Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ik heb zojuist een auto geboekt bij Sixt voor onze vakantie (Toyota Rav4 - 13 dagen) voor 658,61via Booking.com
In het volgende veld moet ik echter kiezen voor 'geen aanvullende bescherming' of 'extra bescherming'. Onder 'extra bescherming' valt dan:
- Ook vergoeding voor schade aan banden, ruiten, onderstel en meer.
- Vergoeding voor pechhulp, sleepkosten, kwijtgeraakte sleutels en administratiekosten
- Vergoeding van de kosten van noodvervoer of accommodatie na een ongeval.
De kosten van het pakket 'extra bescherming' is 112,42.
Is het verstandig om het extra pakket af te sluiten of is dat niet nodig?
In het volgende veld moet ik echter kiezen voor 'geen aanvullende bescherming' of 'extra bescherming'. Onder 'extra bescherming' valt dan:
- Vergoeding voor pechhulp, sleepkosten, kwijtgeraakte sleutels en administratiekosten
kort vraagje: de greeter bij de autohuur (Alamo skip the counter), krijgt die fooi of niet? en vooraf of achteraf?
Hoeveel?
vooraf lijkt een beetje omkopen, maar dat is misschien ook wel de bedoeling
Hoeveel?
vooraf lijkt een beetje omkopen, maar dat is misschien ook wel de bedoeling

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat is aan jou. Vind dat er soms te makkelijk van uit wordt gegaan dat iemand een fooi moet krijgen. Een kop koffie voor 3 usd, +20% tip? Nee, sorry.
Maar,
Staat er niets naar wens in de aisle? Dan loon het soms om een praatje met de greeter te maken. Ik heb zo ooit een mooie Jeep meegekregen. " if you help me, i help you "
Ik gaf hem 10 dollar en in ruil daarvoor kregen we een Jeep Grand Cherokee mee.
Ook ben ik een keer dusdanig goed geholpen bij Alamo in Salt Lake dat ik terug ben gelopen naar de balie en de man achter de desk nog wat heb gegeven. Puur uit dankbaarheid voor zijn geduld en moeite. Toevalig dezelfde reis. Want de Jeep kreeg kuren en ik moest hem omruilen
Maar,
Staat er niets naar wens in de aisle? Dan loon het soms om een praatje met de greeter te maken. Ik heb zo ooit een mooie Jeep meegekregen. " if you help me, i help you "
Ik gaf hem 10 dollar en in ruil daarvoor kregen we een Jeep Grand Cherokee mee.
Ook ben ik een keer dusdanig goed geholpen bij Alamo in Salt Lake dat ik terug ben gelopen naar de balie en de man achter de desk nog wat heb gegeven. Puur uit dankbaarheid voor zijn geduld en moeite. Toevalig dezelfde reis. Want de Jeep kreeg kuren en ik moest hem omruilen

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-newbie
Wanneer je een auto huurt via rentalcars.com/booking heb je dan ook nog wat aan een evt. status bij Hertz of is dat uitgesloten omdat je niet rechtstreeks een boeking hebt gemaakt?
Ik ben steeds een beetje aan het zoeken of er nog een betere deal voorbij komt (Klasse D, €894,- voor 21 dagen Seattle -> Salt Lake met one way fee - 28 augustus tm 18 september), maar bij de overige sites is het allemaal duurder.
Ik ben steeds een beetje aan het zoeken of er nog een betere deal voorbij komt (Klasse D, €894,- voor 21 dagen Seattle -> Salt Lake met one way fee - 28 augustus tm 18 september), maar bij de overige sites is het allemaal duurder.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Is er iemand die eens zou willen meekijken? De goedkoopste prijs die ik vind is voor onze volgende trip is 2900 euro voor een grote suv. Nu bij alamo een onderklasse suv voor +/- 2900 euro met thpps25 nog,
Wij willen van 25 maart tot 29 april volgend jaar naar de usa. Starten op JFK en eindigen in Atlanta en vliegen vandaar uit ook terug.
Ophalen 25 maart 2300 uur.
Inleveren 29 april 1700 uur.
Kom niks goedkopers tegen, wellicht veranderd dat nog.
Handig om te vermelden we willen eigenlijk het liefst een Ford explorer formaat.
Wij willen van 25 maart tot 29 april volgend jaar naar de usa. Starten op JFK en eindigen in Atlanta en vliegen vandaar uit ook terug.
Ophalen 25 maart 2300 uur.
Inleveren 29 april 1700 uur.
Kom niks goedkopers tegen, wellicht veranderd dat nog.
Handig om te vermelden we willen eigenlijk het liefst een Ford explorer formaat.
New York is zo'n beetje de duurste locatie voor autohuur in de US. Je had deze trip beter andersom kunnen plannen..
Een alternatief is nog om je autohuur voor het grootste deel van de periode niet in New York, maar elders te starten. En dan nog een aparte reservering voor een paar dagen vanuit JFK naar die andere locatie.
Ik zie bijvoorbeeld EUR 1740 bij Hertz voor 29/3-29/4 PHL-ATL voor een full size SUV. En dan nog EUR 380 JFK-PHL voor een L4 (7-passenger standard SUV) (full size SUV is 200 euro duurder) voor 25/3-29/3. Dan ben je voor EUR 2120 klaar. Dat is dus EUR 800 besparen met alleen een keer de auto te wisselen onderweg.
Als je even zoekt dan vind je wellicht nog goedkopere combinaties. Kijk ook naar niet-airport locaties, dat kan ook nog wel wat schelen. Ik ken jullie reisschema niet, de wissellocatie moet natuurlijk wel matchen met het geplande reisschema.
Ben je van plan om ook in New York te blijven? Dan zou ik voor die dagen geen auto reserveren.
Een alternatief is nog om je autohuur voor het grootste deel van de periode niet in New York, maar elders te starten. En dan nog een aparte reservering voor een paar dagen vanuit JFK naar die andere locatie.
Ik zie bijvoorbeeld EUR 1740 bij Hertz voor 29/3-29/4 PHL-ATL voor een full size SUV. En dan nog EUR 380 JFK-PHL voor een L4 (7-passenger standard SUV) (full size SUV is 200 euro duurder) voor 25/3-29/3. Dan ben je voor EUR 2120 klaar. Dat is dus EUR 800 besparen met alleen een keer de auto te wisselen onderweg.
Als je even zoekt dan vind je wellicht nog goedkopere combinaties. Kijk ook naar niet-airport locaties, dat kan ook nog wel wat schelen. Ik ken jullie reisschema niet, de wissellocatie moet natuurlijk wel matchen met het geplande reisschema.
Ben je van plan om ook in New York te blijven? Dan zou ik voor die dagen geen auto reserveren.
-
- Amerika-ontdekker
Thanks hier heb ik zeker wat aan! We gaan eigenlijk praktisch direct uit New York weg. Ik ga eens verder zoeken, hebt het schema niet in mijn hoofd dat heeft de vrouw haha. Maar we gaan richting niagara falls en alles wat er tussen zit.
Kijk jij nog via een bepaalde website want bij hertz.nl kom ik duurder uit?
Kijk jij nog via een bepaalde website want bij hertz.nl kom ik duurder uit?
Tarieven waren direct bij Hertz met Amex korting.
Als je richting het noorden gaat, kijk dan eens naar Poughkeepsie, Hartford, of verder weg: Albany, etc.
Als je richting het noorden gaat, kijk dan eens naar Poughkeepsie, Hartford, of verder weg: Albany, etc.
-
- Amerika-ontdekker
Ah top amex heb ik 
Ik zal eens kijken bedankt voor de tips!
Welke CDP gebruik jij dan? Met 769270 zijn de prijzen hoger.
Ik zal eens kijken bedankt voor de tips!
Welke CDP gebruik jij dan? Met 769270 zijn de prijzen hoger.
Laatst gewijzigd door markro op 05 aug 2024, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
-
- Amerika-ontdekker
Vraagje voor Alamo kenners:
Wij hebben 2 boekingen staan bij Alamo, een op mijn naam, een op naam van mijn vrouw.
Voor mij hebben we categorie Full Size SUV (Tahoe, Expedition) en voor mijn vrouw is dat Premium SUV (Suburban, Exp. Max,...)
Omdat we niet weten of een Full Size groot genoeg gaat zijn voor ons met de 3 kinderen en al de bagage hebben we dit dus gedaan.
We zouden een eerste instantie voor de Full Size gaan, want die boeking is 100 dollar goedkoper.
Mochten we ons dan aanmelden bij de greeter en niets vinden dat groot genoeg is, is het dan niet vreemd om daarna opnieuw naar de greeter te gaan met de andere boeking 'Premium SUV', of wordt dit wel vaker gedaan?
Of staan de rijen in Las Vegas duidelijk aangeduid zodat je zelf vooraf wat kan kijken?
Wij hebben 2 boekingen staan bij Alamo, een op mijn naam, een op naam van mijn vrouw.
Voor mij hebben we categorie Full Size SUV (Tahoe, Expedition) en voor mijn vrouw is dat Premium SUV (Suburban, Exp. Max,...)
Omdat we niet weten of een Full Size groot genoeg gaat zijn voor ons met de 3 kinderen en al de bagage hebben we dit dus gedaan.
We zouden een eerste instantie voor de Full Size gaan, want die boeking is 100 dollar goedkoper.
Mochten we ons dan aanmelden bij de greeter en niets vinden dat groot genoeg is, is het dan niet vreemd om daarna opnieuw naar de greeter te gaan met de andere boeking 'Premium SUV', of wordt dit wel vaker gedaan?
Of staan de rijen in Las Vegas duidelijk aangeduid zodat je zelf vooraf wat kan kijken?
Mijn ervaring over de 20 jaar (8x) dat ik nu in Las Vegas kom. Bij Full size SUV kan je soms kiezen uit een rij, maar heb toch ook al 4x gehad dat er geen keuze was. Bij premium SUV altijd al een wagen toegewezen gekregen.Of staan de rijen in Las Vegas duidelijk aangeduid zodat je zelf vooraf wat kan kijken?
Volgend jaar april hebben wij voor 17 dagen een auto nodig. Nu heb ik bij Avis de volgende opties gevonden die ik qua prijs aantrekkelijk vind:
- full size (2 grote en 2 kleine koffers)
- luxury (2 grote en 2 kleine koffers)
- standard suv (1 grote en 2 kleine koffers)
- minivan (7 zitter 2 grote en 2 kleine koffers)
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (10 en 5)
Ik vind de full size wel heel aantrekkelijk geprijsd. We gaan geen grote afstanden rijden, in grote lijnen SF - LA - Joshua - Yosemite - SF, maar voor de kinderen is wat hoger zitten misschien wel prettig, maar is dat 350 - 450 euro waard? En passen onze koffers wel in de suv of moeten we dan naar de minivan gaan.
Benieuwd naar jullie ideeën hierover.
- full size (2 grote en 2 kleine koffers)
- luxury (2 grote en 2 kleine koffers)
- standard suv (1 grote en 2 kleine koffers)
- minivan (7 zitter 2 grote en 2 kleine koffers)
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (10 en 5)
Ik vind de full size wel heel aantrekkelijk geprijsd. We gaan geen grote afstanden rijden, in grote lijnen SF - LA - Joshua - Yosemite - SF, maar voor de kinderen is wat hoger zitten misschien wel prettig, maar is dat 350 - 450 euro waard? En passen onze koffers wel in de suv of moeten we dan naar de minivan gaan.
Benieuwd naar jullie ideeën hierover.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt. Geen Aisle pick dus in Las Vegas bij Alamo als ik het goed begrijp. We hebben skip the counter voor beide boekingen ingegeven, maar de greeter zal je dan dus een auto toewijzen als ik het goed begrijp? Want langs de balie gaan we niet.hostewim schreef: ↑06 aug 2024, 05:45Mijn ervaring over de 20 jaar (8x) dat ik nu in Las Vegas kom. Bij Full size SUV kan je soms kiezen uit een rij, maar heb toch ook al 4x gehad dat er geen keuze was. Bij premium SUV altijd al een wagen toegewezen gekregen.Of staan de rijen in Las Vegas duidelijk aangeduid zodat je zelf vooraf wat kan kijken?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Is natuurlijk altijd een momentopname. Ik heb afgelopen juni een vol vak met standaard SUV's aangetroffen en daarvoor in 2023 oktober een volle rij met full size SUV's.
Op 12-7 in Las Vegas aangekomen en met Skip the Counter werden we verwezen naar een rij auto’s, waar we zelf uit mochten kiezen. Onze rij met ‘midsize SUV’ en de rij met ‘Fullsize SUv’ stond behoorlijk vol, veel keuze.
Er zijn vakken voor de diverse auto categorieën. Je kunt zelf kijken wat er in de diverse vakken staat en nagaan of dat de voor jou geschikte auto is. Hoeveel auto's er in jouw keuzevak(ken) staan hangt af van vraag en aanbod van dat moment. In principe heb je dus geen greeter nodig. Alleen als er geen of ongeschikt aanbod is, kun je de greeter aanspreken
-
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt allen. We zijn benieuwd overmorgen wat we aantreffen.
We gaan dan gewoon door naar de garage, bekijken wat er te vinden is onder Full Size en Premium SUV. Hopelijk vinden we een geschikte full size, dat scheelt weer 100 dollar.
We gaan dan gewoon door naar de garage, bekijken wat er te vinden is onder Full Size en Premium SUV. Hopelijk vinden we een geschikte full size, dat scheelt weer 100 dollar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het is zoals hierboven al werd aangegeven. Rechtstreeks naar de greeter en die wijst je waar de aisle is die je moet hebben. Eind mei althans. In Las Vegas is het (bij Alamo) zeer ruim en goed georganiseerd. Je wordt met een bus naar het rental center vervoerd.Bedankt. Geen Aisle pick dus in Las Vegas bij Alamo als ik het goed begrijp. We hebben skip the counter voor beide boekingen ingegeven, maar de greeter zal je dan dus een auto toewijzen als ik het goed begrijp? Want langs de balie gaan we niet.
Sleutels liggen allemaal in de auto's dus je kunt goed vergelijken qua ruimte en opties op de auto die belangrijk kunnen zijn zoals navi of de stoelen.
Goede reis alvast!
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb zojuist een auto geboekt bij Sixt voor onze vakantie (Toyota Rav4 - 13 dagen) voor 658,61via Booking.com
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Even een vraag voor 'de zekerheid' aan de ervaringsdeskundigen:
Ik zoek een auto van LAS naar SFO volgend jaar maart/april. Bij UStravel.nl kom ik een vrij behoorlijk tarief tegen voor een Standard SUV.
In verband met het kiezen van het juiste pakket: is de spouse standaard extra bestuurder in Nevada (of bij Alamo), of moet ik hiervoor een extra pakket afnemen?
Ik zoek een auto van LAS naar SFO volgend jaar maart/april. Bij UStravel.nl kom ik een vrij behoorlijk tarief tegen voor een Standard SUV.
In verband met het kiezen van het juiste pakket: is de spouse standaard extra bestuurder in Nevada (of bij Alamo), of moet ik hiervoor een extra pakket afnemen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13024 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties