Begrijpelijk dat je verontwaardigd bent omdat Hertz je geen hulp biedt. Echter met deze laatste actie raak je niet Hertz maar de volgende gebruiker van de auto. En om die daar nu mee op te zadelen?Wij geen hulp krijgen? Zoeken jullie het ook maar uit...
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autopech in Death Valley
Re: Autopech in Death Valley
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Zo zal het inderdaad wel overkomen. Maar zoals ik al zei, het is een heel verhaal. Het alarm ging te pas en te onpas af en ze zullen het heus hebben ontdekt bij het in- en uitrijden, schoonmaken, e.d.
Bovendien hing het klepje van het portier eruit, omdat je anders de echte sleutel er niet in kon steken.
Bovendien hing het klepje van het portier eruit, omdat je anders de echte sleutel er niet in kon steken.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
In 2019 hebben wij op een geasfalteerde weg in Mount Rainier NP ook een lekke band gehad.
Een flinke scheur die ook met het ‘reparatiesetje’ niet te maken was (uiteraard géén reservewiel aanwezig!).
Geen internet- en telefoonbedrijf op die plek.
Uiteindelijk heeft een ranger via werklui die iets verderop bezig waren, contact kunnen opnemen met de plaatselijke garage in Packwood. Deze heeft ons met zijn takelwagen opgehaald en naar ons hotel in Packwood gebracht. Daar contact kunnen opnemen met Avis, die dus met veel pijn en moeite midden in de nacht een vervangende auto voor ons stuurden.
Eenmaal thuis kregen we de rekening van Avis want volgens hun viel dit niet onder ons verzekeringspakket.
Want geen Road Side Plus! Na vele mails heb ik het uiteindelijk maar opgegeven! € 800, - armer….
Tegen alle adviezen in voor ons dus dit jaar een huurauto mét Road Side Plus.
Voor ongeveer € 125 extra gaan wij iets geruster op weg.
Een flinke scheur die ook met het ‘reparatiesetje’ niet te maken was (uiteraard géén reservewiel aanwezig!).
Geen internet- en telefoonbedrijf op die plek.
Uiteindelijk heeft een ranger via werklui die iets verderop bezig waren, contact kunnen opnemen met de plaatselijke garage in Packwood. Deze heeft ons met zijn takelwagen opgehaald en naar ons hotel in Packwood gebracht. Daar contact kunnen opnemen met Avis, die dus met veel pijn en moeite midden in de nacht een vervangende auto voor ons stuurden.
Eenmaal thuis kregen we de rekening van Avis want volgens hun viel dit niet onder ons verzekeringspakket.
Want geen Road Side Plus! Na vele mails heb ik het uiteindelijk maar opgegeven! € 800, - armer….
Tegen alle adviezen in voor ons dus dit jaar een huurauto mét Road Side Plus.
Voor ongeveer € 125 extra gaan wij iets geruster op weg.
Toch vreemd hoe deze schade is afgehandeld. Was de beste en goedkoopste optie niet om gewoon een nieuwe band om de auto te gooien in de garage waar jullie naar toe waren gebracht? Dan had je de band weliswaar zelf moeten betalen, maar dat had je met Roadside Assistance meestal ook moeten doen. Een reparatie aan een band is verzekerd maar een vervanging van de band niet.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@MaJa Meer uit interesse, waren jullie geen ANWB lid, in dat geval heb je geen Road Side Plus nodig? En als wel, hebben jullie de AAA geprobeerd?
Ik vraag me af hoe de AAA had gereageerd in dit geval. Je moet voor AAA of -als je dat hebt- Roadside Assistance immers een alarmnummer bellen. Maar in het onderstaande geval sta je in de middle of nowhere zonder bereik. Je bent dan erg blij als een ranger een plaatselijke garage belt om je weg te slepen. Maar je hebt dan niet het alarmnummer gebruikt dus ik vraag me af of ze beiden achteraf de sleepkosten hadden vergoed. Zo ja dan zit er bij AAA ook een maximum aan de vergoeding. Beiden hadden in ieder geval geen band vergoed. En als Avis had beslist om een vervangende auto te brengen dan had de kapotte band alsnog betaald moeten worden.
@Trom Wij zijn inderdaad geen ANWB-lid. En zoals je zelf al zei waren we maar wat blij dat er iemand een garagehouder kon bereiken.En dat we voordat het donker werd van de weg af waren! Er waren diverse toeristen die bij ons stopten maar niemand had er bereik.
Uiteraard hebben we geprobeerd de kosten op Avis te verhalen maar ze bleven vasthouden aan de Road Side Plus.
Uiteindelijk de zaak maar opgegeven….
Uiteraard hebben we geprobeerd de kosten op Avis te verhalen maar ze bleven vasthouden aan de Road Side Plus.
Uiteindelijk de zaak maar opgegeven….
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2036 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-