Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BruceS »

d_vdploeg schreef:
18 apr 2025, 13:02
@BruceS Ik ken corporate benefits wel. Wordt door een groot aantal bedrijven in Nederland aangeboden aan hun medewerkers, o.a. ook door mijn werkgever :wink: Er is ook een corporate benefits voor Alamo, vergelijkbaar met Sixt. Maar goed on topic:

Volgens mij ben je met het meest linker pakket prima verzekerd. De aanvullende dingen in die rechter kolom is volgens mij uitgebreide road assistance, voor verkeerd tanken of je sleutels in de auto laten zitten en die andere twee zijn een ongevallenverzekering voor letsel aan jezelf bij een ongeval of beschadiging van je bagage. Voor die beide gevallen heb je een reisverzekering en dus m.i. niet nodig.

Die 300K aansprakelijkheid geldt ook in het rechter pakket en zie ik ook bij Alamo voorbij komen de laatste tijd.
Klopt, maar Alamo was qua prijs niet interessant.

Ik blijf op een of andere manier altijd worstelen met die verzekeringen, zeker omdat iedere aanbieder het weer anders noemt.
Het lijkt erop dat ik dan beter voor Sixt kan gaan (ben ook daar Platinum overigens).
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

image.png
image.png (101.52 KiB) 1275 keer bekeken
Dit staat in mijn boeking bij Alamo, overigens geboekt via corporate benefits bij Alamo :wink:

Hier is de aansprakelijkheid dus ook tot 300.000 USD verzekerd. Ik vind hem wel lastig in te schatten of meer nodig is.

Ik laat het altijd maar zo. Hoe kijken mede forummers naar deze 300K USD??

Ik kan mij voorstellen met die verzekeringen hoor, ik worstel er ook wel mee. Ze noemen het inderdaad allemaal anders. En bij sixt Nederland wordt ook de Nederlandse benaming gebruikt. Daarom kijk ik ook altijd op de Engelse website.

Belangrijk dat je 2 dingen verzekerd. Aansprakelijkheid en schade. Vaak SLI of SLP genoemd. Schade wordt meestal CDW (collision Damage Waiver) of LDW (Loss damage waiver) genoemd. Als je die verzekerd zit je goed. De rest hoeft niet perse want die road assistance dat is alleen voor verkeerde benzine of je sleutels erin laten zitten. Alles standaard road assistance, als je bijvoorbeeld pech hebt is gewoon verzekerd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

BahamaOne schreef:
18 apr 2025, 10:24
Resetovic schreef:
17 apr 2025, 23:22
Had een Ford Mustang E toegewezen gekregen als President’s Club in plaats van de Rav 4, mooie auto maar in mijn geval is een electrische auto echt geen optie.

Coachella is bezig en er zijn dus gewoon geen fatsoenlijke suvs beschikbaar, en inmiddels weer terug om de Hertz bus te pakken en verwacht ook niet veel van Hertz eerlijk gezegd.
Daarom moet je boeken wat je wilt rijden, zoals zo vaak hier aangegeven. Desnoods een dubbele boeking voor die klasse en voor een Group C. Als er niks naar je zin staat, kun je altijd terugvallen op je geboekte klasse. PC status betekent dat je gegarandeerd die klasse krijgt. Als die Mustang binnen de klasse valt die je hebt geboekt, is dat de auto....zo werkt het nou eenmaal.

Beetje jammer dat je Hertz hiervan de "schuld" geeft.

Hmmm lees het nog een keer, ik heb het over Avis en President’s Club en ook had ik een normale SUV reservering staan.
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BruceS »

Ja, alleen die dekking persoonlijk ongeval vind ik een lastige.
Zit dit inderdaad bij de Creditcard en/of reisverzekering?

Over die €300k is een hele reeks post geweest ;)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

d_vdploeg schreef:
18 apr 2025, 11:06
Spouse is je echtgenote toch? Dat is ze op dat moment officieel niet (wordt aan gewerkt :wink: ) We wonen wel al jarenlang samen met een samenlevingscontract maar dat kennen Amerikanen volgens mij niet.
Inderdaad ; dat kennen ze niet .
Burgelijke stand trouwens ook niet ...
En die hourly in de exit booth van jouw verhuurder is ook niet iemand die de "Spouse " status in verhuur gaat checken...
Kortom : ieder gezelschap is jouw " spouse "
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Resetovic schreef:
18 apr 2025, 13:42
Coachella is bezig en er zijn dus gewoon geen fatsoenlijke suvs beschikbaar, en inmiddels weer terug om de Hertz bus te pakken en verwacht ook niet veel van Hertz eerlijk gezegd.
Misschien was het hierdoor verwarrend dat ik dacht dat je Hertz bedoelde, maar ook voor AVIS geldt: je krijgt de klasse die je huurt. Wil je wat anders dan moet je die klasse huren. Als AVIS je geen SUV geeft terwijl je die wel gehuurd hebt, dan zou ik a. stennis maken en b. daar nooit meer huren.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Uiteindelijk kreeg ik wel 2 of 3 SUV’s aangeboden, maar er was eigenlijk totaal geen keuze dat ik alsnog richting Hertz ben gegaan.

Eenmaal bij Hertz aangekomen vooral Nissans, Kia’s, Hyundai’s en Buicks met name dit laatste. Personeel(Avis idem) was best behulpzaam, maar na 2 tot 3 uur had ik het daar ook wel weer gezien. Terug naar Avis was geen optie meer, dus heb ik maar een Buick Encore GX meegenomen met weinig op de teller.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Resetovic schreef:
18 apr 2025, 14:29
na 2 tot 3 uur had ik het daar ook wel weer gezien
Ik ben blij dat ik zo weinig om auto's geef :lol: Pff 2 a 3 uur rondhangen in een car rental. Mij niet gezien. Je bent al gaar na zo'n lange reis.

Ik huur een categorie. Pluk een auto uit die rij, met meestal de minste miles op de teller. Ik let op zaken als banden en gekke lampjes die blijven branden. Soms wil ik nog wel eens een andere meenemen als er eentje staat die ik al eerder heb gehad... Maar dat was het wel hoor.. Ik rij met max een half uurtje de car rental uit.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@d_vdploeg

Haha, inderdaad voor mij ook nooit meer. Ik denk dat mijn verwachtingen gewoon te hoog lagen, zeker na twee keer in SFO een Explorer te hebben meegekregen. Uiteindelijk is het toch gewoon mazzel hebben op het moment zelf.

Mijn ervaringen in Washington en LAX hebben me wel geleerd dat ik in de toekomst gewoon de auto meeneem die ik huur, punt.

Daarbovenop zat ik ook nog eens dik 1 tot 1,5 uur in de file om LA uit te komen richting Ridgecrest. In plaats van volgens planning rond 16/17 uur aan te komen, werd het uiteindelijk pas na 21:00.

Op de dag van vertrek had ik 3 uur slaap gehad, plus nog 2/3 uur half-slapend tijdens de vlucht. Lag er om 22:30 helemaal gesloopt in en werd om 04:30 alweer klaarwakker.

Dus zo maar vroeg vertrekken richting Death Valley, lekker mijn ding doen en hopelijk op tijd aankomen in Las Vegas.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Goede reis @Resetovic en geniet!
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Dank @BahamaOne
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JWTS »

JWTS schreef:
17 apr 2025, 22:11
Hahaha nou het scheefzitten en mogelijk lekkerder liggen heeft m’n vriendin wat meer overtuigd.

Kun je met een fullsize trouwens wel alle wegen rijden die wij willen rijden? The Needles Highway in South Dakota is volgens mij redelijk smal gezien campers er niet kunnen rijden meen ik ergens gelezen te hebben.

Zie op deze pagina onze route in detail: viewtopic.php?f=36&t=81237&start=80

Veel vragen maar eerste keer Amerika en nog geen ervaring…
Ik quote mijzelf even, veel berichten zijn erbij gekomen.

Maar na wat onderzoek zie ik dat er eigenlijk nergens problemen zijn voor een fullsize suv, alleen The Needles Highway roept vragen bij ons op. De smalste tunnel is de Needles Eye Tunnel en is 8'0" Wide / 9'9" High. Dit zou inhouden dat je met een gemiddelde fullsize suv tussen de 7-10 cm speling hebt. Dat lijkt niet veel te zijn. Iemand specifiek ervaring met een fullsize SUV op deze weg?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Needles highway is geen probleem, ook de tunnel niet.
Zomer 2024 nog gereden met een Expedition, en je bent daar zeker niet de enige met een fullsize.

Gaat helemaal prima :thumbup:
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Ha @Tantelotje dat stelt gerust, we willen dus gaan upgraden naar een fullsize. :thumbup:

We hebben nu (na afgelopen maanden meerdere keren wijzigen) een boeking staan bij alamo.de met de kortingscode. LAS - LAS, 17/5 tot en met 12/6, standard SUV, pay-later voor € 1142 met de koers van vandaag.

Zelfde situatie voor een fullsize:
Alamo.de: € 1253, pay-later
UStravel.nl € 1180, pay-now (pay-later is zelfde als bij Alamo.de)

Pay-later geeft meer flexibiliteit voor mijn gevoel, maar pay-now is toch 70 euro goedkoper. Prijs zijn we prima mee, dus als hij nog verder zakt is dat dan jammer. Zitten er nog meer nadelen aan het pay-now concept of UStravel die ik niet zie? UStravel biedt volgens mij skip the counter ook aan.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Volgens mij kun je bij pay now nog nog steeds annuleren, maar minder kort er voor dan bij pay later.

Ik kies zelf altijd pay later omdat je dan nooit annuleringskosten betaalt, maar je kunt gewoon pay nog doen, tijdig annuleren indien nodig en dan krijg je normaliter gewoon je geld terug.
Koopsikov
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Koopsikov »

Hallo,

Wij reizen met enige regelmaat naar Amerika, onze dochter studeert daar, en elke keer ben ik weer alle verhuur maatschappijen aan het afgaan. Overal het hoogste loyality programma maar ik blijf steeds uitkomen bij Alamo.de met de htpps15. Ik krijg bij de andere maatschappijen nagenoeg geen betere deal:
1. sfo - sfo van 11 juni tot 17 juni, een elite SUV voor € 346,- hier hebben we ruimte nodig voor 5 volwassenen, en beperkte bagage.
2. jfk - jfk van 17 juni tot 20 juni, een 7 zitter (Chrysler Pacifica) voor € 440,-, hier hebben we ruimte nodig voor 4 volwassenen, met veel bagage.
Zijn hier nog forum leden die betere deals zien?

Eerdere auto's (recent)
Chrysler Pacifica (Miami - NY)
Toyota Tacuma (NY - Boston)
Dodge Challenger (SF)
Ford F150 (Boston)
Ford Mustang convertible (SF)
2001 MI-CA-AZ-NV-UT
2015 FL
2021 NY
2022 FL-GA-SC-NC-TN-VA-MA-DE-MD-PA-NJ-NY
2022 NY-RI-CT-MA
2023 CA-NV
2024 CA-MA-CT
2025 CA-NV-NY
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Tantelotje schreef:
20 apr 2025, 14:00
Volgens mij kun je bij pay now nog nog steeds annuleren, maar minder kort er voor dan bij pay later.

Ik kies zelf altijd pay later omdat je dan nooit annuleringskosten betaalt, maar je kunt gewoon pay nog doen, tijdig annuleren indien nodig en dan krijg je normaliter gewoon je geld terug.
Toch voor Alamo.de gekozen. Het is nu een fullsize SUV geworden - als autogek toch ook wel erg gaaf!
The_Realest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door The_Realest »

Hallo vanuit de States 😉

Ik zit met de volgende vraag:

Wij hebben via auto Europe een standaard elite suv (Ford explorer) gehuurd bij budget. Voor de periode van 25 maart tot en met 2 mei. De huur heb ik vooraf betaald aan autoeurope.

Nu komt het volgende de dame aan de Bali wilde ons maar 1 formuliertje van budget (rental agreement) meegeven en zeiden dat we later weer langs moesten komen om de andere te halen. Haar collega zei bellen is ook prima. Gelukkig maar want even 1100km terug rijden is geen doen. 3 jaar geleden kregen we er gelijk 3 mee voor bijna 3 maanden huur, maar nee dat kon niet zei ze. (Ook bij budget).

Op de huidige rentalagreement staat van 25 maart tot 22 april. Dus wij waren vandaag in knoxville en rijden langs de budget locatie daar en de beste man kon helaas weinig voor ons betekenen. Hij liet mij nog even bellen naar de jfk balie, maar ik kreeg een callcenter medewerker te pakken in het Caribisch gebied, die mij zei dat ik jfk moest bellen tijdens hun openingstijden. Wat ik dus deed… maar goed dan maar straks weer proberen in het hotel. De man van budget zei dat ik gewoon kon doorrijden en mij geen zorgen hoefde te maken. Opzich een fijn idee.

In de hotelkamer weer naar jfk gebeld en na de talloze opties doorgelopen te hebben weer doorgeschakeld naar een medewerker, ditmaals van een callcenter in Mexico stad. Deze gaf ook hetzelfde aan als de dame eerder, jfk bellen tijdens hun openingstijden. Wat ik dus deed.

Al bij al lijkt het lastig om ze te pakken te krijgen en ga ik het morgen nog eens proberen en anders zien ze mij op 2 mei verschijnen. Heel irritant allemaal.

Nu is de vraag hebben mensen hier dit eerder meegemaakt en wat heb je toen gedaan? Ik heb de bevestiging van autoeurope gewoon in de mail staan.

Alvast bedankt

Ps.

Ondertussen autoeurope gemaild en via x budget aangeschreven.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Door het verhaal heen begrijp ik dat je via een 3rd party een pre-paid rental hebt van 25-03 / 02-05
Maar op jouw Budget Rental Agreement staat 25-03/22-04
Da s een probleem @The_Realest

Om dat aan te pakken is het verstandig om contact op te nemen met Budget Customer Service

800-214-6094

7:30 AM - 7:30 PM CST Mon - Fri,
8:00 AM - 6:30 PM CST Sat - Sun

Er is geen enkele aanleiding om je verhuurlocatie op JFK te contacteren.
Iedere Budget medewerker die toegang heeft tot het systeem kan jou hier in behulpzaam zijn.

Keep It Simple Stupid
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@The_Realest Op de voucher van Auto Europe staat rechtsboven ook je reserveringsnummer van Budget. Daarmee kun je op budget.com je reservering terugvinden en ook de pick-up en return datum, tijd en locatie. Kloppen die wel?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer