Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)
Type gehuurd: Full Size SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Ustravel.nl
Opgehaald in: Tampa International Airport
Afgeleverd in: Tampa International Airport
Meegekregen: Jeep Wagoneer
Mijl stand: begin: 63025, eind: 65072, gereden: 2047 mijl
Wanneer: 17 apr - 3 mei
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: $ 1088
Prijs per dag: $ 68
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, gewoon de klasse gekregen die we geboekt hadden
Keuzemogelijkheid of toegewezen: er was niet heel veel keuze, ik mocht kiezen uit een Tahoe en een Wagoneer, de greeter raadde de Wagoneer aan
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 - Heerlijke auto, zeeën van ruimte. Met de derde zitrij omhoog geen extreme kofferruimte, maar meer dan genoeg voor een gezin met 2 kinderen. Verbruik viel best mee voor een V8 met ruim 400 pk.
Gereserveerd bij: Ustravel.nl
Opgehaald in: Tampa International Airport
Afgeleverd in: Tampa International Airport
Meegekregen: Jeep Wagoneer
Mijl stand: begin: 63025, eind: 65072, gereden: 2047 mijl
Wanneer: 17 apr - 3 mei
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: $ 1088
Prijs per dag: $ 68
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, gewoon de klasse gekregen die we geboekt hadden
Keuzemogelijkheid of toegewezen: er was niet heel veel keuze, ik mocht kiezen uit een Tahoe en een Wagoneer, de greeter raadde de Wagoneer aan
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 - Heerlijke auto, zeeën van ruimte. Met de derde zitrij omhoog geen extreme kofferruimte, maar meer dan genoeg voor een gezin met 2 kinderen. Verbruik viel best mee voor een V8 met ruim 400 pk.
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Type gehuurd: Standard-size SUV (SFAR)
Gereserveerd bij: ustravel.nl
Opgehaald in: Houston, George Bush International Airport (IAH)
Afgeleverd in: Houston, George Bush International Airport (IAH)
Meegekregen: Mitsubishi Outlander SEL 2025 model met 1636 mijl op de teller
Mijl stand: begin: 1636, eind: 5424, gereden: 3789 mijl
Wanneer: 26 apr - 20 mei
Aantal dagen huur: 24
Totaalprijs huur: $ 1148
Prijs per dag: $ 47,85
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Had Skip the Counter dus kon direct een auto gaan uitzoeken. Er stonden niet al te veel opties op zaterdagmiddag (ook bij National niet overigens). Er waren naast de Mitsubishi nog een KIA, Chevrolet en wat auto's uit 2024 of eerder. Verder allemaal kleiner. Hebben na testen van de Mitsubishi (werkende Carplay, aanwezigheid SiriusXM, instelbaarheid stoelen) deze meegenomen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8- Op zich een prima auto, genoeg ruimte en luxe afwerking met lederen bekleding. Met de derde zitrij plat echt ruim voldoende kofferruimte, waarbij twee grote koffers plat konden liggen naast elkaar en een kleine rolkoffer daarboven. Sunroof was een leuke extra en de Yamaha stereo was erg goed. Qua wegligging vond ik dit geen geweldige auto, ik vond hem aardig jumpy en moest relatief gezien goed opletten en bijsturen. Omdat er maar een 2.5L motor in ligt, logisch dat ik hem ook niet geweldig vond qua acceleratie (alhoewel dat vooral rond de 55-65 mph range zat, optrekken ging vlot zat).
Gereserveerd bij: ustravel.nl
Opgehaald in: Houston, George Bush International Airport (IAH)
Afgeleverd in: Houston, George Bush International Airport (IAH)
Meegekregen: Mitsubishi Outlander SEL 2025 model met 1636 mijl op de teller
Mijl stand: begin: 1636, eind: 5424, gereden: 3789 mijl
Wanneer: 26 apr - 20 mei
Aantal dagen huur: 24
Totaalprijs huur: $ 1148
Prijs per dag: $ 47,85
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Had Skip the Counter dus kon direct een auto gaan uitzoeken. Er stonden niet al te veel opties op zaterdagmiddag (ook bij National niet overigens). Er waren naast de Mitsubishi nog een KIA, Chevrolet en wat auto's uit 2024 of eerder. Verder allemaal kleiner. Hebben na testen van de Mitsubishi (werkende Carplay, aanwezigheid SiriusXM, instelbaarheid stoelen) deze meegenomen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8- Op zich een prima auto, genoeg ruimte en luxe afwerking met lederen bekleding. Met de derde zitrij plat echt ruim voldoende kofferruimte, waarbij twee grote koffers plat konden liggen naast elkaar en een kleine rolkoffer daarboven. Sunroof was een leuke extra en de Yamaha stereo was erg goed. Qua wegligging vond ik dit geen geweldige auto, ik vond hem aardig jumpy en moest relatief gezien goed opletten en bijsturen. Omdat er maar een 2.5L motor in ligt, logisch dat ik hem ook niet geweldig vond qua acceleratie (alhoewel dat vooral rond de 55-65 mph range zat, optrekken ging vlot zat).
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Type gehuurd: klasse C
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Expedition max
Mijl stand: begin: 21.393, eind: 24.660, gereden: 3.267 mijl
Wanneer: 29/4 - 20/5
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: $ 605
Prijs per dag: $ 28.81
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade genomen, er stonden vrijwel geen SUV's in de Gold/Five Star en PC rijen. Dus naar de gereserveerde rij gelopen en daar de Expedition genomen, bij de uitrij-booth geen enkele vraag en we konden zo doorrijden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf gekozen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 voor de service en de auto.
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Expedition max
Mijl stand: begin: 21.393, eind: 24.660, gereden: 3.267 mijl
Wanneer: 29/4 - 20/5
Aantal dagen huur: 21
Totaalprijs huur: $ 605
Prijs per dag: $ 28.81
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade genomen, er stonden vrijwel geen SUV's in de Gold/Five Star en PC rijen. Dus naar de gereserveerde rij gelopen en daar de Expedition genomen, bij de uitrij-booth geen enkele vraag en we konden zo doorrijden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf gekozen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 voor de service en de auto.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Type gehuurd: Medium SUV Toyota Rav 4
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: AVIS.de
Opgehaald in: JFK
Afgeleverd in: JFK
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee L (7p)
Mijl stand: begin: 58.221, eind: 59.748, gereden: 1.527 mijl
Wanneer: 14-5 t/m 25-5
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: € 317,-
Prijs per dag: € 27,-
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: zeer goede waardering. Ik heb in 3 maanden tijd, 5 keer een nieuw contract met een lagere prijs genomen (NL & DE van €468 naar €317). Vervolgens met hulp van dit forum PC status (rechtstreeks) gekregen. Bij aankomst een lange rij en een korte rij, als PC de korte met 1 iemand voor me en omdat ik mijn PC nummer gebruikte kreeg ik al automatische een upgrade. Aangezien we met zijn 2-en waren leek een Jeep GC 7p wat aan de grote kant. Maar met: "You're a big guy, you can handle it", met veel fun genoten van deze bak. Aangezien dochterlief na een studie toch wel heel veel bagage mee terug nam, kwam het eigenlijk goed uit
Auto had navigatie aan boord, dus dat was handig. Bij ophalen regende het en had ik niet in de gaten dat er een redelijke deuk in de rechter achterportier zat + wat krassen op de achterbumper. Ik heb daar wat later toch foto's van gemaakt, maar na inleveren er niks meer over gehoord.
Al met al een fijne ervaring en AVIS is goed bevallen, maar eerder beviel ons ALAMO en DOLLAR ook. We vinden het vooral belangrijk (net als bij huur in Europa) dat alles afgekocht is en je de sleutel feitelijk zonder gedoe kunt droppen.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: AVIS.de
Opgehaald in: JFK
Afgeleverd in: JFK
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee L (7p)
Mijl stand: begin: 58.221, eind: 59.748, gereden: 1.527 mijl
Wanneer: 14-5 t/m 25-5
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: € 317,-
Prijs per dag: € 27,-
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: zeer goede waardering. Ik heb in 3 maanden tijd, 5 keer een nieuw contract met een lagere prijs genomen (NL & DE van €468 naar €317). Vervolgens met hulp van dit forum PC status (rechtstreeks) gekregen. Bij aankomst een lange rij en een korte rij, als PC de korte met 1 iemand voor me en omdat ik mijn PC nummer gebruikte kreeg ik al automatische een upgrade. Aangezien we met zijn 2-en waren leek een Jeep GC 7p wat aan de grote kant. Maar met: "You're a big guy, you can handle it", met veel fun genoten van deze bak. Aangezien dochterlief na een studie toch wel heel veel bagage mee terug nam, kwam het eigenlijk goed uit

Al met al een fijne ervaring en AVIS is goed bevallen, maar eerder beviel ons ALAMO en DOLLAR ook. We vinden het vooral belangrijk (net als bij huur in Europa) dat alles afgekocht is en je de sleutel feitelijk zonder gedoe kunt droppen.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev / 2025: NY+New England
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
* Note moderator (Bart/Marco):
Voordat jij jouw ervaring met een huurauto hieronder plaatst, lees a.u.b. eerst dit bericht, kopieer daaruit het gedeelte in het groen en vul dat aan met jouw gegevens.
Het is de bedoeling dat dit een overzichtelijk "lijstjestopic" wordt en blijft, daarom zullen berichten anders dan de opsommingslijstjes, zonder overleg verwijderd worden.
Mocht jij vragen hebben naar aanleiding van een geplaatste ervaring, dan kan jij daar op twee manieren mee omgaan, te weten:
1. stel jouw vraag via een persoonlijk bericht (PB), dit is voor anderen niet zichtbaar,
of, als het ook voor anderen interessant kan zijn,
2. kopieer het bericht met de geplaatste ervaring als quote (via citeer-icoon) en plaats dat in het subforum “Vervoer in en naar Amerika”
(klik hier) als een nieuw onderwerp, waarna er over gediscussieerd kan worden.
<< Dit is een algemeen bericht en heeft geen betrekking op de reeds geplaatste berichten in dit topic. >>
Voordat jij jouw ervaring met een huurauto hieronder plaatst, lees a.u.b. eerst dit bericht, kopieer daaruit het gedeelte in het groen en vul dat aan met jouw gegevens.
Het is de bedoeling dat dit een overzichtelijk "lijstjestopic" wordt en blijft, daarom zullen berichten anders dan de opsommingslijstjes, zonder overleg verwijderd worden.
Mocht jij vragen hebben naar aanleiding van een geplaatste ervaring, dan kan jij daar op twee manieren mee omgaan, te weten:
1. stel jouw vraag via een persoonlijk bericht (PB), dit is voor anderen niet zichtbaar,
of, als het ook voor anderen interessant kan zijn,
2. kopieer het bericht met de geplaatste ervaring als quote (via citeer-icoon) en plaats dat in het subforum “Vervoer in en naar Amerika”
(klik hier) als een nieuw onderwerp, waarna er over gediscussieerd kan worden.
<< Dit is een algemeen bericht en heeft geen betrekking op de reeds geplaatste berichten in dit topic. >>
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12845 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties