Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@bedeve yep gekeken, zelfde prijs daar voor Florida
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@bedeve haha, goed bezig, Korea! 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Beste forumleden,
Ik heb een vraag over autoverhuur in Washington DC. Mijn vriendin (26) en ik (24) gaan vanaf 9 tot 29 april touren in het gebied van Virginia, North Carolina en Tennessee. Wij willen derhalve graag een auto huren, maar ik kom er niet uit vanwege de verschillende regels m.b.t. auto's huren onder de 25 jaar. Bij een aantal sites is de domestic partner gratis als tweede bestuurder. Wij wonen samen, dus in principe ben ik dat. Echter, ik ben dan wel weer onder de 25 jaar. Op een aantal sites is er een standaard fee van 15-25 dollar per dag als een 'minderjarige' (<25) bestuurder de auto huurt, maar hoe zit dit als de 'minderjarige' als additional driver wordt opgegeven?
Bij veel aanbieders is de prijs voor bestuurders onder de 25 jaar belachelijk hoog, waardoor eigenlijk alleen Sixt als reëele verhuurder overblijft.
Weet iemand hier misschien dus of de underage driver's fee ook geldt voor domestic partners en/of er betere of andere mogelijkheden zijn voor autoverhuur? Mij niet opgeven als additional driver en alsnog rijden lijkt en mijn vriendin in elk geval uiterst onhandig.
Bij voorbaat dank. Groet, Kai
Ik heb een vraag over autoverhuur in Washington DC. Mijn vriendin (26) en ik (24) gaan vanaf 9 tot 29 april touren in het gebied van Virginia, North Carolina en Tennessee. Wij willen derhalve graag een auto huren, maar ik kom er niet uit vanwege de verschillende regels m.b.t. auto's huren onder de 25 jaar. Bij een aantal sites is de domestic partner gratis als tweede bestuurder. Wij wonen samen, dus in principe ben ik dat. Echter, ik ben dan wel weer onder de 25 jaar. Op een aantal sites is er een standaard fee van 15-25 dollar per dag als een 'minderjarige' (<25) bestuurder de auto huurt, maar hoe zit dit als de 'minderjarige' als additional driver wordt opgegeven?
Bij veel aanbieders is de prijs voor bestuurders onder de 25 jaar belachelijk hoog, waardoor eigenlijk alleen Sixt als reëele verhuurder overblijft.
Weet iemand hier misschien dus of de underage driver's fee ook geldt voor domestic partners en/of er betere of andere mogelijkheden zijn voor autoverhuur? Mij niet opgeven als additional driver en alsnog rijden lijkt en mijn vriendin in elk geval uiterst onhandig.
Bij voorbaat dank. Groet, Kai
Een authorized additional driver, al dan niet automatisch, moet ook voldoen aan alle vereisten van de primare driver. Dus dat gaat niet werken.
Ik denk dat je een dedicated driver hebt voor je vakantie.
Lijkt me zonde van het geld om perse beiden te willen rijden.
Ik denk dat je een dedicated driver hebt voor je vakantie.

Helder, bedankt voor je reactie. Helaas houdt mijn vriendin niet zo van autorijden, dus ik ontkom er niet aan om zelf ook bepaalde stukken te moeten rijden.
Voor de 18 dagen dat wij een auto willen huren kost het via Sixt zo'n 1300 euro. Dat is wel prijzig, maar dus onze enige optie denk ik...
Tja.. boek iig geen prepaid rentals en laat haar er nog eens over nadenken.
Prijzen voor april 2025 zijn momenteel erg hoog bij zowel Alamo, National als Hertz, dus het loont vermoedelijk om rustig af te wachten. Maar voor de zekerheid kun je altijd een reservering doen, zonder vooruitbetaling, bij bv Hertz of Alamo, op haar naam. Dan heb je iig altijd een auto. Vind je iets beters, dan kun je die eerdere reservering altijd weer cancellen. Dat kost verder niets, alleen wat tijd.
Bij Alamo heb je voor ca $1200 een full size SUV voor die periode (vanaf DCA of IAD). Bij Hertz zit je op $1123 voor een aisle pick, of $1312 voor een full-size SUV.
Ter vergelijking, diezelfde aisle pick bij Hertz, voor hetzelfde aantal dagen, maar dan volgende maand, kost bijna $400 minder. De full-size SUV is wel ongeveer gelijk qua prijs. Vermoedelijk zal het voor april dus ook nog wel zakken, maar uiteraard geen garanties. Vandaar de tip: leg iig gewoon iets vast, en hou het regelmatig in de gaten. Als je dat op haar naam doet dan hebben jullie iig een auto, en kun je altijd nog gaan zoeken naar een goede deal waarbij jij ook mag rijden.
Prijzen voor april 2025 zijn momenteel erg hoog bij zowel Alamo, National als Hertz, dus het loont vermoedelijk om rustig af te wachten. Maar voor de zekerheid kun je altijd een reservering doen, zonder vooruitbetaling, bij bv Hertz of Alamo, op haar naam. Dan heb je iig altijd een auto. Vind je iets beters, dan kun je die eerdere reservering altijd weer cancellen. Dat kost verder niets, alleen wat tijd.
Bij Alamo heb je voor ca $1200 een full size SUV voor die periode (vanaf DCA of IAD). Bij Hertz zit je op $1123 voor een aisle pick, of $1312 voor een full-size SUV.
Ter vergelijking, diezelfde aisle pick bij Hertz, voor hetzelfde aantal dagen, maar dan volgende maand, kost bijna $400 minder. De full-size SUV is wel ongeveer gelijk qua prijs. Vermoedelijk zal het voor april dus ook nog wel zakken, maar uiteraard geen garanties. Vandaar de tip: leg iig gewoon iets vast, en hou het regelmatig in de gaten. Als je dat op haar naam doet dan hebben jullie iig een auto, en kun je altijd nog gaan zoeken naar een goede deal waarbij jij ook mag rijden.
Oke, bedankt voor je reactie. Ik ga het nog maar eens voorleggen. De underage drivers' fee komt neer op 384 euro voor 17 dagen..
Dan wachten we het nog even af en ik hou de prijzen de komende tijd even in de gaten. Adviseer jij het om ter plaatse pas een auto te huren bij een maatschappij of wel van te voren reserveren?
Dank voor je hulp.
Dan wachten we het nog even af en ik hou de prijzen de komende tijd even in de gaten. Adviseer jij het om ter plaatse pas een auto te huren bij een maatschappij of wel van te voren reserveren?
Dank voor je hulp.
- bedeve
- Amerika-expert
Om je nu , 8 maanden voor je tripje , vast te leggen op een Sixt tarief vind ik wel erg beperkend kort door de bocht....
Even wat verder dan de neus lang is heb je nog zeenen van tijd om andere mogelijkheden te onderzoeken.
Zoals bijvoorbeeld ; het per 1 april 2025 lid worden van de ANWB .
Dat geeft toegang tot diensten van partner clubs zoals daar in de USA de AAA is.
AAA heeft een samenwerking met Hertz en een underaged drivers tarief..
Alle info online te vinden....
Met de AAA cdp en pc in de bagage zou ik lid worden van Hertz Gold Plus Rewards®.
Zeker weten dat je daarmee beter uit bent dan met je Sixt plan
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Altijd reserveren! Vandaag nog 
Maar wel gewoon een postpaid reservering (niet vooruitbetalen), direct bij een verhuurder. Dan zit je ook nergens aan vast. Als je morgen een beter tarief tegenkomt dan herboek je en cancel je die eerdere reservering. Kleine moeite. Vergeet je hem te cancellen? Ook geen issue, dan vervalt hij vanzelf als je de auto niet ophaalt. Niet zo netjes, dus als het even kan uiteraard gewoon netjes annuleren.
Je weet dan iig zeker dat je voor het vastgelegde tarief kunt huren. En het kan alleen maar goedkoper worden.
Begin gewoon eens met een reservering bij Hertz (via hertz.nl) en bv Alamo (via alamo.co.uk/brits is meestal voordelig).
Bij Hertz kan het de moeite waard zijn om bepaalde kortingscodes te kunnen gebruiken. De meest interessante op dit moment zijn de American Express codes, die tot 20% korting geven. Maar dan moet je (in dit geval jouw vriendin) natuurlijk wel een Amex kaart hebben op het moment dat je de auto ophaalt, maar goed, daar heb je nog even voor en als je zo'n kaart op het goede moment aanvraagt, als er weer interessante referal acties zijn, dan verdien je hem met die korting op autohuur en de doorlopende reisverzekering al terug. Wat ook werkt, bijvoorbeeld als ouders of andere familie een Amex platinum hebben, hen te vragen of je een kostenloze additional kaart mag gebruiken. CDP's zijn 705500 voor Amex Gold en 211762 voor Amex platinum.

Maar wel gewoon een postpaid reservering (niet vooruitbetalen), direct bij een verhuurder. Dan zit je ook nergens aan vast. Als je morgen een beter tarief tegenkomt dan herboek je en cancel je die eerdere reservering. Kleine moeite. Vergeet je hem te cancellen? Ook geen issue, dan vervalt hij vanzelf als je de auto niet ophaalt. Niet zo netjes, dus als het even kan uiteraard gewoon netjes annuleren.
Je weet dan iig zeker dat je voor het vastgelegde tarief kunt huren. En het kan alleen maar goedkoper worden.
Begin gewoon eens met een reservering bij Hertz (via hertz.nl) en bv Alamo (via alamo.co.uk/brits is meestal voordelig).
Bij Hertz kan het de moeite waard zijn om bepaalde kortingscodes te kunnen gebruiken. De meest interessante op dit moment zijn de American Express codes, die tot 20% korting geven. Maar dan moet je (in dit geval jouw vriendin) natuurlijk wel een Amex kaart hebben op het moment dat je de auto ophaalt, maar goed, daar heb je nog even voor en als je zo'n kaart op het goede moment aanvraagt, als er weer interessante referal acties zijn, dan verdien je hem met die korting op autohuur en de doorlopende reisverzekering al terug. Wat ook werkt, bijvoorbeeld als ouders of andere familie een Amex platinum hebben, hen te vragen of je een kostenloze additional kaart mag gebruiken. CDP's zijn 705500 voor Amex Gold en 211762 voor Amex platinum.
- bedeve
- Amerika-expert
Ja ; ik vind ze sterk wisselend in de tarieven maar ik moet wat want Japan heeft zich wel helemaal uit de markt geprijsd
Voor mijn LAS huur komende maand heb ik een tarief wat ik niet meer voorbij heb zien komen...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dankzij eerdere berichten in dit draadje ben ik uitgekomen bij Avis.FR. Daar heb ik met mijn gegevens (24 jaar) een Ford Edge kunnen reserveren voor circa 800 euro, mét extra bestuurder.
Voor nu staat de reservering dus in elk geval voor een hele schappelijke prijs (denk ik).
Voor nu staat de reservering dus in elk geval voor een hele schappelijke prijs (denk ik).

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij zoeken een auto, standaard suv, op Las Vegas van 29 oktober tot 16 november, ik zie hier van alles voorbij komen, o.a. via Korea, vind dat zelf altijd een beetje eng, welke prijs kan ik verwachten voor die periode, ben ik (te) laat met boeken. Tickets ook redelijk laat geboekt en beetje traag met auto omdat we eerst naar camper hebben gekeken maar dat was zo prijzig. 

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- dejong89
- Amerika-expert
je boekt via Hertz. Je zet alleen de landinstellingen op Korea. Of Japan. Of Israël. Ja, dit klinkt gek, maar dit is wel een van de manieren in mijn ogen. Alleen even zorgen dat je goed kijkt of CDW en SLI inclusief zijn.
Hertz Korea geeft met de 51k code prijzen van 998 USD voor een standaard SUV. Een Midsize is een stuk goedkoper (794) en geef je ook toegang tot de gold aisle, als je even gratis lid wordt van Hertz. Dan heb je minimaal een kleine SUV en altijd kans op iets '' groters '
Blijf het spannend vinden? Kijk dan eens op Alamo.DE en gebruik code THPPS15. Vind dit een nette prijs voor een standaard SUV voor de door jou genoemde periode.
Hertz Korea geeft met de 51k code prijzen van 998 USD voor een standaard SUV. Een Midsize is een stuk goedkoper (794) en geef je ook toegang tot de gold aisle, als je even gratis lid wordt van Hertz. Dan heb je minimaal een kleine SUV en altijd kans op iets '' groters '
Blijf het spannend vinden? Kijk dan eens op Alamo.DE en gebruik code THPPS15. Vind dit een nette prijs voor een standaard SUV voor de door jou genoemde periode.
Zojuist geboekt via Hertz Korea voor mijn aankomende reis naar Los Angeles! Bedankt voor de tip! Dit scheelde voor mij meer dan 300€ met mijn huidige National reservering!
Ook geprobeerd via Japan, maar krijg SLI er dan niet bij.
Misschien een tip om die er via Japan bij te krijgen? Want Japan is nog goedkoper maar reserveer ik niet ivm SLI.
Bedankt!
Ook geprobeerd via Japan, maar krijg SLI er dan niet bij.
Misschien een tip om die er via Japan bij te krijgen? Want Japan is nog goedkoper maar reserveer ik niet ivm SLI.
Bedankt!
- dejong89
- Amerika-expert
ratecode BEST weghalen en even inloggen. Na het inloggen wel even je landinstellingen weer op Japan zetten, want je wordt automatisch teruggestuurd naar .NL
Ik kan SLI dan wel handmatig toevoegen voor $16,35 per dag maar het komt niet automatisch erbij zolas dat wel gebeurde bij Korea.
Hierdoor is de reservering via Japan toch 150usd duurder.
Dan maar die van Korea gewoon laten staan. $655 voor 2 weken auto huur is al helemaal geen slechte deal
Hierdoor is de reservering via Japan toch 150usd duurder.
Dan maar die van Korea gewoon laten staan. $655 voor 2 weken auto huur is al helemaal geen slechte deal

- bedeve
- Amerika-expert
Tot aan je reis die Koreaanse prijs maar even in de gaten houden @Mia91 ...komt nog wel beweging in.
Geeft Alamo.de met gebruik van LHF een goede prijs ?
Geeft Alamo.de met gebruik van LHF een goede prijs ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Alamo.de komt helaas niet met een goede prijs. $923 voor dezelfde periode/ midsize. We gaan met de Kerst/ nieuwjaar periode dus misschien ook daarmee te maken? Aankomst LAX 24-12 terug 8-1.
Ik ga Korea zeker nog regelmatig checken, we hebben nog wat maanden te gaan voor het zo ver is. Maar ben voor nu al heel blij met deze prijs.
Ik ga Korea zeker nog regelmatig checken, we hebben nog wat maanden te gaan voor het zo ver is. Maar ben voor nu al heel blij met deze prijs.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
De laatste dagen doet code 633306 het goed bij de Hertz. Heb zowel mijn boeking in Dallas (12 dagen in oktober / november) en een week in Cancun van 45 dollar naar 35 dollar per dag voor een midsize kunnen krijgen.
De backup boeking bij national is een slag minder gunstig; hopelijk staat er wat moois in de president aisle.
De backup boeking bij national is een slag minder gunstig; hopelijk staat er wat moois in de president aisle.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
Hoi hoi,
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van een domestic partner bij Alamo? We hebben een aantal maanden geleden via Alamo.de een SUV boeking gedaan voor 9-24 september op mijn partner’s (samenlevingscontract) naam. In de tussentijd heb ik ook mijn rijbewijs gehaald. Zie zelf niks op Alamo om een driver toe te voegen aan een booking.
We willen wel graag gebruik maken van Skip the Counter. Wordt je automatisch authorized additional driver en kun je bij de poort gewoon beiden rijbewijzen en paspoorten laten zien? Of moet er echt officieel een naam op het contract worden toegevoegd en mogen we daarvoor aansluiten in de Alamo desk rij bij MCO?
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van een domestic partner bij Alamo? We hebben een aantal maanden geleden via Alamo.de een SUV boeking gedaan voor 9-24 september op mijn partner’s (samenlevingscontract) naam. In de tussentijd heb ik ook mijn rijbewijs gehaald. Zie zelf niks op Alamo om een driver toe te voegen aan een booking.
We willen wel graag gebruik maken van Skip the Counter. Wordt je automatisch authorized additional driver en kun je bij de poort gewoon beiden rijbewijzen en paspoorten laten zien? Of moet er echt officieel een naam op het contract worden toegevoegd en mogen we daarvoor aansluiten in de Alamo desk rij bij MCO?
2010: Rondreis NY - SF - LA - ORL - MIA
2014: Stedentrip MIA
2016: Stedentrip MIA
2017: Stedentrip MIA
2017: Rondreis TOR - NY
2018: Stedentrip ORL - MIA
2019: Stedentrip TOR & NY
2020: Rondreis FL
2022: Rondreis FL
2023: Rondreis FL
2014: Stedentrip MIA
2016: Stedentrip MIA