Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Midsize SUV / Equinox groot genoeg voor 4 pers?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Midsize SUV / Equinox groot genoeg voor 4 pers?

Bericht door KrekelJapie »

Chevrolet Equinox wordt nu als Standaard SUV aangeboden bij Alamo. Heeft deze een upgrade gehad zodat hij ruimer is worden? Passen er 3 grote koffers in?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

De equinox die wij meekregen op Hawaii was groot genoeg voor 2 grote reistassen van Eastpak. Een 3e had ook nog wel gepast.
Op Youtube zweven veel van dit soort filmpjes. Best informatief. Uiteindelijk gaat het er ook om hoe jij je kofferbak indeelt en welke koffers je gebruikt. Zachte bagage is wat beter te stouwen dan hardcase koffers. Als je met 4 volwassenen bent zou ik het wel aandurven.

https://www.youtube.com/shorts/4XtSpn84R9Y (2023 model)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

KrekelJapie schreef:
15 aug 2024, 14:54
Chevrolet Equinox wordt nu als Standaard SUV aangeboden bij Alamo. Heeft deze een upgrade gehad zodat hij ruimer is worden?
De Equinox is sinds de introductie wel wat veranderd, ook wel iets ruimer. Maar wat meer speelt is dat er in de afgelopen 15 jaar heel veel meer SUV aanbod is gekomen met kleinere modellen. De Equinox was destijds de eerste mid-size SUV en definieerde daarmee de categorie. Nu is er een heel scala aan kleinere SUV's waardoor er naast mid-size ook een categorie van Compact SUVs is ontstaan. Hierdoor is de Equinox bij veel verhuurders naar Standard SUV doorgeschoven. In de autobladen/sites staat de Equinox nog wel bij de mid-size.
Ik rijd nu door de VS in een mid-size SUV: een Mazda CX5. Voor mijzelf alleen ruim genoeg maar tijdens een roadtrip neem je toch alle plekken volledig in gebruik (rugzakje op bijrijdersstoel, rommeltjes ervoor op de grond, koeltas en jas/vest en schoenen op de achterbank, reistas & voorraad water, boodschappen en inkopen in de kofferruimte.
Met z'n tweeën zou ik een Mid-size SUV nog wel aandurven, maar met 3 of 4: no way! Minimaal een Standaard SUV of nog een maatje groter.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
KrekelJapie
Amerika-ontdekker

Frasi schreef:
18 aug 2024, 06:23
KrekelJapie schreef:
15 aug 2024, 14:54
Chevrolet Equinox wordt nu als Standaard SUV aangeboden bij Alamo. Heeft deze een upgrade gehad zodat hij ruimer is worden?
De Equinox is sinds de introductie wel wat veranderd, ook wel iets ruimer. Maar wat meer speelt is dat er in de afgelopen 15 jaar heel veel meer SUV aanbod is gekomen met kleinere modellen. De Equinox was destijds de eerste mid-size SUV en definieerde daarmee de categorie. Nu is er een heel scala aan kleinere SUV's waardoor er naast mid-size ook een categorie van Compact SUVs is ontstaan. Hierdoor is de Equinox bij veel verhuurders naar Standard SUV doorgeschoven. In de autobladen/sites staat de Equinox nog wel bij de mid-size.

Met z'n tweeën zou ik een Mid-size SUV nog wel aandurven, maar met 3 of 4: no way! Minimaal een Standaard SUV of nog een maatje groter.
@Frasi
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Advies is om naar full SUV te kijken? Bv. Chevrolet Traverse, Chevrolet Tahoe, Ford Explorer?

Of zijn er nog types die onder de categorie Standard vallen die net wat meer ruimte hebben?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Frasi schreef:
18 aug 2024, 06:23
[
Ik rijd nu door de VS in een mid-size SUV: een Mazda CX5. Voor mijzelf alleen ruim genoeg maar tijdens een roadtrip neem je toch alle plekken volledig in gebruik (rugzakje op bijrijdersstoel, rommeltjes ervoor op de grond,
@Frasi nog veel plezier , kom leuke mensen tegen onderweg ...
Die Mazda 5 is ook nog steeds een fijne aut.
Dat is de Equinox ook.een voor modeljaar 2025 vernieuwde fijn rijdende zuinige auto.

https://www.chevrolet.com/suvs/equinox
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

KrekelJapie schreef:
18 aug 2024, 06:35
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Advies is om naar full SUV te kijken? Bv. Chevrolet Traverse, Chevrolet Tahoe, Ford Explorer?

Of zijn er nog types die onder de categorie Standard vallen die net wat meer ruimte hebben?
Wij hadden bij Alamo op Hawaii 3x een Standard SUV gehuurd. Ivm rolstoel elke keer gezocht/gevraagd/gewacht op de grootste optie. Hebben achtereenvolgens een Mazda CX-9, een Jeep Grande Cherokee en een Dodge Durango meegekregen.
Alledrie met een extra zitrij die we hebben neergeklapt. In alle 3 pasten 3 grote koffers en een rolstoel (zonder wielen en ingeklapt), 4 koffers had ook gepast in alle 3. De Durango was wel duidelijk de grootste van de 3.

Voordat we de CX9 kregen werde ook de Equinox aangeraden als optie met grote kofferbak, maar de CX9 die ernaast stond was beduidend groter en praktischer
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@KrekelJapie een voledig voorgaand bericht quoten is niet nodig en niet toegestaan volgens de forumregels. gewoon aangeven op wie je reageert.

Waar zie je dat precies? Dus via welke site? Ik ben momenteel aan het kijken voor een huurauto bij Skyscanner, Momondo en Kayak. Bij de laatste twee staat een Equinox als Standard SUV, maar bij de eerste niet. Verder is ook van belang als je boekt welke code deze krijgt. IFAR is een Intermediate SUV, SFAR een Standard. Een Toyota RAV4 is een intermediate, een Hyundai Santa Fe en Kia Sorento zijn Standard.

Mijn standaardadvies is over het algemeen, hoe groter hoe beter als je echt ruim wil zitten en iedereen koffers mee wil nemen, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker

Hockey schreef:
18 aug 2024, 19:02
@KrekelJapie een voledig voorgaand bericht quoten is niet nodig en niet toegestaan volgens de forumregels. gewoon aangeven op wie je reageert.
@Hockey Ik heb niet relevante informatie altijd verwijderd uit de quote. Nergens zal een volledig voorgaand bericht gequote staan.
Hockey schreef:
18 aug 2024, 19:02
Waar zie je dat precies? Dus via welke site? Ik ben momenteel aan het kijken voor een huurauto bij Skyscanner, Momondo en Kayak. Bij de laatste twee staat een Equinox als Standard SUV, maar bij de eerste niet.
Ik heb de Equinox via Alamo.de geboekt. Daar staat deze als Standaard.

Daarnaast heb ik een Tahoe geboekt via avis.is. Deze staat daar als Full.

Tahoe kost 7 euro per dag meer, maar ik weet niet of Avis vergelijkbaar is met Alamo. Meningen hier zijn verdeeld.
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 18 aug 2024, 19:29, 4 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

KrekelJapie schreef:
18 aug 2024, 19:20
Ik heb de Equinox via Alamo.de geboekt. Daar staat deze als Standaard.

Daarnaast heb ik een Tahoe geboekt via avis.is. Deze staat daar als Full.
Welke codes staan er bij de reservering (dus IFAR, SFAR, FFAR enzovoorts)?
KrekelJapie
Amerika-ontdekker

@Hockey Er staan geen codes.
Enkel:
Fahrzeug Standard SUV
Chevrolet Equinox oder ähnliche
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 18 aug 2024, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wij hadden via Alamo.de een standard SUV geboekt en vonden uiteindelijk een prima Ford Explorer limited.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer