Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jvans1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jvans1979 »

Felicitas schreef:
29 dec 2024, 14:29
@jvans1979 Wij hebben al een paar keer via autoeurope.nl geboekt. Tot nu toe naar tevredenheid. De website is overzichtelijk en als je een boeking hebt gemaakt kan je je bestaande boeking online zeer gemakkelijk wijzigen als je een goedkopere aanbieding ziet. Het verschil krijg je snel weer terug op je rekening. Voor onze komende vakantie heb ik onze boeking al meer dan vijf keer gewijzigd. Ik check bijna iedere dag de prijzen. Op dit moment is het weer wat hoger, maar het kan goed zijn dat het in januari weer wat zakt.
Ah wat fijn! En qua SLI is dat dan tot 1 miljoen? Ik kan dat nergens vinden op die site.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

bedeve schreef:
29 dec 2024, 14:05
A&A schreef:
29 dec 2024, 12:23
We hebben voor 20/6 tm 15/7 vanaf Denver airport een SUV nodig. Tot nu toe kan ik niet minder dan voor € 1047,- vinden (Avis; ben Preferred member).
Voor het moment een nette prijs .
Bij welke Avis heb je die gevonden ?
Bij Avis.nl met code W819200. Avis.be etc waren voor vandaag wat duurder.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Felicitas schreef:
29 dec 2024, 14:29
@jvans1979 Wij hebben al een paar keer via autoeurope.nl geboekt. Tot nu toe naar tevredenheid. De website is overzichtelijk en als je een boeking hebt gemaakt kan je je bestaande boeking online zeer gemakkelijk wijzigen als je een goedkopere aanbieding ziet. Het verschil krijg je snel weer terug op je rekening. Voor onze komende vakantie heb ik onze boeking al meer dan vijf keer gewijzigd. Ik check bijna iedere dag de prijzen. Op dit moment is het weer wat hoger, maar het kan goed zijn dat het in januari weer wat zakt.
Is dat ook altijd een prijs incl 2e bestuurder?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik denk dat dat afhangt bij wie je huurt en welk pakket. Wij hebben nu bij Budget geboekt (via autoeurope.nl). Bij Budget is de spouse altijd gratis (ook als het via autoeurope is geboekt)
jvans1979
Amerika-ontdekker

Bericht door jvans1979 »

Ok heb dus net geboekt bij Auto Europe, maar ik zie in de voorwaarden het volgende:

SLI (Supplemental Liability Insurance). Provides coverage
up to $300,000 USD combined single limit per occurence.

Maar dat betekent dus nu dat ik toch niet die additionele verzekering heb tot 1 miljoen? Ik snap er niks meer van haha! Iemand van jullie wel? Want ik vond op de site de volgende informatie:

https://www.autoeurope.nl/travel-blog/u ... uitgelegd/

Dus van daaruit geboekt omdat daar staat dat het er wel bij zit. Ik ben in verwarring dus nu. HELP?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Het artikel waar je naar verwijst kan van een oudere datum zijn? In de FAQ van autoeurope staat het volgende:

Wanneer u via een autohuurbemiddelaar huurt, wordt de verzekering verzord door de autoverhuurder waar u de huurauto in ontvangst neemt. Auto Europe geeft u een overzicht van de belangrijkste voorwaarden op uw voucher.

Ik ga er zelf daarom vanuit dat de regels van de autoverhuurder gelden. Autoeurope is gewoon een broker. Bij een aantal autoverhuurders is de dekking van SLI omlaag gegaan van 1 miljoen naar $300.000,-
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

@JWTS ik heb geen reisverslag hier bijgehouden op de site maar korte samenvatting: tussen 2022 en 2024 hebben we de NP's bezocht die in je rijtje stonden; Yellowstone en RMNP twee maal (en ik zou er morgen wel weer heen willen) maar in je reisgebied ook Zion, Bryce, Arches, GC north & south rim, Canyonlands, Capitol Reef, Valley of Fire etc. Tevens een aantal plekken (ook state parks) die je wat minder hoort zoals Flaming Gorge, Colorado Monument, Black Canyon of the Gunnison (n+s), Devil's Tower, Badlands, Custer State Park, Scott's Bluff, Great Basin, Twin Falls, Craters of the Moon, Wind Cave, Rushmore, Antelope, Fossil Butte etc. We reisden altijd van hotel naar hotel, zelf de route uitgestippeld en de hotels gekozen: prima te doen met Google Maps maar moet je leuk vinden. Bij ons lag het accent echt op de roadtrip zelf en minder op activiteiten.

In de buurt van Las Vegas zijn ook talloze opties buiten de stad zoals Hoover Dam, Red Rocks, Spring Mt Ranch, Mojave en natuurlijk Death Valley. Teveel keuzes en constante afweging tussen afstand en tijd (die je ergens wilt doorbrengen).

Je reist halverwege mei maar dan is er geen garantie dat sommige parken al volledig geopend zijn. De route door RMNP opent meestal eind mei maar om een ander voorbeeld te geven: als je van Yellowstone naar South-Dakota wilt (of vice versa) dan is de Beartooth Highway een waanzinnige optie maar niet de meest directe. Die pas gaat echter doorgaans na Memorial Day open. Verder hangt het er een beetje vanaf hoeveel tijd je in de auto door brengt of dat je lange hikes gaat willen doen. Met voornamelijk autorijden is 3 tot 4 dagen in Yellowstone al geen overbodige luxe. Tussen de parken is de afstand aardig groot dus je moet echt wel wat tijd in calculeren om die te overbruggen. Met een reis van circa 25 dagen heb je wel wat opties :D

Back on topic: slim om de auto al iets eerder in te leveren in Las Vegas, ook vanwege de vluchttijden. Als je rond de strip blijft dan is alles wel goed te belopen en anders is er nog Uber/ Lyft of de Monorail. Als je net buiten de strip zit dan is parkeren overigens wel vaak gratis bij je hotel dus dan kan nog een overweging zijn.
Overigens loont het de moeite om ook Avis en Hertz in de gaten te houden. Dan heb je ook nog UsatoGo (voorheen GermanWho maar die is in de praktijk vergelijkbaar of exact hetzelfde als Alamo.de).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Markd1973 Je kunt dit soort informatie beter in het routetopic van JWTS plaatsen. Zie hier. Te vinden door op de forumnaam te klikken. :thumbup:

Marianne
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

A&A schreef:
29 dec 2024, 14:51
bedeve schreef:
29 dec 2024, 14:05

Voor het moment een nette prijs .
Bij welke Avis heb je die gevonden ?
Bij Avis.nl met code W819200. Avis.be etc waren voor vandaag wat duurder.
:thumbup: :clap:
Lekker bezig !

Zelfs in mijn geliefde Ijsland was ie duurder zag ik....

Blijven volgen want je bent nog een half jaar voor de huur !
Kijk tegelijkertijd naar Hertz want daar gaat in Kr en Cn en Jpn de prijs nogal op en neer .!
Richt je daar vooral op CDP 211762 , en de PC 's 210400 en 210402
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
vlindertje19
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vlindertje19 »

Hoi allemaal,

Wij gaan in april voor het eerst als gezin van 3 naar Orlando MCO en willen daar ook graag weer een auto huren.
Normaal doen we dat altijd via UStravel, maar daar kost onze reisperiode (17-04 tm 03-05) al gauw €1000 voor een midsize SUV.
Daarom zijn we verder gaan kijken en hebben we vele pagina's van dit forum gelezen.
We kwamen een hoop kortingscodes tegen en vooral AVIS.is leek goed geprijsd.
Nu schrikt het ons toch een beetje af of we de kortingscodes kunnen gebruiken zonder daadwerkelijk te voldoen aan de eisen.
De code W819200 geeft bijvoorbeeld de laagste prijs, maar wij hebben geen VISA goldcard.
Ook vragen we ons af of we nog ergens op moeten letten qua verzekeringen.
Is het ook nog mogelijk om met zo'n boeking skip the counter te krijgen?

Hulp of advies wordt zeer gewaardeerd. :D
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Martin & Marianne schreef:
29 dec 2024, 16:49
@Markd1973 Je kunt dit soort informatie beter in het routetopic van JWTS plaatsen. Zie hier. Te vinden door op de forumnaam te klikken. :thumbup:

Marianne
Dank! Had niet gezien dat er een topic was maar ga ik dus doen.
jvans1979
Amerika-ontdekker

Bericht door jvans1979 »

Felicitas schreef:
29 dec 2024, 16:07
Het artikel waar je naar verwijst kan van een oudere datum zijn? In de FAQ van autoeurope staat het volgende:

Wanneer u via een autohuurbemiddelaar huurt, wordt de verzekering verzord door de autoverhuurder waar u de huurauto in ontvangst neemt. Auto Europe geeft u een overzicht van de belangrijkste voorwaarden op uw voucher.

Ik ga er zelf daarom vanuit dat de regels van de autoverhuurder gelden. Autoeurope is gewoon een broker. Bij een aantal autoverhuurders is de dekking van SLI omlaag gegaan van 1 miljoen naar $300.000,-
Ah kan idd een oud artikel zijn. Die $300.000,- had ik ook al gezien op de site van Sixth. Maar de vraag is natuurlijk nu, is dat wel voldoende?

Edit:
Ik ben er even meer in gaan inlezen en nu zie ik dat sommige autoverhuurbedrijven (zoals Hertz) nog steeds 1 miljoen hanteren, maar dat per 1 januari 2025 ook naar $300.000,- gaat.
Taartje
Amerika-newbie

Bericht door Taartje »

Zojuist bij ustravel een midsize suv gereserveerd voor 3-24 april in Austin TX voor €1533. Leek me geen gekke prijs incl gps en 2e bestuurder maar dit is de eerste keer usa voor ons; mocht iemand nog betere opties hebben hoor ik het graag!
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Taartje Via autoeurope deze gevonden voor jouw data. Is incl gratis 2e bestuurder. GPS nooit huren! Koop dan eventueel een navigatie bij de Wallmart, maar op iedere telefoon is dit ook gratis te regelen. Of het zit vaak standaard in de auto en betaal je dus gewoon voor niks.
image.png
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Hallo,

Ik zoek op Newark Liberty International Airport een SUV voor in juni.
Zit voor de laagste prijs bij Budget, Thrifty en Dollar, maar als ik de recencies lees op Google maps, belooft dat niet veel goeds...
Iemand ervaring met bovengenoemde maatschappijen op deze luchthaven?

alvast bedankt!

Gr. Jack
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@JWTS Bij ustravel is de partner ook gratis. Dit is het antwoord dat ik eerder kreeg: 'Je hoeft voor je echtgenote geen extra verzekering af te sluiten, zij mag kosteloos op het contract bijgeschreven worden als bestuurder'. Je hoeft dus geen extra pakket bij te huren.
Over de extra Roadside verzekering is veel te vinden op het forum. Als je ANWB lid bent, heb je recht op de basisverzekering van de Amerikaanse partner van de ANWB.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Jumping Jack Die recensies zou ik met een korreltje zout nemen.. Er zijn er zat hier die met de aanbieders die jij nu noemt een uitstekende ervaring hebben. Maar, je bent nog vroeg. Boek gewoon met gratis annuleren en achteraf betalen. Dan kan je altijd nog wisselen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Jumping Jack Recensies over autoverhuurders gaan vaak over het (gedrag) van het personeel achter de balie.
Budget, Thrifty, Dollar en Alamo zijn allemaal prima autoverhuurders. Maar zorg dat je voorbereid bent en vooraf precies hebt gereserveerd wat je nodig hebt en liefst ook al online ingecheckt hebt zodat je rechtstreeks kan doorlopen naar de garage.
Dan voorkom je de mogelijk lange wachtrij en het verkooppraatje van de baliemedewerker.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gettie123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gettie123 »

Hallo allemaal,

Ik heb me een beetje in dit topic verdiept en meegelezen. Nu hebben we op Alamo.de volgens mij een goede deal gevonden voor aankomende zomer.

Midsize SUV
26 aug. (LAX) - 10 sep. (SFO)
code THPPS15
877,56 euro

Nu krijg ik bij het reserveren het volgende scherm, waarvan ik niet zo goed begrijp wat het inhoudt (zie bijlage).

Het is een vertaald schermpje van Alamo.de, ik heb de Duitse versie er ook bij gezet. Maar welke optie zou ik moeten kiezen? Ik krijg het idee dat de code is gekoppeld aan een bestaand bedrijfsaccount, waar het bedrag van afgeschreven wordt bij ophalen. Wellicht is deze vraag al eerder aan bod gekomen, maar ik kon het niet vinden.

Wat we graag zouden willen, is om ter plekke te betalen, met gratis annuleren. Is dat wat ik hier krijg (en via Alamo.de)?

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor jullie hulp!
Bijlagen
Schermafbeelding 2025-01-01 173254.png
Schermafbeelding 2025-01-01 172440.png
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Optie 1 is betalen bij ophalen van de auto. In dit geval voer je geen betaalgegevens in. Hierdoor kan je dus zonder risico niet komen opdagen en deze reserveringen dus bijv. als back-up optie gebruiken. De aan te bevelen optie.
Optie 2 is vooraf betalen. Zodra je deze optie selecteert zal je op een vervolgscherm je betalingsgegevens (banknr of CC gegevens) moeten opgeven. De opmerking die je ziet geeft enkel aan dat je bevoegd bent om te betalen en dat je op de vervolgschermen je betaalgegevens zal invoeren. Dit is de af te raden optie; je verliest hiermee veel flexibiliteit.

Dus Optie1 en ter plekke met je CC betalen. (als je online incheckt kan dat bij het uitrijden van de garage).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer