Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Hoi,
Wij willen de zomer met onze 2 kinderen (15 en 17) voor de tweede maal naar het ZuidWesten. Druk op zoek naar tickets die passen bij de route-opties die ik een beetje in mijn hoofd heb. Nu kom ik tickets tegen naar Las Vegas met een overstap van 1.5 uur op Manchester. Is dit genoeg tijd om over te stappen? We zullen ook een koffer in het luchtruim hebben...
Alvast bedankt voor het meedenken
Wij willen de zomer met onze 2 kinderen (15 en 17) voor de tweede maal naar het ZuidWesten. Druk op zoek naar tickets die passen bij de route-opties die ik een beetje in mijn hoofd heb. Nu kom ik tickets tegen naar Las Vegas met een overstap van 1.5 uur op Manchester. Is dit genoeg tijd om over te stappen? We zullen ook een koffer in het luchtruim hebben...
Alvast bedankt voor het meedenken
Normaal gesproken wel. Maar dan moet je geen vertraging hebben. In Manchester moet je door security en dat kan soms lang duren.
Re: Ervaringen met Finnair
IK veronderstel dat een transfer time of 1u 25 minuten genoeg zal zijn (Finn Air to Finn Air.)jeppiepruts schreef: ↑06 jan 2024, 14:56Prima maatschappij. En sneller overstappen dan in Helsinki kan bijna niet.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Finnair
Finnair is een goede maatschappij om mee te vliegen, geregeld gedaan op weg naar het noorden van Finland voor winterfun.
Overstap is ruim voldoende als het om Helsinki gaat.
Overstap is ruim voldoende als het om Helsinki gaat.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
De minimum connectie tijd van BA op LHR Terminal 5 gaat omhoog van 60 naar 75min, zie https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ijd-langer
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Misschien een hele domme vraag, ik ben hier nog niet zo in thuis.
Ik ben vandaag aan het kijken geweest voor vliegtickets voor 4 personen, mijn man en 2 kids 12 en 14.
Ik vindt steeds aanzienlijke verschillen, en heb al een goede tip gekregen van iemand hier die aanraadde op andere AirPorts te gaan boeken, dit scheelt veel.
We willen multicity boeken, en overwegen nu via Düsseldorf naar Seattle te gaan rond 22 juli 2024 , terug via Salt Lake City Düsseldorf rond 15 augustus 2024
Wanneer ik de gegevens op skyscanner invoer en de instellingen bovenaan in Engels (GB) laat staan ipv Nederlands kom ik al op een prijsverschil uit van circa €500,- Wanneer deze is ponden wordt aangegeven. ( Ik heb uiteraard van pond naar euro gerekend
)
Mijn vraag is, hoe kan dit? Of doe ik iets verkeerd
Zonder; kan ik “ gewoon” met de GB versie boeken als ik uit Nederland kom, en daardoor ook voordeliger boeken?
Ik ben vandaag aan het kijken geweest voor vliegtickets voor 4 personen, mijn man en 2 kids 12 en 14.
Ik vindt steeds aanzienlijke verschillen, en heb al een goede tip gekregen van iemand hier die aanraadde op andere AirPorts te gaan boeken, dit scheelt veel.
We willen multicity boeken, en overwegen nu via Düsseldorf naar Seattle te gaan rond 22 juli 2024 , terug via Salt Lake City Düsseldorf rond 15 augustus 2024
Wanneer ik de gegevens op skyscanner invoer en de instellingen bovenaan in Engels (GB) laat staan ipv Nederlands kom ik al op een prijsverschil uit van circa €500,- Wanneer deze is ponden wordt aangegeven. ( Ik heb uiteraard van pond naar euro gerekend
Mijn vraag is, hoe kan dit? Of doe ik iets verkeerd
Zonder; kan ik “ gewoon” met de GB versie boeken als ik uit Nederland kom, en daardoor ook voordeliger boeken?
-
- Amerika-ontdekker
Dat is inderdaad het geval.
@JeroenenTineke jullie kunnen die tickets gewoon boeken.
@JeroenenTineke jullie kunnen die tickets gewoon boeken.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Vliegen vanaf Duitse luchthavens wordt duurder door gestegen vlieg belasting: zie het hele artikel met de nieuwe tarieven die gelden vanaf 1 mei: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... gbelasting
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Als je een goedkoper ticket via een broker wilt boeken (met z'n risico's), kun je naast Skyscanner ook op Momondo en Chaser kijken. 1 van deze 3 is altijd het goedkoopst is mijn ervaring.
Ook prijzen op skyscanner.nl, skyscanner.de, skyscanner.net en skyscanner.ie etc. kunnen verschillen van elkaar omdat ze andere brokers aanbieden.
Ook prijzen op skyscanner.nl, skyscanner.de, skyscanner.net en skyscanner.ie etc. kunnen verschillen van elkaar omdat ze andere brokers aanbieden.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik dacht er bijna uit te zijn en te gaan boeken, tot ik zag dat we op de terugweg een overstap hebben in Houston, met maar 1,5 uur tussentijd. Ik las al dat er minimaal 2 uur tussen moet zitten, dus dit is waarschijnlijk niet haalbaar? Of is er een verschil met heen en terugweg, omdat op de terugweg de koffers doorgelabeld worden?
Mocht je sowieso door vertraging een vervolgvlucht missen,ben je daarvoor verzekerd, of ligt het risico dan bij de vliegmaatschappij?
Mocht je sowieso door vertraging een vervolgvlucht missen,ben je daarvoor verzekerd, of ligt het risico dan bij de vliegmaatschappij?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat zou voor de terugweg genoeg moeten zijn. Er staat geloof ik minimaal 55 minuten of een uur voor. Op de heenreis is dat inderdaad anders. Ze laten je makkelijker het land uit dan het land in
Het ticket is er bovendien, dus de luchtvaartmaatschappij acht het kennelijk ook mogelijk.
En als je alles als 1 ticket bij dezelfde luchtvaartmaatschappij hebt geboekt ligt het risico van vertraging bij hen. Ze boeken je over naar de eerstvolgende beschikbare vlucht of combinatie van vluchten.
De hamvraag is of je het zelf wilt. Thuis kom je wel. En bij grote vertraging misschien ook nog met een 'leuke' schadevergoeding. Maar het kan je wel stress opleveren. Misschien moet je rennen. Dat is een overweging geheel voor jezelf. Waarbij je in gedachten moet houden dat het 9 van de 10 keer goed gaat. Anders zou de maatschappij het ticket niet aanbieden. Vertragingsvergoedingen kosten ze erg veel geld.
Persoonlijk zou ik het doen. Ik zou het niet zo erg vinden op de terugreis wat vertraging op te lopen.

En als je alles als 1 ticket bij dezelfde luchtvaartmaatschappij hebt geboekt ligt het risico van vertraging bij hen. Ze boeken je over naar de eerstvolgende beschikbare vlucht of combinatie van vluchten.
De hamvraag is of je het zelf wilt. Thuis kom je wel. En bij grote vertraging misschien ook nog met een 'leuke' schadevergoeding. Maar het kan je wel stress opleveren. Misschien moet je rennen. Dat is een overweging geheel voor jezelf. Waarbij je in gedachten moet houden dat het 9 van de 10 keer goed gaat. Anders zou de maatschappij het ticket niet aanbieden. Vertragingsvergoedingen kosten ze erg veel geld.
Persoonlijk zou ik het doen. Ik zou het niet zo erg vinden op de terugreis wat vertraging op te lopen.
In oktober 2018 had ik op de terugreis met United van Las Vegas naar Amsterdam twee krappe overstappen in Denver en Chicago. In Denver 1u15m en in Chicago 1u30m. Het vliegtuig van Denver naar Chicago was 2 uur te laat. Maar het vliegtuig naar Amsterdam was 1u30m te laat dus ik haalde het.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Superdank @jeppiepruts en @mtl
Het is een overstap van KLM uitgevoerd door Delta , naar KLM . Ik had inmiddels ook gelezen dat 55 minuten voldoende zou moeten zijn, en als we zelf geen risico hebben van de tickets ( hooguit risico van langer wachten als we m missen) kan ik deze nemen toch
Jij hebt mazzel gehad @mtl dat ze beide vertraging hadden,maar geeft wel stress denk ik.
Het is een overstap van KLM uitgevoerd door Delta , naar KLM . Ik had inmiddels ook gelezen dat 55 minuten voldoende zou moeten zijn, en als we zelf geen risico hebben van de tickets ( hooguit risico van langer wachten als we m missen) kan ik deze nemen toch
Jij hebt mazzel gehad @mtl dat ze beide vertraging hadden,maar geeft wel stress denk ik.
Die kans is er maar we reizen met 5 kinderen (dat maakt het van te voren vastleggen ook zo duur 🫣) en die zetten ze sowieso bij een ouder. Misschien dat we in twee groepjes komen te zitten. Vinden we niet zo erg. We gaan gelijk inchecken zodra het kan en hopen dat we bij elkaar kunnen zittenAmerikarieke schreef: ↑09 jan 2024, 19:02Hoe werkt dat ? Is de kans dan juist niet heel groot dat je niet bij elkaar zit ?
Wij vlogen ook eens met 6 volwassenen, een peuter en een baby. Bij het inchecken lukte het niet om (een beetje) bij elkaar in de buurt zitplaatsen te krijgen. Zelfs de ouders van de baby (onze dochter en schoonzoon) zaten niet bij elkaar. Maar na interventie van de stewardess was dat allemaal zó geregeld. Met zelfs een gratis upgrade naar de economy plus. Gewoon vragen dus!
Saskia.
Saskia.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan ben je wel afhankelijk van de welwillendheid van je medepassagiers, die dan moeten verhuizen van stoel.
Niet echt aardig omdat je zelf niet wilt betalen voor je stoel.
Niet echt aardig omdat je zelf niet wilt betalen voor je stoel.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat was ook een beetje mijn gedachte. Maak van je eigen probleem niet dat van een ander. Maar vragen staat altijd vrij natuurlijk. En soms kan het inderdaad met een simpele verschuiving.
Weet verder dat een kind van 12 of ouder altijd alleen neergezet kan worden. Slechts tot die leeftijd worden ze sowieso samen met ouders geplaatst.
Weet verder dat een kind van 12 of ouder altijd alleen neergezet kan worden. Slechts tot die leeftijd worden ze sowieso samen met ouders geplaatst.
Proberen kan altijd. Maar er zijn geen garanties. Men is over het algemeen niet verplicht om van zitplaats te ruilen. Heb zelf ook ooit eens geweigerd om een goede plek te ruilen voor een mindere.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12955 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties