Martin & Marianne schreef: ↑06 sep 2024, 09:06
Kijk ook eens in het subforum Tijdelijke visa voor Amerika. Daar hoorde deze vraag eigelijk ook thuis.
Dank Marianne. Dat subforum had ik niet eerder gezien. Als mijn vraag verplaatst dient te worden, dan natuurlijk prima.
Inmiddels heb ik voor medio november een afspraak kunnen maken. Daar heb ik gelijk ook een vraag over. We hebben namelijk ook een uitnodiging ontvangen m.b.t. onze minderjarige kinderen om langs te komen (nu 9 en 11 jaar). Het lukt me niet om ergens te vinden dat kinderen onder een bepaalde leeftijd niet hoeven te verschijnen en de uitnodiging een soort automatisme is zonder dat er naar leeftijd is gekeken.
Als ik ga Googlen kom ik uit bij een site die van toepassing is op Saudi Arabië (dan hoeven kinderen onder 14 jaar niet te verschijnen), maar op de site van de Amerikaanse ambassade in NL lukt het met niet om hieromtrent iets te vinden.
Onderstaande kan ik wel vinden, maar geeft geen definitief uitsluitsel:
Schedule an Interview
Interviews are generally required for visa applicants with certain limited exceptions below. Consular officers may require an interview of any visa applicant.
If you are age: Then an interview is:
13 and younger Generally not required
14-79 Required (some exceptions for renewals)
80 and older Generally not required
You should generally schedule an appointment for your visa interview at the U.S. Embassy or Consulate in the country where you live.
Weet iemand toevallig hoe het zit met minderjarige kinderen en een visum interview voor een B2 visum? Moet ik dat dan expliciet gaan vragen bij de ambassade? Dank alvast!