Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Je moet dat gespedaal ook niet altijd meteen vol intrappen he
. Maar een moderne pickup zit toch met gemak boven de 20mpg voor rechtoe-rechtaan highway use?

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi allemaal!
Ik wil graag voor onze reis in het zuid westen een full size auto huren.
Lijkt me heel erg gaaf om een tahoe etc mee rond te rijden.
We zijn maar met 2 volwassenen en 1 kind.
Nou is mijn vraag: levert de grote van deze auto’s problemen op, en dan bedoel ik vooral bijvoorbeeld het parkeren in de grote steden. Of zijn de parkeerplekken etc hier goed op ingericht?
Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
Ik wil graag voor onze reis in het zuid westen een full size auto huren.
Lijkt me heel erg gaaf om een tahoe etc mee rond te rijden.
We zijn maar met 2 volwassenen en 1 kind.
Nou is mijn vraag: levert de grote van deze auto’s problemen op, en dan bedoel ik vooral bijvoorbeeld het parkeren in de grote steden. Of zijn de parkeerplekken etc hier goed op ingericht?
Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De wegen en parkeerplaatsen in de VS zijn volledig ingericht op grote SUV's zoals de Tahoe.
Ook parkeergarages met beperkte hoogte zijn nagenoeg altijd toegankelijk voor deze reuzen.
Parkeerplaatsen zijn ruim en vaak in visgraat model; fileparkeren is geen Amerikaanse hobby. En deze auto's hebben achteruitrijcamera's.
Dus geen zorgen.
Ook parkeergarages met beperkte hoogte zijn nagenoeg altijd toegankelijk voor deze reuzen.
Parkeerplaatsen zijn ruim en vaak in visgraat model; fileparkeren is geen Amerikaanse hobby. En deze auto's hebben achteruitrijcamera's.
Dus geen zorgen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
N.a.v. de SLI dekking bij Alamo van 300000 contact gehad met Alamo. In het eerste antwoord werd aangegeven dat de SLI wordt aangeboden maar dat ze aanraden om daarnaast eigen verzekeringen te gebruiken. Toen gemaild dat vanuit Nederland de SLI automatisch zat inbegrepen. Toen kreeg ik onderstaand antwoord dat ik door google translate heb gehaald:
-mijn eerdere veronderstelling dat limieten in de VS voor deze verzekering veel lager zijn, klopt
-hij gaat er vanuit dat andere bedrijven ook lagere bedragen bieden om concurrerend te zijn. Dat klopt niet b.v. Hertz heeft nog steeds 1 miljoen.
-hij geeft aan dat deze dekking al jarenlang van kracht is.
Ik was ervan overtuigd dat dit niet klopt. Dus ik zocht mijn huurovereenkomst van afgelopen mei. En wat schetst mijn verbazing?
Opmerkelijk:Shawn (Klantenservice van Enterprise Holdings)
25 okt 2024 12:08 CDT
Zoals ik al zei, is dat aan de verzekeringsmaatschappijen, niet aan ons. U zult zien dat de andere bedrijven ook verminderde beperkingen aanbieden, omdat die hogere limieten hier in de VS niet kosteneffectief zijn (of over het algemeen noodzakelijk), vooral gezien de meerdere opties anders. Begrijp dat verzekeringen hier anders werken dan in Europa, en de meeste staatsvereisten liggen zelfs ver onder de limieten van 300k. De limieten van de gemiddelde autoverzekering in de VS zijn eigenlijk 25k/50k. Ook onze dekkingen zijn al enkele jaren van kracht, we zien geen vermindering van het aantal internationale reserveringen. Als u winkelt en vergelijkt, zult u merken dat u die hogere limieten opneemt, het dubbele of zelfs driedubbele van het tarief dat het ooit was. De meeste klanten gaan voor de meer betaalbare opties.
Oprecht
Shawn
Alamo Klantenservice
-mijn eerdere veronderstelling dat limieten in de VS voor deze verzekering veel lager zijn, klopt
-hij gaat er vanuit dat andere bedrijven ook lagere bedragen bieden om concurrerend te zijn. Dat klopt niet b.v. Hertz heeft nog steeds 1 miljoen.
-hij geeft aan dat deze dekking al jarenlang van kracht is.
Ik was ervan overtuigd dat dit niet klopt. Dus ik zocht mijn huurovereenkomst van afgelopen mei. En wat schetst mijn verbazing?
Hebben we nu met zijn allen zitten slapen?Der Zusatzhaftpflichtschutz (SLP) ist zum Zeitpunkt der Anmietung gegen eine zusätzliche
Tagesgebühr erhältlich. Der Zusatzhaftpflichtschutz (SLP) bietet dem Mieter und autorisierten
Fahrern eine kombinierte Einzelobergrenze von bis zu 300.000,00 USD für Haftungsansprüche
Dritter. Wenn der Mieter den Zusatzhaftpflichtschutz (SLP) erwirbt, bietet Alamo Haftpflichtschutz
gegenüber Dritten bis zur geltenden finanziellen Mindesthaftungsgrenze. Die Zurich American
Insurance Company bietet eine Haftpflichtversicherungsdeckung ab der geltenden finanziellen
Mindesthaftungsgrenze bis zu einer Höhe von 300.000,00 USD
bij national.de was het ook al 300000 volgens mij terwijl bij national.ie nog 1 miljoen
Ik heb het idee dat de termen SPI en EP door elkaar worden gebruikt. Als ik kijk naar mijn contract bij Alomo (afgesloten in sept), dan is EP daar (gratis) bij inbegrepen en daar zie ik 1 miljoen staan. sLI kan ik extra afsluiten en daar wordt 300.000 genoemd. Ik weet niet wat het verschil is tussen SLI en EP
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wellicht heb jij zitten slapen?

Die USD 300.000 komt al enkele jaren elk jaar naar voren op het forum. Het is dus zeker niet iets van de laatste tijd. Elk jaar weer is hier op het forum de discussie of USD 300.000 voldoende is of dat het toch beter is voor de USD 500.000 of de USD 1.000.000 te gaan. Dat is een keuze die je altijd voor jezelf moet maken.
Ik denk dat de medewerker van Alamo ook gelijk heeft dat USD 300.000 heel gangbaar is in Amerika en in principe voldoende zou moeten zijn voor ons. Men zal dat mede gekozen hebben op basis van het aantal keren dat op zo'n verzekering een beroep moet worden gedaan. Want hoe vaak wordt een huurauto door ons Europeanen nou in puin gereden en moet er een beroep op de SLI of EP worden gedaan? Hier op het forum heb ik het nog niet gelezen volgens mij.
Roland
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Nu kun je alleen nog SLI kiezen ook op alamo.com site zelf. Dekking 300.000
Bij eerdere boekingen via de partner links was dat EP, staat bij mijn huidige boeking voor volgend jaar ook nog en dat is 1.000.000 dekking. Maar EP kun je nu niet meer kiezen bij de partner links.
Ik denk dat die dekking wel genoeg zal zijn anders zouden ze dat niet verlagen en huurt niemand meer bij Alamo.
Bij eerdere boekingen via de partner links was dat EP, staat bij mijn huidige boeking voor volgend jaar ook nog en dat is 1.000.000 dekking. Maar EP kun je nu niet meer kiezen bij de partner links.
Ik denk dat die dekking wel genoeg zal zijn anders zouden ze dat niet verlagen en huurt niemand meer bij Alamo.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reken maar eens uit wat het je kost als je de veroorzaker bent van een kettingbotsing. Of een aanrijding met een vrachtwagen. Of lichamelijk letsel hebt veroorzaakt. 300.000 dollar is zo op. Verzekeren doe je in het algemeen voor kosten die je zelf niet kunt dragen. Dit is voor de meesten daar wel 1 van. Ik zou daar niet op bezuinigen en dus never voor 300.000 gaan. Dat is duidelijk lager dan de standaard. Tot deze wijziging van Alamo werd de 500.000 van Avis over het algemeen al als lage dekking gezien.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Waar pas je dit aan dan op de website van alamo dan?
volgens mij alleen aan balie, wellicht gewoon bij hertz boeken als het nu niet heel veel scheelt met hertz
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zojuist naast onze HERTZ resevering nog een auto via avis.be vast gelegd.
Voor een midzise SUV 1025 euro inc. extra bestuurder voor 17 dagen en ophalen en terugbrengen op Miami airport. Met promo code W819200
Voor een midzise SUV 1025 euro inc. extra bestuurder voor 17 dagen en ophalen en terugbrengen op Miami airport. Met promo code W819200
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
@jeppiepruts Reactie Alamo op mijn aanvullende vraag over de 300k dekking:
Million dollar limits are very rare here for the average customer to carry. As I mentioned, the average person carries 50k which statistically would be the most you would see as a payout for damages to 90% of the vehicles out on the roads. Even with injury or death, would that rarely exceed pass the 300k or 500k category. Million dollar limits are really only for actual millionaires with enough assets to protect. If you fall into that category, well you probably aren't the average Alamo customer either way but as I mentioned, you should speak with an actual insurance agent to evaluate your particular needs. Understand that all the car rental companies are not providing you with full comprehensive insurance as none are licensed to sell, all their policies are coming from 3rd parties and typically include many exclusions or excess. The higher limits are irrelevant if it only applies to a particular scenario. If you have the assets warranting higher protections, you really should have your own policy for full coverage purposes than anything optionally offered by a car rental company.
Dit is een lekker makkelijk verhaal van alamo, maar met enig letsel of een paar dure auto's betrokken zit je snel boven 300000. En dat ze dan aangeven dat het alleen voor een miljonair van toepassing is omdat die zijn bezittingen moet beschermen slaat helemaal nergens op. Moet jij je huis dan maar verliezen?
- bedeve
- Amerika-expert
Mooie nuncerende posting...Coyote schreef: ↑26 okt 2024, 06:37[
Die USD 300.000 komt al enkele jaren elk jaar naar voren op het forum. Het is dus zeker niet iets van de laatste tijd. Elk jaar weer is hier op het forum de discussie of USD 300.000 voldoende is of dat het toch beter is voor de USD 500.000 of de USD 1.000.000 te gaan. Dat is een keuze die je altijd voor jezelf moet maken.
Roland
Hallo ; kijk er even naar ....!!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
N.a.v. de minimale verzekeringsvoorwaarden vond ik het volgende op deze site
De tekst:
Uit het volgende artikel begrijp ik dat de extra kosten wel degelijk verder verhaald kunnen worden op de dader en dat er zelfs, door rechtszaken, beslag kan worden gelegd op bezittingen:
According to the Insurance Information Institute (III), the average car accident settlement in the United States in 2020 was $20,235 for bodily injury and $4,711 for property damage. However, car accident settlements can be significantly higher—especially if they cause severe injuries.
For example, a car accident that results in serious injuries, such as a broken bone or spinal cord injury, is likely to result in a much higher settlement than an accident that results in minor injuries, such as a whiplash injury.
Additionally, the at-fault driver’s insurance coverage can affect the settlement amount. If the at-fault driver has only the minimum liability insurance, you may be limited in terms of how much money you can recover. However, you may recover a larger settlement if the at-fault driver has higher liability insurance limits or an umbrella policy.
To give you a better idea of how much your car accident case might be worth, here is a small sample of our past car accident cases:
Car accident with a head injury and broken bones – $1.215 million
Auto accident with broken ribs, hips, pelvis, etc. – $1.25 million
Car accident with collapsed lung and fractures – $625,000
Car crash with fractured vertebrae – $450,000
Auto accident with internal injuries – $350,000
Crash that resulted in whiplash – $300,000
Car accident with two herniated discs – $149,500
- bedeve
- Amerika-expert
Ik wil de wets- fundamentalisten er graag op wijzen dat de info gevende links verwijzen naar wets situaties die betrekking hebben op in Amerika levende Inwoners en niet op overseas aliens ......
Ga lekker met veel plezier je vakantie voor bereiden,
Lach je rot als je voor de eerste keer al je gebruikte kleren uit een troley haalt
En verder....
Ga lekker met veel plezier je vakantie voor bereiden,
Lach je rot als je voor de eerste keer al je gebruikte kleren uit een troley haalt
En verder....
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Heb je bij dollar ook zoiets als skip the counter, al zo lang geleden dat we een auto hebben gehuurd
we vertrekken dinsdag naar Vegas en hebben bij dollar een auto gehuurd.

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vandaag ging ik weer een rondje prijzen vergelijken doen voor onze komende reis in maart.
Nu kwam ik op Priceline uit op een standard elite suv, de model grote die we eigenlijk zoeken. En dat scheelde ruim 600 euro voor onze reis. Het enige nadeel is dat er dus geen verzekeringen bij zitten. Maar ik heb wel een American express platinum met de bijbehorende verzekeringen.
Enige nadeel dat ik zelf zie als er iets gebeurd moet ik alles via amex regelen. En ik moet uiteraard met mijn amex betalen, maar dat doe ik sowieso wel.
Is het dan de moeite om hiervoor te kiezen, of wat is jullie advies? Misschien zie ik iets over het hoofd.
Nu kwam ik op Priceline uit op een standard elite suv, de model grote die we eigenlijk zoeken. En dat scheelde ruim 600 euro voor onze reis. Het enige nadeel is dat er dus geen verzekeringen bij zitten. Maar ik heb wel een American express platinum met de bijbehorende verzekeringen.
Enige nadeel dat ik zelf zie als er iets gebeurd moet ik alles via amex regelen. En ik moet uiteraard met mijn amex betalen, maar dat doe ik sowieso wel.
Is het dan de moeite om hiervoor te kiezen, of wat is jullie advies? Misschien zie ik iets over het hoofd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13062 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties