JWTS schreef: ↑17 apr 2025, 07:31
@Tantelotje Explorers staan dan bij full size?
Hoe zit het met parkeren in bijvoorbeeld de parken? Zijn de plekken daar ook geschikt voor of is wat dat betreft een iets kleinere auto toch handiger?
Misschien hebben wij er al die jaren overheen gekeken, maar de keren dat wij een Fullsize of een Standaard hebben gehuurd heb ik nog nooit een Explorer zien staan. Wij huren wel bijna altijd bij Alamo (11 keer) en 2 keer Avis, dus mochten praktisch altijd zelf uitkiezen.
Parkeren is in de parken, of ergens anders, is helemaal geen issue met een auto van welk formaat dan ook. De wegen en parkeervakken zijn ingericht op grote auto's. Ik zou om die reden zeker niets kleiners boeken. In de 'beginjaren' boekten we nog wel eens een midsize SUV, maar dat zou ik inmiddels echt te klein vinden. Of dat objectief gezien voor 2 personen ook zo is maar de vraag maar als je elke dag moet 'tetrissen' met je bagage voelt het wel zo

Nu kiezen we altijd minimaal een Standard en als het prijsverschil in onze ogen acceptabel is, een Fullsize.
Maar nog even die hele 'discussie' over of het een standaard of fullsize is daargelaten: Als er geen Explorers zijn, dan zijn ze er niet. Kan gewoon gebeuren. Dan heb je met een Standard dus het 'risico' dat je in een Edge wegrijdt, of een Atlas of een Pathfinder. Allemaal zeker geen kleine auto's, en wij vonden de Edge (zomer 23) een hele fijne auto, idem voor de Atlas (voorjaar 24). Maar en klap kleiner dan een Explorer of Expedition (of Tahoe, etc.)!