Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobile Passport Control
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Mobile Passport Control
@barbiebien het staat hier https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control ook: Returning Visa Waiver Program Applicants
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dat is toch gek, dat ze notabene in hun eigen App iets anders schrijven.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Op Engelse fora lees ik dat first time visitor zijn geen beletsel is voor gebruik van de MPC-app en dat de info in de app leidend is tov de site. Wij gaan het meemaken op 16 april met 3 returners en 1 first time visitor in het gezin. Ik denk dat het goed komt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Even ervaring delen, aankomst JFK 21/3 laatstleden.Timothy555 schreef: ↑14 mar 2025, 20:19Bedankt @Pascal
Op een uurtje er doorheen in JFK beschouw ik als goed… het is daar dat ik ooit 4+ uur diende aan te schuiven en m’n vlucht naar Vegas gemist heb.
MPC op voorhand ingevuld en formulier verstuurd + selfie genomen terwijl we naar de gate taxieden.
Vanaf moment dat we uit het vliegtuig waren tot ik bij de bagageband stonden passeerden er 28 minuten. Dat had minstens 5 minuten sneller gekund als er geen gezin voor ons had gestaan dat een vertaler nodig had om de CBP-officer te kunnen antwoorden. Eens wij aan de beurt waren, waren we 1 minuut later ook effectief het land in.
De MPC lijn stond heel duidelijk aangegeven en was beduidend korter dan de gewone lijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Op Las Vegas Airport terminal 3 was MPC niet actief. We moesten gewoon in de rij aansluiten. Was ook niet echt een ramp duurde een half uurtje.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Mag je ook niet in de kortere US citzen rij staan in Las Vegas als je MPC hebt (als non citzen)? Zoiets las ik ergens op een ander forum.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Wij zijn afgelopen zaterdag op LAS geland en er was helemaal niks te zien m.b.t. MPC.
Was erg jammer (in 2024 werkte het in Seattle perfect) want nu hebben we ruim een uur in de rij gestaan...
Was erg jammer (in 2024 werkte het in Seattle perfect) want nu hebben we ruim een uur in de rij gestaan...
-
- Amerika-expert
In LAS doen ze er gewoon niet aan mee, ondanks dat het op de site staat en er borden met reclame staan.
Volgens de officer die ik erachter vroeg omdat de wachttijden meestal kort zijn - wat mij betreft klopt dat ook - nog nooit langer dan 40 minuten moeten wachten en quasi altijd heb ik nadien nog meer wachten te doen op mijn koffers.
Ik probeer zo ver mogelijk naar voor te zitten op het vliegtuig, en haal redelijk wat mensen in tijdens het wandelen (god, wat slenteren sommigen…). Ik maak er een sport van
Volgens de officer die ik erachter vroeg omdat de wachttijden meestal kort zijn - wat mij betreft klopt dat ook - nog nooit langer dan 40 minuten moeten wachten en quasi altijd heb ik nadien nog meer wachten te doen op mijn koffers.
Ik probeer zo ver mogelijk naar voor te zitten op het vliegtuig, en haal redelijk wat mensen in tijdens het wandelen (god, wat slenteren sommigen…). Ik maak er een sport van

- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het ligt er maar net aan hoeveel vliegtuigen er landen per tijdseenheid.
Op 2 april 2024 heb ik op LAS meer dan 2.5uur in de rij gestaan. 2 hokjes open...
Op https://awt.cbp.gov/ kun je per vliegveld bekijken wat de wachttijden zijn.
Op 2 april 2024 heb ik op LAS meer dan 2.5uur in de rij gestaan. 2 hokjes open...
Op https://awt.cbp.gov/ kun je per vliegveld bekijken wat de wachttijden zijn.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik ga het morgen zien op LAS.
Oh nee, ik vlieg via Calgary en ga daar al door immigratie
Daar hebben ze de ArriveCAN app, al vermoed ik dat er weinig tijdwinst te halen is met de ingestorte reismarkt vanuit Canada.
Oh nee, ik vlieg via Calgary en ga daar al door immigratie

Daar hebben ze de ArriveCAN app, al vermoed ik dat er weinig tijdwinst te halen is met de ingestorte reismarkt vanuit Canada.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik lees hier veel posts over het wel of niet gebruiken van MPC bij een nieuwe ESTA of bij een eerste keer VS.
Hoe zit dat met een nieuw paspoort (en dus een nieuwe ESTA)? Wij mogen binnenkort aan een nieuw paspoort. We zijn al vele malen in de VS geweest en hebben ook de laatste keren gebruik gemaakt van de MPC app.
Iemand hier al ervaring mee?
Hoe zit dat met een nieuw paspoort (en dus een nieuwe ESTA)? Wij mogen binnenkort aan een nieuw paspoort. We zijn al vele malen in de VS geweest en hebben ook de laatste keren gebruik gemaakt van de MPC app.
Iemand hier al ervaring mee?
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-expert
Ja, via m’n dochters hun paspoort dat ik in 2023 vernieuwd heb.
Er is niets van gezegd en we werden niet teruggestuurd.
Er is niets van gezegd en we werden niet teruggestuurd.
Heb je geen Global Entry? Daar is ook een app voor en dat gaat over het algemeen sneller dan via MPC.
Als je vaker in de US komt, is $100 voor 5 jaar eigenlijk een no-brainer. Ook heb je daarmee TSA pre wat bij binnenlandse vluchten en terug vluchten erg handig is.
Als je dan een nieuw paspoort hebt, of moet verlengen na de 5 jaar is dat een kleine administratieve handeling: je voert je nieuwe gegevens in en klaar ben je weer. Vermoedelijk moet je dan wel de eerste keer via de immigrations officer een nieuwe foto en een nieuw setje vingerafdrukken maken, maar dat kan via de Global Entry line.
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
@d_vdploeg Ben januari j.l. op een nieuw paspoort, en dus ook een nieuwe ESTA, binnen gekomen met MPC, was er in no time doorheen. Toen wachten op mijn koffer 

-
- Amerika-expert
@Cindy1969 Ok dat is top! En ook al vaker naar de VS geweest op je vorige paspoort zo te zien?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je voldoet toch aan het criterium ‘returning Visa Waiver Program travelers with approved ESTA’
Nog even en dan komt er een topic hoelang het wachten is op de koffers 

-
- Amerika-expert
@IngridUSA Ja wij zijn zeker returning ESTA. Ik vraag mij alleen af hoe de officer dat kan zien als jij een nieuw paspoort hebt (en dus een nieuwe ESTA hebt) Kijk bij alleen een nieuwe ESTA snap ik het, dan vraag je met hetzelfde paspoortnummer een nieuwe aan en als ze je paspoortnummer intikken zien ze (neem ik aan) alle info op dat paspoort… Maar deze is nieuw.. Maar goed @Cindy1969 gaf al uit eigen ervaring aan dat het kan.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 12 apr 2025, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Koppeling van naam met geboortedatum. Want als je de entry en exit data opvraagt zie je ook meer gegevens dan enkel de in en uit reizen met je laatste paspoort staan.