Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BahamaOne
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BahamaOne »

JWTS schreef:
17 apr 2025, 07:31
@Tantelotje Explorers staan dan bij full size?
Misschien hebben ze op dat moment bij Alamo geen Explorers, bij Hertz staan ze meestal wel in overvloed, soms in de PC aisles, maar sowieso bij de Standard SUV's. Als je een greeter bij Hertz lief vraagt (of met $20 in je hand :)) krijg je veelal wel een Explorer (of iets vergelijkbaars) mee, tenzij ze ze echt niet hebben.
Hoe zit het met parkeren in bijvoorbeeld de parken? Zijn de plekken daar ook geschikt voor of is wat dat betreft een iets kleinere auto toch handiger?
Een SUV van het formaat Ford Explorer/Chevy Traverse/GMC Acadia is nou niet echt heel groot: de parkeerplaatsen zijn ruim genoeg voor dit soort auto's (de wegen en parkeerplaatsen zijn in de US veel breder en langer dan wat wij in Europa gewend zijn!). Bovendien zou ik me enorm geintimideerd voelen op de weg in een Toyota Yaris of Kia Picanto (dan kun je bijna onder de auto's doorkijken ipv er overheen). :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Wat mij de laatste tijd opvalt als je boekt via bijvoorbeeld US travel.nl of American vacations.nl via Alamo is dat het tarief ook veranderd als je alleen je tijd aanpast en de rest van de boeking ongemoeid laat.

Voorbeeldje: Ik heb nu alvast een boeking gemaakt voor een weekje VS in januari 2026. Nog niet gezegd dat we gaan, maar ik vond de prijzen op dit moment wel aantrekkelijk, dus ik dacht, vastleggen. Met pay on arrival kan je altijd nog annuleren. Alamo vinden wij fijn ivm skip the counter en kiezen uit de rijen auto's.

Dus ik heb een boeking gemaakt LAX-LAX van 1 t/m 10 januari 2026. Pay on arrival 429 USD. Ophalen en inleveren om 18.00u.

Ik zit echter ook te kijken naar de rechtstreekse KLM vlucht naar LAX vanaf AMS. Maar die komt aan omstreeks 11.45u lokale tijd. Dus ik dacht ik pas mijn autohuur aan naar op ophalen 14.00u en ook weer inleveren om 14:00u. Mochten we alsnog een vlucht met overstap kiezen pas ik het wel weer aan naar wat later.

Wat schetst mijn verbazing, de prijs, is weliswaar licht, gestegen naar 433 USD. Geen wereldschokkende bedragen, maar toch.

Is dit veranderd? Of altijd al zo geweest en valt het mij nu pas op? Ik was in de veronderstelling dat als je alleen het tijdstip veranderd maar wel binnen de 24u blijft, dus zoals mijn voorbeeld hierboven, dat dan de prijs hetzelfde blijft.

Bij mijn vorige reis naar de VS viel het me ook al op. Toen boekten we vlak erna de vlucht.. Dus was het niet zo spannend... en liet ik het erbij. Maar als dat inderdaad veranderd is en hij pakt straks het tarief van dat moment, waar het nu op lijkt...

Ik heb nu een nieuwe boeking gemaakt op de andere tijden... Maar is wel een beetje apart. Dat was nooit volgens mij... Kijk als je een andere auto kiest, dagen erbij/eraf, andere ophaal locatie, dan snap ik het allemaal, maar alleen je tijd aanpassen van 18:00u - 18:00u naar 14:00u - 14:00u dat ie dan je tarief aanpast is nieuw (voor mij).

Wat ook veranderd lijkt te zijn is dat je nu niet meer via de website van Alamo zelf je boeking kunt aanpassen. Er staat nu ''We're sorry, this reservation cannot be modified or cancelled online. For assistance please call us at''

Ook via de website van Alamo zelf kon je in het verleden ook in ieder geval je boeking aanpassen of annuleren. Dat moet nu uitsluitend via de website waar je boekt. Ik weet zeker dat toen het nog wel kon via de alamo website zelf en je paste het tijdstip aan dat de prijs hetzelfde bleef.

Hebben meer mensen deze ervaring als je boekt via de genoemde websites? In ieder geval iets om rekening mee te houden.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

d_vdploeg schreef:
17 apr 2025, 10:37
Ook via de website van Alamo zelf kon je in het verleden ook in ieder geval je boeking aanpassen of annuleren. Dat moet nu uitsluitend via de website waar je boekt. Ik weet zeker dat toen het nog wel kon via de alamo website zelf en je paste het tijdstip aan dat de prijs hetzelfde bleef.
Bij mijn weten is er absoluut geen garantie dat je prijs hetzelfde blijft als je je boeking wijzigt.
In het geval van een paar uur verschil bij ophalen/inleveren (mits je niet over de 24 uurs grens gaat, want dat levert extra huurdag op) zou ik dat in de garage oplossen bij ophalen en de boeking zo laten staan.
Anders zou ik ipv wijzigen een nieuwe boeking maken voor het nieuwe bedrag en dan via de balie reclameren (mocht je 100% zekerheid willen en niet ter plaatse willen regelen).
Happystormchaser
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Happystormchaser »

Pete.Z schreef:
07 apr 2025, 20:34
Happystormchaser schreef:
07 apr 2025, 15:26
Nog een ruime maand en dan zit ik in Amerika. Mijn man en ik hebben 1 rekening maar die staat nog op naam van mijn man. Zo ook de creditcard. Ik heb daar de auto op gereserveerd. Gaan ze daar moeilijk over doen? Er staat wel in mijn paspoort dat ik echtgenote van ben.
Ja, daar gaan ze vrij zeker moeilijk over doen. Huurder moet een geldige CC hebben, op zijn/haar eigen naam, en zeker geen card van een ander.
Ik ken de situatie niet, maar een partner pas zou een oplossing zijn.
Als je man er sowieso niet meer is/in beeld is CC op je eigen naam aanvragen en nieuwe reservering maken.
Mijn man is wel in beeld maar gaat gewoon niet mee op deze vakantie :P Maar dan ga ik toch even een pas aanvragen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

JWTS schreef:
17 apr 2025, 07:31
@Tantelotje Explorers staan dan bij full size?

Hoe zit het met parkeren in bijvoorbeeld de parken? Zijn de plekken daar ook geschikt voor of is wat dat betreft een iets kleinere auto toch handiger?
Misschien hebben wij er al die jaren overheen gekeken, maar de keren dat wij een Fullsize of een Standaard hebben gehuurd heb ik nog nooit een Explorer zien staan. Wij huren wel bijna altijd bij Alamo (11 keer) en 2 keer Avis, dus mochten praktisch altijd zelf uitkiezen.

Parkeren is in de parken, of ergens anders, is helemaal geen issue met een auto van welk formaat dan ook. De wegen en parkeervakken zijn ingericht op grote auto's. Ik zou om die reden zeker niets kleiners boeken. In de 'beginjaren' boekten we nog wel eens een midsize SUV, maar dat zou ik inmiddels echt te klein vinden. Of dat objectief gezien voor 2 personen ook zo is maar de vraag maar als je elke dag moet 'tetrissen' met je bagage voelt het wel zo :lol: Nu kiezen we altijd minimaal een Standard en als het prijsverschil in onze ogen acceptabel is, een Fullsize.

Maar nog even die hele 'discussie' over of het een standaard of fullsize is daargelaten: Als er geen Explorers zijn, dan zijn ze er niet. Kan gewoon gebeuren. Dan heb je met een Standard dus het 'risico' dat je in een Edge wegrijdt, of een Atlas of een Pathfinder. Allemaal zeker geen kleine auto's, en wij vonden de Edge (zomer 23) een hele fijne auto, idem voor de Atlas (voorjaar 24). Maar en klap kleiner dan een Explorer of Expedition (of Tahoe, etc.)!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Tantelotje :offtopic: wat nemen jullie allemaal mee dan met 2 personen :mrgreen:

Wij zijn ook met twee en wij komen niet verder dan 2 grote koffers a 23 kilo en 2 rugzakken (soms 1) en kopen per plekke nog wat water en frisdrank

Dat kan allemaal prima in de kofferbak hoor :mrgreen: en de proviand gaat achter de voorstoelen
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Wij hetzelfde, plus een koelbox
Tuurlijk past het ook, maar ik vind een grote auto fijner :D

En (maar dat is misschien niet altijd waar): ik heb ook al wel gemerkt dat er verschillende zit in stoelen. Ook voorin. Vaak hoe meer ruimte, hoe meer dat echt een soort zetel is. Mijn onderrug kan soms opspelen en dan zit ik lekkerder in zo'n 'zetel' met ook ruim te om eens scheef te zitten ofzo dan in een meer standaard stoel.

Maar uiteindelijk kan het natuurlijk wel en zijn het allemaal excuses om in zo'n grote auto te rijden :mrgreen:
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JWTS »

Hahaha nou het scheefzitten en mogelijk lekkerder liggen heeft m’n vriendin wat meer overtuigd.

Kun je met een fullsize trouwens wel alle wegen rijden die wij willen rijden? The Needles Highway in South Dakota is volgens mij redelijk smal gezien campers er niet kunnen rijden meen ik ergens gelezen te hebben.

Zie op deze pagina onze route in detail: viewtopic.php?f=36&t=81237&start=80

Veel vragen maar eerste keer Amerika en nog geen ervaring…
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Tantelotje schreef:
17 apr 2025, 18:11
Misschien hebben wij er al die jaren overheen gekeken, maar de keren dat wij een Fullsize of een Standaard hebben gehuurd heb ik nog nooit een Explorer zien staan. Wij huren wel bijna altijd bij Alamo (11 keer) en 2 keer Avis, dus mochten praktisch altijd zelf uitkiezen.
Misschien toch eens ergens ander huren dan bij Alamo? Ik heb nog nooit nergens (dus altijd :)) een Explorer meegenomen als ik dat wilde. :thumbup:
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

De nieuwe car rental center in LAX is dus nog niet af en mijn 1e gok naar Avis was een fiasco.

Had een Ford Mustang E toegewezen gekregen als President’s Club in plaats van de Rav 4, mooie auto maar in mijn geval is een electrische auto echt geen optie.

Coachella is bezig en er zijn dus gewoon geen fatsoenlijke suvs beschikbaar, en inmiddels weer terug om de Hertz bus te pakken en verwacht ook niet veel van Hertz eerlijk gezegd.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

dejong89 schreef:
09 apr 2025, 22:05
@Laredo :thumbup:
Komt vast goed. Ben benieuwd naar je ervaring.
Vandaag aangekomen in Philadelphia. Mijn naam stond bij Hertz netjes op het bord en ik kon uit de PC kiezen. Ik heb een Large Sedan
(F) Chevrolet Malibu of gelijksoortig geboekt maar in de PC rij stonden naast diverse sedans (ook een luxe Mercedes maar daar pasten onze koffers nooit in) en pickups meerdere mooie suv's te wachten, waaronder een Nissan Roque, Jeep Renegade en Chevrolet Equinox. Uiteindelijk de laatste gekozen die waarschijnlijk net 1-2 huren er op had zitten met 408 miles op de teller. Eerste rit van 80 miles zit er op, de Chevy rijdt als een trein en voorzien van online services zoals Google Maps ingebouwd. Ideaal want mijn esim had er nog even geen zin in (ondertussen wel btw :thumbup: )
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

d_vdploeg schreef:
17 apr 2025, 10:37
Voorbeeldje: Ik heb nu alvast een boeking gemaakt voor een weekje VS in januari 2026. Nog niet gezegd dat we gaan, maar ik vond de prijzen op dit moment wel aantrekkelijk, dus ik dacht, vastleggen. Met pay on arrival kan je altijd nog annuleren. Alamo vinden wij fijn ivm skip the counter en kiezen uit de rijen auto's.

Dus ik heb een boeking gemaakt LAX-LAX van 1 t/m 10 januari 2026. Pay on arrival 429 USD. Ophalen en inleveren om 18.00u.
Deze is fors goedkoper bij Hertz ? (group C4 is gewoon PC):
image.png
image.png (74.35 KiB) 563 keer bekeken
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Resetovic schreef:
17 apr 2025, 23:22
Had een Ford Mustang E toegewezen gekregen als President’s Club in plaats van de Rav 4, mooie auto maar in mijn geval is een electrische auto echt geen optie.

Coachella is bezig en er zijn dus gewoon geen fatsoenlijke suvs beschikbaar, en inmiddels weer terug om de Hertz bus te pakken en verwacht ook niet veel van Hertz eerlijk gezegd.
Daarom moet je boeken wat je wilt rijden, zoals zo vaak hier aangegeven. Desnoods een dubbele boeking voor die klasse en voor een Group C. Als er niks naar je zin staat, kun je altijd terugvallen op je geboekte klasse. PC status betekent dat je gegarandeerd die klasse krijgt. Als die Mustang binnen de klasse valt die je hebt geboekt, is dat de auto....zo werkt het nou eenmaal.

Beetje jammer dat je Hertz hiervan de "schuld" geeft.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@BahamaOne Dank voor het meedenken en meekijken, is wel fors goedkoper inderdaad :wink: Echter:

-Ik wil geen EV. Voor een (kleine) roadtrip vind ik dat niet handig. Sowieso ben ik wat huiverig voor EV's in het buitenland
-Je gebruikt Amex, die heb ik niet, dus dan kan ik dat volgens mij ook niet gebruiken? Ik zou de hier bekende 510K code kunnen gebruiken
-Ik mis een extra bestuurder. Of waren die nou gratis en automatisch toegevoegd in Californie bij Hertz?

Anyhow: Mijn vraag of eerder opmerking was dat we dus m.i. op moeten letten bij boeken bij Alamo via de genoemde websites omdat het er het dus op lijkt dat de prijs tussentijds veranderd als je alleen je tijd aanpast van bijvoorbeeld 18:00u-18:00u naar bijv. 14.00u-14.00u (en als je dus binnen de 24u blijft). Dat was in het verleden echt niet het geval.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@d_vdploeg
Als de EV goedkoper is dan de normale Groep C, kun je deze gewoon boeken en dan gelden dezelfde privileges voor beide klasses: dus gewoon kiezen uit de rijen. Ik heb dit al een aantal keren gedaan: je pakt gewoon een auto uit de aisles, rijdt naar de booth, toont je rijbewijs en CC en je rijdt uit.
In CA is je spouse automatisch gratis bestuurder, maar als je je inschrijft voor het loyality program (geldt voor Gold/Five Star en PC) is je spouse ook gratis als tweede bestuurder.
IPV de AMEX code kun je ook deze gebruiken: 427346. Geeft hetzelfde resultaat. Als je je daar nog steeds niet senang bij voelt kun je ook deze PROMO code gebruiken: 62455. Wel iets duurder $369 (nog steeds goedkoper dan wat je hebt), maar als dat je een beter gevoel geeft.....
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Spouse is je echtgenote toch? Dat is ze op dat moment officieel niet (wordt aan gewerkt :wink: ) We wonen wel al jarenlang samen met een samenlevingscontract maar dat kennen Amerikanen volgens mij niet.

Moet je dat op 1 of andere manier nog aantonen? Ik heb mijzelf al aangemeld voor Gold rewards. Thanks!
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Samenwonend op hetzelfde adres is hetzelfde als spouse, dus geen probleem.
Heb je geen executive elite status bij National? Of PC bij AVIS? dan kun je eenvoudig matchen.
Stuur anders even in een PB de naam op je card van Hertz, met je lidmaatschaps nummer, dan maak ik even iets moois voor je :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@BahamaOne

Nee ik heb verder nergens status of iets dergelijks.
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BruceS »

Ik zie dat ik via 'corporate benefits' aantrekkelijk een Full Size SUV kan huren via SIXT.
De prijs zou €1100,- zijn, tov de €1400 die ik nu hebt geboekt via AVIS (met de bekende code van hier).

Maar is dit het addertje, en die ik het uitgebreide pakket te pakken om goed te kunnen vergelijken?
in het standaard pakket ben je tot €300k verzekerd voor wat betreft aanvullende aansprakelijkheid.
Afbeelding

Als ik bij AVIS kijk staat er ook louter:
WHAT IS INCLUDED
Airport/city surcharge
Vehicle Registration Fee
Local Tax
Third Party Liability
Covered for loss or damage
Unlimited Mileage
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@BruceS Ik ken corporate benefits wel. Wordt door een groot aantal bedrijven in Nederland aangeboden aan hun medewerkers, o.a. ook door mijn werkgever :wink: Er is ook een corporate benefits voor Alamo, vergelijkbaar met Sixt. Maar goed on topic:

Volgens mij ben je met het meest linker pakket prima verzekerd. De aanvullende dingen in die rechter kolom is volgens mij uitgebreide road assistance, voor verkeerd tanken of je sleutels in de auto laten zitten en die andere twee zijn een ongevallenverzekering voor letsel aan jezelf bij een ongeval of beschadiging van je bagage. Voor die beide gevallen heb je een reisverzekering en dus m.i. niet nodig.

Die 300K aansprakelijkheid geldt ook in het rechter pakket en zie ik ook bij Alamo voorbij komen de laatste tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer