Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

Ja vond ik ook, normaal maakt het me niet uit waar ik zit (ondamks mijn 192 lengte) maar voor deze prijs en punten wilde ik het toch een keer meemaken
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RogierS »

Overstappen in London en tevens van luchthaven wisselen

Al heel wat weken zoek ik bijna dagelijks naar gunstige tickets om in de zomer van 2025 naar Las Vegas te vliegen (heen 11 of 12 juli en terug 15 aug). Ik zie nu best wat goedkopere tickets vanuit Düsseldorf of Frankfurt, waarbij je in London moet overstappen en ook van luchthaven wisselt (Van Heathrow naar Gatwick). Een overlay time van 5,5 uur.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Hoe kan je het beste van Heathrow naar Gatwick komen, hoe lang doe je daar over en moet je dan je bagage meenemen of wordt die doorgelabeld? Ben me ervan bewust dat we vanaf begin volgend jaar ook een soort visum nodig hebben.

Deze tickets via London vergelijk ik met een directe KLM vlucht naar Las Vegas vanuit Amsterdam die voor 2 volwassenen en 2 kinderen neerkomt op ca. EUR 4.800,= (inclusief bagage). Die goedkopere tickets worden aangeboden voor EUR 650,= a EUR 750,= pp (exclusief bagage). Bij beide prijzen zit ook de stoelreservering er nog niet bij.

Hoor graag wat jullie eventuele ervaringen zijn met dergelijke vluchten, waarbij je van luchthaven moet wisselen.

Dank alvast!
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Je moet zelf je bagage meezeulen. En op de heatrow.com staat exact beschreven welke transportmogelijkheden je hebt en hoe lang ze duren.
Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen. Dan maar 100 euro meer per persoon betalen voor een overstap uitsluitend op LHR, of hier op het vaste land wat verder rijden naar een andere airport.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 24 sep 2024, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

jeppiepruts schreef:
24 sep 2024, 15:07
Je moet zelf je bagage meezeulen. En op de site van LHR airport staat exact beschreven welke transportmogelijkheden je hebt en hoe lang ze duren.
Thanks voor de input. Op dit moment scheelt het ca. EUR 450,= pp als ik de goedkoopste tickets, waarbij je via London vliegt en dus van luchthaven moet wisselen, vergelijk met een rechtstreeks KLM ticket (ca. EUR 1.100,= pp exclusief bagage en stoelreservering). Dat is wel serieus veel geld, maar zie ook behoorlijk wat nadelen hoor. O.a. heel vroeg vertrek vanuit Düsseldorf en een lange overstap in London met dus zeulen van je bagage.

Voor 100,= verschil hoef ik totaal niet na te denken.
barbiebien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door barbiebien »

Ik zou het ook niet doen, met kinderen. De reis is ook onderdeel van je vakantie en je voegt de nodige ''hassle' toe voor een lagere prijs. Het is een persoonlijke keuze natuurlijk maar ik bespaar dan liever elders of ga minder vaak/korter

Je vergelijkt ook een beetje appels met peren. Een vlucht uit Dusseldorf/ Frankfurt met met overstap of een directe vlucht vanaf Amsterdam. Misschien kun je een compromis vinden.
Laatst gewijzigd door barbiebien op 24 sep 2024, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

100 moest 150 zijn, zijnde het prijsverschil tussen de tickets DUS-LHR-trein/bus/taxi-LGW-LAS en DUS-LHR-LAS :-)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Tsja ,,,,tis nie fijn,

https://www.ikvliegveel.nl/londen-heathrow-airport/

Heb je hier ook naar gekeken ?
flight.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

ONYX666 schreef:
24 sep 2024, 09:19
Ja vond ik ook, normaal maakt het me niet uit waar ik zit (ondamks mijn 192 lengte) maar voor deze prijs en punten wilde ik het toch een keer meemaken
Heb het nu zelf een 5-tal keer gedaan, het blijft een splurge die ik af en toe doe en ik vind het telkens echt de moeite.

Het is echt niet alleen het feit dat je meer plek hebt, ik vind de totale ervaring gewoon heel leuk.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Even een vraagje, is een overstaptijd op Chigago van 1 uur voldoende op de terugweg. Vertrek vanaf Las Vegas aankomst 17.09. Vertrek naar Amsterdam 18.15. Ik vind het vrij krap, zitten ook 2 kleine kindjes bij de groep van 1 en 2 jaar.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Laatst vlogen we van LAS naar AMS via Atlanta, ook geen kleine luchthaven. We zouden aan 5 minuten genoeg gehad hebben: zelfde toestel, 1 gate opschuiven. Als je alles met UA vliegt denk ik prima haalbaar. Gaat er nog een later toestel naar Europa voor back up ? Dan zou ik het zeker doen….
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

bedeve schreef:
24 sep 2024, 15:36
Heb je hier ook naar gekeken ?
Dank voor het meedenken; had Bremen nog niet als optie meegenomen. Zal eea nader onderzoeken.

Dank ook voor het delen van de link wat betreft overstappen in London. Het is nogal een hassle en gedoe inderdaad. Dat gaan we alleen doen als het gat met een direct ticket naar Las Vegas echt groot is. Anders weegt eea niet tegen elkaar op.

@barbiebien ; dank ook voor je reactie. Het is wellicht niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar het is puur een vergelijking wat betreft prijs. Op dit moment zie ik toch te veel nadelen aan het overstappen op London en geef ik op dit moment de voorkeur aan een directe vlucht naar Las Vegas.
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Timothy555 schreef:
23 sep 2024, 10:43
Reward ticket geboekt bij KLM, BRU - AMS - LAS & retour zelfde route in economy.
30.000 miles en €277 taksen. Mooie deal lijkt me :-)
Thx voor te posten, heb er uiteindelijk ook gebruik van gemaakt - te mooi om te laten liggen... :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

RogierS schreef:
24 sep 2024, 14:43
Overstappen in London en tevens van luchthaven wisselen

Deze tickets via London vergelijk ik met een directe KLM vlucht naar Las Vegas vanuit Amsterdam die voor 2 volwassenen en 2 kinderen neerkomt op ca. EUR 4.800,= (inclusief bagage). Die goedkopere tickets worden aangeboden voor EUR 650,= a EUR 750,= pp (exclusief bagage). Bij beide prijzen zit ook de stoelreservering er nog niet bij.
Vergeet niet de eventuele kosten van parkeren en overnachten mee te nemen. En de kosten van de bagage, vervoer naar Gatwick, en de ETA's. En extra maaltijden etc. Maar een verschil van zo'n 1800 euro is wel fors.

Marianne
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Mijn god mensen. Ik zie prijzen voorbij komen van vliegtickets......1000 euro per ticket is absurd!!! Zelfs met stoelreservering en koffers erbij.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wanneer en waar naar toe?
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

ronenivonne schreef:
29 sep 2024, 08:28
Mijn god mensen. Ik zie prijzen voorbij komen van vliegtickets......1000 euro per ticket is absurd!!! Zelfs met stoelreservering en koffers erbij.
Vind je dat? Ik ben toch ook op een punt gekomen dat ik graag een paar honderd extra aftik voor de exacte vlucht die ik wil… ieder moet dat voor zichzelf maar uitmaken.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

ronenivonne schreef:
29 sep 2024, 08:28
Ik dacht dat eerst ook, maar heb nu zelf voor ruim 900 euro tickets geboekt, met koffers, zonder gratis stoelkeuze (wel gratis 24 uur voor boarden)
Onder die prijs zag ik alleen een vluchtduur van 20+ uur of 2x overstappen. Het is echt heel duur dit jaar. Gaat wel over hoogseizoen dit (juli/aug)
Laatst gewijzigd door jill1234 op 29 sep 2024, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Nou inderdaad. Vluchtroute, tijden etcetera vind ik toch belangrijker dan het geld, binnen marges uiteraard

Afgelopen maart/april vlogen wij met Delta naar Florida voor net geen €1000,- per persoon. Ik dacht nog: wauw, duur! Maar Delta wordt toch over het algemeen ervaren als goede vliegmaatschappij, dus dan maar doen.
Zelden een slechtere ervaring gehad als met Delta. Dan ben ik er gelijk klaar mee. Maar zou ik ook zijn als de vlucht €600 p.p. had gekost.

Uiteindelijk bepaalt ieder voor zich wat de criteria zijn. Dat betekent voor mij dat ik Düsseldorf niet meer meeneem in de zoektocht omdat ik 3 uur rijden, vooral na de vlucht, te lang vind.
Ook heb ik geen zin om van vliegveld te wisselen of treintrajecten als onderdeel van het ticket. Ik ben zo iemand die in SF ook niet met de BART wil maar gelijk een auto huur. Waarom zou ik hier dan wel met bagage in de Thalys ofzo gaan slepen om een paar honderd euro te besparen.

En heel eerlijk: ik vind het ook jammer dat het voor volgend jaar duurder lijkt te zijn (alhoewel we voor maart/april voor nog geen 650€ p.p naar LAS vliegen), maar ik denk ook dat dit veel redelijkere en realistischere prijzen zijn voor zo'n vliegreis.

Als je met je eigen auto mot tol en benzine al zomaar een paar honderd euro kwijt bent om naar Zuid-Frankrijk te rijden, is een ticket naar Amerika voor €400/500 ook niet helemaal realistisch
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij vlogen eind april naar Florida met Delta voor 600,-, niet voor 1.000,-. Mijn aanpak: Wachten en toeslaan als de prijzen omlaag gaan. Maar dat kan niet iedereen, dat begrijp ik wel.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik geloof dat hier een soort ''herbezinning'' op zijn plaats is. Natuurlijk, het is altijd vraag en aanbod als het om vliegtickets en reizen gaat. Maar kijk eens naar de gestegen kosten van de afgelopen 3 jaar na Covid. Dat gaat om stijging in personeelskosten, lease, fuel, taxen, landingsrechten, airportkosten (wacht maar eens af waar Schiphol straks met komt...), kosten voor navigatie etc. Een ticket naar de andere kant van de plas zal qua kostprijs al richting die 1000,- euro gaan lopen. Alles wat voordeliger is kost dus geld, alles daarboven een beetje winst. Dan is het dus niet gek dat in het hoogseizoen een retourtje duurder is dan de genoemde 1000,-. Alles moet gewoon even ''herijkt'' worden. Retourtjes voor soms erg lage bedragen zouden de uitzondering moeten zijn, niet andersom...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer