Met volwassenen zou ik het geen punt vinden, met 3 jonge kinderen vind ik zelf zo min mogelijk overgangen relaxter. Dus gewoon avond van te voren in Frankfurt slapen en dan 1 vlucht op een gunstig tijdstip.roelb schreef: ↑03 aug 2024, 11:54Maar waarom zou je in hemelsnaam 3 of 4 uur in de auto gaan zitten en 5 Duitse baustelle-files riskeren als je ook gewoon een half uurtje in een vliegtuig kan zitten, even een stukje wandelen, onderweg je paspoort in een apparaat stoppen en vervolgens weer in een ander vliegtuig stappen? Zoals bijvoorbeeld bij een vertrek vanaf DUS met een connectie in AMS.
Ik snap werkelijk niet wat mensen hebben tegen connecties..
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
En drie uur naar Frankfurt gaan rijden on diezelfde afstand daarna weer terug te vliegen is dan wel ok? Mooie cherry picking.. Laten we allemaal onze eigen afwegingen maken.
Maar in dit geval is dat korte vluchtje echt berer voor het milieu dan drie drie uur baar Frankfurt kachelen en vervolgens weer terugvliegen.
Maar in dit geval is dat korte vluchtje echt berer voor het milieu dan drie drie uur baar Frankfurt kachelen en vervolgens weer terugvliegen.
-
- Amerika-ontdekker
Amsterdam of Brussel is voor ons ook 2 uur rijden. Dus naar Frankfurt komt daar maar 1 uur extra reistijd bij. Een fatsoenlijke overstap in de USA kost je al gauw 2 uur en dan ook nog eens de extra reistijd (omdat je van een hub naar Orlando vliegt). Zo'n overstap kost dus zo'n 5 uur (2 uur overstap + gemiddeld 3 uur extra vliegen). Trek daar dan een uur vanaf (het extra rijden naar Frankfurt) en je wint dus 4 uur. Dat is gewoon 30% sneller dan met een overstap. Daarnaast is het met kinderen veel relaxter want je bent niet steeds aan het hoppen vliegtuig naar vliegtuig.roelb schreef: ↑03 aug 2024, 11:54Maar waarom zou je in hemelsnaam 3 of 4 uur in de auto gaan zitten en 5 Duitse baustelle-files riskeren als je ook gewoon een half uurtje in een vliegtuig kan zitten, even een stukje wandelen, onderweg je paspoort in een apparaat stoppen en vervolgens weer in een ander vliegtuig stappen? Zoals bijvoorbeeld bij een vertrek vanaf DUS met een connectie in AMS.
Ik snap werkelijk niet wat mensen hebben tegen connecties..
Er zijn overigens genoeg situaties waar overstappen wel beter werkt maar zomaar dit plan afschieten is natuurlijk vreemd. Voor elke situatie zijn er andere oplossingen dus probeer niet zo stellig te zijn en bekijk het ook eens van andere standpunten

@freek44 ik heb eens even wat review sites bekeken mbt Discover. Uiteraard staan deze vol met negatieve reacties, maar zelfs gerenommerde airlines als Delta, United, KLM etc komen vaak niet verder dan een score van 4 of 5 op 10. Klagen is nu eenmaal gemakkelijk en doet men vaker dan complimenten maken. Heb je ook overwogen om naar Tampa te vliegen ? Kan met Discover (dat dan weer wel
), voor nog geen 600.- met 2 directe vluchten. Vanaf FRA inderdaad ook 

-
- Amerika-ontdekker
Die staat ook zeker als alert ingesteld! Die is nu inderdaad erg scherp geprijsd tegenover andere vluchten. Nadeel is natuurlijk wel dat je iets meer reistijd hebt richting Orlando (in ons geval Walt Disney World). Dus die optie houden we alleen aan als we voor de scherpste prijs willen gaan.paulr schreef: ↑04 aug 2024, 15:39@freek44 ik heb eens even wat review sites bekeken mbt Discover. Uiteraard staan deze vol met negatieve reacties, maar zelfs gerenommerde airlines als Delta, United, KLM etc komen vaak niet verder dan een score van 4 of 5 op 10. Klagen is nu eenmaal gemakkelijk en doet men vaker dan complimenten maken. Heb je ook overwogen om naar Tampa te vliegen ? Kan met Discover (dat dan weer wel), voor nog geen 600.- met 2 directe vluchten. Vanaf FRA inderdaad ook
![]()
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Afgelopen April met AA gevlogen maar miles bij BA bij laten schrijven. Kun je die miles eigenlijk over laten schrijven naar AA of gebruiken op AA site?
Dacht dat we niet vaker met AA zouden gaan maar zojuist weer geboekt bij hun. Zou het beter zijn om toch een AA Advantage account te openen?
Dacht dat we niet vaker met AA zouden gaan maar zojuist weer geboekt bij hun. Zou het beter zijn om toch een AA Advantage account te openen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nee, uitwisselen tussen BA en AA lukt niet.
Je kunt wel AA vluchten boeken via BA dmv de gespaarde avios. De award charts op kortere (binnenlandse) vluchten zijn vaak gunstig.
Je kunt wel AA vluchten boeken via BA dmv de gespaarde avios. De award charts op kortere (binnenlandse) vluchten zijn vaak gunstig.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik had vandaag iets raars bij het bijwerken van gegevens bij Fly Delta (niet de app, maar de site). Je kunt je paspoort inscannen en dan worden je gegevens uitgelezen. Ik zag ineens dat in plaats van een spatie (tussen mijn 2 voornamen) de letter K ertussen stond. Dus naamKnaam zogezegd. Daarna heb ik de scan opnieuw gedaan en stonden de namen wel goed vermeld. Je zou toch denken dat dit 100% foutloos zou moeten gaan?
-
- Amerikafan
We willen in Mei 2025 zo'n 2,5 a 3 weken rondreizen tussen Los Angeles en Seattle. Het meest logische lijkt ons een multi-city ticket waar we vliegen op LAX en terugvliegen vanaf SEA. Nu zijn rechtstreekse vluchten rond de 838 euro. Is dit tegenwoordig een gangbare prijs? Verder heb ik nog zo'n 50k Amex punten en 10k Flying Blue miles. Zijn dat nog dingen waar je iets gunstigs mee kunt? Of betaal je net zoveel belasting als dat een ticket kost? Toen ik een tijd terug een keer keek moesten we zo'n 500 euro bijbetalen aan belasting waardoor het voordeel bijna niks is.
10k miles en 50k Amex punten is niet echt heel veel.
Als je alles naar FB converteert heb je 50k FB mijlen. Dat is niet veel.. Als er heel toevallig in de aankomende maanden een promo reward zou zijn voor zowel SEA als SFO dan kun je, mits er op de data dat je wilt ook nog beschikbaarheid is voor die promo reward, eventueel voor 30k mijlen retour. Plus uiteraard de taxes en fees, die vermoedelijk retour zo rond de EUR 350-400 zullen zijn. Dan bespaar je dus EUR 400 tov een "regulier" ticket.
Maar goed, de kans dat alle drie deze factoren in de aankomende maanden op hun plek vallen zijn klein. En omdat je twee verschillende bestemmingen wilt kan het ook zomaar zijn dat je een risico moet nemen, en eerst een one-way AMS-SFO moet kopen en dan maar moet hopen dat er nog een keer iets voor SEA-AMS voorbij komt, of andersom. En als je later, zonder Platinum status, een reward ticket wilt cancellen dan kost dat EUR 70.
Zowel SFO als SEA heb ik ook niet zo vaak voorbij zien komen als bestemmingen in de promo rewards. Dus ik denk niet dat het heel realistisch is om daarop te hopen.
Je kunt die Amex punten uiteraard wel altijd inzetten als korting. Dat levert je EUR 150 op. Of wellicht overboeken naar Mariott of Hilton voor een gratis overnachting.
Houd er overigens rekening mee dat zo'n one-way itinerary extra kosten voor autohuur met zich meebrengt. SEA-SFO is gewoon prima te rijden (kan in een dag als je wilt), en je kunt ook een mooi rondje vanaf zowel SEA, PDX als SFO doen en terugkomen op dezelfde plek. Of eventueel SMF of OAK.
Als je alles naar FB converteert heb je 50k FB mijlen. Dat is niet veel.. Als er heel toevallig in de aankomende maanden een promo reward zou zijn voor zowel SEA als SFO dan kun je, mits er op de data dat je wilt ook nog beschikbaarheid is voor die promo reward, eventueel voor 30k mijlen retour. Plus uiteraard de taxes en fees, die vermoedelijk retour zo rond de EUR 350-400 zullen zijn. Dan bespaar je dus EUR 400 tov een "regulier" ticket.
Maar goed, de kans dat alle drie deze factoren in de aankomende maanden op hun plek vallen zijn klein. En omdat je twee verschillende bestemmingen wilt kan het ook zomaar zijn dat je een risico moet nemen, en eerst een one-way AMS-SFO moet kopen en dan maar moet hopen dat er nog een keer iets voor SEA-AMS voorbij komt, of andersom. En als je later, zonder Platinum status, een reward ticket wilt cancellen dan kost dat EUR 70.
Zowel SFO als SEA heb ik ook niet zo vaak voorbij zien komen als bestemmingen in de promo rewards. Dus ik denk niet dat het heel realistisch is om daarop te hopen.
Je kunt die Amex punten uiteraard wel altijd inzetten als korting. Dat levert je EUR 150 op. Of wellicht overboeken naar Mariott of Hilton voor een gratis overnachting.
Houd er overigens rekening mee dat zo'n one-way itinerary extra kosten voor autohuur met zich meebrengt. SEA-SFO is gewoon prima te rijden (kan in een dag als je wilt), en je kunt ook een mooi rondje vanaf zowel SEA, PDX als SFO doen en terugkomen op dezelfde plek. Of eventueel SMF of OAK.
-
- Amerikafan
Dank voor de uitgebreide toelichting. Daar was ik al bang voor met die punten. Nog even verder sparen denk ik maar.
Goed om over na te denken inderdaad qua multi city of retour! We willen echter vanaf Los Angeles en niet San Francisco. Iets verder om zomaar weer terug te rijden. Maar dat is denk ik een gesprek voor een ander topic dan dit topic.
Goed om over na te denken inderdaad qua multi city of retour! We willen echter vanaf Los Angeles en niet San Francisco. Iets verder om zomaar weer terug te rijden. Maar dat is denk ik een gesprek voor een ander topic dan dit topic.
LA-SF is 4 uur rijden, SF-SEA iets van 8 uur, als je gewoon de I5 neemt.
Maar je kunt prima een leuk rondje doen zonder lange stukken interstate te hoeven rijden. En dan kun je zelfs LAS en SLC bij je zoektocht betrekken. Beetje afhankelijk van wat je precies wilt doen uiteraard..
Maar je kunt prima een leuk rondje doen zonder lange stukken interstate te hoeven rijden. En dan kun je zelfs LAS en SLC bij je zoektocht betrekken. Beetje afhankelijk van wat je precies wilt doen uiteraard..
-
- Amerikafan
Denk dat dit iets te optimistisch is. Heb het zelf nooit gereden, maar volgens Google Maps is het 13 uur rijden van San Francisco Airport naar Seattle. En San Francisco Los Angeles hebben we beide keren ook niet in 4 uur kunnen rijden, maar eerder tegen de 6 uur via I5.roelb schreef: ↑08 aug 2024, 12:29LA-SF is 4 uur rijden, SF-SEA iets van 8 uur, als je gewoon de I5 neemt.
Maar ik ga zeker je tip meenemen qua rondje in overweging of dat een optie is.
Ja, sorry, je hebt gelijk. Portland is 8 uur.. Seattle dus nog een uurtje of 3 verder.
En alles hangt er natuurlijk vanaf wanneer je dit rijdt en wat je als vertrekpunt en bestemming definieert.
Ik heb meerdere malen LA-SF in iets van 4 uur gereden, maar dan reken ik de tijd tussen de stedelijke gebieden. Dus zo'n beetje vanaf het knooppunt van de 405 met de 5 en dan tot aan Livermore oid (zo bij de outlets daar). Ik heb de cruise control meestal zo'n 5mph boven de limit staan, dus 75 continu.. 4 uur = 300 mijl, dat klopt ongeveer wel..
Maarja, als je vanuit LAX moet komen dan kan dat eerste stukje I405 vanaf LAX tot aan de I5 al makkelijk een uur of meer kosten. LA traffic kan een ramp zijn, ik heb er ooit 5 uur over gedaan om vanaf LAX tot aan het begin van de I15 bij San Bernardino te komen - dat is iets van 75 mijl..
Maar goed, het gaat er om dat de OP prima een rondje kan doen in dit gebied, de afstanden zijn behapbaar en je kunt prima een leuk rondje doen in 3 weken zonder lange stukken interstate te hoeven rijden.
En alles hangt er natuurlijk vanaf wanneer je dit rijdt en wat je als vertrekpunt en bestemming definieert.
Ik heb meerdere malen LA-SF in iets van 4 uur gereden, maar dan reken ik de tijd tussen de stedelijke gebieden. Dus zo'n beetje vanaf het knooppunt van de 405 met de 5 en dan tot aan Livermore oid (zo bij de outlets daar). Ik heb de cruise control meestal zo'n 5mph boven de limit staan, dus 75 continu.. 4 uur = 300 mijl, dat klopt ongeveer wel..
Maarja, als je vanuit LAX moet komen dan kan dat eerste stukje I405 vanaf LAX tot aan de I5 al makkelijk een uur of meer kosten. LA traffic kan een ramp zijn, ik heb er ooit 5 uur over gedaan om vanaf LAX tot aan het begin van de I15 bij San Bernardino te komen - dat is iets van 75 mijl..
Maar goed, het gaat er om dat de OP prima een rondje kan doen in dit gebied, de afstanden zijn behapbaar en je kunt prima een leuk rondje doen in 3 weken zonder lange stukken interstate te hoeven rijden.
LAX-SEA: 17 uur rijden. heen LAX, terug SEA: ca 30-40 euro duurder dan LAX-LAX of SEA-SEA. Ik zou het wel weten ! Ook al is de autohuur 300-500 duurder dan nog liever dan 17 uur rijden, hahaha !
Reken eens uit wat je vakantie per dag kost en wat ''loze uren rijden op de I-5'' je kosten. Overigens: rijtijd is zonder de gebruikelijke 1,5 tot 2 uur file rondom Portland is (afgelopen juni 3 x meegemaakt op verschillende dagen en tijdstippen)....
Reken eens uit wat je vakantie per dag kost en wat ''loze uren rijden op de I-5'' je kosten. Overigens: rijtijd is zonder de gebruikelijke 1,5 tot 2 uur file rondom Portland is (afgelopen juni 3 x meegemaakt op verschillende dagen en tijdstippen)....
-
- Amerikafan
Met je eens. Denk ook dat het op die manier handiger is. Maar retourtje SFO is er al voor 690 en we zijn met z’n zessen. Dus dat is een verschil van 858 euro op de vliegtickets en eventueel nog 400 / 500 dropoff kosten er bij.paulr schreef: ↑08 aug 2024, 20:16LAX-SEA: 17 uur rijden. heen LAX, terug SEA: ca 30-40 euro duurder dan LAX-LAX of SEA-SEA. Ik zou het wel weten ! Ook al is de autohuur 300-500 duurder dan nog liever dan 17 uur rijden, hahaha !
Het is de moeite waard te kijken of er ook in een rondje gereden kan worden in plaats van zig zaggen via een one way.
-
- Amerika-newbie
Goedemorgen,
Voor de zomer 2025 zijn onze plannen om het noordwesten van Amerika en zuidwesten van Canada te bezoeken. Vliegen op Denver, en terug vanuit Seattle (of andersom). Nu zijn de tickets voor vertrek 11 juli 2025 heen en terug ergens rondom 20 augustus 2025 nog niet beschikbaar (of ik kan ze nog niet vinden), maar ik verschiet van de prijzen die ik in eerdere maanden zie die ergens tussen 1200/1500 schommelen. Heeft iemand een idee wat reële prijzen zijn, wat/waar ik het beste kan boeken en waar ik in mijn begroting van uit kan gaan?
Alvast bedankt!
Groeten Marjanneke
Voor de zomer 2025 zijn onze plannen om het noordwesten van Amerika en zuidwesten van Canada te bezoeken. Vliegen op Denver, en terug vanuit Seattle (of andersom). Nu zijn de tickets voor vertrek 11 juli 2025 heen en terug ergens rondom 20 augustus 2025 nog niet beschikbaar (of ik kan ze nog niet vinden), maar ik verschiet van de prijzen die ik in eerdere maanden zie die ergens tussen 1200/1500 schommelen. Heeft iemand een idee wat reële prijzen zijn, wat/waar ik het beste kan boeken en waar ik in mijn begroting van uit kan gaan?
Alvast bedankt!
Groeten Marjanneke
Onder de 1000 moet zeker wel kunnen. Ik zou nog wachten met boeken, je bent nogal vroeg. Boeken doe je het beste rechtstreeks bij de airline. Heb je de openingspost van dit topic al doorgelezen?
-
- Amerika-expert
Ik ben ook al aan het kijken naar tickets zomer 2025; nog net te vroeg, maar denk dat het moet lukken voor 750 inclusief ruimbagage, wel met een overstap. Waarschijnlijk vanaf Brussel; die komt er tot nu toe het goedkoopste uit (vergeleken Dusseldorf en Schiphol) Heen naar Las Vegas, terug vanaf San Diego. Wij komen 2 of 3 augustus terug en daar zijn al tickets voor, maar nog wel duur. Dus elke dag kijken en in de gaten houden. In 2019 vlogen we voor nog geen 400 euro retour naar LA, maar dat zal niet meer lukken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Vraagje over stoelreservering KLM. Ik zie dat die er niet meer standaard bijzit in het tarief waar de checked baggage wel is inbegrepen. Dit via de site van KLM. Heeft iemand weet of die via een andere manier (niet betalend
) toch nog is toe te voegen? Bv via air france of Delta? En maakt het dan een verschil of het een vlucht is die uitgevoerd wordt door KLM of Delta?
Zoek vlucht naar MCO voor 4 april tem 19 à 20 april.

Zoek vlucht naar MCO voor 4 april tem 19 à 20 april.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13020 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties