Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Astatic »

Chai-latte schreef:
11 jun 2024, 16:58
Dag allemaal. We hebben het plan om na bijna 10 jaar weer eens naar Amerika te gaan. Omdat er veel veranderd is, hierbij even een vraag voor de deskundigen :wink: We zouden naar Orlando willen van 17-4 en op 1-5 terug, 2 volw en 1 kind 7j. Ik krijg nu prijzen van 2300-2500 voor retour incl bagage en stoelvoorkeur met United of delta/Virgin. We kunnen vertrekken van Brussel of Amsterdam. Zijn dit een beetje nette prijzen, of is het de moeite toch nog even te wachten? En is er een voorkeur voor united of delta/virgin? Of een specifieke tussenstop? Ik kom nu bv chicago tegen met een tussenstop van 1.30u, is dat haalbaar? Andere goede tips?
Afijn, best wat vragen voordat ik echt durf te boeken. Alvast heel erg bedankt! :thumbup:
Ik kom uit op €1897 ex bagage vanaf Brussel met Delta
Met 3x bagage kom ik op €2227.
Op die eerste zou je nog 1 of 2 koffers op vliegveld bij kunnen boeken, scheelt weer paar honderd euro. De rest in handbagage.
Stoelen kiezen bij Delta is gratis

Ik check via airfrance.us, KLM.us kun je ook nog proberen.
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
Chai-latte
Amerika-ontdekker

Bericht door Chai-latte »

Bedankt alvast voor de reacties. Ik kon niet goed achterhalen hoe dat met stoelen zat bij Delta, goed te horen dat je die daar nog gratis kan kiezen. Dat vond ik inderdaad belangrijk, dat we bij elkaar zitten. Qua koffers hebben we eigenlijk aan 2 voldoende, dus dan loont het misschien toch de moeite om wat beter naar bv Delta te kijken. Ik zal ook eens via de buitenlandse sites zoeken of dat nog uitmaakt. En dus niet zo op laten jagen, haha. Krijg de zenuwen van die meldingen als 'nog 4 stoelen beschikbaar', terwijl het nog 11 maanden van te voren is. :lol:
Qua overstap; is in de regel een overstap van 1.30 u voldoende? Ik zie namelijk soms ook hele korte overstappen, maar dat lijkt me zo'n gok met immigration. Of kan ik beter richten op 2 uur?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou normaal gesproken een overstap in de VS van 1,5 uur te weinig vinden. Tegenwoordig lijkt het bij Immigrations echter heel vlot te gaan met de Mobile Passport Control. Maar dan nog zou ik liever 2 uur overstap nemen.
Is het niet te vroeg om nu al naar vluchten te kijken? Nog niet alles is bekend nu denk ik.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Chai-latte schreef:
12 jun 2024, 15:47
Bedankt alvast voor de reacties. Ik kon niet goed achterhalen hoe dat met stoelen zat bij Delta, goed te horen dat je die daar nog gratis kan kiezen. Dat vond ik inderdaad belangrijk, dat we bij elkaar zitten.
Let op: dit geldt /niet/ op een ticket geboekt in Basic Economy, alleen voor een reguliere Main Cabin fare (die ook inclusief bagage is).

Als je bij KLM of Air France een light ticket boekt met daarin vluchten van Delta dan kun je (op dit moment nog) wel gratis stoelen kiezen op de Delta vlucht(en) omdat die nog steeds de boeking beschouwen als Main Cabin, maar of dit zo blijft is altijd maar de vraag. Delta is hard bezig om Basic Economy zo onaantrekkelijk mogelijk te maken, ook voor frequent fliers.
Chai-latte
Amerika-ontdekker

Hmm, ik zie als ik nu bv bij KLM kijk naar dezelfde vlucht, ook al staan 'light/standard/flex' waarbij bij light geen stoelen en bagage zit? Dus vrees dat het al aangepast is.... Maar Marianne, ik denk dat ik inderdaad wellicht nog wat vroeg ben. Er zijn nog veel ongunstige vluchten, met late aankomst of 2 overstappen. Ik probeer het nog even geduldig in de gaten te houden (heb een google flights alert aangemaakt) en houd nu rekening met een gewenste overstap van ong 2 uur. Wachten duurt lang, haha
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Bij light tarieven zit meestal geen stoel reservering. Kinderen onder de 12 worden altijd bij een ouder geplaatst. Wij vlogen afgelopen mei met onze 5 kids waarvan 1 van 13. Lufthansa heeft ons op alle 3 de vluchten keurig bij elkaar gezet. Als je op tijd klaar zit met inchecken lukt het vast om bij elkaar te zitten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
12 jun 2024, 16:04
Ik zou normaal gesproken een overstap in de VS van 1,5 uur te weinig vinden. Tegenwoordig lijkt het bij Immigrations echter heel vlot te gaan met de Mobile Passport Control. Maar dan nog zou ik liever 2 uur overstap nemen.
Ik zou ook zeker minimaal 2 uur (liever 2,5 tot 3 uur) aanhouden voor een overstap in Amerika. Je vlucht vanuit Europa zal maar met vertraging vertrekken. Dan blijft er van die 1,5 uur vaak weinig over (al wordt er in de regel wel vliegtijd ingehaald).

MPC is een mooie oplossing maar dan moet de bagage daarna wel vlot komen. Ik was vorige maand in een paar minuten door Immigrations op SFO dankzij MPC maar heb daarna nog heel lang op mijn bagage moeten wachten. SFO was mijn eindbestemming dus had geen overstap maar dat kan een vlotte afhandeling bij Immigrations dus weer helemaal teniet doen. :?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chai-latte
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle goede tips zover. Ik ga er zeker rekening mee houden. Het valt me wel op dat een groot deel van het aanbod echt krappe overstaptijd heeft nu, dus ga er op letten. Zijn er nog echte verschillen of voorkeuren tussen delta of united? Volgens mij vliegen ze met andere vliegtuigen voor het lange stuk (airbus VS dreamliner), maar verder?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Chai-latte schreef:
12 jun 2024, 16:59
Hmm, ik zie als ik nu bv bij KLM kijk naar dezelfde vlucht, ook al staan 'light/standard/flex' waarbij bij light geen stoelen en bagage zit?
Dat klopt, althans, voor alle vluchten uitgevoerd door AF of KLM. Echter, bij een door KLM uitgegeven "light" ticket waar Delta vluchten in zitten kun je op die Delta vluchten (vooralsnog) wel gewoon stoelen selecteren. Delta beschouwt alles dat niet fare class E is als "Main Cabin". Tijdens het boekingsproces kun je de fare class inzien (de eerste letter van de tariefcode). Zolang dat geen E is is het goed.

Fare class E op Delta vluchten is wat Delta zelf als Basic Economy verkoopt, vaak tegen hetzelfde tarief als KLM en AF light fares voor intercontinentale vluchten. Maar Delta's BE betekent: /geen/ stoelselectie (ook niet betaald!) tot checkin (24 uur vooraf). En ook laatste boarding groep, geen lounge toegang voor frequent flyers of Amex kaarthouders, geen mijlen, etc. Oftewel: je wil eigenlijk geen basic economy tickets boeken.

AF en KLM "light" zijn minder uitgekleed. Dat is gewoon een normaal economy tarief, maar zonder gratis stoelselectie (op AF en KLM vluchten en dus wel mogelijk tegen betaling) en daarnaast zonder checked bagage. Het prijsverschil met regulier economy is ongeveer gelijk aan de kosten van die bagage, dus als je toch bagage gaat inchecken kun je beter direct een "standard" ticket kopen. Maar goed, zeker als frequent flyer met statusvoordelen kan "light" wel interessant zijn. Die stoelselectie is dan toch al gratis en je mag ook een stuks bagage gratis meenemen. En lounge toegang is ook gewoon nog mogelijk met een light ticket, in tegenstelling tot Basic Economy bij Delta, en dat tegen normaal gesproken dezelfde prijs. Nu zijn dit verschillen die binnen zo'n alliantie die de airlines op den duur meestal probreren uit te bannen, dus het zou kunnen zijn dat dit in de toekomst verandert.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik boek om die reden van een light ticket bij KLM: m’n silver status geeft stoelselectie en ruimbagage, en met m’n Amex + Priority Pass heb ik meestal wel een lounge ter beschikking (de enige die koppig blijft tegenwerken is de Aspire lounge op Schiphol, lijkt altijd ‘vol’ te zitten). In Brussel, Las Vegas, en overal anders waar ik kom, geraak ik zonder problemen binnen in airport lounges.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat de Aspire Lounge goed vol kan zitten. Tijdens mijn laatste keer eind december 2022 zat het vooral vol met complete gezinnen.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ja, maar dan betekent dat dat er chronisch te veel vraag en/of te weinig aanbod is. Lounge groter maken of een bijkomende lounge openen dus. Op veel andere luchthavens waar ik de laatste 3 jaar kwam is het nooit een probleem.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@roelb Ik zie jouw berichtje enkele pagina's terug over SLC en het eerst je bagage ophalen en vervolgens door immigrations als test.

Wij hebben dit ook ervaren in januari 2023 op SLC. Ik was het niet gewend en eerlijk gezegd vond ik het best stressvol. We waren toen al een uur vertraagd, hadden nog 2:05 uur ipv 3:05 uur en wij vonden het best vervelend dat onze ''voorsprong'' door stevig door te stappen en niet te gaan plassen voordat we door immigrations gingen weg was, omdat wij relatief lang op onze koffers moesten wachten. Kwam uiteindelijk ruimschoots goed doordat het desondanks nog rustig was. Uiteindelijk duurt het onder aan de streep natuurlijk even lang, want of je nu eerst door immigrations gaat en dan op je koffer moet wachten of je wacht op je koffer en gaat dan.. Maar gevoelsmatig duurt het eerst je koffer halen wel langer. Verder inderdaad hele fijne luchthaven en inderdaad relaxte en korte rij bij immigrations.

Wat was jouw ervaring? En zijn er meer airports in de VS die dat doen voor zover jij weet? Laatst op ORD was het weer eerst immigrations, dan koffer.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

We zijn alweer aan het nadenken over de volgende vakantie:-). We willen in de meivakantie 2025 naar Orlando.
Ik ben vast een beetje aan het zoeken naar 8 tickets naar Florida zodat ik een idee heb van prijzen. Aanvliegen op Miami 18 april en retour vanaf Orlando op 2 mei. Eventueel een dag later terug kan ook maar zaterdag terugvliegen is vaak veel duurder zag ik al.

De vluchten zijn altijd eigenlijk met overstap dus ik ging ervan uit dat de prijzen wel mee zouden vallen maar dat valt tegen. Ik kijk altijd eerst op KLM ivm Flying Blue maar daar kom ik makkelijk boven de 8.000 euro uit (ook via KLM.de. us enz). Via Delta heb ik tot nu toe de laagste prijs gevonden, 7.200 euro maar dat is nog steeds 900 euro per persoon! Hebben jullie tips hoe ik goedkoper tickets boek waarbij het wel bij 1 overstap blijft. Of moet ik gewoon nog een paar maanden wachten met boeken?

Ik zag trouwens ook dat er vanaf Frankfurt goedkoper gevlogen kan worden maar dan moeten we eerst nog 5 uur rijden. Dus dan zouden we een hotel moeten boeken a 700 euro en dat 2 x dus dan is het voordeel al weg. Bovendien moeten we dan ook 2 auto's daar parkeren.
Ik ben benieuwd of jullie wel eens via Frankfurt vliegen en hoe jullie dat dan doen? Is de trein een optie?

Bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door Roning op 21 jun 2024, 08:23, 2 keer totaal gewijzigd.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Het blijft altijd persoonlijk wat iemand wil uitgeven aan tickets.
Maar zelf zou ik vanaf nu elkedag de tickets in de gaten houden en zoeken in meerdere
mogelijkheden. Aankomst en vertrek zelfde luchthaven, vetrek vanaf Brussel enzv.
Google flights is makkelijk of Ita Matrix
Ams - Mco ca. € 5700,-
Ams - Mia ca. € 6500,-
Bru - Mco ca. € 5300,-
Bru - Mia ca. € 5500,-
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Liesbethds11 »

Onze vlucht is nu al voor de 2e keer gewijzigd. Deze week kregen we te horen dat we met united vliegen naar SFO. Alleen, 2 weken voor vertrek, waren er niet zoveel economy seats meer vrij en zaten we allen verspreid! Niet zo leuk dus. Ik heb dus op de app de Seat preferences ingevuld dat we graag dichter bij elkaar willen zitten. Sinds enkele dagen zie ik op de app dat er ‘no Seats selected’ zijn voor ons, maar geeft de app een melding dat ze ‘we Made room for you and your family and cleared Some prefered seats for you with no additional cost ‘.Helaas staan er nergens Seats voor ons geselecteerd, en als ik er selecteer, worden er kosten aangerekend natuurlijk. Ik probeerde via de chat contact op te nemen met united, maar de chat geeft weer dat ze 50 usd aanrekenen als we hulp vragen?
Wat doe ik? Gewoon afwachten tot ze ons Seats toewijzen?
Dank je wel!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Roning vanaf Nederland of België met trein naar Frankfurt Flughafen zou ik niet doen vanwege de onbetrouwbaarheid van Deutsche Bahn.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

wij moeten vanuit midden Nederland komen. Goed om te weten, dan skip ik die optie.
Dank je!
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

@habbekuk
Dank je wel, ga ik doen! Ita Matrix ken ik niet dus dat is een mooie aanvulling. Zo te zien is Brussel iig iets voordeliger.
marina82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marina82 »

Graag jullie advies over twee mogelijke routes van Amsterdam naar MCO en terug vanuit omgeving Naples in april 2025. De prijs ontloopt elkaar bijna niet, dus de vraag is, wat is handiger. Wij verblijven eerst een ruime week in Orlando omgeving en daarna een week in Naples. De opties voor ons:

1) heen met Delta : AMS 10:30 - 14:00 ATL en dan 15:55 ATL - 17:28 MCO (overstap op Atlanta is 1 uur 55 min)
terug met Delta: Fort Lauderdale (FLL) 15:20 - 18:35 JFK en dan 21:20 JFK - 10:30 (+1) AMS (overstap op JFK is 2 uur 45 min)

2) heen met United : AMS 09:15 - 11:15 EWR en dan 13:45 EWR - 16:30 MCO (overstap op Newark 2 uur 30 min)
terug met United: Fort Myers (RSW) 14:30 - 16:45 Chicago ORD en dan 18:15 Chicago ORD - 09:20 (+1) AMS (overstap op Chicago is 1 uur 30 min)

Ik neig naar de tweede optie, ook omdat we dan snel op de luchthaven van Fort Myers zijn. Nadeel daarvan vind ik wel dat we vroeg op Schiphol moeten zijn, zodat de kinderen al met een korte nacht (we moeten rond 05:15 uur vertrekken) beginnen. Aan de andere kant: van die vijf kwartier die we extra hebben in de ochtend met de vlucht van Delta gaat weer iets af omdat we dan meer in de spits moeten rijden. Wat dat betreft kom ik er dus niet goed uit.
Daarom zou ik graag van jullie advies krijgen over de twee routes voor wat betreft overstaptijden, vliegvelden/airlines. Wat zouden jullie kiezen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer