Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@asv60 Ik vrees dat er niks aan te doen als ze dat zo zeggen. Wellicht laten de voorwaarden van je ticket het niet toe.
Gisteren de knoop toch maar doorgehakt en tickets geboekt voor half juni - half juli naar Denver vanaf Brussel. Met 1 korte tussenstop (zowel heen als terug in Frankfurt) en mooie vliegtijden. Via Expedia geboekt met daarbij ook de eerste hotelovernachting in Denver en zowel hand- als ruimbagage voor € 742,- pp. Gezien de enorm hoge prijzen lijkt ons dat heel redelijk.
Zou het nog een keer proberen. Heb afgelopen weekend ook vlucht moeten wijzigen bij Lufthansa en bij medewerker 1 geprobeerd vanaf LA terug te vliegen ipv LA. Kon niet. Verbinding verbrak per ongeluk en kreeg een andere medewerker en die heeft hem zonder pardon omgeboekt.asv60 schreef: ↑26 dec 2024, 09:01Wij gaan in April met AA (Premium Economy) naar Orlando. Kreeg gisteren een vluchtwijziging voor de 2e vlucht PHL-MCO. Hierdoor word de overstap weer een uur langer en komen we dus ook later aan.
Het is niet onoverkomelijk natuurlijk, maar vind het wel vervelend.
Dus ik dacht, laat ik proberen of ik op de eerdere(1 uur vroeger)vlucht PHL-MCO gezet kan worden.
In de chat die maar duurde en duurde, had ik al gelijk het vluchtnr gezet dat ik wilde.
Na 1 uur! kreeg ik te horen dat ze de 2e vlucht alleen kon veranderen als de hele boeking "rebooked" werd. Dus ook de 1e vlucht en dan was de kans dat we de Premium Economy kwijt zouden raken omdat die uitverkocht is.
Ik vroeg waarom ze niet alleen de 2e vlucht kon veranderen. Kreeg dit als antwoord: because this is a connecting flight and it is aligned together as per connecting times.
Zou het nou echt niet mogelijk zijn om alleen de 2e vlucht te veranderen?
De vlucht PHL-MCO die ik wil hebben wordt op de AA site ook aangeboden in combinatie met onze 1e vlucht.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Jesjah88 Ik heb geen ervaring met overstappen in Amsterdam maar ik heb wel genoeg ervaring met mede passagiers die moeten overstappen in Amsterdam.
Mijn ervaring is dat er vaak iemand van KLM bij de gate staat om connecting passagiers op te vangen. Ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt dat er aan de passagiers die geen overstap hebben wordt gevraagd om nog even te blijven zitten zodat mensen met een (krappe) overstap als eerste het toestel kunnen verlaten.
Je vliegt vanuit Brussel. De kans bestaat dus dat je met een Embraer vliegt en dit kan meer tijd kosten omdat je bij de B gates wordt neergezet. De bus gate. Dus je moet nog een klein stukje met de bus.
Mijn ervaring is dat er vaak iemand van KLM bij de gate staat om connecting passagiers op te vangen. Ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt dat er aan de passagiers die geen overstap hebben wordt gevraagd om nog even te blijven zitten zodat mensen met een (krappe) overstap als eerste het toestel kunnen verlaten.
Je vliegt vanuit Brussel. De kans bestaat dus dat je met een Embraer vliegt en dit kan meer tijd kosten omdat je bij de B gates wordt neergezet. De bus gate. Dus je moet nog een klein stukje met de bus.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
En je moet op AMS ook door de paspoortcontrole. Mij lijkt 55min krap.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja dat klinkt idd krap! Dan gaan we toch kijken naar een wat ruimere overstap, bedankt voor jullie reacties!
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip Montana&Wyoming
- bedeve
- Amerika-expert
Ja ; maar het is niet standaard.dejong89 schreef: ↑27 dec 2024, 16:54
JA: Maar niet als je vanuit Schengengebied naar buiten Schengengebied gaat .
Je kunt er geen peil op trekken ; soms rijen voor de on doorzichtige paspoort controle ruimte ; soms helemaal leeg...
Ik heb hier kort geleden mijn october ervaringen gemeld...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Overstap op Heathrow vanuit Düsseldorf van 2,5uur, lijkt me genoeg? Of wordt het doordat je weer een ETA nodig hebt nu afgeraden, en is het een hoop gedoe?
- JeffreyC
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi, ik heb een vlucht naar NY voor begin maart 2025, geboekt bij Brussels Airlines.
De heenvlucht is met Brussels Airlines, de terugvlucht door United Airlines in naam van Brussels Airlines.
Bij het boeken heb ik er blijkbaar overgekeken dat de terugvlucht zonder handbagage zou zijn.
Tickets zijn premium economy, ik heb dan zien staan dat ik 2 stuks ruimbagage kan meenemen, maar heb blijkbaar gemist dat er bij handbagage ‘0 stuks’ staat bij de terugvlucht.
Iemand hier ervaring mee? Ik gebruik altijd een gewone rugzak als handbagage, geen trolley. Zou het echt kunnen dat je zelfs die niet mee in de cabine mag nemen? Lijkt me onwaarschijnlijk, maar wil maar zeker zijn.
De heenvlucht is met Brussels Airlines, de terugvlucht door United Airlines in naam van Brussels Airlines.
Bij het boeken heb ik er blijkbaar overgekeken dat de terugvlucht zonder handbagage zou zijn.

Tickets zijn premium economy, ik heb dan zien staan dat ik 2 stuks ruimbagage kan meenemen, maar heb blijkbaar gemist dat er bij handbagage ‘0 stuks’ staat bij de terugvlucht.
Iemand hier ervaring mee? Ik gebruik altijd een gewone rugzak als handbagage, geen trolley. Zou het echt kunnen dat je zelfs die niet mee in de cabine mag nemen? Lijkt me onwaarschijnlijk, maar wil maar zeker zijn.

NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
Westkust: 2019
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat je helemaal geen handbagage mee mag nemen.
-
- Amerika-expert
@JeffreyC Zelfs als je Basic Economy zou hebben geboekt dan heb je al one personal item en carry-on bag:
"For most trips you can only bring one personal item when you’re flying in Basic Economy. You can’t bring a carry-on bag unless you’re flying to South America, across the Atlantic or across the Pacific."
Bron: https://www.united.com/en/us/fly/baggag ... -bags.html
Dus geen probleem.
"For most trips you can only bring one personal item when you’re flying in Basic Economy. You can’t bring a carry-on bag unless you’re flying to South America, across the Atlantic or across the Pacific."
Bron: https://www.united.com/en/us/fly/baggag ... -bags.html
Dus geen probleem.
-
- Amerika-expert
De KLM Real Deal dagen zijn begonnen https://real-deal-dagen.klm.nl/nl/alleb ... th-america
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:

Goedkopere opties vanaf Brussel en Dusseldorf.
B.v. Retour Brussel-Las Vegas €499 p.p. (vanaf AMS nonstop voor €811!)
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Idem vanaf Antwerpen.
Skip je het deel met de trein
Skip je het deel met de trein

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Kan je de vlucht vanuit Brussel of de treinreis vanuit Antwerpen gewoon overslaan?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Bensiegel Volgens mij is deze vraag al meerdere keren beantwoord in dit draadje viewtopic.php?f=30&t=21070
In het kort:
De vlucht (vanuit Brussel) kan je NIET overslaan. Zodra je niet aan boord bent bij vertrek wordt je geregistreerd als no-show en wordt de rest van je reis geannuleerd. In het algemeen; zodra je no-show bent wordt het vervolg van je gehele itinerary geblokkeerd.
Als je met de Eurostar reist, zijn er 2 scenarios. Bij vertrek vanaf Brussel-Midi, moet je aan de int. balie inchecken voor je treinreis. Dus ter plekke je ticket ophalen. Doe je dit niet, ben je no-show. Zie boven.
Bij vertrek vanaf Antwerpen, krijg je je treinticket (als boardingpass) tijdens het online inchecken. Omdat er geen controle is of je daadwerkelijk in te trein zit, kan je er hier mee wegkomen door wel online in te checken en je boardingpass voor de Eurostar te downloaden, maar om zelf direct naar Schiphol te reizen.
Voor de terugreis geldt ongeveer hetzelfde: er is geen check of je daadwerkelijk in de Eurostar stapt naar Antwerpen of Brussel-midi. Heb je een vlucht AMS-BRU dan zou je deze enkel kunnen overslaan onder de voorwaarde dat je je bagage in AMS kunt ophalen én dit het laatste segment van je reis is. (en wanneer je het niet erg vindt dat KLM je hier mogelijk op aanspreekt).
In het kort:
De vlucht (vanuit Brussel) kan je NIET overslaan. Zodra je niet aan boord bent bij vertrek wordt je geregistreerd als no-show en wordt de rest van je reis geannuleerd. In het algemeen; zodra je no-show bent wordt het vervolg van je gehele itinerary geblokkeerd.
Als je met de Eurostar reist, zijn er 2 scenarios. Bij vertrek vanaf Brussel-Midi, moet je aan de int. balie inchecken voor je treinreis. Dus ter plekke je ticket ophalen. Doe je dit niet, ben je no-show. Zie boven.
Bij vertrek vanaf Antwerpen, krijg je je treinticket (als boardingpass) tijdens het online inchecken. Omdat er geen controle is of je daadwerkelijk in te trein zit, kan je er hier mee wegkomen door wel online in te checken en je boardingpass voor de Eurostar te downloaden, maar om zelf direct naar Schiphol te reizen.
Voor de terugreis geldt ongeveer hetzelfde: er is geen check of je daadwerkelijk in de Eurostar stapt naar Antwerpen of Brussel-midi. Heb je een vlucht AMS-BRU dan zou je deze enkel kunnen overslaan onder de voorwaarde dat je je bagage in AMS kunt ophalen én dit het laatste segment van je reis is. (en wanneer je het niet erg vindt dat KLM je hier mogelijk op aanspreekt).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik merk erg weinig van de Real Deal dagen van KLM. Ik houd al langer voor 2 reizen de verschillende opties in de gaten, maar de prijzen zijn sinds deze week alleen maar gestegen.
Wel zie ik dat vertrek vanaf DUS (of BRU) betere prijzen geeft dan vanaf Antwerpen. Nadeel van DUS/BRU is dat je dan ook daadwerkelijk vanaf daar moet reizen; de Eurostar van/naar Antwerpen is makkelijker te omzeilen.
Wel zie ik dat vertrek vanaf DUS (of BRU) betere prijzen geeft dan vanaf Antwerpen. Nadeel van DUS/BRU is dat je dan ook daadwerkelijk vanaf daar moet reizen; de Eurostar van/naar Antwerpen is makkelijker te omzeilen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
Zelfde hier @Frasi
https://www.icelandair.com/nl-nl/vlucht ... J8DSd-1gTQ
Mooie prijzen voor een aantal bestemmingen. Retour €450 t/m €578
Mooie prijzen voor een aantal bestemmingen. Retour €450 t/m €578
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- bedeve
- Amerika-expert
En zie in de link van @BonnyR de prijsverschillen tussen vertrek vanuit Brus en vertrek vanuit Ams.
Als je vanzelfsprekendheid van het vertrekken vanuit AMS en het meenemen van koffers loslaat wordt een tripje naar de USA veel leuker
.
Als je vanzelfsprekendheid van het vertrekken vanuit AMS en het meenemen van koffers loslaat wordt een tripje naar de USA veel leuker
.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-