Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in Newark (EWR) van 1,37 uur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
vermehen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Overstap in Newark (EWR) van 1,37 uur

Bericht door vermehen »

Beste mede USA travelers,

Wij kunnen met United vanaf Brussel via EWR naar Orlando (MCO) maar wel met een overstap van 1 uur en 37 minuten. Is dit voldoende?
Ben wel meerdere malen op EWR geweest maar als eindstation, niet als transfer airport.
Terug hebben wij een overstap tijd van 1 uur en 56 minuten.
Graag jullie expertise en tips.
Thanks!!!

Henk.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overstap in Newark (EWR) van 1,37 uur

Bericht door Pete.Z »

Het is absoluut het minimale, zelf zou ik het liever niet boeken. Het is haalbaar als alles mee zit. Als je dit boekt, kijk alvast wat de mogelijkheden zijn van een volgende vlucht om te nemen, als je dan de vlucht mist kan je zelf aangeven wat er mogelijk is aan de balie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Terug is dit prima, maar op de heenreis zou dit niet goed zijn voor mijn gemoedsrust.

Ik zou trouwens liever geen e-mailadres als forumnaam gebruiken. Vraag even aan een moderator of het gewijzigd kan worden.

Marianne
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

1u37 zal nèt binnen de MCT van Newark vallen.
Als je aankomende vlucht precies op tijd is en er geen rij bij immigratie, zal het voldoende zijn.
Twee maanden geleden had ik exact 2u overstaptijd op LAX. De KLM was mooi op tijd, ik kon direct doorlopen tot de immigration officer en moest zelfs nog 5 minuten wachten op mijn bagage. Heb nog een half uur in de Delta lounge gezeten. Dus daar had 1,5u ook gepast, maar dan héél krap.
Dus ik zou het allen doen als er op die dag nog minimaal één andere vlucht van United ook naar Orlando gaat.
(en niet met een grote familie; 1 of 2 personen krijgt United nog overgeboekt naar de volgende vlucht, voor 5-6 personen wordt het al lastig vermoed ik).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Overstap in Newark (EWR) van 1,37

Bericht door paulr »

Ik zou deze dus juist wel nemen: lekker snel doorvliegen. Maar… check inderdaad wel of er nog andere vluchten naar MCO die dag zijn. En pak wat in voor de eerste dag in je handbagage voor als je koffer niet meekomt.
Wij hebben eens een doorverbinding op Portland naar LAS gehad van 55 minuten, maar wel met de wetenschap dat er 3 uur later nog 1 ging. Delta haalde ons toen als eerste uit het vliegtuig en begeleidde ons naar een snelle balie voor paspoortcontrole: makkelijk gehaald !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer