Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

De laatste 2 keren dat ik boekte via de site van KLM (ik vloog ook met KLM) heb ik een stoel bij de uitgang direct na het boeken gereserveerd via de KLM site. Vóór het boeken had ik wel via de app van KLM gecontroleerd of er nog stoelen bij in de exit row beschikbaar waren. Dat kon ik in de app (met een proefboeking) wel zien maar niet online. Pas er dan wel voor op dat je op de app niet 'te ver' gaat want dan wordt die stoel (in een niet afgemaakte boeking van jou maar al wel met een boekingsnummer) vastgehouden en is die niet meer beschikbaar als je online boekt en daarna die stoel wilt reserveren. Door schade en schande wijs geworden... :wink: De andere dag was die plek echter weer vrijgegeven zodat ik 'm alsnog kon vastleggen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

We zijn met 4 dus betalende stoelreservering tikt aardig aan met een vlucht met 2 stops. Zoek nog wat verder naar betere tarieven. Het is voor april dus mogelijks beter nog even wachten tot ergens sep/okt.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Ik heb net ingecheckt voor onze Delta vlucht van morgen. Een half jaar geleden geboekt via KLM met 2x 2 stoelen achter elkaar, comfort+. Bij het inchecken zitten we alle 4 helemaal door elkaar. Ik kon nog net wijzigen naar de middelste rij van 4 en heb dat maar gedaan zodat we in ieder geval allemaal bij elkaar zitten. Nog even gebeld met KLM maar die wijzen naar Delta, dus je hebt er niks aan. Ik vind het raar dat iemand anders dus bij het inchecken mijn stoelen alsnog kan kiezen. Het waren geen (extra) betaalde stoelen, maar toch. Bied ze dan niet aan...
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@IngridUSA Idd. Je hebt stoelen kunnen kiezen, betaald of niet, en bij inchecken blijkt dat dit gewoon niet klopt. Vind ik echt niet kunnen.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Ik begrijp er ook niks van. Andere vraag die hiermee wellicht samen hangt: ik heb een boekingsnummer van KLM en in de Delta app is het (confirmation) nummer anders. Is dat gebruikelijk?
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Ja, dat is gebruikelijk.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door SnoopyMetKids »

@IngridUSA ja dit was bij ons ook exact het geval vorige maand.. Echt maanden van tevoren stoelen geselecteerd met z'n 6en om er de avond voor check-in achter te komen dat we allemaal verzet waren, en zelfs 2 vd kinderen totaal ergens anders zaten met z'n tweetjes. Onmiddelijk Delta gecontacteerd op Facebook, ze reageerden vrijwel meteen. Konden niet aangeven waarom de stoelen veranderd waren maar hebben wel meegekeken naar een oplossing--en die is er uiteindelijk ook gekomen. Irritant is het zeker.

Edit: wij hadden ook via KLM geboekt en de heenweg operated by Delta. KLM adviseerde daarom ook om contact op te nemen met Delta met de bookings code van Delta (die inderdaad verschilde van die van KLM).
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Dank je Snoopy, lekker dan. Gelukkig voor jullie nog goed gekomen. Ik had er nooit meer naar gekeken omdat je denkt dat het goed geregeld is.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Wij zijn ook uit last minute elkaar gezet op de vlucht van American van Chicago naar Anchorage. Alles was bij ons via British Airways geboekt. De andere vluchten zaten we wel netjes naast elkaar. Ik denk eerlijk gezegd dat die Amerikaanse maatschappijen sneller zomaar met mensen gaan schuiven die niet rechtstreeks via hen geboekt hebben.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Je boekt bij KLM en je vliegt met Delta ?
Maak bij Delta een Skymiles account aan
Zet je vlucht er in en reserveer je stoelen.
Boek je met Flying Blue miles ?
Heb je een Skypriority status ? Check of je boarding zone klopt !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Google flights toont het nog niet, maar voor volgend jaar juli kan je al tickets boeken bij KLM.

Ik kom aan €3.600 voor 4 personen (light ticket, economy) voor Brussel - Austin heen & Houston - Brussel terug.

Is er eigenlijk een reden om deze nog niet te boeken?

€900/persoon is nu niet per sé een koopje, maar ik zie ze ook niet aan €650/persoon komen midden in juli…
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Contact opnemen met Delta?

Mijn terugvlucht van Delta is gewijzigd. We vliegen terug via JFK en we zijn omgeboekt naar een vroegere vlucht. De vlucht vanaf JFK gaat nog wel op dezelfde tijd dus nu moeten we ineens 6 uur op JFK door zien te brengen. Doe ik liever niet.

In de mail geven ze aan dat ik kosteloos kan wijzigen naar een andere vlucht als ik degene die zij hebben gekozen niet prettig vinden maar via de app en de website krijg ik een foutmelding. Telefonisch kom ik er niet doorheen.
Iemand enig idee hoe ik het beste contact op kan nemen met Delta want ik wil dit het liefst zsm geregeld hebben.

Wat ik trouwens ook raar vind is dat ik bewust voor de latere vlucht heb gekozen die wat duurder was en dat ze me nu gewoon op de eerdere vlucht zetten die goedkoper was. Voor niks meer betaald. Krijg je dat verschil dan nog terug?

Groetjes Inge
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Probeer 's ochtends vroeg te bellen naar het Amerikaanse nummer(als je tenminste nu nog in NL bent) Zoek van te voren op internet op naar welke vlucht je omgeboekt wilt worden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

oh dat is een goeie. Ik heb nog niet gekeken naar alternatieve vluchten.

Inmiddels contact gehad met Delta maar omdat ik het ticket via KLM heb gekocht kunnen ze het niet wijzigen. En KLM zegt dat er geen alternatieve vluchten zijn, die zijn kennelijk allemaal geannuleerd. Het is alleen degene nog waar we nu op geboekt zijn. Terwijl Delta zelf nog wel die andere vluchten heeft. Ik vind het maar ingewikkeld. Geen idee wat ik nu nog kan.
Laatst gewijzigd door Roning op 18 aug 2024, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Timothy555 schreef:
17 aug 2024, 15:53
Google flights toont het nog niet, maar voor volgend jaar juli kan je al tickets boeken bij KLM.

Ik kom aan €3.600 voor 4 personen (light ticket, economy) voor Brussel - Austin heen & Houston - Brussel terug.

Is er eigenlijk een reden om deze nog niet te boeken?

€900/persoon is nu niet per sé een koopje, maar ik zie ze ook niet aan €650/persoon komen midden in juli…
Blijft altijd lastig en is persoonlijk natuurlijk maar dat vind ik nog eens prijzen. Alleen daarvoor zou ik al niet boeken nu. Behoorlijk aan de prijs naar mijn mening.
Wij zij afgelopen jaar op de datums 28-07 t/m 09-08 voor omgeteld 719 euro pp incl. koffers en zitplaatsreservering naar Flordia gevlogen met AA. Was met 1 overstap en hele mooie tijden. Dit hadden we geboekt op 03-04
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Dat is inderdaad wel een verschil, maar ook weer niet gigantisch… ik vlieg omwille van status liefst SkyTeam dus zou liefst KLM boeken (of een van de partners). Die €900 is dan wel een light ticket maar stoelreservatie en bagage is gratis voor ons….

Ik wacht nog even af, maar als ze iets of wat goedkoper komen zou ik echt durven toeslaan.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik heb me even ingelezen maar wil zeker zijn. Ik ben op dit moment tot eind januari 2025 Delta gold (Skyteam elite plus).
Ik had graag in januari een vlucht geboekt naar Orlando maar omdat dit een 'tussendoor' reis is, moet dit iets goedkoper als anders. :)

Voor zover ik begrijp: Als ik op de website van KLM/AF een Delta operated flight boek aan light tarief voor mij en mijn vrouw, maar met KL code (geen DL code door samen met trein te boeken uit Antwerpen) dan boek ik in principe een main cabin ticket bij Delta (en geen Basic economy). Dus we kunnen wel beiden een gratis zetel kiezen bij Delta en door mijn status kan ik ook 1 koffer gratis meenemen. En aangezien dit een kortere reis is en 1 koffer volstaat, bespaar ik hiermee behoorlijk (scheelt toch 270 euro) op 2 standaard economy tickets? Klopt dit en is er een nadeel dat ik niet voorzie door geen standaard ticket te boeken?

@Timothy555 Ik zou persoonlijk nog even wachten. Zover op voorhand zijn tickets zelden interessant en je hebt nog tijd om de prijs in het oog te houden. Rond begin september zijn het bv wellicht ook weer KLM real deal days, die heel af en toe interessantere prijzen met zich meebrengen.
Peter Roelandt
Amerika-newbie

Bericht door Peter Roelandt »

We doen van 6 tot 26 juli 2025 een familie roadtrip USA (rondje rond San Francisco), directe retourvlucht Schiphol - San Francisco. Wat is de beste periode volgens jullie ervaringen om tickets te boeken? Op dit moment is de prijs 1190 euro /pp (met ingecheckte bagage).
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Er is eigenlijk geen beste periode om te boeken. Maar het is nu te vroeg voor volgend jaar juli. Ikzelf vindt 1190 pp best veel. Lees de openingspost van dit topic door, daar staan tips in.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

1190 is inderdaad behoorlijk duur. Ik zou sowieso nog even wachten. Moet het een directe vlucht zijn? En is vliegen op bijvoorbeeld LAX of LAS eventueel een optie? Je kunt ook eens kijken of het nodig is om 4 stuks bagage mee te nemen. Wij nemen wel een koffer pp mee maar nemen dan ook tent, slaapzakken en luchtbed mee.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer