Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Afgelopen zomer (juli-aug) bij Hertz Denver gehuurd: 5 weken een Ford Edge (compacte SUV) voor 1272 (euro). Dit met code 510000.
Ik ben me nu aan het oriënteren voor Ijsland maar als ik daar deze code gebruik krijg ik de melding: Er wordt niet voldaan aan alle vereisten voor het gebruik van de tariefcode. We hebben de tariefcode verwijderd uit uw aanvraag om u een zo goed mogelijk tarief te bieden.
Is deze code alleen te gebruiken in de VS of is er een andere reden waarom hij nu niet geaccepteerd wordt?
Andere vraag: ik heb Five star status. Werkt dat in Europa hetzelfde als in de VS (dat je uit de Five star rij mag kiezen als je categorie C hebt gehuurd?
Of mag ik deze vraag hier niet stellen?
Ik ben me nu aan het oriënteren voor Ijsland maar als ik daar deze code gebruik krijg ik de melding: Er wordt niet voldaan aan alle vereisten voor het gebruik van de tariefcode. We hebben de tariefcode verwijderd uit uw aanvraag om u een zo goed mogelijk tarief te bieden.
Is deze code alleen te gebruiken in de VS of is er een andere reden waarom hij nu niet geaccepteerd wordt?
Andere vraag: ik heb Five star status. Werkt dat in Europa hetzelfde als in de VS (dat je uit de Five star rij mag kiezen als je categorie C hebt gehuurd?
Of mag ik deze vraag hier niet stellen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Had hier vraag gesteld maar heb het antwoord al 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De CDP codes kunnen land-specifiek zijn. Zelf ook geprobeerd voor Italië, maar dat werkt inderdaad niet altijd.
Hertz Gold Choice Iceland lijkt ook niet beschikbaar in IJsland..
(en een Ford Edge geldt bij de verhuurders als een Standaard SUV, geen Compact)
Hertz Gold Choice Iceland lijkt ook niet beschikbaar in IJsland..
(en een Ford Edge geldt bij de verhuurders als een Standaard SUV, geen Compact)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank voor je reactie! Ik ga ermee aan de slag!Belenos schreef: ↑22 mar 2025, 12:28Nooit aarzelen om hulp te vragen, daar is dit forum voorVrouw Bloem schreef: ↑21 mar 2025, 17:11Dag allemaal,
Ik ga toch - na wat aarzelen - jullie hulp vragen. Wij hebben een auto nodig van 21 april (17:00) tot en met 4 mei (12:00) vanaf Miami Airport. Inleveren op dezelfde locatie. We hebben zo'n vier koffers en zijn met een gezin van vier personen (waarvan twee lange pubers). Zouden jullie eens willen meedenken voor het huren van een auto? Er komt veel voorbij in de posts, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.
Alvast heel hartelijk dank!. Je stelt je vraag wat breed, dus ik geef een vrij algemeen antwoord met een gerichte boekingstip. Als je nog specifiekere vragen hebt, lukt het ons waarschijnlijk om wat gerichter te helpen.
Wat voor auto je nodig hebt, is persoonlijk. Maar met twee lange pubers zou ik op zoek gaan naar een 7-zitter. Je kunt dan de laatste rij stoelen plat leggen en dan heb je genoeg ruimte voor vier koffers.
Bij avis.be met AWD code W819200 zijn de prijzen redelijk voor jouw periode (ik heb niet veel verder gekeken). Ik zou dan minimaal de klasse S (Grand Cherokee L of soortgelijk) pakken. Je kunt hier op het forum nog allerhande info vinden om je aan te melden bij het Avis preferred-programma, zodat je niet in de rij hoeft te staan en direct naar de garage kunt om je auto op te halen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb 2 reserveringen voor in Juli staan bij Avis. Welke categorie zouden jullie aanraden voor:
Ophalen 16 juli: LAX
Inleveren 17 juli: LAS
Medium (groep F, bijv. Toyota RAV4)
Groot (groep G, bijv. Toyota Crown)
Beide waren even duur (+- 500 voor 11 dagen).
Wat raden jullie aan voor 2 personen? We willen graag genoeg ruimte in de auto hebben voor tijdens het eerste deel van onze roadtrip
Ophalen 16 juli: LAX
Inleveren 17 juli: LAS
Medium (groep F, bijv. Toyota RAV4)
Groot (groep G, bijv. Toyota Crown)
Beide waren even duur (+- 500 voor 11 dagen).
Wat raden jullie aan voor 2 personen? We willen graag genoeg ruimte in de auto hebben voor tijdens het eerste deel van onze roadtrip

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee best verschillende auto’s, ik zou zelf voor de RAV4 klasse gaan, een suv geeft een wat hogere zit, waardoor je onder het rijden simpelweg meer ziet van je omgeving. Ook heb je meer ruimte dan in de Crown.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Gisteren weer omgezet.
Voor de datums 20-7 t/m 6-8 met ophalen en terugbrengne op Miami airport voor 976 euro een midsize SUV. Nog tankoptie erbij genomen omdat we gemakzucht wilde
Voor de datums 20-7 t/m 6-8 met ophalen en terugbrengne op Miami airport voor 976 euro een midsize SUV. Nog tankoptie erbij genomen omdat we gemakzucht wilde

2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
@ronenivonne bij Hertz.de kom ik voor een midsize SUV op US$ 877 (€808!) (cdp 2111762, pc210402 en RQ best).
Als je een beetje speelt met de landen sites kom je vast nog goedkoper tegen.
Als je een beetje speelt met de landen sites kom je vast nog goedkoper tegen.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
RQ Best wordt bij Hertz toch altijd automatisch gevuld wanneer je een CDP gebruikt? Ik heb dat nog nooit zelf in hoeven te vullen, maar het staat er altijd wel.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor uw reactie! Het gaat om een periode in juli, dus mogelijk wat drukker. Op het vliegveld hebben ze voldoende auto's beschikbaar, maar omdat we starten in San Francisco en de eerste paar dagen geen auto nodig hebben, haal ik het liefste een auto op in de stad zelf. Dat is vaak net wat handiger dan terug te moeten naar het vliegveld.dmoorc schreef: ↑22 mar 2025, 08:20Via hertz.be krijg ik met de codes CPD 211762 en CP 210402 in San Francisco in september nochtans 2 soorten 7 zitters.
Ik merk dat sommige combinaties van landcode en kortingscodes wel eens beperkte types laat zien.
Ik denk niet dat ze nu al exact weten hoeveel 7 zitters ze binnen een paar maand gaan hebben.
Ik heb nu al 2 maanden de volgende reserveringen staan voor ophalen 20/7 20.30 Boston Logan en inleveren 8/8 14 uur Fort Lauderdale Airport:
1) Avis.nl Een Toyota Rav4 of gelijkwaardig voor 1430 EUR incl one way fee
2) Budget via Autoeurope een Ford Escape of gelijkwaardig voor 807 EUR en 300 USD one way fee (ter plaatse betalen)
Goedekoper heb ik het nergens kunnen vinden. Het liefste heb ik een minivan maar die zijn onbetaalbaar of gewoon niet beschikbaar. Als iemand nog eens mee wil kijken heel graag. Maar ik denk dat Autoeurope met Budget echt het beste is wat ik eruit kan slepen.
1) Avis.nl Een Toyota Rav4 of gelijkwaardig voor 1430 EUR incl one way fee
2) Budget via Autoeurope een Ford Escape of gelijkwaardig voor 807 EUR en 300 USD one way fee (ter plaatse betalen)
Goedekoper heb ik het nergens kunnen vinden. Het liefste heb ik een minivan maar die zijn onbetaalbaar of gewoon niet beschikbaar. Als iemand nog eens mee wil kijken heel graag. Maar ik denk dat Autoeurope met Budget echt het beste is wat ik eruit kan slepen.
De verhuurcentra zullen effectief beperktere keuzes hebben. Je zal dus moeten afwegen om te nemen hetgeen er is, of een hotel nemen met shuttle service naar het vliegveld (of een Uber) om de auto te krijgen dit je graag zou willen.BvanderW schreef: ↑23 mar 2025, 21:46Dank voor uw reactie! Het gaat om een periode in juli, dus mogelijk wat drukker. Op het vliegveld hebben ze voldoende auto's beschikbaar, maar omdat we starten in San Francisco en de eerste paar dagen geen auto nodig hebben, haal ik het liefste een auto op in de stad zelf. Dat is vaak net wat handiger dan terug te moeten naar het vliegveld.
Succes met de keuze

2025: to do Nevada, Arizona, Utah, Californië
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Kan je die CDP en PC gewoon gebruiken, of zitten hier nog voorwaarden aan?
Die PC is een dag extra en kun je gebruiken. De CDP is een code voor platinum card van AMEX. Of je die wil gebruiken, moet je door het topic scrollen. Sommigen vinden het geen probleem, anderen doen het liever niet omdat onduidelijk is wat gevolgen zijn 'als' er wat gebeurd. Bij de platinum zit bijvoorbeeld al een uitgebreide (aansprakelijkheids)verzekering. Als jij niet met een platinumkaart hebt betaald, zou dit een risico kunnen zijn.
De uitgebreide aansprakelijkheids verzekering is niet heel relevant, want de gebruikte CDP geeft een tarief incl. CDW en LIS/SLI.
De AMEX Platinum card geeft een extra dekking als CDW en LIS/SLI niet inbegrepen zijn in het tarief: de kaart dekt deze immers.
De AMEX CDP code die een tarief geven waarbij CDW en LIS/SLI zijn inbegrepen bij de reservering kun je gewoon gebruiken (eigen keus, sommigen zien hier problemen mee, dus doe wat goed voelt voor jezelf; imho is het een promocode die je gewoon zonder problemen kunt gebruiken (zonder de discussie opnieuw te willen/gaan starten)).
De AMEX Platinum card geeft een extra dekking als CDW en LIS/SLI niet inbegrepen zijn in het tarief: de kaart dekt deze immers.
De AMEX CDP code die een tarief geven waarbij CDW en LIS/SLI zijn inbegrepen bij de reservering kun je gewoon gebruiken (eigen keus, sommigen zien hier problemen mee, dus doe wat goed voelt voor jezelf; imho is het een promocode die je gewoon zonder problemen kunt gebruiken (zonder de discussie opnieuw te willen/gaan starten)).
Daarom gaf ik ook aan "scroll het topic door".
Ik refereerde naar de uitgebreide dekking bovenop de standaard LIS/SLI overigens. Dus de eigen verzekeringen van AMEX.
Ik refereerde naar de uitgebreide dekking bovenop de standaard LIS/SLI overigens. Dus de eigen verzekeringen van AMEX.
Dank je, de CDW en LIS/SLI zijn inbegrepen in het tarief dat ik gekregen heb, is dus niet nodig om ook daadwerkelijk met een AMEX card te betalen ga ik van uit.BahamaOne schreef: ↑25 mar 2025, 12:51De uitgebreide aansprakelijkheids verzekering is niet heel relevant, want de gebruikte CDP geeft een tarief incl. CDW en LIS/SLI.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Beste manier om zonder Verzekering boeken icm AMEX Platinum ?
Bedankt nog voor het antwoordenbedeve schreef: ↑20 mar 2025, 14:58Ja; ik heb bij Hertz geboekt zonder verzekeringen.
Ik had gekozen voor Suriname als boekingsland
( Hoe je door de landen heen fietst is in het Hertz onderwerp te lezen )
Met mijn in dit geval ook jouw Amex CDP 611762
De toegevoegde PC is 210402.
Beetje door de Zuid Amerikaanse landen struinen en je komt je gewenst tarief zonder verzekeringen tegen.

Het is voornamelijk voor rond Las Vegas Wij gaan nog naar 2 nachten Laughlin en willen in die omgeving ook wat gaan zien. Weet niet of een SUV dan beter is al een normale auto. Op de Strip komt kwam Avis het makkelijkste uit. Vanaf het vliegveld zou het niet uitmaken.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13018 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties