Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Heeft iemand bij benadering een idee hoe lang het op Tampa airport duurt van-aankomst-tot-autohuurbalie? We vliegen rechtstreeks dus veel hangt natuurlijk af van immigration. Verder schijn je je per treintje naar de rentals te verplaatsten. Ikzelf ga uit van één tot anderhalf uur, maar misschien hebben mensen hier ter plekke ervaring mee. Dit alles om te checken of we niet te laat (of te vroeg?) bij de autoverhuurder arriveren.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Een half uurtje eerder of later maakt ze niets uit.
Om een kleine indicatie te krijgen zou je dit kunnen bekijken https://awt.cbp.gov/
Wij zijn 1x op Tampa gevlogen hebben toen ruim een uur bij immigrations gestaan. Maar dat kan ook gewoon pech zijn.
Om een kleine indicatie te krijgen zou je dit kunnen bekijken https://awt.cbp.gov/
Wij zijn 1x op Tampa gevlogen hebben toen ruim een uur bij immigrations gestaan. Maar dat kan ook gewoon pech zijn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Afhankelijk van een aantal dingen natuurlijk. Heb je Global Entry, hoe lang is de rij bij immigratie, heb je bagage etc.
Ik zou een uurtje aanhouden. Reservering blijft 24 uur er in staan, dus no worries.
Ik zou een uurtje aanhouden. Reservering blijft 24 uur er in staan, dus no worries.
Thanks, handige site:dejong89 schreef: ↑28 jan 2025, 16:11Een half uurtje eerder of later maakt ze niets uit.
Voor de geinteresseerden die net als ik op een zaterdag vanuit AMS naar TPA vliegen (vlucht komt normaliter om 14.30 aan):
Valt allemaal wel mee zo te zien

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik vlieg (heel) vaak op Tampa, soms rechtstreeks, soms met overstap. Mijn vrouw en ik hebben GE en zijn in een paar minuten door immigrations. Mijn dochters gebruiken de MPC app en zijn er in max 15 min door. Vervolgens ga je met een treintje naar de bagage claim area, dat duurt ca 10 min incl wachten. Bij Delta zijn de koffers er meestal snel of liggen er al. Met je koffers ga je naar het treintje wat naar het rentalcar center gaat, incl lopen duurt dat 15-20min.fietser schreef: ↑28 jan 2025, 16:05Heeft iemand bij benadering een idee hoe lang het op Tampa airport duurt van-aankomst-tot-autohuurbalie? We vliegen rechtstreeks dus veel hangt natuurlijk af van immigration. Verder schijn je je per treintje naar de rentals te verplaatsten. Ikzelf ga uit van één tot anderhalf uur, maar misschien hebben mensen hier ter plekke ervaring mee. Dit alles om te checken of we niet te laat (of te vroeg?) bij de autoverhuurder arriveren.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn gisteren terug gevlogen vanaf Tampa. De shuttle naar de rentalcars duurt hooguit een minuut of 10. Je moet wel eerst (als je vanuit AMS komt) naar een andere terminal, maar dat is ook hooguit een kwartier. Wij zijn met MPC binnengekomen en dat werkte perfect. In de "normale" rij stond een man/vrouw of 300 en bij de MPC en GE hooguit 5 personen.
Laatst gewijzigd door markro op 29 jan 2025, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
-
- Amerika-expert
Met lopen en eventueel moeten wachten als ie net weg is, wordt dat die genoemde 15-20 min.
Het hele vorige bericht quoten is overigens niet nodig (en ook niet toegestaan volgens de forumregels) @habo1969
Het hele vorige bericht quoten is overigens niet nodig (en ook niet toegestaan volgens de forumregels) @habo1969
Opmerking moderator
Quote in vorige bericht is verwijderd.
Ik dank de mensen 'hierboven' voor de reacties/ervaringen/tips. Het zorgt voor een duidelijk beeld. 

Hallo allemaal,
Onze reisorganisatie zegt dat een kind van 1 jaar nog mee gaat op schoot, zonder een stoel bij te boeken.
Heeft iemand dat ooit gehoord? En is het aan te raden, we kunnen uiteraard ook nog een stoel bijboeken.
Onze reisorganisatie zegt dat een kind van 1 jaar nog mee gaat op schoot, zonder een stoel bij te boeken.
Heeft iemand dat ooit gehoord? En is het aan te raden, we kunnen uiteraard ook nog een stoel bijboeken.
O sorry volgens mij vraag ik dit in het verkeerde topic, excuus!
Nee hoor. Kijk op de website van de airline zelf.
@Else25 Dat kan inderdaad maar betekent dus wel dat je op een vlucht van zo'n 8-11 uur je kind op schoot hebt (of bij je partner). Vaak kost een stoel voor een kind ongeveer de helft van een gewoon ticket (of nog minder). Dus dat is het overwegen waard. Het is natuurlijk persoonlijk of het doet, maar zal dus ook van jouw kind afhangen.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Ah onwijs bedankt voor je reactie, ons kindje is dan ruim anderhalf dus dan is een extra stoel wel fijn!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi iedereenPiepelot schreef: ↑03 dec 2024, 14:38Hallo Amerikafans!
Twee jaar geleden hebben we een fantastische roadtrip gemaakt doorheen Atlanta een Florida met ons gezin van 4.
In 2025 willen we richting Miami trekken maar we vallen haast omver van de ticketprijzen!
In 2022 betaalden we 2700 voor flex tickets bij KLM. Dit waren toen multicity tickets waarvan de heenvlucht een vlucht met overstap was en de terugvlucht een directe vlucht was.
Voor 2025 vind ik vanuit BRU geen enkele directe vlucht regio Miami (noch op MIA noch op FLL). Tickets zijn steeds met overstap en overschrijden allemaal de 1000 euro pp.
Vanuit Orly nabij Parijs vertrekt een rechtstreekse retourvlucht richting MIA voor 907 pp met gunstige vliegtijden via de haast onbekende maatschappij French Bee.
Online vind ik weinig terug behalve barslechte reviews op TripAdvisor en Trustpilot.
Wie kan me wat vertrouwen geven om te boeken of is het inderdaad te mooi om waar te zijn?

Vorige week heb ik mijn tickets eindelijk geboekt. Betreft volgende itinerary:
BRU - LHR op 06/08
LHR - FLL op 07/08 (met overstap in IAD)
MIA - BRU op 23/08 (met overstap in ORD)
Bewust op multicity tickets beginnen zoeken, daar deze opmerkelijk goedkoper bleken te zijn.
Overstap via LHR blijkt een goede financiële zet te zijn: tickets met stoelkeuze en bagage inbegrepen voor 820 euro pp. (Economy)
Voor sommigen onder jullie misschien nog steeds aan de dure kant, maar ik ben hier heel blij mee

Te meer omdat ik ze eerst voor 895 euro pp. had geboekt (we zijn met 6 in totaal), maar de tickets 3 dagen na het boeken plots nog zakten in prijs. Een aantal chats met hun vriendelijke klantendienst later, en ze gingen akkoord met een volledige refund van mijn initiële boeking, als ik daarnaast de nieuwe boeking maakte. Ik zat dus kort met 2 boekingen, maar intussen de refund netjes op mijn creditcard terug ontvangen.
Ok, ik moet nog de overnachtingskost (17 Britse pond pp) en de ETA (10 Britse pond pp) en de shuttle heen en terug (6 Britse pond pp) meerekenen, maar dit vergoedt ruimschoots de minprijs. De tickets gingen nu gemakkelijk aan 1200 euro pp in Economy zonder overnachting in LHR, dus ik ben heel blij.
Misschien dus wel eens het opzoeken waard, een multicity via LHR.
Mogelijk heeft het invoeren van de ETA voor iets lagere prijzen op dit traject gezorgd...

Laatst gewijzigd door Piepelot op 07 feb 2025, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
@Piepelot wij zijn ook 2x via LHR gevlogen (1x vanaf BRU en 1x vanaf DUS). Het zijn idd vaak de goedkoopste tickets. Maar het kan ook heel erg tegenvallen. Je hebt ruime overstaptijden nodig omdat je vaak van terminal moet wisselen en nog een keer door security en douane moet.
Vorig jaar zijn we op de terugreis een dikke 10 uur gestrand op LHR. Omdat de vlucht met enige vertraging vanuit de US vertrok. Koffers zijn toen nog 4 dagen lang zoekgeweest.
Voor ons voorlopig geen LHR meer. Ik betaal liever 100 eur pp meer om me de overstapstress van LHR te besparen.
Een overnachting als overstap vind ik dan weer erg ver gaan... Maar dat is een persoonlijk keuze uiteraard.
Vorig jaar zijn we op de terugreis een dikke 10 uur gestrand op LHR. Omdat de vlucht met enige vertraging vanuit de US vertrok. Koffers zijn toen nog 4 dagen lang zoekgeweest.
Voor ons voorlopig geen LHR meer. Ik betaal liever 100 eur pp meer om me de overstapstress van LHR te besparen.
Een overnachting als overstap vind ik dan weer erg ver gaan... Maar dat is een persoonlijk keuze uiteraard.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
@Glorious dat klinkt inderdaad geen aangename ervaring!
Onze 1-uur-vlucht naar LHR is om 16.00 uur in de namiddag, om de dag erna te vertrekken richting de US.
En ja, we moeten door de douane, helaas, maar de vlucht vertrekt pas de dag erna.
Het is een beetje ingewikkeld, maar we besparen er ruim 2000 euro mee op ons hele traject met zijn zessen.
Gezien United toch veel vervangvluchten heeft, moest er iets foutlopen, heb ik het er toch op gewaagd. (Er vertrekken die dag 4 vluchten richting FLL/MIA die dag vanuit LHR)

Onze 1-uur-vlucht naar LHR is om 16.00 uur in de namiddag, om de dag erna te vertrekken richting de US.
En ja, we moeten door de douane, helaas, maar de vlucht vertrekt pas de dag erna.
Het is een beetje ingewikkeld, maar we besparen er ruim 2000 euro mee op ons hele traject met zijn zessen.
Gezien United toch veel vervangvluchten heeft, moest er iets foutlopen, heb ik het er toch op gewaagd. (Er vertrekken die dag 4 vluchten richting FLL/MIA die dag vanuit LHR)
- bedeve
- Amerika-expert
Das heeel veel reisstress en ongemak.Glorious schreef: ↑07 feb 2025, 10:13
Maar hoeveel geld heeft je eigen vetraging en die van je spullen uiteindelijk opgeleverd ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Tijdens mijn overstappen in Heathrow moest ik altijd door de veiligheidscontrole maar nooit door de douane. Vorig jaar november was het wel stressen aangezien mijn vliegtuig uit Schiphol met een uur vertraging vertrok waardoor ik ongeveer drie kwartier overstaptijd had. Met flink haasten lukt het. Was wel binnen terminal 5, maar moest wel lift en monorail gebruiken om naar de gate te komen.
-
- Amerika-expert
@Piepelot ik quote mezelf even over ETA:
harryh schreef: ↑17 jan 2025, 14:22Reizigers uit onder meer Nederland en België hoeven vanaf 2 april toch geen ETA (Electronic Travel Authorisation) aan te vragen en te betalen als ze overstappen op Londen Heathrow of Manchester Airport, zo heeft de Britse regering besloten.
bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ere-landen
Ik heb uiteindelijk 200 USD pp gekregen aan flight credits via United. Ik had de tickets via United geboekt en we vlogen dus niet met een Europese maatschappij naar EU. De Europese Verordening 261/2004 geldt dan niet.
De flight credits zijn maar 1 jaar geldig. Dit jaar dus weer naar de US...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12945 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties