Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Vraagje: heeft er wel eens iemand bij exit-reizen een vlucht geboekt? Omdat het financieel best veel scheelde heb ik daar een vlucht geboekt tov rechtstreeks bij de maatschappij. Kreeg snel bevestiging, maar de tickets worden (aldus exit-reizen) pas 3 weken voor vertrek door hun gekoppeld aan de boeking, waardoor ik niet zelf plekken kan regelen en andere zaken. Zijn vluchten met JetBlue. Alvast bedankt voor de reactie.
gr. Peter
gr. Peter
Tja, dat is dus een reden waarom je niet bij brokers moet boeken. Heb je al contact gezocht met Exit Reizen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die link was al een aantal keren voorbij gekomen. Maar ik had eigenlijk verwacht dat er dan ook ergens wel een aankondiging zou staan dat het voor mensen uit de EU (miv 2 april 2025?) niet meer mogelijk is om zonder visum naar het UK te reizen.Edman! schreef: ↑13 sep 2024, 10:02https://www.gov.uk/guidance/check-when- ... sation-eta
Lijst met de landen en ingangsdatum.
UK ETA is dus straks ook nodig voor overstappers.
Kosten: 10 pond p.p. (ong. 12 euro) - 2jaar geldig of tot aflopen paspoort.
Ze zijn al bang in de UK dat hierom de reizigers straks de UK gaan ontwijken en de airports moneys gaan verliezen (bron)
Het wordt er inderdaad niet aantrekkelijker om om via Londen te reizen.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Waarom? Enkel omdat je je ETA moet aanvragen? Voor Amerika geldt dat immers al jaar en dag ESTA en ook Canada heeft al jaren z'n ETA. Daar laten we ons toch ook niet door weerhouden? Trouwens, Europa begint er ook mee dus het was een logische stap voor de UK.Martin & Marianne schreef: ↑13 sep 2024, 13:04Het wordt er inderdaad niet aantrekkelijker om om via Londen te reizen.
Ik zou me meer zorgen maken over het aantal vertragingen dat je hebt op LHR. Dát is voor mij een reden om Londen te mijden als het enigszins kan.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vaak maken brokers pas de tickets in orde als de betaling helemaal voldaan is. Heb jij al wel de volledige reissom betaald? Zo ja, dan zou er inderdaad geen enkele reden zijn om het ticket pas 3 weken voor jouw reis te koppelen aan jouw boeking.
Hebben ze ook een reden gegeven? Zou me kunnen voorstellen dat het voor hun dan makkelijker is als er tot die tijd vluchtwijzigingen zijn. Want dat is wel een nadeel via een broker, bij een (grote) vluchtwijziging moet jij nu bij Exit zijn.
Roland
Coyote schreef: ↑14 sep 2024, 09:08Geen goede reden gegeven. Ze wilde het voordoen als de normale gang van zaken en sinds ik de volledige som al betaald heb, was ik het daar niet mee eens. Inmiddels wel via Exit stoelen kunnen vastleggen en na het weekend zou ik toegang moeten hebben tot de volledige boeking.
1 ding is zeker: Liever iets meer betalen en wel rechtstreeks bij de maatschappij boeken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zouden alle airlines hun aanbod voor zomer 2025 nu boekbaar hebben? Met andere woorden: is het zinvol te wachten of kan ik maar beter boeken omdat het niet goedkoper zal worden? Tot nu toe altijd 11 maanden van te voren de beste prijs gevonden. Maar nu voor juli zit er niks moois bij.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Die vraag heb je vorige week ook al gesteld. Ik kan alleen zeggen dat je geduldig moet zijn. 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Of koop anders alvast een flex ticket?
Alles zal wel zo'n beetje live staan. Dat kan je natuurlijk prima checken op ''jouw'' route door te kijken wat er in andere maanden staat. Er zullen alleen voor juli en later geen extra vluchten bijkomen of airlines moeten flink in de schema's gaan wijzigen. Boeken of afwachten is een persoonlijke keuze mbt de tarieven. Als je veel alternatieven hebt kun je wachten, als je per se van A naar B en/of op dag X wilt dan is boeken wellicht een goede keuze. Je kan ook eens kijken welk % van je totale reisbudget je nu eenmaal kan besparen om te wachten. Als je hele reis 3000,- per persoon gaat kosten, wat maakt 50-100 pp euro op je ticket uit om te wachten en straks wellicht niet een fijne verbinden hebt of rechtstreeks kan vliegen ?
Naar LAS, SFO, LAX, SEA, DEN heb je veel mogelijkheden. De spoeling wordt al dunner als je naar SLC, YVR, YYC of iets dergelijks wilt. Wij vliegen straks naar Anchorage, inmiddels geboekt omdat de planning erg strak is ivm bepaalde lodges die geboekt moeten worden én omdat er eigenlijk nauwelijks (rechtstreekse) vluchten vanuit Europa zijn. Daardoor ben ik nu iets meer kwijt dan anders, maar kan ik wel verder met planning etc en weet ik dat ik prinsheerlijk op een betaalbare premium stoel zit. Ook dat is voorpret
Naar LAS, SFO, LAX, SEA, DEN heb je veel mogelijkheden. De spoeling wordt al dunner als je naar SLC, YVR, YYC of iets dergelijks wilt. Wij vliegen straks naar Anchorage, inmiddels geboekt omdat de planning erg strak is ivm bepaalde lodges die geboekt moeten worden én omdat er eigenlijk nauwelijks (rechtstreekse) vluchten vanuit Europa zijn. Daardoor ben ik nu iets meer kwijt dan anders, maar kan ik wel verder met planning etc en weet ik dat ik prinsheerlijk op een betaalbare premium stoel zit. Ook dat is voorpret

- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb gisteren geboekt voor maart/april. Tickets niet heel veel anders dan wat ik zoek voor juni/juli. Prijzen vooralsnog wel
Overigens met BA. 3 keer mee gevlogen nu, 3x goede ervaringen. Wij wagen het er op
Wat voor mij helpt (ik heb ook altijd het liefst de tickets een beetje tijdig geboekt) is de gedachte dat het waarschijnlijk niet echt heel veel duurder wordt. Dus als ik in de komende maanden een betere prijs vind, is dat winst. En zo niet, dan kost het ongeveer wat ik nu aan prijs zie.
Maar zoals @paulr hierboven ook zegt: ik ben vrijwel niet flexibel: vertrekdata staan vast, aanvliegroute ook. Zou hoogstens kunnen wisselen in terugvliegen LAS of LAX. En luchthaven Europa. Maar ik ga m'n route sowieso niet omgooien als een dag eerder vertrekken goedkoper is.
Voor mij werkt dan dus bovenstaande benadering.

Overigens met BA. 3 keer mee gevlogen nu, 3x goede ervaringen. Wij wagen het er op

Wat voor mij helpt (ik heb ook altijd het liefst de tickets een beetje tijdig geboekt) is de gedachte dat het waarschijnlijk niet echt heel veel duurder wordt. Dus als ik in de komende maanden een betere prijs vind, is dat winst. En zo niet, dan kost het ongeveer wat ik nu aan prijs zie.
Maar zoals @paulr hierboven ook zegt: ik ben vrijwel niet flexibel: vertrekdata staan vast, aanvliegroute ook. Zou hoogstens kunnen wisselen in terugvliegen LAS of LAX. En luchthaven Europa. Maar ik ga m'n route sowieso niet omgooien als een dag eerder vertrekken goedkoper is.
Voor mij werkt dan dus bovenstaande benadering.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe kom je bij die 11 maanden regel? Eigen ervaring? Heb je altijd zo'n 11 maanden van te voren geboekt? Houd je dan ook de ticketprijs nog 11 maanden tot je vlucht in de gaten?
Ticketprijzen fluctueren altijd. Ik heb zelf nog nooit 11 maanden van te voren geboekt. Wel 2 tot 8 maanden van te voren. En ook in die periode heb ik altijd tickets kunnen vinden voor een (voor mij) betaalbare prijs. Sinds Corona betaal ik wel beduidend meer voor een ticket maar dat calculeer ik in het vakantiebudget in. Wel ben ik wat kritischer geworden qua vliegroute dus ook dat zal meespelen in de prijs. Verder kijk ik zelf overigens ook naar de prijzen van huurauto's op de aankomst- en vertrek locatie, omdat dat ook mede kan bepalen op welke stad ik vlieg dan wel weer vertrek.
Ik blijf het hier herhalen: bepaal voor jezelf een prijs wat je maximaal voor een ticket wilt betalen (eventueel rekening houdend met vertrektijden/vertrek- en aankomstplaats/schuiven met data indien mogelijk). Houd vervolgens de verschillende sites enige tijd in de gaten. Soms zie je dan een bepaald patroon ontstaan qua ticketprijzen. Boek dan zodra je een ticket rond jouw vastgesteld bedrag vindt. Het is mij overigens altijd gelukt om dan binnen een maand, nadat ik begon met zoeken, te boeken. Vaak voor minder dan ik daadwerkelijk voor een ticket wilde betalen.
Kortom, het is nog lang geen zomer 2025, je hebt dus nog alle tijd om tickets te vinden. En wil je wel alvast accommodaties vastleggen, zorg dat ze (gratis) te annuleren zijn.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt mij de prijs van een ticket niet ten goede te komen (lees: veel duurder) en @jill1234 wil juist goedkopere tickets vinden.

Roland
Het blijft gewoon een gok. Je koopt een ticket en dan kan het zijn dat daarna goedkopere aanbiedingen komen. Of niet.
Het staat allemaal beschreven op de allereerste posting van dit topic.

Het staat allemaal beschreven op de allereerste posting van dit topic.

de ''11 maanden'' opmerking heeft waarschijnlijk te maken met het volgende:
- airlines publiceren en zijn boekbaar vanaf 12 maanden voor vertrek op hun ''eigen website''
- GDS/CRS (centraal reserverings-systeem) wordt 11 maanden voor aanvang gevuld. Daardoor kunnen brokers, touroperators en andere ticketaanbieders combinaties met van alles maken, waardoor er meer mogelijkheden kunnen zijn (tussen airlines en allianties). Die 11 maanden betekent overigens niet altijd dat prijzen hierdoor anders, lager, beter zijn.
- airlines publiceren en zijn boekbaar vanaf 12 maanden voor vertrek op hun ''eigen website''
- GDS/CRS (centraal reserverings-systeem) wordt 11 maanden voor aanvang gevuld. Daardoor kunnen brokers, touroperators en andere ticketaanbieders combinaties met van alles maken, waardoor er meer mogelijkheden kunnen zijn (tussen airlines en allianties). Die 11 maanden betekent overigens niet altijd dat prijzen hierdoor anders, lager, beter zijn.
-
- Amerikakenner
Dat begrijp ik en helemaal mee eens, maar dan heb je tickets en hou je nog een achterdeur open voor de komende (lange) tijd naar vertrek.
Maar het zou mijn keuze ook niet zijn. Nu boeken en afvinken, of gewoon wachten en regelmatig kijken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Eigen ervaring wat betreft die 11 maanden; daarna prijzen inderdaad in de gaten gehouden en nooit goedkoper gezien. Ik wil het eigenlijk gewoon kunnen afvinken dus denk dat ik binnen nu en 2 weken gewoon boek. Ook al is het dan duurder dan ik eigenlijk voor ogen had, dat is dan maar zo.
2019: camperreis rondje Los Angeles
- Ragjee
- Amerikafan
Ik deel je mening wel @jill1234 dat de prijzen momenteel stevig zijn. Zelf ook op zoek naar juli/augustus en calculeer het een beetje in het budget. Ik kijk het nog even aan. Dit jaar ook voor het eerst voor 3 personen een ticket (dochter zal 3 zijn dus een eigen stoel) dus dat is eens zo zuur 

Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-