Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door paul-s83 »

Dat zou idd mooi zijn, voor papa en mama een mooie Comfort stoel boeken en dan verwachten dan de kids een gratis upgrade vanaf hun Economy ticket krijgen :)
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Even een positieve ervaring delen over American Airlines. Wij zijn in de meivakantie vanaf Amsterdam non stop naar Philadelphia gevlogen en kan niet anders dan zeggen dat het een fijne vlucht was. Zowel heen als terug. Prima service aan boord (gewoon economy geboekt). Stoelen zitten prima voor 7 uur en entertainment was uitgebreid. Eten was ook gewoon meer dan prima. Qua drankjes genoeg te kiezen, bij het hoofdgerecht zat een alcoholische drank naar keus, indien gewenst. Water werd onbeperkt verstrekt en in de galley stond steeds een bak met koekjes/chips/nootjes waar je altijd wat kon gaan pakken. Hier stonden ook sinaasappelsap en appelsap om zelf te pakken.

Snel ingecheckt en ook de rest was snel geregeld op zowel Ams als Phl. Op Phl bij aankomst nog wat gedoe met een appel maar daar kon AA niks aan doen :D Gelukkig had ik tegen de douane beambte gezegd dat er nog een appel in mijn tas zat en konden we na het inleveren daarvan als nog gewoon Amerika in.

Voor toekomstige reizigers met AA dus een positive noot over onze ervaring (2 volwassene en 2 kinderen) in de volgeboekte - want meivakantie - toestellen.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nwolf schreef:
12 mei 2025, 17:39
Is het nog steeds verplicht voor een Airline om kinderen onder de 10 naast hun ouder te zetten?
Ja, ik dacht zelfs voor kinderen onder de 12.

Vorige maand en begin deze maand gevlogen met jonge kinderen (8 en 11 jaar). Op alle vluchten (5 in totaal) werden de kinderen naast 1 volwassene geplaatst. Bij BA kon ik bij het online inchecken, 24 uur van te voren, nog wat schuiven. We waren naast elkaar gezet met het gangpad ertussen maar wilden graag 2 raamplaatsen. Toen gekozen om achter elkaar bij het raampje te zitten en 1 in het midden van de 3 stoelen bij het raam. Tegenwoordig hebben de meeste toestellen 3 stoelen bij het raam. Jammer, want 2 stoelen zijn praktischer als je met z'n 2-en of 4-en reist.

De 3e vlucht heen en de 2 vluchten terug vlogen we met American Airlines. Die hadden ons bij het boeken al op specifieke stoelen gezet. De 2 korte vluchten allemaal naast elkaar, dus 3 op één rij en de de 4e met het gangpad ertussen. Op de lange vlucht van PHL naar AMS zaten we op A + B en K + L. Dus niet bij elkaar met z'n vieren. Het was een volle vlucht dus kon dat vooraf ook niet meer aanpassen. Ook bleek dat we zouden moeten bijbetalen als we net als op de heenreis, achter elkaar wilden zitten. Wij hebben het zo gelaten. Waren geen verkeerde plekken bijna voorin het toestel, rij 13.

@bedeve Ja, als ik alleen vlieg zit ik graag bij de nooduitgang en dan het liefst een gangpad stoel. Als je met jonge kinderen vliegt mag je daar niet eens zitten. Dus dat zat er dit keer niet in. :wink: Hopelijk zit er nog een reisje in dit jaar en dan wil ik daar wel weer zitten als het lukt.

Overigens verliepen zowel de heen- als terugreis bij ons erg soepel. Nergens gestress, we gingen overal zeer vlot doorheen van begin tot eind. Zo vlot zelfs dat ik een aantal tussenstops wel wat strakker (lees: korter) had kunnen inplannen. Maar omdat we met jonge kinderen vlogen, bewust wat meer tijd gekozen. Op LHR kwamen we aan op Terminal 5 en konden daar blijven. We hoefden dus niet naar de drukke Main Terminal, Terminal 3?? waar iedereen wacht totdat de gate bekend wordt gemaakt. Voorgaande keren kwam ik daar altijd uit. Wij konden op Terminal 5 door de controle (geen rij) en hebben de tijd doorgebracht op een bijna lege Terminal, erg relaxed. Ook op ORD ging alles zo vlot dat we daar een zee van tijd hadden. De heenreis met 2 tussenstops was wel een lange reisdag en we waren alle 4 blij dat we 's avonds om 22:00 u in Tampa waren. En hoewel we daar bewust voor gekozen hadden vanwege de prijs van de vliegtickets, zou ik dat niet zo snel opnieuw doen. Het feit dat alles zo vlot ging was dan een pluspunt want als je op zo'n reisdag ook nog met opstoppingen cq vertragingen te maken hebt maakt het wel minder. De kinderen vlogen voor het eerst en hoewel de oudste vooraf redelijk zenuwachtig was, vond zij het opstijgen en landen juist erg leuk. Beide vonden het vliegen erg leuk dus dat is ook een pluspunt. Al met al een zeer positieve ervaring met zowel BA als AA en ook de tussenstops op LHR, ORD en PHL gingen perfect. Ook wel eens prettig om mee te maken want ik het heb het anders meegemaakt met BA op LHR... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dat was een mooie ruime reactie @Coyote .... :thumbup:
Hoop dat deze totaal andere reis jou en de anderen goed bevallen is .
Dat er een vervolg op komt. :D
Goed te lezen dat je later dit jaar ook nog solo in de USA gaat zwerven.
Die afwisseling bevalt mij heel erg goed ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

bedeve schreef:
13 mei 2025, 19:33

Nee , nee , zo makkelijk kom je er niet van af....
Jij wilt een verplichting bedenken om de airline het geld voor een stoel te ontnemen....

Zelf zou ik het wel weten ; geen koffer en het uitgespaarde geld besteden aan een betere stoel ....
:lol: nou zo erg is het nou ook weer niet, ik vroeg het me gewoon af hoe dat zit, dat is alles. Maar ik zal extra betalen aan die arme airlines want ze hebben het idd zwaar genoeg.
Vroegah.... toen dacht ik dat je een kind en volwassenen niet mocht scheiden van elkaar, dus was even nieuwsgierig of daar iets veranderd is.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Er is troost @nwolf .....je leest in het reisverslag van Coyote dat er airlines zijn die zo ń groepsboeking in de stoelverdeling verwerken...zonder meerprijs ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

nwolf schreef:
14 mei 2025, 09:19
bedeve schreef:
13 mei 2025, 19:33

Nee , nee , zo makkelijk kom je er niet van af....
Jij wilt een verplichting bedenken om de airline het geld voor een stoel te ontnemen....

Zelf zou ik het wel weten ; geen koffer en het uitgespaarde geld besteden aan een betere stoel ....
:lol: nou zo erg is het nou ook weer niet, ik vroeg het me gewoon af hoe dat zit, dat is alles. Maar ik zal extra betalen aan die arme airlines want ze hebben het idd zwaar genoeg.
Vroegah.... toen dacht ik dat je een kind en volwassenen niet mocht scheiden van elkaar, dus was even nieuwsgierig of daar iets veranderd is.
Ik vind het niet gek hoor, wij reizen met 5 kids en bij voorkeur geef ik geen extra geld uit aan stoelen. We konden ze bij delta vooraf al vastleggen. Terug via klm ook door een foutje denk ik. We zijn overgeboekt en toen zaten we verspreid over het vliegtuig. Even chatten met klm en was geregeld, toen zaten we 3 om 4 wat ook prima is. Vorig jaar met Lufthansa ook gewoon bij elkaar gezet. Tot een bepaalde leeftijd (12?) moeten ze dat volgens mij wel doen.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mark1979 »

Wij zijn voor as zomervakantie erg laat met boeken van vluchten en dergelijke en vragen ons wel af of we het niet beter naar volgend jaar kunnen tillen ( geen directe vluchten).
Maar nu zat ik te kijken voor volgend jaar meivakantie. Maar vanaf welke luchthaven ik ook zou willen vetrekken ik kan nergens directe vluchten vinden naar Florida. Kijk ik verkeerd of zijn deze vluchten er gewoon niet? En als ik al zou moeten overstappen dan zou mijn keuze om over te stappen liever in Europa liggen als met erg korte overstaptijd in de us.

Iemand tips?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Rechtstreekse vluchten van Benelux naar Florida zijn inderdaad alleen in de winter.
Mark1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mark1979 »

mtl schreef:
17 mei 2025, 07:55
Rechtstreekse vluchten van Benelux naar Florida zijn inderdaad alleen in de winter.
Zat even verder te kijken maar als ik vertrek 26 juli en terug 16 augustus doe dan kan je direct vliegen van ams naar tampa. Ben druk bezig om het forum weer door te spitten en routes te bekijken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Okee, dat wist ik niet.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

makkelijkste hiervoor is Google Flight (setting AMS/DUS/BRU/KLN) naar Florida en dan de weken dat je wilt gaan.
Filter op directe vlucht en dan deze zomer :

10:35 – 14:20
DeltaAir France, KLM, Virgin Atlantic
9 u 45 min
AMS–TPA
Directe vlucht (9-06 tot 23-06) voorbeeldje ;)

Vroeger had je ook directe vluchten vanuit TUI (dacht .be) maar die vliegen niet meer direct op Orlando.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Mark1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mark1979 »

nwolf schreef:
17 mei 2025, 08:55
makkelijkste hiervoor is Google Flight (setting AMS/DUS/BRU/KLN) naar Florida en dan de weken dat je wilt gaan.
Filter op directe vlucht en dan deze zomer :

10:35 – 14:20
DeltaAir France, KLM, Virgin Atlantic
9 u 45 min
AMS–TPA
Directe vlucht (9-06 tot 23-06) voorbeeldje ;)

Vroeger had je ook directe vluchten vanuit TUI (dacht .be) maar die vliegen niet meer direct op Orlando.

Top ga ik gelijk even zoeken op die manier dank je wel.

Ook route ben ik hier op het forum aan zoeken en kom.niet echt een rondje tegen voor 22 dagen. Wij zijn een gezin van 3 personen waarbij onze zoon 12 is op dag van vertrek. Tevens gaat ook mijn schoonmoeder van 71 mee welke nog goed ter been is. Hebben jullie enige voorstellen qua route?

Wederom bedankt
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

@Mark1979 Dit topic gaat over vliegen en aanverwante vragen. Je kunt het beste een eigen route topic maken in het betreffende (Florida) forum en daar om tips vragen. Geef ook jullie interesses en mogelijkheden aan.
Daarnaast is het niet nodig en niet toegestaan om direct bovenliggende berichten te quoten :wink:
barbiebien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door barbiebien »

Mark1979 schreef:
17 mei 2025, 06:52
Wij zijn voor as zomervakantie erg laat met boeken van vluchten en dergelijke en vragen ons wel af of we het niet beter naar volgend jaar kunnen tillen ( geen directe vluchten).
Maar nu zat ik te kijken voor volgend jaar meivakantie. Maar vanaf welke luchthaven ik ook zou willen vetrekken ik kan nergens directe vluchten vinden naar Florida. Kijk ik verkeerd of zijn deze vluchten er gewoon niet? En als ik al zou moeten overstappen dan zou mijn keuze om over te stappen liever in Europa liggen als met erg korte overstaptijd in de us.

Iemand tips?
Je kunt tot begin april 2026 directe vluchten naar Tampa boeken, ik denk dat de meivakantie over een paar weken boekbaar is.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik heb volgende week en in oktober een vlucht staan naar Las Vegas met KLM. Maar het vreemde is dat bij de te verdienen XP die wordt aangegeven bij mijn vrouw correct is, maar ik heb 2 keer exact 10XP meer. Zowel voor mijn vlucht in oktober als volgende week. Ik klaag niet, maar vraag mij af waarom en of iemand weet wat hiervan de reden kan zijn. Of is dit mogelijks gewoon een fout en zal ik deze niet krijgen…Iemand ervaring mee?
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Heb je je Accor account gekoppeld en nog geen vlucht uitgevoerd sindsdien?

Het systeem capteert de extra XP die je krijgt - na de eerste vlucht zal deze extra XP uit je boeking van oktober verdwijnen.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Een vraag naar aanleiding van onze recente ervaringen met terugvluchten KLM naar AMS vanuit Amerika (zowel Chicago, Atlanta als Houston): waarom kan ik voor de heenvlucht altijd via KLM boeking aangeven wat mijn voorkeursmaaltijd is (b.v. diabetes of vega of hindoestaans of lacto-ovo etc.) maar voor de terugvlucht lukt dit mij nooit?

En het is wel mogelijk want ik zie altijd mensen in Economy klasse toch een voorkeursmaaltijd krijgen in de vluchten die we hebben, dus wat doe ik verkeerd of snap ik niet?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Timothy555 schreef:
22 mei 2025, 09:17
Heb je je Accor account gekoppeld en nog geen vlucht uitgevoerd sindsdien?

Het systeem capteert de extra XP die je krijgt - na de eerste vlucht zal deze extra XP uit je boeking van oktober verdwijnen.
Ik heb 2 weken geleden mijn Accor account gekoppeld. 5XP voor de 'eerste' vlucht en 5 XP voor de overnachting. Het is vreemd dat die 10 XP dan in oktober ook nog eens wordt bijgeteld, maar wellicht houdt het systeem van 'Flying blue' geen rekening met toekomstige boekingen. Maar de tekortkomingen van het systeem bij KLM verbazen me niet. Dat gaat het zijn. Thanks Timothy.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Echtgenote komt volgende week terug uit Las Vegas let KLM, gaat met de trein verder naar Brussel Zuid. Hoe werkt dat?

Bij het inchecken (in de VS), krijgt ze dan meteen ook haar digitale boardingpass voor de treinrit?
Moet je die op Schiphol ergens afhalen zoals we het de laatste keer op CDG moesten doen?

Is het in Amsterdam na het landen en paspoortcontrole bagage ophalen en vervolgens naar het treinstation?

Of gaat de bagage automatisch naar Brussel-Zuid?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer