Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ruleen
Amerika-ontdekker

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door ruleen »

Nog een vraagje, ik wilde een groepsaanvraag doen voor het gezin, maar mijn officiële achternaam is anders. Kan ik dan beter 4 losse aanvragen doen, of een groep van 3 (man en kinderen) en ik apart.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp nooit het voordeel van een groepsaanvraag. Veel vragen en onduidelijkheden hier gaan juist over een groepsaanvraag. Maar je kunt het prima als groep doen als je dat graag wilt.

Marianne
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@ruleen Je moet toch alle persoonsgevens voor elke reiziger afzonderlijk opgeven. Een groepsaanvraag is niets meer dan een cluster van afzonderlijke aanvragen. Je kan 5 volledig onafhankelijke personen in een groepsaanvraag gooien.
Dus zoals Marianne al aangeeft zit er weinig voordeel aan een groepsaanvraag. Volgens mij kan je ze wel in 1x betalen. Dat scheelt wat werk.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Thanks! Ik had gehoopt dat adres enz dan makkelijker zou zijn. Nog een vraag. Mijn paspoort etc laat mijn meisjesnaam zien, moet ik dan bij alias mijn getrouwde naam gebruiken? Of kan ik dat leeg laten?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Leeg laten. Overal alleen je meisjenaam gebruiken: Eerste voornaam en achternaam (= meisjesnaam) zoals in het paspoort.
(net zoals je je vliegticket op je meisjesnaam boekt).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Thanks! Mijn ouders hebben mij een andere doopnaam gegeven dan mijn roepnaam is. Daarom raak ik van dit soort vragen altijd een beetje in de war. Maar ik laat hem leeg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt het eerst over je meisjesnaam en getrouwde naam; dan neem ik aan dat je hier met meisjesnaam je achternaam (ongehuwd) bedoelt.
Nu heb je het over doopnaam en roepnaam. Dat is weer iets anders; hier gaat het over je voornaam. Nogmaals: vul in wat er in je paspoort staat. Roepnaam heet geen enkele status, doopnaam ook niet als dat afwijkt van de naam zoals die bij de burgerlijke stand staat.

Heb je het op je vliegticket goed gedaan?

Marianne
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Ik snap dat mijn meisjesnaam anders is dan mijn voornaam. Dat kwam bij mij naar voren omdat hierboven voornaam werd benoemd.
Ik wil liever geen gedoe, vandaar dat ik dit wil navragen. Ik heb recent in Rome hier problemen mee gekregen, we mochten bijna ergens niet naar binnen, vandaar mijn voorzichtigheid. Mijn kinderen hebben 1 voornaam gekregen, omdat ik vaak last ervaar met een andere roepnaam als naam die in het paspoort staat.

Mijn vliegticket staat op mijn paspoortnaam, dat is goed gegaan, maar daar vragen ze ook niet naar een alias. Dat vind ik een stuk overzichtelijker dan dit aanvraagformulier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een roepnaam heeft niets te maken met een alias.
Invullen wat er in je paspoort staat qua voornam, en altijd meisjesnaam gebruiken als achternaam.
Vreessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Vreessie »

Martin & Marianne schreef:
24 feb 2025, 13:38
Slordig van Nederlandwereldwijd. Ik heb ze er op gewezen, met verwijzing naar deze pagina: https://www.cbp.gov/sites/default/files ... 220316.pdf

Marianne
Hi @Martin & Marianne
Het heeft even geduurd, maar de website van Nederlandwereldwijd is aangepast:

Paspoort
U heeft een geldig paspoort nodig om naar de VS te reizen.
Uw Nederlandse paspoort moet nog geldig zijn op het moment dat u uit het land vertrekt.

Je melding heeft dus geholpen.
Ellent_88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ellent_88 »

Goedenavond!

Ik heb zojuist ESTA's aangevraagd voor mijzelf en mijn reisgenoten (ouders, broer en partner). Nu krijg ik net melding dat mijn ESTA goedgekeurd is, maar ik besef mij net dat ik bij de provincie 'Overijssel' heb ingevuld in plaats van 'Gelderland'. :crybaby:
Heel dom, maar ik heb mijn hele leven in Overijssel gewoond, en mijn ouders wonen er nog steeds (en die van hen had ik voor die van mij ingevuld), en uit automatisme heb ik er Overijssel ingevuld.
Ik kan dit niet meer wijzigen omdat het ESTA al is goedgekeurd.

Heeft iemand advies over hoe ik dit probleem kan oplossen?
Een geheel nieuwe ESTA aanvragen? (kan dat uberhaubt?) Of is het helemaal geen probleem? (ik durf geen risico te nemen)..

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventueel advies.
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Hallo allen, een korte vraag: Wij hebben bij Esta aanvraag ons hotel in Homestead benoemd, echter hebben we toch besloten een hotel te pakken meteen aan Miami Airport voor de eerste nacht, tweede nacht dus pas dat hotel in Homestead. Moet en Kan ik dat nog ergens wijzigen voor de esta aanvraag? De esta aanvraag is al helemaal goedgekeurd nl..
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Hoef je niet aan te passen, een ESTA kun je ook 2 jaar gebruiken, dan verblijf je ook niet in zelfde hotel. de zogenaamde API gegevens van de airlines waar je je adres moet invullen zullen ongetwijfeld bij immigrations bekend zijn. Ik ga paar keer per jaar en pas het nooit aan.

Maar het kan wel:
image.png
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

ok top , dank voor je snelle reactie!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vreessie schreef:
21 mar 2025, 22:55
Martin & Marianne schreef:
24 feb 2025, 13:38
Slordig van Nederlandwereldwijd. Ik heb ze er op gewezen, met verwijzing naar deze pagina: https://www.cbp.gov/sites/default/files ... 220316.pdf

Marianne
Hi @Martin & Marianne
Het heeft even geduurd, maar de website van Nederlandwereldwijd is aangepast:

Paspoort
U heeft een geldig paspoort nodig om naar de VS te reizen.
Uw Nederlandse paspoort moet nog geldig zijn op het moment dat u uit het land vertrekt.

Je melding heeft dus geholpen.
Kijk, toch nuttig geweest dus. :wink:

Het verwarrende is wel dat het artikel in de NYT waar Benno in dit topic naar verwees, het wel heeft over die 6 maanden - zonder verdere nuancering. Het is te hopen dat de immigration officers beter op de hoogte zijn.

Marianne
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij vliegen naar Seattle en rijden dan gelijk door naar Canada. Dus geen hotelovernachting in de USA. Wat moet ik nu invullen bij 1e hotelovernachting? We hebben al een goedgekeurde esta van vorig jaar.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Niks aan veranderen dan, hoeft niet. Geldig is geldig.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Nieuwe ESTA’s aangevraagd gezien nieuwe paspoorten voor mij en mijn echtgenote, 18 minuten later allebei approved. Lekker snel!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mijn esta was verlopen, ook een nieuwe aangevraagd en ook binnen 20 minuten goedgekeurd.
Eigenlijk twee maanden te vroeg aangevraagd, maar dat doe ik standaard, je weet nooit……
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Idem @Pete.Z

Mijn echtgenote heeft ‘m eind mei nodig, ik pas begin juli.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer