Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
fietser
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door fietser »

Zoals ik schreef heb ik hem reeds geboekt. Ik zocht een kleine suv van 8 tot 18 maart vanaf Tampa Airport. Ik twijfelde alleen of een Hyundai Kona elektrisch of op benzine is (of beide). Maar ik denk dat ik er al uit ben.
wbtje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door wbtje »

dejong89 schreef:
22 feb 2025, 15:06
@wbtje

Voor welke periode zoek je ?
Welk type auto wil je en welke locatie?
31-7 tm 21-8 en het liefst een standaard suv op Tampa airport
USA? Bin there Done that and i definitely will go back!!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@wbtje

Via Hertz Korea 1175 USD
Cdp 510000
PC 210402
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@wbtje Of via autoeurope voor €997
image.png
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dan moet je wel even goed kijken naar dat mooie checkboxje onder de totaalprijs.

" Annuleren op ieder moment voor slechts 89,74 "

Dan is Hertz weer goedkoper :wink:
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

Huh ?
Via Hertz is het €1123..via autoeurope MET mogelijkheid tot annuleren €997 + €90= € 1087, dus nog altijd €36 goedkoper toch?
En zonder die annuleringsmogelijkheid is het €126 goedkoper!
Poohbear
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Poohbear »

@dejong89
Wij gaan ook rond die periode (28/07 tot 20/08) naar Tampa, maar als ik de code 510k combineer met PC 210402, dan krijg ik een foutmelding: The Rate Code youve selected - {0} is not available for this rental either because that location isnt participating or some requirement for the offer hasnt been met. We have removed the Rate Code from your request to provide you with the best rate.

Doe ik iets verkeerds?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

HennyCox schreef:
23 feb 2025, 23:56
Huh ?
Via Hertz is het €1123..via autoeurope MET mogelijkheid tot annuleren €997 + €90= € 1087, dus nog altijd €36 goedkoper toch?
En zonder die annuleringsmogelijkheid is het €126 goedkoper!
let goed op bij autoeurope. Bij veel verhuurders hebben ze als max aansprakelijkheid maximaal het wettelijk minimum en dat is in florida bijvoorbeeld 10000 (heeft autoeurope mij gemaild)
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@Poohbear Waarschijnlijk ligt aan het land waarbij je boekt.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Poohbear schreef:
24 feb 2025, 09:08
@dejong89
Wij gaan ook rond die periode (28/07 tot 20/08) naar Tampa, maar als ik de code 510k combineer met PC 210402, dan krijg ik een foutmelding: The Rate Code youve selected - {0} is not available for this rental either because that location isnt participating or some requirement for the offer hasnt been met. We have removed the Rate Code from your request to provide you with the best rate.

Doe ik iets verkeerds?

Gek,
Bij mij lukt het wel. Heb je bij de 510k code een 0 te veel of te weinig? Of wat hierboven is geschreven, welk land gebruik je?
Ik krijg voor de door jou genoemde periode een bedrag van 1300 USD voor een standaard SUV. (Via Hertz.AT, oostenrijk..)
image.png
image.png (34.9 KiB) 1513 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 24 feb 2025, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Je schrijft zelf weer een 0 te weinig
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Poohbear »

@dejong89
Ik had via hertz.nl linksboven het land veranderd. Als ik rechtstreeks naar hertz.co.kr ga, dan werkt het wel. Hertz.at werkt ook. Dank je wel.

Edit: reserve boeking gedaan. Er staat nu Full Gold Service bij de boeking. Ik kende wel standard counter. Is Full Gold Service een nieuwe naam voor Gold Canopy toevallig?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

komt op hetzelfde neer.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door wbtje »

dejong89 schreef:
23 feb 2025, 21:01
@wbtje

Via Hertz Korea 1175 USD
Cdp 510000
PC 210402
Het lukt me inderdaad ik heb bij alamo atlijd gold package is dit vergelijkbaar op de tankkosten na? en bij alamo heb je de mogelijkheid om door de tolportjes te rijden en achteraf te betalen volgens bij moet je bij hertz daarvoor los betalen?
USA? Bin there Done that and i definitely will go back!!
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Alles is inbegrepen , uitgezonderd brandstof
Nog even lid worden van Hertz Gold en je spouse is een gratis 2e bestuurder.. simpelweg; iemand die op hetzelfde adres woont.. hoef je vooraf niets voor op te geven.
If you’re a loyalty program member, your spouse or domestic partner can drive the rental car at no extra cost.
Your spouse or domestic partner does not need to be present at the time of rental.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Ff een check vraag. Is een Standard SUV en Standard SUV met AWD een andere categorie? Ik ken de SFAR (Standard SUV) maar ik weet eigenlijk niet goed wat dan die met AWD is. Via Alamo/UsTravel scheelt dat aardig wat op een 3 weekse boeking voor wat een garantie op een AWD model lijkt die ik volgens mij ook prima mee kan krijgen als er wat SFAR's staan die dat toevallig toch hebben.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@MichaelJohnson
Als je bij Alamo.de zoekt, kan je uit 18 (!) verschillende klassen SUV kiezen.
Bij Alamo mag je in de garage zelf je auto uitzoeken uit de rij (uit de door jou gereserveerde klasse).
Praktisch onmogelijk dat ze naast alle andere auto's ook werkelijk die 18 groepen SUV's afzonderlijk hebben staan.

Mijn eigen ervaring bij Alamo is al van een aantal jaren geleden maar als ik wat video's op Youtube bekijk hebben ze Compact USV, Mid-size SUV, Standard SUV, Cross-over, Full-size SUV en Premium SUV (en dan misschien nog een Elite). Maar afzonderlijke AWD (All Wheel Drive) SUV's geloof ik niet. Ze hebben ze wel, maar die staan gewoon in de rij Standard SUV. Ik zou er in ieder geval niet extra voor betalen (meerwaarde is maar beperkt want weinig kans op ijs/sneeuw in de zomer en off-road mag je er toch officieel niet mee).

Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
MichaelJohnson
Amerikafan

Hey @Frasi dankjewel voor je reactie.

Je bevestigt mijn vermoedens wel. Ik had in 2022 en 2023 ook bij Alamo niet het idee dat ze daar nou echt los AWD's hadden staan.
Ik geloof dat ik beide keren een Standard SUV had gereserveerd. De ene keer een Dodge Durango mee (RFAR/Standard Elite) en de andere keer een Toyota Highlander (soms gezien als SFAR, soms ook als RFAR, licht volgens mij aan de opties of het model). Beide keren supertevreden.

Dan heb ik een mooie deal voor 24 dagen met $1148. Tijd zat nog voor we gaan dus periodiek checken dan kan die SFAR alleen maar goedkoper worden.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@MichaelJohnson Alamo medewerkers houden er op sommige drukke locaties zoals LAS ook nog een "eigen interpretatie" van de klassen op na. Ik quote mezelf even, gaat over de zomer van 2023:
harryh schreef:
12 apr 2024, 12:49
De greeter van Alamo op LAS was afgelopen zomer niet van plan mij een Ford Explorer mee te geven terwijl ik een Standard SUV had gehuurd. Er stonden alleen midsizes in het Standard size vak. Komt er een Explorer aanrijden, vraag ik of ik die kan meenemen, maar antwoord was nee. Hij gebruikte een belachelijke smoes dat "7-seats cars" niet onder Standard SUV vallen. Was geen beweging in te krijgen. Heb z'n naam gevraagd en genoteerd en ben naar een andere greeter gelopen. Explorer was intussen weg. Deze greeter ging het voor me regelen en kwam 15min later met een 7-seats Arcadia aanrijden, die ik uiteraard genomen heb.

Een Explorer is (edit: dit was in 2023...) gewoon een Standard SUV.

Heb achteraf een zeer negatieve review op Google geplaatst. CS heeft contact met me opgenomen en het is door CS prima opgelost. Eind goed al goed maar was geen prettige ervaring.
MichaelJohnson
Amerikafan

@harryh ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik heel goed denk te weten hoe het allemaal zou moeten werken, ik met een huurauto ophalen toch iedere keer weer een kleine beetje zenuwachtig ben kort van te voren. Gaat het allemaal wel goed, kan je een beetje een fatsoenlijke auto meekrijgen, et cetera.

Volgens mij is die Explorer tegenwoordig een RFAR (Standard Elite) toch?
Aan de andere kant, ik heb in 2022 gewoon ook een Durango meegekregen op een SFAR reservering op JFK in NY.

Ik heb in 2023 op Chicago bij Alamo ook even rondgelopen hoor. Eerste greeter wees een rij aan en daar stond niet heel veel soeps en we kwamen er net op tijd achter dat we bijna met een hybrid weg waren gereden. Toen liep ik nog naar een andere greeter en die zorgde ervoor dat er een auto kwam die conform wensen was. Dus een praatje maken en de juiste greeter treffen helpt echt enorm.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Een Explorer is nu een SGAR blijkbaar, standard crossover https://www.alamo.com/en/rental-cars/us ... -sgar.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer