Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
utolor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

utolor schreef:
26 dec 2023, 15:50
Coyote schreef:
25 dec 2023, 08:06
Laat je nog weten hoe het afloopt?
Doe ik zeker. :wink:

Ondertussen nog een mailtje gestuurd naar een emailadres dat ik online gevonden had, aangezien ik nog geen reactie heb gehad (kan natuurlijk aan de feestdagen liggen, maar heb ook nooit een ontvangstbevestiging gekregen via het contactformulier). Nu heb ik wel een ontvangstbevestiging en zou ik binnen 7 a 10 werkdagen reactie moeten krijgen. Heb een foto van het dashboard, een foto van de receipts en een screenshot van Google Maps met de afstand van het tankstation tot het rental car center toegevoegd. Duidelijker kan ik het niet maken.
Update: heb reactie gehad van Hertz dat ze het teveel betaalde zullen terug betalen. Eind goed al goed.
Dus zorg dat je ALTIJD een ticketje vraagt bij de laatste tankbeurt en maak een foto van het dashboard in het rental car center bij de return terwijl de motor nog draait. Voor mensen die net zoals ik elke keer moeite hebben om Hertz te kunnen bereiken, via dit emailadres heb je meestal één van de volgende werkdagen al reactie (als PC member alleszins): customer-relations[AT]hertz[DOT]com.
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

pumi1000 schreef:
25 dec 2023, 10:35
Wij hebben dit de laatste keer meegemaakt, bij Alamo in Washington DC op het bonnetje stond 3,43 dollar voor benzine gerekend, terwijl we de tank vol hadden ingeleverd. Ik heb er verder niets naar gedaan, maar vond het wel raar. Ik keek naar het totaalbedrag op contract en bon dus dat kleine bedrag zag ik later pas.
Geestig. Hier hetzelfde maar dan bij Avis. Afgelopen zomer werd nog 15$ afgehouden voor benzine. Heb op 5km van JFK getankt. Dus er kan amper een liter uit zijn.
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

Ik heb heel wat gelezen hier op het forum en daarbuiten, maar kom er toch niet helemaal uit. Misschien is hier iemand die wil helpen?

Wij willen een auto huren vanuit New York op 22 juli en terugbrengen naar JFK op 17 augustus. Het lijkt erop dat het goedkoper is om te huren vanaf Newark ipv JFK en aangezien wij de eerste dagen van onze reis in Manhattan door zullen brengen, maakt de ophaalplaats voor ons niet veel uit.
22 juli Newark- 17 augustus JFK dus.

We willen een suv huren, liefst 7-zitter (gezin van 5 met bagage). Nu krijg ik op booking.com 10% korting. Ik kom dan voor een GMC Acadia bij Six uit op €2243, met extra bestuurder €2474.
Ik heb het topic over het status matchen doorgelezen, maar van wat ik daar begrijp heeft dat niet veel zin als je zo'n suv wilt huren. Ook de code 510k op de site van Hertz geprobeerd, maar dat komt dan nog op veel meer geld uit dan bij booking.

Mijn vraag: zijn er nog manieren/sites om goedkoper uit te komen of is dit een goede prijs? Ik weet dat ik sowieso de prijs in de gaten moet houden om eventueel te annuleren en opnieuw te boeken.

Tweede vraag: bij deze prijs bij booking.com zitten de volgende verzekeringen in:
Cascoschade vermindering (CDW)
Diefstalbescherming
Aansprakelijkheidsdekking (TPL)

De CDW gaat om de carrosserie, er staat dat schade aan ramen, wielen, onderstel en interieur niet gedekt is. Voor 216 euro extra is dit wel gedekt. Ik weet dat overal wordt gezegd dat extra verzekeringen niet nodig zijn, maar is dat in dit geval ook zo?

Derde vraag: We gaan ook een aantal dagen de grens over naar Canada. In de huurvoorwaarden van booking.com staat dat je met de auto geen landsgrenzen mag oversteken. Echter, op de site van Sixt staat dat reizen naar Canada wel mag. Heeft iemand ervaring hiermee?
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Mijn vraag: zijn er nog manieren/sites om goedkoper uit te komen of is dit een goede prijs?
Daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Voor de een is het een prima prijs, voor de ander niet.
Alle noodzakelijke verzekeringen zitten er bij. Daar zou ik mij verder geen zorgen over maken. Is het pay later? Dan zou ik hem gewoon vastleggen en de prijzen verder in de gaten houden. Jullie zijn nog erg vroeg.
De 51k code is in mijn ervaring het meest interessant voor mid/fullsize en midsize suv. Daarboven blijft het vaak heel duur.

Heb je al gekeken of er in de buurt van jullie hotel een autoverhuurder zit? Of iets buiten de stad? In het geval van New York kan dit honderden euro's goedkoper zijn.
De grens met Canada moet ook geen probleem zijn. Daar hebben wij nog nooit problemen mee gehad.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Hallo,

Ik heb nog een vraagje over alamo.de.
Mijn dochter zoekt nog een huurauto voor in Las Vegas volgend jaar juni.
Ze woont samen met haar vriend, maar zijn niet getrouwd en hebben ook geen geregistreerd partnerschap.
Kunnen ze dan toch zonder extra kosten samen rijden?
Zo lijkt het wel op de website te staan, maar ik weet niet zeker...
Iemand hier ervaring mee?

Gr. Jack
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Die 2e bestuurder moet een spouse of domestic levenspartner zijn.
Dat laatste is van toepassing voor jou dochter.
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Duidelijk, dank voor je snelle antwoord, dejong89. :thumbup:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

dejong89 schreef:
27 dec 2023, 22:04
Mijn vraag: zijn er nog manieren/sites om goedkoper uit te komen of is dit een goede prijs?
Daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Voor de een is het een prima prijs, voor de ander niet.
Alle noodzakelijke verzekeringen zitten er bij. Daar zou ik mij verder geen zorgen over maken.
Bedankt voor je antwoord!
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
remmie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door remmie74 »

Komende zomer gaan we eerst 4 dagen naar New York met daarna aansluitend een roadtrip van ca 2 weken. We eindigen weer in New York.

We gaan met 7 personen (5 volwassenen en 2 kinderen van 15 jaar). We willen met 1 auto rijden. Wat voor een auto adviseren jullie om te huren. Bij Hertz kunnen we een Chrysler Pacifica of gelijkwaardig huren. Is z'n auto goed te doen met 7 personen of adviseren jullie een andere keuze?

Verder zit ik te kijken op welke locatie we willen huren. Nu zitten we te denken om te vertrekken vanaf Jersey City - Newport Mall HLE. Dan hoeven we niet Manhattan door met de auto. Is dit ook een goede keuze.

Nog 1 andere vraag. Bij verschillende organisaties kan je reserveren met betalen op locatie en bij andere moet je betalen bij reserveren. Wat doen jullie altijd. Persoonlijk kies ik het liefste voor de 1e variant, want dan hoef je niet op je geld te wachten bij annuleren.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Altijd betalen op locatie. Dat is wel zo makkelijk met annuleren en opnieuw boeken. Daarnaast is er (vaak) ook geen no show fee.
Zijn jullie met 2 gezinnen? 5 volwassenen en 2 kids in een minivan moet kunnen maar ik zou, zeker als ik met een ander stel zou reizen, liever een eigen auto hebben.
Ophalen op een andere locatie dan op het vliegveld kan een hoop schelen in prijs. Je bent alleen wel vaak gebonden aan de auto die je mee gaat krijgen. Wisselen omdat je niet tevreden bent over welke auto je meekrijgt zit er dan vaak niet in.
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@remmie74 met 7 personen in een minivan hou je vrijwel geen bagageruimte over, ik zou voor 2 auto's gaan. Betalen bij inleveren en daarmee zonder kosten annuleren is voor mij de standaard, ik betaal nooit vooraf.
remmie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door remmie74 »

We gaan met 3 volwassenen die mogen rijden en 2 volwassen kids (20 jaar) en 2 kinderen van 15 jaar. Mijn vrouw en haar vriendin zijn minder enthousiast om te rijden. Vandaar dat we naar 1 auto kijken.

Net nog aan het kijken geweest en ben bij Avis.nl (in Jersey city, Gotham Garage) aan de overkant van Manahatten tegen een Chevrolet Suburban tegen gekomen voor € 995,-. Bij andere verhuurlocaties kost deze bijna 1000 euro duurder. Deze auto heeft veel bagageruimte volgens mij. Is dit een goed alternatief voor 7 personen?

Het alternatief is om 2 auto's te huren
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

Wij vliegen morgen naar Miami. Ik heb een auto bij Hertz gehuurd (Adrenaline-groep) en ook een medium sedan (PC). Nu las ik dat er best veel prijsverschil kan zitten tussen de prijzen per dag, als je er supercover bij wilt afsluiten (hoe hoger de klasse, des te duurder). Zijn deze bedragen ergens te vinden? Of is supercover sowieso niet nodig of aan te raden?
Alvast bedankt!
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Als het goed is zitten alle benodigde verzekeringen erbij? Waar heb je de huurato geboekt?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Volgens mij heb je met die adrenaline klasse ook recht op toegang tot de PC?
Supercover is overbodig. CDW en SLI zijn voldoende.
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

dejong89 schreef:
02 jan 2024, 16:43
Volgens mij heb je met die adrenaline klasse ook recht op toegang tot de PC?
Supercover is overbodig. CDW en SLI zijn voldoende.
Dank je en klopt, maar wilde die Adrenaline klasse graag ;-)
Maar als ie bij de PC mocht staan.... beter nog ...
Supercover wordt 'm dan niet, super bedankt!
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Zou iemand toch eens met mij mee kunnen kijken. Ik heb begin september een klasse C (medium Sedan) geboekt bij Hertz. Wij hebben een small SUV nodig maar het PC dus hoop dat er wat in de rijen staat.
Periode is 9 juli - 12 augustus. Locatie: Denver luchthaven. Ik heb destijds geboekt voor 1361 dollar en sindsdien vaak gekeken of de prijs naar beneden zou gaan. Echter - ik heb het al een x eerder geschreven - alle keren dat ik keek was de prijs exact 1361 en vandaag weer (of ik nu inlog of niet). En bij andere maatschappijen vind ik niets wat goedkoper is maar hier op het forum lees ik zo vaak dat men wel goedkoper uitkomt. Dus hoop dat iemand eens voor mij zou willen kijken zodat ik zeker weet dat ik niet iets fout doe of zo (heb allerlei landen en codes uitgeprobeerd).
Alvast bedankt!
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Ik weet niet hoe je dat bedrag krijgt, maar voor die periode krijg ik bedragen boven de 2000 eur.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Ik gebruik code 510000
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Ik vind dit een zeer mooie prijs voor het hoogseizoen In Denver en voor langer dan een maand! Is dit incl alle verzekeringen?
Ik zou zeggen niks meer aan doen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer