Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Martin & Marianne schreef:
21 jan 2024, 10:56
Wij vliegen 2 april naar Houston waar we een midsize SUV willen huren. Deze leveren we op 3 mei in in Las Vegas. We hebben dus te maken met (forse) drop off kosten. Voorlopig lijkt alamo.de met code het gunstigste te zijn, we komen dan uit op 2141 euro (incl de one way fee). Is dit een redelijke prijs of moeten we nog meer speurwerk verrichten?
Tot nu toe is wachten de beste strategie gebleken, de prijzen liggen momenteel zo'n 150 tot 200 euro lager dan eind november.

Marianne
Wat vinden de experts? Naar aanleiding van het bericht van @Hansi1959 ook even bij HappyToursUSA gekeken, maar dan is de goedkoopste optie 2600 euro voor een midsize SUV.

Marianne
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mark1979 »

Wij hebben zojuist een 2de auto in optie genomen deze kunnen we altijd nog annuleren mochten de prijzen eventueel zakken. We hebben nu via alamo Nederland een chevy tahoe geboekt voor 24 dagen met one wat fee en alle verzekeringen voor 2599.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Gisteravond naat de vluchten ook maar direct de auto gereserveerd bij alamo.de met de code THPPS30.
1/09 t/m 18/09, Miami Airport, Premium SUV full size voor een totaal van € 1260...

Ga het de komende maanden wel in de gaten houden of dat nog goedkoper kan.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Martin & Marianne
Is dit niet wat? Via Hertz.AT en met de 51k code.
image.png
image.png (50.62 KiB) 1352 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Mark1979 »

In een nissan roque gaan maar 2 koffers in de kofferbak en mss 1 handbagage. Of je moet de achterbank naar voren schuiven dan heb je iets meer ruimte
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BorL »

@Hansi1959 Mochten jullie ook Yukon aan willen doen of gravel roads willen rijden, check dan even heel goed de voorwaarden.
Wij hadden eerst via Alamo (zusje van National en Enterprise) gereserveerd maar in de kleine lettertjes staat dat de auto de staat Alaska niet uit mag en je op het asfalt moet blijven.
Nu een truck camper via GoNorth gehuurd waarmee we alles mogen.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Niet gek @dejong89 !
Maar ik krijg helaas niet hetzelfde te zien. Als ik de code invoer bij de promotion coupon of de tarif code krijg ik deze melding:
Leider werden nicht alle Bedingungen für den Gutschein erfüllt. Wir haben den Gutschein gelöscht, um Ihnen die beste Rate angeben zu können. Sollten Sie dennoch die Vorteile des Gutscheines nutzen wollten, beachten Sie bitte die Bedingungen des Gutscheins.
En bij de CDP maakt het geen verschil in prijs. Ik kom dan op 2556 uit. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd?

Ik zal me ook eens in de modellen verdiepen; is een small SUV vergelijkbaar met een midsize SUV? We zijn maar met 2, maar er gaan wel kampeerspullen mee. Tijdens onze vorige reis hadden we een Hyundai Tucson (midsize SUV) en die was groot genoeg.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Marianne, heb je 510000 gebruikt of 51000? Het moeten namelijk 4 nullen zijn.
Robv85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Robv85 »

Iemand ervaring met de State restrictions van Sixt? Dus iemand die zich er niet aan heeft gehouden?
Ik ben namelijk benieuwd hoe ze daar mee omgaan en wat de kosten zijn en of je verzekerd bent in de niet aangrenzende staten. Kan mij voorstellen dat ze je niet helpen als er iets is in de staten waar je niet mocht komen.
In de voorwaarden staat "Huurders die het huurvoertuig gebruiken in strijd met de toepasselijke toegestane rijgebieden, zullen een vergoeding van USD 0,50 in rekening worden gebracht voor elke kilometer die het voertuig tijdens de huurperiode heeft gereden."
Als het echt zo is als wat hier staat, dus dat het niet eens alleen gaat om de kms die je hebt afgelegd in de "illegale" staten, maar alle gereden kms in de hele reis. Dan is het niet eens meer een optie.

Sixt is spotgoedkoop, ik kan niets vinden wat bij hun prijzen ook maar enigszins in de buurt komt. Als iemand een poging wil doen om eens te kijken, dit zijn de gegevens: Atlanta airport ophalen en return, Midsize SUV/Standard SUV, 8okt t/m 25nov, 2 kinderstoeltjes
Bij Sixt kom ik uit op € 2450,-
Zuid-West Amerika (2019)
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

@̶R̶o̶b̶v̶8̶5̶ m̶e̶t̶ d̶e̶ A̶l̶a̶m̶o̶.d̶e̶ c̶o̶d̶e̶ k̶o̶m̶ i̶k̶ u̶i̶t̶ o̶p̶ 1̶3̶1̶5̶ e̶u̶r̶o̶ v̶o̶o̶r̶ m̶i̶d̶s̶i̶z̶e̶ S̶U̶V̶. G̶e̶e̶n̶ i̶d̶e̶e̶ o̶f̶ d̶a̶a̶r̶ k̶i̶n̶d̶e̶r̶ s̶t̶o̶e̶l̶t̶j̶e̶s̶ b̶i̶j̶ z̶i̶t̶t̶e̶n̶ m̶a̶a̶r̶ d̶i̶e̶ k̶u̶n̶ j̶e̶ v̶a̶s̶t̶ b̶i̶j̶ W̶a̶l̶m̶a̶r̶t̶ k̶o̶p̶e̶n̶.

Edit: Excuus ik kan niet lezen, Ik had de huur periode tot oktober.
Laatst gewijzigd door wouterjanS op 24 jan 2024, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Robv85
Een aantal jaren geleden liep er op dit forum een vergelijkbare discussie: wat gebeurt er als je je niet houdt aan de huurvoorwaarden.
Een forumlid had (uit kostenoverweging) geen extra bestuurders aangemeld. En uitgerekend toen een van de medereizigers (toch) achter het stuur zat, kregen ze een aanrijding. Werd een langdurige en kostbare ervaring.

Je mag er bijna op rekenen dat Sixt ontzettend moeilijk gaat doen als je met je huurauto in de problemen komt in een regio/staat waar je volgens contract niet had mogen komen. Naheffingen, ongeldige verzekeringen, zoiets.

@wouterjanS : voor een huur van 8 okt to 25 nov? Ik zie dan bij alamo.de een prijs van €3738....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Robv85 schreef:
24 jan 2024, 10:43
In de voorwaarden staat "Huurders die het huurvoertuig gebruiken in strijd met de toepasselijke toegestane rijgebieden, zullen een vergoeding van USD 0,50 in rekening worden gebracht voor elke kilometer die het voertuig tijdens de huurperiode heeft gereden."
Als het echt zo is als wat hier staat, dus dat het niet eens alleen gaat om de kms die je hebt afgelegd in de "illegale" staten, maar alle gereden kms in de hele reis. Dan is het niet eens meer een optie.
Ik heb nog nooit bij Sixt gehuurd vanwege dit soort regeltjes. Ik kan me herinneren ooit op Flyertalk een draadje gelezen te hebben waar werd gesuggereerd dat Sixt GPS trackers zou hebben vanwege die geo restricties, geen idee of dat werkelijk zo is.

Maar los daarvan, als het niet is toegestaan dan zou het voor mij geen optie zijn inderdaad.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

IngridUSA schreef:
24 jan 2024, 10:38
Marianne, heb je 510000 gebruikt of 51000? Het moeten namelijk 4 nullen zijn.
Dat is het, een 0 te weinig. :thumbup:

Marianne
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Martin & Marianne top!

Je krijgt een Nissan Rogue of vergelijkbaar. Bij mijn weten is dit een midsize SUV. Vergeet je vooraf ook niet even aan te melden voor Hertz Gold. Dit is gratis en met deze reservering mag je ook nog eens in de Gold aisle spieken of er nog iets mooiers staat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Robv85 »

Frasi schreef:
24 jan 2024, 10:55
@Robv85
Een aantal jaren geleden liep er op dit forum een vergelijkbare discussie: wat gebeurt er als je je niet houdt aan de huurvoorwaarden.
Een forumlid had (uit kostenoverweging) geen extra bestuurders aangemeld. En uitgerekend toen een van de medereizigers (toch) achter het stuur zat, kregen ze een aanrijding. Werd een langdurige en kostbare ervaring.

Je mag er bijna op rekenen dat Sixt ontzettend moeilijk gaat doen als je met je huurauto in de problemen komt in een regio/staat waar je volgens contract niet had mogen komen. Naheffingen, ongeldige verzekeringen, zoiets.

@wouterjanS : voor een huur van 8 okt to 25 nov? Ik zie dan bij alamo.de een prijs van €3738....
Ja ik denk dat we het dan maar moeten loslaten.

Dat soort prijzen kwam ik ook op uit. Absurd verschil dan met Sixt. Zo jammer van de voorwaarden.
wouterjanS schreef:
24 jan 2024, 10:49
@̶R̶o̶b̶v̶8̶5̶ m̶e̶t̶ d̶e̶ A̶l̶a̶m̶o̶.d̶e̶ c̶o̶d̶e̶ k̶o̶m̶ i̶k̶ u̶i̶t̶ o̶p̶ 1̶3̶1̶5̶ e̶u̶r̶o̶ v̶o̶o̶r̶ m̶i̶d̶s̶i̶z̶e̶ S̶U̶V̶. G̶e̶e̶n̶ i̶d̶e̶e̶ o̶f̶ d̶a̶a̶r̶ k̶i̶n̶d̶e̶r̶ s̶t̶o̶e̶l̶t̶j̶e̶s̶ b̶i̶j̶ z̶i̶t̶t̶e̶n̶ m̶a̶a̶r̶ d̶i̶e̶ k̶u̶n̶ j̶e̶ v̶a̶s̶t̶ b̶i̶j̶ W̶a̶l̶m̶a̶r̶t̶ k̶o̶p̶e̶n̶.

Edit: Excuus ik kan niet lezen, Ik had de huur periode tot oktober.
Haha snap de verwarring!
harryh schreef:
24 jan 2024, 11:14
Robv85 schreef:
24 jan 2024, 10:43
Ik heb nog nooit bij Sixt gehuurd vanwege dit soort regeltjes. Ik kan me herinneren ooit op Flyertalk een draadje gelezen te hebben waar werd gesuggereerd dat Sixt GPS trackers zou hebben vanwege die geo restricties, geen idee of dat werkelijk zo is.

Maar los daarvan, als het niet is toegestaan dan zou het voor mij geen optie zijn inderdaad.
Zoiets had ik ook gelezen indd! Ik denk dan inderdaad dat we voor meer zekerheid moeten gaan.
Zuid-West Amerika (2019)
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Gelukkig! Dit moet je toch niet serieus willen overwegen. Of je kijkt of je je route kunt aanpassen, of toch voor een paar dagen nog een andere auto huurt. Dat is wellicht snel terugverdiend.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Mark1979 schreef:
24 jan 2024, 09:50
In een nissan roque gaan maar 2 koffers in de kofferbak en mss 1 handbagage. Of je moet de achterbank naar voren schuiven dan heb je iets meer ruimte
Wij hadden vorige keer Nissan Roque en 3 koffers + 3 rugzakken en nog een doos proviand in de achterbak zonder de achterbank te verschuiven (want daar zaten mijn kinderen) dus dat valt wel mee.
Mark1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mark1979 »

Dan zullen wij wel grotere koffers hebben want ik kom.bij onze xtrail niet verder als 2 koffers :oops:
Robv85
Amerika-ontdekker

Bericht door Robv85 »

Ik kreeg een antwoord van Sixt waar ik niks mee kan. Oftewel definitief geannuleerd.
Die kunnen we afstrepen van de lijst met mogelijke verhuurders, nu een nieuwe vinden :D
Zuid-West Amerika (2019)
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

Hansi1959 schreef:
23 jan 2024, 16:19

Per toeval kwam mijn vrouw de naam HappyToursUsa tegen in dit topic. Nooit van gehoord en je komt die ook niet tegen bij de gewone zoekopdrachten voor autohuur in de VS. Toch maar eens gekeken en via hen kost een kleine suv 1400 en een premium pick-up truck 1700 euro, full size suv 1800...

Mijn reactie:
Voor onze huur (juli 2024) is dit nog geen beter tarief dan Hertz met 510000 helaas. Maar altijd goed om eens te proberen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer