Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Global entry / RTP-Nl
Re: Global entry / RTP-Nl
Nee, dat is een algemeen verhaal en die residency dingen zijn gericht op amerikanen.
Wat je echt mee moet brengen staat in je persoonlijke conditional approval notice, die je online in de TTP omgeving kunt lezen.
Wat je echt mee moet brengen staat in je persoonlijke conditional approval notice, die je online in de TTP omgeving kunt lezen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Uit die brief van 29 maart jl.
You must bring the following original documents with you to the enrollment interview:
A valid passport. If you travel using more than one passport, please bring them to the interview so that the information can be added to your ^le;
A permanent resident card (if applicable);
Documents providing evidence of residency. Examples are: driver's license (if the address is current), mortgage statement, rental payment statement, utility bill, etc;
For those applicants who have prior arrests or convictions, it is recommended that you bring a copy of court documentation stating the charge, severity, and the ^nal disposition of these events. Having this documentation available at the time of your interview may facilitate the interview process.
You must bring the following original documents with you to the enrollment interview:
A valid passport. If you travel using more than one passport, please bring them to the interview so that the information can be added to your ^le;
A permanent resident card (if applicable);
Documents providing evidence of residency. Examples are: driver's license (if the address is current), mortgage statement, rental payment statement, utility bill, etc;
For those applicants who have prior arrests or convictions, it is recommended that you bring a copy of court documentation stating the charge, severity, and the ^nal disposition of these events. Having this documentation available at the time of your interview may facilitate the interview process.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wil onze ESTA's aanvragen. Bij de aanvraag heb je de optie "Are you a member of the CBP Global Entry/NEXUS/SENTRI Program?"
Vervolgens vragen ze je PASSID.
Aangezien we alleen nog ons interview (on arrival) moeten doen. Heb ik alleen een Application ID.
Kan ik die ook invullen? OF beter leeg laten?
Vervolgens vragen ze je PASSID.
Aangezien we alleen nog ons interview (on arrival) moeten doen. Heb ik alleen een Application ID.
Kan ik die ook invullen? OF beter leeg laten?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Leeg laten, je hebt pas GE na het interview en goedkeuring
- Almere vak V
- Amerika-expert
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Thnx. Heb het inderdaad leeggelaten. Al denk ik dat ons application ID straks na het interview ook het GE nummer gaat zijn. Maar dat is een vermoeden 

Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
Nee, je application ID wordt niet je KTN..
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nog een kleine 3 weken en we vertrekken naar Florida. Nu zie ik dat onze vlucht (BA207) de laatste tijd bij gate E24 aankomt.
Nu kun je op MIA in Concourse D en Concourse J enrollment on arrival doen alvolgens de website van CBP.
Ik zie op de airport map van MIA dat je bij E24 ook een Immigration and Custom checkpoint hebt. Zie foto onderstaande foto.
Ik neem dus aan dat ik bij aankomst bij de eerste de beste CBP medewerker aan moet geven dat wij enrollment on arrival willen doen (we zijn allemaal conditionally approved), zodat we niet straks in een verkeerde rij of iets dergelijks staan?
Iemand toevallig zijn interview op MIA gedaan en aangekomen op Terminal E?

Nu kun je op MIA in Concourse D en Concourse J enrollment on arrival doen alvolgens de website van CBP.
Ik zie op de airport map van MIA dat je bij E24 ook een Immigration and Custom checkpoint hebt. Zie foto onderstaande foto.
Ik neem dus aan dat ik bij aankomst bij de eerste de beste CBP medewerker aan moet geven dat wij enrollment on arrival willen doen (we zijn allemaal conditionally approved), zodat we niet straks in een verkeerde rij of iets dergelijks staan?
Iemand toevallig zijn interview op MIA gedaan en aangekomen op Terminal E?

Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
-
- Amerikafan
Volgens de CBP officer bij wie in April in interview hebben afgenomen mocht je Miami direct doorlopen naar de Global Entry balie. Daar vindt het interview plaats
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Oh helemaal ideaal. Hopelijk is dat bij ons ook zo als wij aankomen.
In welke terminal zijn jullie aangekomen? Ook Terminal E?
Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
-
- Amerikafan
Wij kwamen uit Zurich met Swiss LX064, concourse J
Wij hebben een reis geboekt naar Nashville via Boston met een overstap van twee uur (aankomst om 3:30 PM).
Nu hebben we recentelijk op Newark anderhalf uur moeten wachten voor de grenscontrole dus zitten te overwegen Global Entry te nemen (gaan met een groep van 7), maar dan zit je natuurlijk met het initiële interview na de KMar-controle.
Weten jullie of je dan direct het diplomaten / crew / global entry loket kan pakken voor het "interview" of zit je met dezelfde wachttijd totdat je het interview hebt gehad?
Kortom, is het het waard of heb je er de eerste keer geen fluit aan?
Nu hebben we recentelijk op Newark anderhalf uur moeten wachten voor de grenscontrole dus zitten te overwegen Global Entry te nemen (gaan met een groep van 7), maar dan zit je natuurlijk met het initiële interview na de KMar-controle.
Weten jullie of je dan direct het diplomaten / crew / global entry loket kan pakken voor het "interview" of zit je met dezelfde wachttijd totdat je het interview hebt gehad?
Kortom, is het het waard of heb je er de eerste keer geen fluit aan?
-
- Amerika-expert
Nee helaas moet je de eerste keer eerst via de gewone rij, daarna krijg je het interview on arrival.
-
- Amerikafan
Zoals hierboven vermeld, het ligt eraan waar je aankomt. In Miami mochten wij direct de Global Entry rij in om daar het interview te krijgen. Meteen klaar dus
-
- Amerika-expert
Okido dan zal het inderdaad van de locatie afhangen, ik moest de gewone rij in op MCO.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn als gezin de afgelopen 5 jaar 2 keer richting Amerika gevlogen voor een vakantie en gaan in mei wederom die kant op. We vliegen dit keer op LAX en vragen ons af of de MPC app daar net zo nuttig als op JFK. Daar waren we binnen 5 minuten aan de beurt bij de douane.
En als vervolgvraag ook of een global entry uitkomst kan bieden om een lange rij voor de douane daar vermijden. Of heeft dit geen zin omdat je alsnog daar voor een eerste gesprek in een rij moet gaan staan.
Ik vraag dit omdat ik soms ervaringen lees van wachttijden van een uur tot 2 uur.
En als vervolgvraag ook of een global entry uitkomst kan bieden om een lange rij voor de douane daar vermijden. Of heeft dit geen zin omdat je alsnog daar voor een eerste gesprek in een rij moet gaan staan.
Ik vraag dit omdat ik soms ervaringen lees van wachttijden van een uur tot 2 uur.
Ik zou gewoon Global Entry aanvragen, met application upon arrival op LAX. Dan ga je via je MPC naar de immigrations officer en vraag je naar die application. Dat kunnen ze ter plekke regelen.
Ik heb nu net weer GE verlengd voor 5 jaar, en de kosten zijn minimaal en je hebt er overal en altijd profijt van (ook via TSA pre als je het land verlaat en/of binnenlandse vlucht maakt). Voor die $100 is het een no-brainer als je vaker in de US komt.
Je verlenging aanvragen is een administratieve handeling, ook een nieuw paspoort nummer kun je online aangeven, dus je hoeft daarna niet meer op gesprek. (als je nieuw paspoort hebt moet je wel weer even bij de officer langs voor nieuwe foto en vingerafdrukken, die ze dan weer koppelen aan je nieuwe paspoort. Dit kun je gewoon ter plekke in de US doen via de GE rij).
Ik heb nu net weer GE verlengd voor 5 jaar, en de kosten zijn minimaal en je hebt er overal en altijd profijt van (ook via TSA pre als je het land verlaat en/of binnenlandse vlucht maakt). Voor die $100 is het een no-brainer als je vaker in de US komt.
Je verlenging aanvragen is een administratieve handeling, ook een nieuw paspoort nummer kun je online aangeven, dus je hoeft daarna niet meer op gesprek. (als je nieuw paspoort hebt moet je wel weer even bij de officer langs voor nieuwe foto en vingerafdrukken, die ze dan weer koppelen aan je nieuwe paspoort. Dit kun je gewoon ter plekke in de US doen via de GE rij).
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Mijn nieuwe paspoort updaten duurde langer dan de keer ervoor het interview upon arrival. Niet dat de handeling veel tijd kostte, maar de rij was wel een half uur.
Ik heb nu mijn nieuwe paspoort geupload in de Global Entry informatie op de site, dat ging zonder problemen. Ook met mijn nieuwe paspoort een ESTA aangevraagd, die werd ook approved. Volgende maand maar eens kijken of dit nog gevolgen heeft voor mijn toelating. Ik zal mijn ervaringen hier posten als ik weer in de US ben. Eerst op Schiphol met mijn paspoort nog even langs de KMAR voor de update in Privium.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wat is het voordeel bij gebruik van de Global Entry app? Ik zie dat je daarin een heel profiel kunt aanmaken, maar ik begrijp de toegevoegde waarde van de app (nog) niet. Nu wordt er een bij aankomst een foto gemaakt bij de GE machine en wordt ik meestal gelijk doorgewuifd door de cpb meneer.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 586 Weergaves
-
Laatste bericht door BruceS
-
- 34 Reacties