Een compact suv bestaat bij Alamo zeker wel. Dat is bijvoorbeeld een Nissan kicks (wij kregen die in atlanta). De keer daarna hadden wij een Midsize SUV gehuurd en de auto's in die rij waren echt een maat groter (formaat Toyota Rav4). Nu kan ik mij voorstellen dat er lang niet altijd compact suv's op voorraad staan dus je snel een grotere krijgt maar je kan "pech" hebben en een model Nissan Kicks krijgen. Prima auto maar wat weinig vermogen bij een volle achterbak. Bagageruimte redelijk maar je moet wel goed zijn in Tetris om alle bagage erin te krijgen.SvenV schreef: ↑23 aug 2024, 12:12Ik huur begin november ook op LAX, dus heb op jouw aanraden alvast een (backup) boeking gemaakt bij Alamo. Wat huur ik best? Voor mijn periode is een compact SUV het goedkoopst. Ik lees overal dat deze categorie eigenlijk niet bestaat en je dus naar de midsize en standard SUV categorie kan. Of huur ik toch beter een standard SUV volgens jouw ervaring
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
OK, dan verander ik de compact naar een midsize. Dat prijsverschil is bij mijn boeking toch niet zo groot
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dulles lijkt wat anders te werken. Het was bij ons uiteindelijk wel gelukt om skip the counter te doen online , maar toen we er waren moesten we half juli toch naar de counter toe....Ik heb met de bekende TH code geboekt bij Alamo, maar Skip the counter aanvragen lukt niet. Doe ik iets fout of heeft iemand een tip hoe ik dit wel kan regelen? Betreft vliegveld Dulles.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- bedeve
- Amerika-expert
Waarom ? @Washington2024 ....
Ik schrijf alleen uit eigen ervaringen...hou me niet bezig met reviews
Ik schrijf alleen uit eigen ervaringen...hou me niet bezig met reviews
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wij gaan in april 2025 weer naar de “overkant” en onze kinderen roepen al tijden dat ze graag een keer een Pickup
“Ford F150 or similar” willen rijden. Ik zie genoeg en betaalbaar aanbod maar vraag mij af of het wel zo handig is. We gaan een rondje Washington/Philadelphia/Gettysburg doen, dus geen mega afstanden maar wel drie a vier locaties. Liggen dan de koffers steeds in een “open” achterbak? Of zit er een zeil bij of zoiets wat er overheen kan? Hier in NL zie ik vaak pickups rijden met een hardcase kofferbak maar dat heb je in de VS niet vermoed ik? Of is daar een andere zoekterm voor? Iemand tips? Anders wordt het toch gewoon een suv hoor
“Ford F150 or similar” willen rijden. Ik zie genoeg en betaalbaar aanbod maar vraag mij af of het wel zo handig is. We gaan een rondje Washington/Philadelphia/Gettysburg doen, dus geen mega afstanden maar wel drie a vier locaties. Liggen dan de koffers steeds in een “open” achterbak? Of zit er een zeil bij of zoiets wat er overheen kan? Hier in NL zie ik vaak pickups rijden met een hardcase kofferbak maar dat heb je in de VS niet vermoed ik? Of is daar een andere zoekterm voor? Iemand tips? Anders wordt het toch gewoon een suv hoor
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij huren regelmatig een pickup in Florida om te gaan kayakken als we op één plek blijven. De bak is altijd open, bij een rental krijg je geen afdekzeil oid. Met 4 en bagage is er niet genoeg ruimte in de cabine voor de bagage en het is al een keer misgegaan met koffers in de achterbak en regen. En idd ligt alles open en bloot, tenzij je alles in de cabine legt tijdens een stop.
Volgend jaar April 2 weken autohuur voor Orlando: 800 à 900 euro
Denk dat het dan toch geen auto zal worden. Zowel Alamo, Hertz en National geprobeerd met de gekende codes. Ik hou de optie open om op Disney car care op te halen of af te leveren. Dan zijn het aantal opties natuurlijk beperkter.
Denk dat het dan toch geen auto zal worden maar eerder een uber hier en daar. Ik dacht dat het bij autohuur loonde om vroeg te boeken of ben ik daar fout in? En zouden de tarieven nog aanzienlijk dalen?

Denk dat het dan toch geen auto zal worden maar eerder een uber hier en daar. Ik dacht dat het bij autohuur loonde om vroeg te boeken of ben ik daar fout in? En zouden de tarieven nog aanzienlijk dalen?
Ik vind het voordeel van vroeg dat je heel vaak de prijzen kunt checken.
Het kan soms dagelijks verschillen bij de aanbieders maar checken met de code`s.
Forum in de gaten houden ook hier wordt vaak aangegeven of iemand iets heeft gevonden.
Geen garantie voor je eigen boeking maar de moeite waard om te checken.
Boeken met vrij annuleren en opnieuw boeken als het verschil bv. € 60,- in je voordeel is.
Je kunt ook hier vragen of er iemand kan meekijken.
Het kan soms dagelijks verschillen bij de aanbieders maar checken met de code`s.
Forum in de gaten houden ook hier wordt vaak aangegeven of iemand iets heeft gevonden.
Geen garantie voor je eigen boeking maar de moeite waard om te checken.
Boeken met vrij annuleren en opnieuw boeken als het verschil bv. € 60,- in je voordeel is.
Je kunt ook hier vragen of er iemand kan meekijken.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@deebee7
Probeer budget.com eens.
Na jaren Alamo was Budget ineens veel goedkoper voor ons, toen kwamen de codes en hadden we weer Alamo de laatste 2 keer, maar voor juli 2025 is Alamo ineens weer 700 dollar duurder voor ons voor dezelfde suv. Het is nog erg vroeg, maar Budget was nu best goedkoop.
Probeer budget.com eens.
Na jaren Alamo was Budget ineens veel goedkoper voor ons, toen kwamen de codes en hadden we weer Alamo de laatste 2 keer, maar voor juli 2025 is Alamo ineens weer 700 dollar duurder voor ons voor dezelfde suv. Het is nog erg vroeg, maar Budget was nu best goedkoop.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Budget alvast even gechecked maar komt niet veel beters uit. Daar is ook geen code voor neem ik aan?
Als ik echt een auto nodig had dan zou ik nu toch iets annuleerbaars boeken maar ik wil eigenlijk alleen een auto als die niet te duur is. We zitten in Disney en dus veel zullen we de auto niet nodig hebben. Was eerder een 'nice to have'. Maar niet voor elke prijs dan.
Als ik echt een auto nodig had dan zou ik nu toch iets annuleerbaars boeken maar ik wil eigenlijk alleen een auto als die niet te duur is. We zitten in Disney en dus veel zullen we de auto niet nodig hebben. Was eerder een 'nice to have'. Maar niet voor elke prijs dan.
- pumi1000
- Amerika-expert
Nou ik keek net eventjes bij Budget, maar de suv die ik maandag geboekt had is nu 500 dollar duurder 

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Bij budget.com kun je de BCD-code "D145200" gebruiken 

@pumi1000 Dan heb je een deal gedaan. Ik zal nog wel eens regelmatig checken want misschien wijzigen die rates wel regelmatiger.
@HennyCox Txs net even gechecked voorlopig nog niet echt wat ik hoopte maar ik neem het de komende maanden mee bij het checken van de rates.
@HennyCox Txs net even gechecked voorlopig nog niet echt wat ik hoopte maar ik neem het de komende maanden mee bij het checken van de rates.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi, ik ben nieuw hier!
Ik ben stormjager en mei dit jaar ben ik voor het eerst naar Amerika geweest om te stormchasen op supercells en tornado's (niet op orkanen
)
Nu ga ik volgend jaar zelf en ik ben druk aan het zoeken naar een 6-persoons auto die ik dan kan huren. Dat is echt een lastige grootte, omdat ik ook met 6 koffers en fotografiespullen mee moet slepen. De enige optie is dus een grote SUV, maar die zijn al wat minder vaak beschikbaar. Hebben jullie nog een plek waar ik deze goed kan vinden, ik heb de meeste reguliere sites al wel gevonden.
Ik ben stormjager en mei dit jaar ben ik voor het eerst naar Amerika geweest om te stormchasen op supercells en tornado's (niet op orkanen

Nu ga ik volgend jaar zelf en ik ben druk aan het zoeken naar een 6-persoons auto die ik dan kan huren. Dat is echt een lastige grootte, omdat ik ook met 6 koffers en fotografiespullen mee moet slepen. De enige optie is dus een grote SUV, maar die zijn al wat minder vaak beschikbaar. Hebben jullie nog een plek waar ik deze goed kan vinden, ik heb de meeste reguliere sites al wel gevonden.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ben je ook met 6 personen?
Dan is een Premium SUV SUV inderdaad de meest aangewezen grootte. Typische voorbeelden zijn Chevrolet Suburban, Ford Expedition Max, GMC Yukon XL. De meeste autoverhuurders hebben deze categorie doorgaans beschikbaar.
Als je met minder personen bent maar wel 6 koffers kwijt moet, zijn een Full-size SUV of een Minivan ook een optie.
Dan is een Premium SUV SUV inderdaad de meest aangewezen grootte. Typische voorbeelden zijn Chevrolet Suburban, Ford Expedition Max, GMC Yukon XL. De meeste autoverhuurders hebben deze categorie doorgaans beschikbaar.
Als je met minder personen bent maar wel 6 koffers kwijt moet, zijn een Full-size SUV of een Minivan ook een optie.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ja we zijn inderdaad met 6 man. Dank je wel, ik ga eens kijken! 

- Ruud2004
- Amerika-expert
Het is nog lang geen april. Je volgt dit forum lang genoeg om te weten dat de prijzen (op z'n zachtst gezegd) nogal fluctueren. Goedkoop zal het niet meer worden, maar het moet beter kunnen dan 800 a 900 Euro. Een auto in Orlando is toch wel heel makkelijk hoor.deebee7 schreef: ↑31 aug 2024, 08:15Volgend jaar April 2 weken autohuur voor Orlando: 800 à 900 euroDenk dat het dan toch geen auto zal worden. Zowel Alamo, Hertz en National geprobeerd met de gekende codes. Ik hou de optie open om op Disney car care op te halen of af te leveren. Dan zijn het aantal opties natuurlijk beperkter.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@deebee7 weet niet hoe je hebt gezocht maar ik kijg $540 voor Orlando 2 weken in april
- bedeve
- Amerika-expert
heb jij wel eens gekeken of een Hertz huur via Korea goed voor jou is @harryh ?
https://www.hertz.co.kr/rentacar/reservation/
https://www.hertz.co.kr/rentacar/reservation/
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20329 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-