Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Dank voor de tip om Curacao als locatie op te geven. Toch weer (nog) scherpere prijzen dan ik heb met mijn Christmas Island reservering!!

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Let wel even op dat CDW en LIS inbegrepen zijn (tenzij je Creditcard die dekt
) Dit geldt namelijk niet voor elke locatie, dat die zijn inbegrepen.

- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep, alles lijkt erbij te zitten (mijn locatie is Las Vegas).
En zelfs met de PC 210402 zitten de verzekeringen erbij (Al is het autoaanbod dan iets anders: Large sedan i.p.g. Standard sedan voor dezelfde prijs).
Mijn huidige reservering was $419 (voor een C4 Polestar 2), nu een Large Sedan voor $341. En nog steeds hoop ik een SUV uit de PC te kunnen halen
En zelfs met de PC 210402 zitten de verzekeringen erbij (Al is het autoaanbod dan iets anders: Large sedan i.p.g. Standard sedan voor dezelfde prijs).
Mijn huidige reservering was $419 (voor een C4 Polestar 2), nu een Large Sedan voor $341. En nog steeds hoop ik een SUV uit de PC te kunnen halen

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Het blijkt (bij mij in ieder geval) dat de RQ BEST voor extra korting zorgt....wellicht maakt dat (mede) het verschil. Weer wat extra geld bespaard, toch?
€ 602 vooruit betalen ; USD 691 at location
is dat ook ongeveer wat jij hebt?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik heb een klasse C voor $644 en als backup een S (medium pickup truck) gold canopy voor $837 later betalen staan. Bedankt voor het zoeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dag allemaal,
Ik ga toch - na wat aarzelen - jullie hulp vragen. Wij hebben een auto nodig van 21 april (17:00) tot en met 4 mei (12:00) vanaf Miami Airport. Inleveren op dezelfde locatie. We hebben zo'n vier koffers en zijn met een gezin van vier personen (waarvan twee lange pubers). Zouden jullie eens willen meedenken voor het huren van een auto? Er komt veel voorbij in de posts, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.
Alvast heel hartelijk dank!
Ik ga toch - na wat aarzelen - jullie hulp vragen. Wij hebben een auto nodig van 21 april (17:00) tot en met 4 mei (12:00) vanaf Miami Airport. Inleveren op dezelfde locatie. We hebben zo'n vier koffers en zijn met een gezin van vier personen (waarvan twee lange pubers). Zouden jullie eens willen meedenken voor het huren van een auto? Er komt veel voorbij in de posts, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.
Als ik de berichten in dit topic zo lees zijn de annuleringsvoorwaarden best flexibel als je kiest voor 'betalen bij ophalen', maar hoe zit dit als je vooruit hebt betaald?
Ik heb nu, voor onze reis in juli, een auto geboekt via Booking.com bij Alamo. De koers dollar/euro is nu redelijk gunstig, waardoor ik eur 1250 kwijt was voor een Premium/full size SUV voor 22 dagen. Annuleren is kosteloos binnen 48u voor ophalen, daarna moet je geloof ik drie huurdagen betalen en bij no-show ben je alles kwijt. Is dat het risico van vooruit betalen of valt het allemaal wel mee? Stel er is geen auto naar wens beschikbaar, etc. Ik vind het wel prettig om dan een deurtje verder te kijken met een back-up boeking.
Ik heb nu, voor onze reis in juli, een auto geboekt via Booking.com bij Alamo. De koers dollar/euro is nu redelijk gunstig, waardoor ik eur 1250 kwijt was voor een Premium/full size SUV voor 22 dagen. Annuleren is kosteloos binnen 48u voor ophalen, daarna moet je geloof ik drie huurdagen betalen en bij no-show ben je alles kwijt. Is dat het risico van vooruit betalen of valt het allemaal wel mee? Stel er is geen auto naar wens beschikbaar, etc. Ik vind het wel prettig om dan een deurtje verder te kijken met een back-up boeking.
Menno, Angela, Sem en Luuk
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Ancent Als je nu (of in de afgelopen paar weken) hebt geboekt en betaald, heb je inderdaad een goede wisselkoers gekregen. Dat was 2 maanden geleden nog wel anders...
Ik adviseer je om (met de vele tips hier in dit draadje) de komende weken nog eens de verschillende verhuurders en travel agents af te lopen: redelijke kans dat je betere prijzen gaat tegenkomen. Overigens: een Premium SUV of een Full-size SUV zijn twee verschillende categorieën. Een Premium SUV is een Suburban, Wagoneer L, Expedition Max, Denali XL. Een full-size SUV is het kleinere broertje: Tahoe, Wagoneer, Expedition, etc.
Bij vooruit betalen is het risico zoals je noemt: als je niet of te laat annuleert, ben je een deel of het gehele betaalde bedrag kwijt. Dus kijk goed naar je voorwaarden als je vooruit betaald. Het werken met een back-up boeking werkt dus alleen als beide Pay-Later zijn en je dus ter plekke nog uit beide reserveringen kan kiezen, zonder boete. Alleen dan kan je weglopen als er niets naar wens staat.
Ik heb nu zelf 2 boekingen voor komende maand: 1 bij Hertz en 1 bij Alamo; beide Pay-Later. Bij Hertz betaal ik (straks) $ 347 en mag ik uit de PC rij kiezen (heb Mid-size SUV gereserveerd dus die zou ik altijd kunnen "claimen") . Mocht het echt helemaal niets zijn bij Hertz heb ik voor €582 een Standaard SUV gereserveerd bij Alamo. Maar voor dit prijsverschil moet het wel echt helemaal pet zijn bij Hertz.
Correctie: net m'n Hertz reservering aangepast naar $308
Ik adviseer je om (met de vele tips hier in dit draadje) de komende weken nog eens de verschillende verhuurders en travel agents af te lopen: redelijke kans dat je betere prijzen gaat tegenkomen. Overigens: een Premium SUV of een Full-size SUV zijn twee verschillende categorieën. Een Premium SUV is een Suburban, Wagoneer L, Expedition Max, Denali XL. Een full-size SUV is het kleinere broertje: Tahoe, Wagoneer, Expedition, etc.
Bij vooruit betalen is het risico zoals je noemt: als je niet of te laat annuleert, ben je een deel of het gehele betaalde bedrag kwijt. Dus kijk goed naar je voorwaarden als je vooruit betaald. Het werken met een back-up boeking werkt dus alleen als beide Pay-Later zijn en je dus ter plekke nog uit beide reserveringen kan kiezen, zonder boete. Alleen dan kan je weglopen als er niets naar wens staat.
Ik heb nu zelf 2 boekingen voor komende maand: 1 bij Hertz en 1 bij Alamo; beide Pay-Later. Bij Hertz betaal ik (straks) $ 347 en mag ik uit de PC rij kiezen (heb Mid-size SUV gereserveerd dus die zou ik altijd kunnen "claimen") . Mocht het echt helemaal niets zijn bij Hertz heb ik voor €582 een Standaard SUV gereserveerd bij Alamo. Maar voor dit prijsverschil moet het wel echt helemaal pet zijn bij Hertz.
Correctie: net m'n Hertz reservering aangepast naar $308

Dank @Frasi , dat is super duidelijk! Om alle opties open te houden, wil je dus 1 of 2 pay-later boekingen hebben. Nadeel is die usd/eur koers ontwikkeling, kan zomaar 10% schelen.
Ik heb op 11 maart geboekt en betaald: usd 1405 / eur 1295. Was een bewussie door de koers, maar dus minder flexibel. Volgens de voucher is het een Premium SUV, met als voorbeeld een Ford Expedition.
Ik ga het komende tijd zeker nog in de gaten houden. Voordeel van deze boeking is dat hij, als de koers stijgt, met winst te verkopen is en het dus eigenlijk met een nieuwe boeking nooit echt duurder kan worden dan dit
.
Ik heb op 11 maart geboekt en betaald: usd 1405 / eur 1295. Was een bewussie door de koers, maar dus minder flexibel. Volgens de voucher is het een Premium SUV, met als voorbeeld een Ford Expedition.
Ik ga het komende tijd zeker nog in de gaten houden. Voordeel van deze boeking is dat hij, als de koers stijgt, met winst te verkopen is en het dus eigenlijk met een nieuwe boeking nooit echt duurder kan worden dan dit

Menno, Angela, Sem en Luuk
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dankzij vele tips hier op het forum ben ik een stuk wijzer geworden, maar toch kan ik het niet helemaal loslaten en begrijp het nog niet volledig.
Verleden jaar hebben we in een Ford Explorer een rondreis West Amerika gedaan en die auto was helemaal prima.
Ik lees hier veel over meerdere boekingen en dat met pay later een No Show in principe geen financiele consequenties hebt.
Wij vliegen op 17 april naar Tampa en landen rond 16:00 uur. Via Alamo.de met code THPPS15 heb ik een paar weken terug een Premium SUV gehuurd (Dodge Durango of similar). kosten circa 985 EUR.
Nu ben ik verleden jaar al bezig geweest met status matching en heb vandaag ook bij Sixt een account aangemaakt.
Daar ben ik dmv status matiching nu Platinum en kan daar een GMC Acadia reserveren voor 808. Met een beetje geluk kan ik ivm Platinum status een gratis upgrade krijgen naar een full size
Paar dingen die mij toch niet helemaal duidelijk zijn:
* Als je meerdere boekingen hebt, gebruik je dan dezelfde aankomst tijd of is je backup boeking bv een uurtje later? In mijn geval dus bv 18:00 bij Sixt (nieuwe boeking) en de backup boeking bij Alamo om 19:00 uur?
* Als ik straks aankom bij SIxt en mij daar meld en ik krijg toch niet de auto mee die ik wil, hoe kom ik dan af van mijn Sixt reservering zodat ik naar Alamo door kan lopen?
* Als ik om 16:00 uur volgens planning land, is 18:00 uur dan een prima tijd. Ik vermoed dat we misschien wel eerder bij de verhuurmaatschappij staan, maar 1 a 2 uur maakt denk ik niet zoveel uit?
Hoor het graag en nogmaals bedankt voor alle tips
Verleden jaar hebben we in een Ford Explorer een rondreis West Amerika gedaan en die auto was helemaal prima.
Ik lees hier veel over meerdere boekingen en dat met pay later een No Show in principe geen financiele consequenties hebt.
Wij vliegen op 17 april naar Tampa en landen rond 16:00 uur. Via Alamo.de met code THPPS15 heb ik een paar weken terug een Premium SUV gehuurd (Dodge Durango of similar). kosten circa 985 EUR.
Nu ben ik verleden jaar al bezig geweest met status matching en heb vandaag ook bij Sixt een account aangemaakt.
Daar ben ik dmv status matiching nu Platinum en kan daar een GMC Acadia reserveren voor 808. Met een beetje geluk kan ik ivm Platinum status een gratis upgrade krijgen naar een full size
Paar dingen die mij toch niet helemaal duidelijk zijn:
* Als je meerdere boekingen hebt, gebruik je dan dezelfde aankomst tijd of is je backup boeking bv een uurtje later? In mijn geval dus bv 18:00 bij Sixt (nieuwe boeking) en de backup boeking bij Alamo om 19:00 uur?
* Als ik straks aankom bij SIxt en mij daar meld en ik krijg toch niet de auto mee die ik wil, hoe kom ik dan af van mijn Sixt reservering zodat ik naar Alamo door kan lopen?
* Als ik om 16:00 uur volgens planning land, is 18:00 uur dan een prima tijd. Ik vermoed dat we misschien wel eerder bij de verhuurmaatschappij staan, maar 1 a 2 uur maakt denk ik niet zoveel uit?
Hoor het graag en nogmaals bedankt voor alle tips

- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat werkt alleen als je bij je reservering "blijf flexibel" kiest (dus Pay-Later optie 2 hieronder)* Als ik straks aankom bij SIxt en mij daar meld en ik krijg toch niet de auto mee die ik wil, hoe kom ik dan af van mijn Sixt reservering zodat ik naar Alamo door kan lopen?
Maar zet dan wel de ophaaltijd wat later zodat je altijd nog vóór deze tijd kan annuleren. Bekijk goed de voorwaarden!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Yes, heb inderdaad de flexibel optie gekozen en aankomst tijd 18:00 uur gedan.Frasi schreef: ↑21 mar 2025, 21:57Dat werkt alleen als je bij je reservering "blijf flexibel" kiest (dus Pay-Later optie 2 hieronder)* Als ik straks aankom bij SIxt en mij daar meld en ik krijg toch niet de auto mee die ik wil, hoe kom ik dan af van mijn Sixt reservering zodat ik naar Alamo door kan lopen?
Maar zet dan wel de ophaaltijd wat later zodat je altijd nog vóór deze tijd kan annuleren. Bekijk goed de voorwaarden!
image.png
Als ik dan bij de balie sta en krijg niet de auto mee, dan kan ik dus gewoon zeggen annulleer maar? Idealiter kijk ik zelf in de garage bij Sixt om te zien waar ik uit kan kiezen. Zo werkte dat verleden jaar bij Alamo in ieder geval wel.
En als Sixt om 18:00 uur is, dan kan ik Alamo beter op 19:00 uur zetten? Ik lees ook dat Alamo de auto tot einde dag reserveert voor je en het anders afhandelt als een No Show en dus de reservering annulleert
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo,
Ik heb eerder bij Hertz gehuurd en dat was prima bevallen. Nu gaan we wederom naar Amerika en omdat de prijzen van autohuur redelijk fluctueren over tijd wilde ik even afwachten hoe het zich zou ontwikkelen. Echter de auto die ik graag wil hebben komt niet meer voor in de resultaten. Het betreft een 7-zitter.
Heeft iemand wellicht dit eerder meegemaakt, en komen over het algemeen na verloop van tijd auto's wederom beschikbaar? De ophaal locatie is San Francisco, geen kleine locatie dus, vandaar dat mijn aanname was dat ze meer dan voldoende beschikbaar zouden hebben.
Alvast dank voor de reacties
Ik heb eerder bij Hertz gehuurd en dat was prima bevallen. Nu gaan we wederom naar Amerika en omdat de prijzen van autohuur redelijk fluctueren over tijd wilde ik even afwachten hoe het zich zou ontwikkelen. Echter de auto die ik graag wil hebben komt niet meer voor in de resultaten. Het betreft een 7-zitter.
Heeft iemand wellicht dit eerder meegemaakt, en komen over het algemeen na verloop van tijd auto's wederom beschikbaar? De ophaal locatie is San Francisco, geen kleine locatie dus, vandaar dat mijn aanname was dat ze meer dan voldoende beschikbaar zouden hebben.
Alvast dank voor de reacties
Via hertz.be krijg ik met de codes CPD 211762 en CP 210402 in San Francisco in september nochtans 2 soorten 7 zitters.
Ik merk dat sommige combinaties van landcode en kortingscodes wel eens beperkte types laat zien.
Ik denk niet dat ze nu al exact weten hoeveel 7 zitters ze binnen een paar maand gaan hebben.
Ik merk dat sommige combinaties van landcode en kortingscodes wel eens beperkte types laat zien.
Ik denk niet dat ze nu al exact weten hoeveel 7 zitters ze binnen een paar maand gaan hebben.
2025: to do Nevada, Arizona, Utah, Californië
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sterker nog: Ze weten het helemaal niet. Ze weten hoeveel 7-zitters ze operationeel hebben (per staat), maar niet of deze beschikbaar zijn.Ik denk niet dat ze nu al exact weten hoeveel 7 zitters ze binnen een paar maand gaan hebben.
Als alle klanten werken zoals wij dat we meerdere keren onze reserveringen aanpassen/annuleren, is het voor Hertz onmogelijk hier weken vooraf op te plannen. Ik ga ervan uit dat ze werken met algemene statistieken en hun online aanbod afstemmen op waar ze het meest mee kunnen verdienen. Ze zullen ook vast actief auto's tussen locaties verhuizen op basis van deze statistieken (verwachte drukte).
Naast reserveringen zijn er ook altijd nog veel passanten: zij die zich zonder reservering aan de balie melden. Helemaal niet te plannen.
Er zijn voorbeelden van de afgelopen jaren dat er hele groepen mensen (met reserveringen) stond te wachten in een lege garage.
Die hebben dus allemaal een categorie auto gereserveerd die op het moment supreme niet beschikbaar was.
Andere "krachten" bepalen welk type auto we kunnen selecteren tijdens het online boeken.

@BahamaOne bedankt voor je tip over Curacao. Mijn prijs is bijna $300 lager dan mijn eerdere boeking. 

reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nooit aarzelen om hulp te vragen, daar is dit forum voorVrouw Bloem schreef: ↑21 mar 2025, 17:11Dag allemaal,

Wat voor auto je nodig hebt, is persoonlijk. Maar met twee lange pubers zou ik op zoek gaan naar een 7-zitter. Je kunt dan de laatste rij stoelen plat leggen en dan heb je genoeg ruimte voor vier koffers.
Bij avis.be met AWD code W819200 zijn de prijzen redelijk voor jouw periode (ik heb niet veel verder gekeken). Ik zou dan minimaal de klasse S (Grand Cherokee L of soortgelijk) pakken. Je kunt hier op het forum nog allerhande info vinden om je aan te melden bij het Avis preferred-programma, zodat je niet in de rij hoeft te staan en direct naar de garage kunt om je auto op te halen.
Nou.. ben even gaan kijken op verschillende Avis sites (ben president class member) en kwam uiteindelijk via Spanje het goedkoopste uit voor een Grand Cherokee L (klasse S) voor 1650 euro. Heb dus nog steeds een Ford Expedition (klasse Z) staan voor 1850 euro via Avis Ijsland.
Hoe zit het met annuleren en no-show bij Avis? Ik denk er zelf aan om eerst te kijken wat de klasse S zal zijn en als deze voldoet de klasse Z maar te laten varen. Ik lees soms wel verhalen dat als je na 48u annuleert dat je dan moet betalen en soms weer niet. Uiteraard achteraf betalen gedaan. Als ik tot op het laatste moment kan annuleren dan heb ik rustig de tijd om te bepalen of de klasse S voldoet en anders "annuleer" ik die en pak ik klasse Z. Maar.. betekend wel 2 boekingen voor zelfde tijden onder dezelfde naam enz. Bij Hertz annuleren ze een van de 2 begreep ik vroeger.
Hoor graag van jullie
Hoe zit het met annuleren en no-show bij Avis? Ik denk er zelf aan om eerst te kijken wat de klasse S zal zijn en als deze voldoet de klasse Z maar te laten varen. Ik lees soms wel verhalen dat als je na 48u annuleert dat je dan moet betalen en soms weer niet. Uiteraard achteraf betalen gedaan. Als ik tot op het laatste moment kan annuleren dan heb ik rustig de tijd om te bepalen of de klasse S voldoet en anders "annuleer" ik die en pak ik klasse Z. Maar.. betekend wel 2 boekingen voor zelfde tijden onder dezelfde naam enz. Bij Hertz annuleren ze een van de 2 begreep ik vroeger.
Hoor graag van jullie

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12899 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-