Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Gelukkig staat er wel de LDW vermeldt @tomv82 ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Souraia Waar had je de eis gelezen dat je als huurder minimaal 1 jaar een rijbewijs moet hebben?
Deze regel geldt nog wel eens in Europa, maar in de voorwaarden van Dollar USA lees ik deze niet:
https://www.dollar.com/us/en/support/bo ... quirements
(ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat iedere 16-jarige direct een rijbewijs haalt. Tegen de tijd dat je een auto mag huren heb je dan al minimaal 4 jaar rijervaring.)
Deze regel geldt nog wel eens in Europa, maar in de voorwaarden van Dollar USA lees ik deze niet:
https://www.dollar.com/us/en/support/bo ... quirements
(ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat iedere 16-jarige direct een rijbewijs haalt. Tegen de tijd dat je een auto mag huren heb je dan al minimaal 4 jaar rijervaring.)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Het staat in de voorwaarden bij booking, daar heeft mijn zoon de auto gehuurd
klopt het dan dan LDW hetzelfde is als CDW maar dan met extra theft protection?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op deze site van Dollar staat weer wel die regel van 1 jaar
https://www.dollar.com/TravelCenter/Tra ... lsrc=aw.ds
We wachten de schriftelijke reactie van Dollar even af.
https://www.dollar.com/TravelCenter/Tra ... lsrc=aw.ds
We wachten de schriftelijke reactie van Dollar even af.
Via alamo.de heb ik meerdere keren geboekt afgelopen jaar, maar nu zie ik de prijs in $ niet meer staan. Komt die pas te voorschijn na boeking?
Wel vreemd hoor, want door de koerswisselingen kun je € prijzen natuurlijk niet vergelijken.
Wel vreemd hoor, want door de koerswisselingen kun je € prijzen natuurlijk niet vergelijken.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu schijnt Alamo/National deze regel van 1 jaar je rijbewijs niet te hebben.
Kan hij een reservering maken bij Alamo voor de zekerheid, omdat deze een stuk duurder nu is en mocht hij toch de auto krijgen bij Dollar deze kosteloos annuleren. Weet iemand of dit mogelijk is?
Kan hij een reservering maken bij Alamo voor de zekerheid, omdat deze een stuk duurder nu is en mocht hij toch de auto krijgen bij Dollar deze kosteloos annuleren. Weet iemand of dit mogelijk is?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik zie heel veel pagina's over autohuur, maar het zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie....dus....hierbij een #durfgewoontevragen:)
Ik wil graag op 21 april 2025 een auto (SUV) huren op Miami Airport en deze op 4 mei daar weer inleveren. Zoek ik dan gewoon op Google en kies is dan de goedkoopste optie? Of ben ik dan onhandig bezig?
Ik wil graag op 21 april 2025 een auto (SUV) huren op Miami Airport en deze op 4 mei daar weer inleveren. Zoek ik dan gewoon op Google en kies is dan de goedkoopste optie? Of ben ik dan onhandig bezig?
- bedeve
- Amerika-expert
Over de dubbele boeking is bijna een heel forum volgeschreven.
Als je even wat leestijd neemt zie je daarover en over Alamo tarieven heel wat informatie voorbij komen.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga zo even teruglezen.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal,
Wat is jullie advies omtrent een auto huren voor 16 dagen, met twee personen (twee ruimbagage en twee handbagage koffers). We hebben nu een Ford Escape (of gelijkwaardig) gehuurd, maar twijfelen of we niet een andere auto moeten huren zoals een Toyota Corolla.
Ik hoor het graag van jullie!
Groetjes,
Kim
Wat is jullie advies omtrent een auto huren voor 16 dagen, met twee personen (twee ruimbagage en twee handbagage koffers). We hebben nu een Ford Escape (of gelijkwaardig) gehuurd, maar twijfelen of we niet een andere auto moeten huren zoals een Toyota Corolla.
Groetjes,
Kim
September 2017 - San Francisco - Caldwell/Boise (ID) - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - Sequoia - San Francisco
Oktober 2018 - 2019 - Colorado & Wisconsin
Oktober 2018 - 2019 - Colorado & Wisconsin
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Goedenavond,
Zoals het er nu naar uitziet moeten wij onze reis van as vrijdag gaan annuleren.
Nu zat ik op de site te kijken vana alamo.de en daar stond dat je niet online kon wijzigen of annuleren maar dat dit telefonisch moet op nummer 0800-7239253. Wellicht een domme vraag maar dit is Duitsland neem ik aan?
Alvast bedankt weer.
Zoals het er nu naar uitziet moeten wij onze reis van as vrijdag gaan annuleren.
Nu zat ik op de site te kijken vana alamo.de en daar stond dat je niet online kon wijzigen of annuleren maar dat dit telefonisch moet op nummer 0800-7239253. Wellicht een domme vraag maar dit is Duitsland neem ik aan?
Alvast bedankt weer.
Als dit een reguliere postpaid boeking is dan hoef je je er geen zorgen over te maken, de boeking vervalt vanzelf 24 uur na de ingevoerde ophaaldatum, zonder verdere kosten.
Heb je prepaid geboekt? Dan zul je wel moeten annuleren. Dat kan gewoon hier:
https://www.alamo.de/de/reserve/anzeige ... ieren.html#/
of op de normale amerikaanse site:
https://www.alamo.com/en/reserve/view-m ... ancel.html
Heb je prepaid geboekt? Dan zul je wel moeten annuleren. Dat kan gewoon hier:
https://www.alamo.de/de/reserve/anzeige ... ieren.html#/
of op de normale amerikaanse site:
https://www.alamo.com/en/reserve/view-m ... ancel.html
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Is de boeking van @Mark1979 gemaakt met THPPS30?
Die kan alleen via de chat van Alamo geannuleerd worden, omdat die code niet meer in gebruik is. Het 0800 nummer in Duitsland kun je vanuit Nederland niet bellen. Zoek in het forum op 'Alamo chat' en je vindt wel wat je moet doen.
En inderdaad is e.e.a. afhankelijk van post- of prepaid.
Die kan alleen via de chat van Alamo geannuleerd worden, omdat die code niet meer in gebruik is. Het 0800 nummer in Duitsland kun je vanuit Nederland niet bellen. Zoek in het forum op 'Alamo chat' en je vindt wel wat je moet doen.
En inderdaad is e.e.a. afhankelijk van post- of prepaid.
- bedeve
- Amerika-expert
Wat een vervelend bericht !
Als je in de reacties over annulering autohuur die van roelb aanhoud en anderen negeert heb je daar in ieder geval geen spanning over.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Klopt, is mij ook opgevallen.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Waarom twijfel je over een andere auto?Kim1009 schreef: ↑16 jul 2024, 19:28Hoi allemaal,
Groetjes,
Kim
Realiseer je dat, ervan uitgaande dat je een rondreis gaat maken, die auto 14 dagen je 'huis' is. Ik vind comfort dan belangrijk.
Voor mij is comfort ook dat ik wat hoger zit omdat ik op die manier beter wildlife kan spotten, foto's vanuit de auto kan maken etc.
Thuis hebben we juist een hele lage auto met een lage instap. Daar vind ik dat heerlijk. Maar niet als ik per dag 20 keer in-en-uit stap of foto's van de omgeving wil maken.
Qua ruimte maakt het denk ik niet heel veel uit, maar wel voor dit soort dingen. Maar goed, ik ben ook iemand die met z'n tweeën eigenlijk geen midsize SUV wil maar minstens een Standard SUV omdat ik dat ook lekkerder vind, wat meer ruimte.
Wij verzamelen altijd heel wat troep in die periode. De schoenen gaan los in de auto, vestje hier, jas daar, lange broek (of juiste en korte) voor-je-weet-maar-nooit-voor-de-pak, etc. En dan nog je boodschappen, koelbox... Nou ja, een standard dus

Dit is nu net de reden waarom ik voor een full size of zelfs premium SUV kies. Een zee van ruimte. Ik sta bijna de volledige vakantie op campings maar zet bijna nooit mijn tentje. Luchtmatrasje open slaapzak er op, en je kan slapen.Realiseer je dat, ervan uitgaande dat je een rondreis gaat maken, die auto 14 dagen je 'huis' is. Ik vind comfort dan belangrijk.
@Tantelotje dat gooien op de achterbank van jassen, vesten, schoenen etc herken ik wel
. Het lijkt bij ons wel een uitdragerij gedurende de vakantie. Er belandt steeds meer in de auto in plaats van in de koffers. Ik zou zeker voor een SUV gaan, genoeg ruimte voor je zooi, meer dan in een sedan. Verder ben ik lang dus vind ik het fijn om niet uit de site hoeven kruipen. We rijden ook graag onverhard dus veel speling tov het wegdek is dan handig. De hoogste auto heeft niet altijd de meeste speling, vaak loont het om even onder de auto te kijken of er geen lager hangende onderdelen uitsteken. We hadden afgelopen weken een subaru outback en die was verrassend hoog op zijn wieltjes. Voordeel was ook de grotere kofferbak ten opzichte van GMC en dat de kofferbak afgedekt kon worden met een zwarte rolklep. Geen idee hoe zoiets heet, maar bij de meeste ontbreekt een hoedenplank.

reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry toch nog een vraag, mijn zoon heeft nu nog een boeking via Avis gemaakt, prepaid. Geldt hier ook dat de boeking vervalt als je deze niet ophaalt? Ik weet dat dit bij Alamo zo is maar bij Avis weet ik het niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15857 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties