Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Oh ja nu je het zegt. Ook die Dodge Durango zit ineens in een heel andere categorie, de premium crossover.
Uiteindelijk maakt dat me niet eens zo veel uit.
Ik wil een SUV die groot genoeg is voor ons, Apple Carplay heeft, en een beetje fijn zit en rijdt.
Uiteindelijk maakt dat me niet eens zo veel uit.
Ik wil een SUV die groot genoeg is voor ons, Apple Carplay heeft, en een beetje fijn zit en rijdt.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
over een weekje vertrekken we naar Costa Rica. Geen Amerika, maar goed, ervaringen delen is leuk.
Vandaag nog een keer de huurauto gecheckt. 320 euro(!!) goedkoper geworden. Kortom: Blijf checken... Ook kort voor vertrek.
De oorspronkelijke boeking was 967 euro. De tweede 849 euro. De 3e: 530 euro. Alles inclusief en geen eigen risico. En niet eens bij Sunnycars
Vandaag nog een keer de huurauto gecheckt. 320 euro(!!) goedkoper geworden. Kortom: Blijf checken... Ook kort voor vertrek.
De oorspronkelijke boeking was 967 euro. De tweede 849 euro. De 3e: 530 euro. Alles inclusief en geen eigen risico. En niet eens bij Sunnycars

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Lijkt mij toch een beetje vreemd dat als je een compact suv gehuurd hebt dat je uit de rij een premium suv mee mag nemen ook al staat hij in hetzelfde rijtje. Ga er toch van uit dat deze echt wel gescheiden van elkaar opgesteld staanFrasi schreef: ↑25 feb 2025, 23:09@MichaelJohnson
Als je bij Alamo.de zoekt, kan je uit 18 (!) verschillende klassen SUV kiezen.
Bij Alamo mag je in de garage zelf je auto uitzoeken uit de rij (uit de door jou gereserveerde klasse).
Praktisch onmogelijk dat ze naast alle andere auto's ook werkelijk die 18 groepen SUV's afzonderlijk hebben staan.
Mijn eigen ervaring bij Alamo is al van een aantal jaren geleden maar als ik wat video's op Youtube bekijk hebben ze Compact USV, Mid-size SUV, Standard SUV, Cross-over, Full-size SUV en Premium SUV (en dan misschien nog een Elite). Maar afzonderlijke AWD (All Wheel Drive) SUV's geloof ik niet. Ze hebben ze wel, maar die staan gewoon in de rij Standard SUV. Ik zou er in ieder geval niet extra voor betalen (meerwaarde is maar beperkt want weinig kans op ijs/sneeuw in de zomer en off-road mag je er toch officieel niet mee).
- wbtje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Nee hoor soms zijn ze door de midsizes heen en staat er opeens een suv tussen en die mag je gewoon pakken dan.
USA? Bin there Done that and i definitely will go back!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb een reservering voor komende zomer in Salt Lake City bij Alamo en National. De prijs is ongeveer hetzelfde. Ik heb nog nooit bij National gehuurd, maar ben wel Executive Elite. Zit er nog verschil tussen Alamo en National of is het bijna hetzelfde?
Niet op alle locaties zo te zien. Als ik Tampa Airport als pickup selecteer dan is daar helemaal geen SGAR klasse:harryh schreef: ↑26 feb 2025, 23:09Een Explorer is nu een SGAR blijkbaar, standard crossover https://www.alamo.com/en/rental-cars/us ... -sgar.html
- wbtje
- Amerika-ontdekker
zijn er mensen die eerder bij hertz hebben gehuurd en ook bij Alamo? kan jij bij hertz net als bij Alamo zelf je auto uit kiezen? en hoe is de goldencircle?
ben benieuwd naar jullie ervaringen.
ben benieuwd naar jullie ervaringen.
- bedeve
- Amerika-expert
Honderden ervaringen kun je hier lezen @wbtje
Gewoon lekker even lezen, af en toe de zoekfunctie gebruiken en een schat aan ervaringskennis wordt jouw deel.
Gewoon lekker even lezen, af en toe de zoekfunctie gebruiken en een schat aan ervaringskennis wordt jouw deel.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
AutoEurope heeft nu 35% korting. Net voor onze vakantie 19 dagen MCO in April gekeken. Komt op 640 euro voor een Jeep Renegade.
Vind het altijd zo verwarrend dat ze de verzekeringen niet overal hetzelfde noemen.
Hier staat bij: Geen Blijvend Eigen Risico met Extended Cover
En dat is het enige wat er gezegd wordt over verzekeringen.
Ik weet dat er geen eigen risico is, maar waar is Extended Cover mee te vergelijken en is dat genoeg?
Edit: in hun FAQ staat het wel duidelijk : Alle huurauto's hebben een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering met een minimumdekking die met de lokale wetgeving overeenkomt. Alle huurauto's hebben een diefstal- en ongevallenverzekering (LDW en CDW), doorgaans met een blijvend eigen risico in geval van schade of bij diefstal van de huurauto.
Zet dat dan ook gewoon bij de te huren auto's
Vind het altijd zo verwarrend dat ze de verzekeringen niet overal hetzelfde noemen.
Hier staat bij: Geen Blijvend Eigen Risico met Extended Cover
En dat is het enige wat er gezegd wordt over verzekeringen.
Ik weet dat er geen eigen risico is, maar waar is Extended Cover mee te vergelijken en is dat genoeg?
Edit: in hun FAQ staat het wel duidelijk : Alle huurauto's hebben een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering met een minimumdekking die met de lokale wetgeving overeenkomt. Alle huurauto's hebben een diefstal- en ongevallenverzekering (LDW en CDW), doorgaans met een blijvend eigen risico in geval van schade of bij diefstal van de huurauto.
Zet dat dan ook gewoon bij de te huren auto's

Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
" Alle huurauto's hebben een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering met een minimumdekking die met de lokale wetgeving overeenkomt"
de lokale wetgeving is laag ik heb ze een keer gemaild wat het in florida zou zijn. antwoord was dat wetteleijke aansprekelijkheid 10000 is in florida
de lokale wetgeving is laag ik heb ze een keer gemaild wat het in florida zou zijn. antwoord was dat wetteleijke aansprekelijkheid 10000 is in florida
- asv60
- Amerika-expert
Jeetje dat is wel heel weinig. Zie op hun site ook geen mogelijkheid om een aanvullende verzekering erbij te nemen. Maar al zou dat kunnen dan is de aanbieding niet meer echt goedkoop denk ik.
Het is bij autoeurope verschillend per aanbieder. Probeer eens een andere, volgens mij staat bijvoorbeeld bij alamo wel een hogere verzekering
- asv60
- Amerika-expert
Dat kan, maar dan is het voor mij al niet meer interessant. Dan blijf ik bij mijn reservering die ik al bij Hertz heb.
Mijn Hertz Midsize SUV is vandaag 92 dollar goedkoper via .de, van 683 naar 591 dollar.
Codes: CDP=795051, PC=210402 en RQ=BEST te LAX van 17 april t/m 30 april.
Ik had ook nog een C4 Polestar staan voor 533 dollar en via België is deze zonder de PC code 430 dollar.
Nu is het nog even spannend en ik hoop dat ik niet uit mijn PC-status word geknikkerd.
Via Avis.com is mijn intermediate SUV ook goedkoper dan elders, was in mijn geval het goedkoopst tot nu toe via Avis.is voor 678 dollar en via .com vandaag 542 euro met code N744100.
Ik had ook nog een C4 Polestar staan voor 533 dollar en via België is deze zonder de PC code 430 dollar.
Nu is het nog even spannend en ik hoop dat ik niet uit mijn PC-status word geknikkerd.
Via Avis.com is mijn intermediate SUV ook goedkoper dan elders, was in mijn geval het goedkoopst tot nu toe via Avis.is voor 678 dollar en via .com vandaag 542 euro met code N744100.
Bij Avis geeft deze code W819200 bij mij altijd het meeste voordeel.
- wbtje
- Amerika-ontdekker
ik krijg hele hoge prijzen via hertz de die via Korea was veel goedkoper doe ik iets niet goed? misschien omdat ik tampa boek?Resetovic schreef: ↑01 mar 2025, 20:58Mijn Hertz Midsize SUV is vandaag 92 dollar goedkoper via .de, van 683 naar 591 dollar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heeft iemand ervaringen met het volgende.
Wij hebben nu een huurauto geboekt via alamo van New York naar Atlanta. Dus met oneway fee.
Stel ik besluit uiteindelijk toch de auto in bv New York weer in te leveren of bv Washington. Doen ze dan moeilijk? Betaal je extra of iets dergelijks?
Kan het online niet vinden eigenlijk.
Wij hebben nu een huurauto geboekt via alamo van New York naar Atlanta. Dus met oneway fee.
Stel ik besluit uiteindelijk toch de auto in bv New York weer in te leveren of bv Washington. Doen ze dan moeilijk? Betaal je extra of iets dergelijks?
Kan het online niet vinden eigenlijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@The_Realest Als ik google op bijvoorbeeld "what if I return my rental car in a different location" vind ik aardig wat hits. Of daar iets bruikbaars bij zit weet ik niet, probeer het eens zou ik zeggen.
Het is natuurlijk wel een ongebruikelijke situatie; normaal gesproken ligt de terugreis vast, dus veel ervaringen zal je hier niet vinden.
Je wijkt van je contract af, dus het lijkt me niet vreemd als je dat geld gaat kosten.
De one way fee wordt bij het inleveren van de auto in rekening gebracht. Ze checken dus je contract (maar niet altijd even goed, wij hebben vorig jaar geen fee betaald).
Marianne
Het is natuurlijk wel een ongebruikelijke situatie; normaal gesproken ligt de terugreis vast, dus veel ervaringen zal je hier niet vinden.
Je wijkt van je contract af, dus het lijkt me niet vreemd als je dat geld gaat kosten.
De one way fee wordt bij het inleveren van de auto in rekening gebracht. Ze checken dus je contract (maar niet altijd even goed, wij hebben vorig jaar geen fee betaald).
Marianne
Overigens opgemerkt dat bij President's Club tegenwoordig ook gratis pechhulp bij zit.
Avis President’s Club
Deelnemers die € 2.000 besteden aan 10 of meer huren per jaar kwalificeren zich voor ons hoogste niveau, Avis President’s Club. Naast de voordelen van Avis Preferred en Preferred Plus biedt President’s Club de volgende exclusieve voordelen:
Prioriteitsservice
10% korting op iedere huur
Avis App** – Selecteer jouw voertuig in onze app
Enkele upgrade indien beschikbaar**
Dubbele upgrade indien beschikbaar in het weekend**
Gratis extra bestuurder
Gratis pechhulp
@habbekuk
Dank. Ik was deze code even vergeten en is nu 510 euro, is wel weer een Visa code en de enige Visa die ik heb is van Wise maar volgens mij is een Visa ook weer niet verplicht.
@wbtje
Kan inderdaad liggen aan de locatie.
Avis President’s Club
Deelnemers die € 2.000 besteden aan 10 of meer huren per jaar kwalificeren zich voor ons hoogste niveau, Avis President’s Club. Naast de voordelen van Avis Preferred en Preferred Plus biedt President’s Club de volgende exclusieve voordelen:
Prioriteitsservice
10% korting op iedere huur
Avis App** – Selecteer jouw voertuig in onze app
Enkele upgrade indien beschikbaar**
Dubbele upgrade indien beschikbaar in het weekend**
Gratis extra bestuurder
Gratis pechhulp
@habbekuk
Dank. Ik was deze code even vergeten en is nu 510 euro, is wel weer een Visa code en de enige Visa die ik heb is van Wise maar volgens mij is een Visa ook weer niet verplicht.
@wbtje
Kan inderdaad liggen aan de locatie.
@Resetovic
Klopt het is een vrije code.
Je zou ook Avis BE en IS kunnen proberen.
Ik ben helemaal niet meer bezig met status.
Boek gewoon de auto die ik wil kijk bijna dagelijks en altijd vrij annuleren.
Dan in de 8 maanden met nodige keren annuleren heb ik uiteindelijk
de prijs die ik wil.
Klopt het is een vrije code.
Je zou ook Avis BE en IS kunnen proberen.
Ik ben helemaal niet meer bezig met status.
Boek gewoon de auto die ik wil kijk bijna dagelijks en altijd vrij annuleren.
Dan in de 8 maanden met nodige keren annuleren heb ik uiteindelijk
de prijs die ik wil.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15867 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne