, 17:11
Zijn er meer mensen die ervaren dat BA erg met vluchten aan het schuiven is? Ik had er afgelopen zomer ook al erg 'last' van (DUS-LHR-PHX).
Ja, lastig maar het is niet ongewoon dat er nog wat geschoven wordt. Bij BA misschien wel wat vaker, maar bij ons altijd wel goed gekomen. Hou die uitgevallen vlucht goed in de gaten of zorg dat je BA voor bent. Zoek zelf een goed alternatief en leg ze dat voor.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@jeppiepruts
Wanneer BA de vlucht verzet kun je een nieuwe vlucht uitzoeken en mag je zelfs een andere vertrekplaats kiezen, mits deze binnen een straal van 300km van de originele vertrekplaats ligt.
Heb ik vorig jaar gehad en toen bij een vluchtwijziging van BA de vetrekplaats van DUS naar AMS verschoven. Tijden waren uiteindelijk zelfs beter.
jeppiepruts
Amerikafan

Dank @Coyote Buttes en @Ruud2004.
Das wel een goeie vanuit Amsterdam dan. Maar vanaf hoeveel minuten verschuiven kun je dat redelijkerwijs vragen? Volgens mij zijn daar geen regels voor. Net als wanneer de nieuwe tijd voor mij als klant acceptabel zou zijn of niet. Het is allemaal wat arbitrair.
En van BA heb ik nog niks gehoord. Ik kan natuurlijk al contact met ze opnemen, maar vraag me ook een beetje af hoeveel tijd ik ze zelf moet geven.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb de dag erna gewoon gebeld en gevraagd om de vlucht om te zetten.
Ik had natuurlijk van tevoren al een vlucht uitgezocht die ik graag wilde hebben.
fietser
Amerikafan

Bericht door fietser »

Timothy555 schreef:
02 dec 2023, 16:27
fietser schreef:
02 dec 2023, 14:26
Alvast dank.
Strikt genomen is een overstap van 36 minuten op JFK als je al in de VS bent (NIET als je immigrations moet passeren) te doen, als je inkomende vlucht stipt op tijd is en liever nog een tiental minuten te vroeg.

Mij zou het eerlijk gezegd wel wat stress bezorgen.
Dank voor uw reactie. De tussenstop op JFK is terugkomend van Las Vegas, dus geen immigrations-gedoe. Maar die luttele 36 minuten overstaptijd zal inderdaad stress geven. Dus ik kijk nog eventjes verder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer