Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Pieterjan99 volgens mij is er geen gegarandeerde 7-zits categorie, dus als je veel ruimte nodig heb, zou ik daar mee oppassen.
@ONYX666 die heeft dezelfde prijs als je voor betaal later kiest.
@ONYX666 die heeft dezelfde prijs als je voor betaal later kiest.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb nu Ford Mustang geboekt bij Alamo.de met de code THPPS15. Nu zat ik even te kijken bij de link van ONYX666 maar daar is ie nog goedkoper. Stel je nu voor dat ik de auto bij US travel ga boeken maar dan ook bij Alamo. Komt dat dan wel goed? Want bij Alamo.de kan ik hem niet annuleren. Toch?
jawel op alamo.de kun je wel annuleren (online)
maar zoals hierbove aangegeven , kijken of de pay later optie nog altijd goedkoper is
maar zoals hierbove aangegeven , kijken of de pay later optie nog altijd goedkoper is
-
- Amerika-ontdekker
Net herboekt, (had annuleringsverzekering genomen).
Auto veranderd naar een Chrysler Pacifica, niet mijn favoriet om mee rond te rijden maar wel een MVP (mini bus) en 7 zit waarvan de achterste rij plat kan en we niet nodig hebben,, ruimer dan de Chevrolet. Iets geruster om daar 5 koffers in kwijt te kunnen
Prijs voor 13 dagen is 1780 euro. De eerste week zitten we in New York en stuk in Philadelphia, waar nog geen auto nodig is.
Auto veranderd naar een Chrysler Pacifica, niet mijn favoriet om mee rond te rijden maar wel een MVP (mini bus) en 7 zit waarvan de achterste rij plat kan en we niet nodig hebben,, ruimer dan de Chevrolet. Iets geruster om daar 5 koffers in kwijt te kunnen
Prijs voor 13 dagen is 1780 euro. De eerste week zitten we in New York en stuk in Philadelphia, waar nog geen auto nodig is.
-
- Amerika-ontdekker
Vergeten te melden, auto geboekt via economy car rentals
Ik heb een auto gehuurd bij Budget via Autoeurope.
In de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden kom ik het volgende tegen:
In de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden kom ik het volgende tegen:
Ik was van plan om de Cross Sound Ferry van New London (CT) naar Long Island te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden er extra kosten aan verbonden zijn als ik een ferry wil nemen? Bij Budget kan ik geen ferry restrictions vinden in de booking conditions.Het is niet toegestaan de huurauto mee te nemen op de ferry of naar een eiland, zonder vooraf verkregen toestemming van Auto Europe.
Weet iemand hoe het zit bij Hertz met de wagen die je geboekt hebt? Normaal pak ik altijd een medium sedan en pak ik een auto uit de president circle. Nu heb ik die status echter niet meer maar heb ik Five Star, aangezien ik niet wil gokken met wat er daar allemaal tussenstaat en dus weer een medium sedan boeken heb ik deze keer een Large sedan geboekt. Hoe gaat dat nu als ik daar aankom dan, is er een auto gereserveerd in die large sedan uitvoering of moet ik toch een auto uit de five star rij pakken. En als ik een auto uit de five star rij moet pakken en er staat geen large sedan bij, wat dan?
- bedeve
- Amerika-expert
Gees stress @dennis112 ....
Je hebt gewoon twee vakken over om een auto uit zoeken : Gold en Five Star...
Daar staat heus wel wat tussen : tis net zo goed onderdeel van hetzelfde zakelijke loyalty programma...
Geen reden om af te wijken van de programma voorwaarden .
Je huurt een mid size sedan : das de basis van het programma...
Je hebt gewoon twee vakken over om een auto uit zoeken : Gold en Five Star...
Daar staat heus wel wat tussen : tis net zo goed onderdeel van hetzelfde zakelijke loyalty programma...
Geen reden om af te wijken van de programma voorwaarden .
Je huurt een mid size sedan : das de basis van het programma...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ah ok dus het is niet zo dat die gereserveerd is ergens. Zie namelijk ook altijd best veel auto's staan met reserved dus dacht dat die daar dan tussen zou staan. De boeking voor Large sedan laat ik wel gewoon staan want die was toevallig 10 dollar goedkoper dan de medium sedan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je moet een vast bedrag ter plaatse betalen om gebruik te mogen maken van de ferry, ivm verzekering.Glorious schreef: ↑06 mar 2025, 14:59Ik heb een auto gehuurd bij Budget via Autoeurope.
In de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden kom ik het volgende tegen:Ik was van plan om de Cross Sound Ferry van New London (CT) naar Long Island te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden er extra kosten aan verbonden zijn als ik een ferry wil nemen? Bij Budget kan ik geen ferry restrictions vinden in de booking conditions.Het is niet toegestaan de huurauto mee te nemen op de ferry of naar een eiland, zonder vooraf verkregen toestemming van Auto Europe.
Dit geldt per overtocht (retour).
De hoogte van het bedrag kun je opvragen middels een mailtje of belletje bij Autoeurope.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lekker met de ferry gaan en je verder geen zorgen maken.Glorious schreef: ↑06 mar 2025, 14:59Ik heb een auto gehuurd bij Budget via Autoeurope.
In de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden kom ik het volgende tegen:Ik was van plan om de Cross Sound Ferry van New London (CT) naar Long Island te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden er extra kosten aan verbonden zijn als ik een ferry wil nemen? Bij Budget kan ik geen ferry restrictions vinden in de booking conditions.Het is niet toegestaan de huurauto mee te nemen op de ferry of naar een eiland, zonder vooraf verkregen toestemming van Auto Europe.
Niemand die het ziet of controleert, alleen als de ferry zinkt ben je niet verzekerd. Kans lijkt mij gering.
@Jumping Jack Dankjewel voor je reactie. Dit lijken dus extra voorwaarden (en kosten) die vanuit Autoeurope worden gevraagd en niet van Budget. Ik zal ze eens bellen al is het puur uit nieuwsgierigheid. Het is een overtocht van 1 uur en 20 min dus het stelt wat dat betreft niet veel voor.
Extra voorwaarden en kosten voor een ferry in de US zouden normaliter niet in mij opgekomen zijn en ik zou ook volledig onwetend de ferry hebben genomen (totdat mijn oog er toevallig op viel). Ik ben het wel eerder tegengekomen bij huurauto's op bv de Canarische of Griekse eilanden maar daar is het ook een veel voorkomende aangelegenheid.
Extra voorwaarden en kosten voor een ferry in de US zouden normaliter niet in mij opgekomen zijn en ik zou ook volledig onwetend de ferry hebben genomen (totdat mijn oog er toevallig op viel). Ik ben het wel eerder tegengekomen bij huurauto's op bv de Canarische of Griekse eilanden maar daar is het ook een veel voorkomende aangelegenheid.
Weet iemand of de categorie Premium SUV auto's met captain seats worden geleverd? Of hebben alle modellen een bank op de middelste rij?
Het gaat dus om auto's als de Ford Expedition Max, Jeep Wagoneer L, etc.
Het gaat dus om auto's als de Ford Expedition Max, Jeep Wagoneer L, etc.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@vinay: Beide is mogelijk.
Lijkt erop dat de basismodellen bij de meeste fabrikanten een bank op 2e en 3e rij hebben en dat captainseats option zijn (of standard bij het meer luxe trim). Oftewel: geen garantie en je zal in de garage moeten zien wat er staat.
https://www.ford.com/suvs/expedition/360/
https://www.chevrolet.com/shopping/conf ... Code=48243
https://www.jeep.com/wagoneer/wagoneer/gallery.html
(de foto's op de websites zijn vaak van de luxere trim, maar als je even doorzoekt naar de modellen, zie je dat de basis vaak met een bank is.
Van de Ford Expedition:
Lijkt erop dat de basismodellen bij de meeste fabrikanten een bank op 2e en 3e rij hebben en dat captainseats option zijn (of standard bij het meer luxe trim). Oftewel: geen garantie en je zal in de garage moeten zien wat er staat.
https://www.ford.com/suvs/expedition/360/
https://www.chevrolet.com/shopping/conf ... Code=48243
https://www.jeep.com/wagoneer/wagoneer/gallery.html
(de foto's op de websites zijn vaak van de luxere trim, maar als je even doorzoekt naar de modellen, zie je dat de basis vaak met een bank is.
Van de Ford Expedition:

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Vinay mijn ervaring is al weer van even geleden, meestal huur ik niet die klasse, maar die paar keer dat ik een Expedition, Navigator en Escalade heb gereden hadden die captain seats, geen bank.
Laatst gewijzigd door harryh op 09 mar 2025, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
@harryh ik denk dat je op het bericht van @Vinay wilde reageren ipv mijn bericht. 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Zie het inderdaad nu, pas m'n bericht gelijk even aan!
Ik moet even bijkomen..
Wij gaan in april naar SF, van 16-4 tm 3-5. Ik had de auto nog niet vastgelegd (heel dom), prijs zat steeds rond de 1300e. Wij hebben een 7 zitter nodig, liefst de premium SUV en die zit nu ruim boven de 2000e. Heeft iemand nog de gouden tip? Kan mezelf wel voor de kop slaan...
Wij gaan in april naar SF, van 16-4 tm 3-5. Ik had de auto nog niet vastgelegd (heel dom), prijs zat steeds rond de 1300e. Wij hebben een 7 zitter nodig, liefst de premium SUV en die zit nu ruim boven de 2000e. Heeft iemand nog de gouden tip? Kan mezelf wel voor de kop slaan...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nu we onze vlucht geboekt (Aankomst/Vertrek Tampa, Florida, 17-4 t/m 2mei) hebben, ben ik ook gelijk aan de slag gegaan met de huurauto.
Verleden jaar heb ik voor bijna alle maatsdchappijen statusmatching gedaan en ik zie dat ik nog bij ze allemaal de highest ranking heb.
Toch is de goedkoopste optie voor wat ik nu zie, boeken bij Alamo.de met code THPPS15.
Verleden jaar had ik bij onze rondreis een Standard SUV geboekt en uiteindelijk hebben we een rondrit gedaan in een Ford Explorer en Jeep Grand Cherokee (beide 7 sitters). Gratis upgrade gekregen dus.
Nu heb ik voor 987 eur een Premiumklasse Crossover geboekt (7 sitter, met 3 koffers, Dodge Durango of similar). We zijn met zijn 4en, dus de achterte rij zullen we dan wel plat gooien. Verschil met de Standard SUV was toen maar 50 euro. Nu is de Premium Crossover opeens €1666,- terwijl de andere prijzen gelijk zijn gebleven. Voor nu lijkt me dit dus best een nette prijs, of kan ik ergens anders "beter" profiteren van mijn hoge statussen??
Concreet een paar vragen:
* Ik heb verleden jaar geen aparte rij gezien voor Premium Crossovers? alleen Full Size SUV's. Kan ik daar dan een auto uitkiezen? Zo'n Ford Expedition zie ik wel zitten
Wellicht krijg ik anders wel weer de gratis upgrade.
* Tijdens de boeking heb ik niets kunnen selecteren (of er overheen gekeken), dat mijn vrouw ook auto mag rijden. Is dit ook "verplicht" net zoals in Florida of zal ik hier extra voor moeten betalen?
* Boeking bevat SLP en Damage Waiver. Dus verzekeringstechnisch zit dat wel goed volgens mij?
Verleden jaar heb ik voor bijna alle maatsdchappijen statusmatching gedaan en ik zie dat ik nog bij ze allemaal de highest ranking heb.
Toch is de goedkoopste optie voor wat ik nu zie, boeken bij Alamo.de met code THPPS15.
Verleden jaar had ik bij onze rondreis een Standard SUV geboekt en uiteindelijk hebben we een rondrit gedaan in een Ford Explorer en Jeep Grand Cherokee (beide 7 sitters). Gratis upgrade gekregen dus.
Nu heb ik voor 987 eur een Premiumklasse Crossover geboekt (7 sitter, met 3 koffers, Dodge Durango of similar). We zijn met zijn 4en, dus de achterte rij zullen we dan wel plat gooien. Verschil met de Standard SUV was toen maar 50 euro. Nu is de Premium Crossover opeens €1666,- terwijl de andere prijzen gelijk zijn gebleven. Voor nu lijkt me dit dus best een nette prijs, of kan ik ergens anders "beter" profiteren van mijn hoge statussen??
Concreet een paar vragen:
* Ik heb verleden jaar geen aparte rij gezien voor Premium Crossovers? alleen Full Size SUV's. Kan ik daar dan een auto uitkiezen? Zo'n Ford Expedition zie ik wel zitten

* Tijdens de boeking heb ik niets kunnen selecteren (of er overheen gekeken), dat mijn vrouw ook auto mag rijden. Is dit ook "verplicht" net zoals in Florida of zal ik hier extra voor moeten betalen?
* Boeking bevat SLP en Damage Waiver. Dus verzekeringstechnisch zit dat wel goed volgens mij?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Via autoeurope Ford Expedition voor €1530. Incl 3 bestuurders en gratis tank.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20565 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties