Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door dejong89 »

Die boeking kan je gewoon maken.
Wel even inloggen natuurlijk en vergeet na het inloggen niet opnieuw je landinstellingen te wijzigen naar Curacao
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Hallo, de status match stappen hebben mij gebracht tot de AVIS President’s Club :thumbup: Maar het lukt mij nu niet om mijn AVIS lidmaatschapskaart te downloaden met mijn verworven President’ Club level. De download knop maakt een leeg blad open met de melding dat de server onvindbaar is. Dit gebeurt op de website en in de app, is dat bij jullie ook? Ik wil nml. nu verder met Hertz en National waarbij ik deze kaart nodig heb.

Mvg.
Theo
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic: :offtopic: :offtopic:

dejong89 schreef:
19 jun 2025, 21:53
Die boeking kan je gewoon maken.
Wel even inloggen natuurlijk en vergeet na het inloggen niet opnieuw je landinstellingen te wijzigen naar Curacao
Hangt ook wat van je plaats en tijd af ...
Suriname niet overslaan !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

Trom schreef:
19 jun 2025, 16:23
@tokheim met een beetje mazzel ben je uiteindelijk bij alamo.de het beste uit (momenteel €773 met code thpps15) zonder al dat status gedoe en met skip the counter en zelf een auto uitzoeken uit je midsize categorie. (vorig jaar had ik in SLC een Ford Explorer)
Goedemiddag,
Code THPPS15 werkt niet, zie bijlage —> Wat doe ik fout?
Graag reactie en alvast dank!
Bijlagen
Code werkt niet :(
Code werkt niet :(
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Je vult hem bij het verkeerde veld in.
Contract ID is het juiste veld. Coupon code laat je leeg.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Minonbos »

@dejong89
Ik denk dat je gelijk hebt, zie bijlage.
Ben me nu aan het oriënteren voor dezelfde periode in 2026
Thx voor je reactie
Bijlagen
Geen auto’s beschikbaar
Geen auto’s beschikbaar
Jes93
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jes93 »

Tokheim schreef:
28 jun 2025, 09:15
Hallo, de status match stappen hebben mij gebracht tot de AVIS President’s Club :thumbup: Maar het lukt mij nu niet om mijn AVIS lidmaatschapskaart te downloaden met mijn verworven President’ Club level. De download knop maakt een leeg blad open met de melding dat de server onvindbaar is. Dit gebeurt op de website en in de app, is dat bij jullie ook? Ik wil nml. nu verder met Hertz en National waarbij ik deze kaart nodig heb.

Mvg.
Theo
Hi Theo, als je inlogt via bijvoorbeeld Avis.be kun je de kaart wel downloaden.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Thanks @Jes93, gelukt. Nu mail naar Hertz!
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Helaas niet gelukt om de PC status te krijgen…. Iemand nog tips?

Dear Theo,
Thank you for your email.
This will be in response to your status match request. Our records indicate that your status has recently been upgraded. As per our terms and conditions, a status match is only valid for those who have never participated in the status match prior or if more than five years have passed since a prior status match. I regret to inform you that you are already ineligible for the status match upgrade with competitors.
I appreciate this opportunity to provide assistance, and thank you for being our Hertz loyalty member.
Sincerely,
Levic C.
Gold Data Entry
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

:wink: Duplicated topic
Jes93
Amerika-newbie

Bericht door Jes93 »

Tokheim schreef:
08 jul 2025, 19:00
Helaas niet gelukt om de PC status te krijgen…. Iemand nog tips?

Dear Theo,
Thank you for your email.
This will be in response to your status match request. Our records indicate that your status has recently been upgraded. As per our terms and conditions, a status match is only valid for those who have never participated in the status match prior or if more than five years have passed since a prior status match. I regret to inform you that you are already ineligible for the status match upgrade with competitors.
I appreciate this opportunity to provide assistance, and thank you for being our Hertz loyalty member.
Sincerely,
Levic C.
Gold Data Entry
Heb ik ook gehad helaas…. Dezelfde medewerker ook toevallig….

Mij is het uiteindelijk gelukt met een tip eerder uit dit forum (of uit die van het Hertz-topic, maar dat weet ik niet meer precies)

Ik heb een 2e account aangemaakt bij hertz, met enkel een ander e-mailadres. Dit account heb ik vervolgens ge-statusmatched (is dat een woord) met Avis President’s club naar President’s Circle….. toen was het binnen een dag rond. Enkel Gold Canopy moet ik nog evt even regelen, maar even melden bij de Gold-balie in de garage vind ik ook niet een heel groot probleem. Dus als het omzetten niet zou lukken via Veerle, is dat oké voor ons.
MKLAA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MKLAA »

Mijn ervaring met het verkrijgen van de hoogste memberstatus bij de verschillende auto verhuurbedrijven.

Tot aan stap 4 verliep alles prima, Avis President Circle behaalt. Membership card toegevoegd aan Google Wallet en daarmee bewijs 'gevonden' dat ik echt Avis PC status had. Screenshot van de kaart gemaakt en die gebruikt om stap 5 in te gaan.

* Sixt platinum werd instant goed gekeurd
* Hertz stribbelt tegen, wil extra info zoals een Avis PC kaart met een expiry date
* Enterprise accepteert statusmatch maar heeft verwerkingstijd nodig
* National accepteert statusmatch maar heeft verwerkingstijd nodig

maar... daarna liep het proces minder soepel...

* de volgende dag is m'n Avis PC status teruggedraaid naar Avis preferred instap status, over deze verandering kun je niks terug vinden, de Avis-preferred website is sowieso random hit of miss of die het doet qua membership profiel opvragen
* National Executive Elite profiel laat nog steeds zien dat ik begonnen ben in stap 1 met de Amex Platinum terwijl ik die kaart natuurlijk niet heb

Dus nu heb ik de hoogste status bij National (met verwijzing naar Amex Platinum), bij Enterprise (lijkt verder goed) en Sixt. De Hertz statusmatch obv Avis PC kan ik natuurlijk niet meer afmaken, dus dan zou ik een nieuw verzoek moeten insturen maar dan obv National of Enterprise.

Maar... nu heb ik op dit moment bij 3 partijen de hoogste status maar als ik daar een auto probeer te reserveren dan zijn de getoonde prijzen 150-200% meer dan wanneer ik dezelfde auto met dezelfde CDW + SLP verzekeringsvoorwaarden huur bij alamo.de (thpps15) of via usrental-nl.

Ik had hier meer van verwacht. Ik vermoed dat ik dit verkeerd verwacht heb... Ik kan natuurlijk nog het is/de/hk/es landcode spelletje proberen om de prijs naar beneden te krijgen bij National/Enterprise/Sixt, ook kan ik aan de slag gaan met allerlei (voor mij) onduidelijke kortingscodes, maar ik geloof niet dat ik maar in de buurt ga komen van de prijs die ik nu heb via usrental-nl.

Mijn huurgegevens:

JFK
13 september 13:00 - 27 september 13:00
Ford Edge AWD or similar
CDW & SLP
pay later price: $858

Heeft iemand hier nog aanvullende tips voor mij om het autohuur-spelletje beter te spelen?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@MKLAAEerste website waar ik jouw huurperiode invoer is AutoEurope...
image.png
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@MKLAA Dat je bij National de voor het matchen gebruikte Amex Platinum kaart in je profiel ziet klopt, dat is bij ook en ik gebruik National al >10 jaar. Is verder niet relevant, je voert een accountnumber in als je een auto gaat zoeken.
Alleen is National de laatste jaren voor ons in Europa qua prijs niet meer interessant. Idem Enterprise (zelfde concern). Ik gebruik dat alleen nog voor de statusmatch naar bv Hertz.
Hertz PC status is denk ik de meest belangrijke om te krijgen.

Momenteel zijn voor mij alleen Hertz, Alamo.de en soms Avis interessant qua prijs.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het statusmatchen is om aan een bepaald loyalty niveau te komen, opdat je dan een leuke auto kan uitkiezen of een upgrade kan krijgen, afhankelijk van de verhuurder.

Goede prijzen verkrijgen, dat is een nieuw spel met codes en coupons.
Ik verwijs je daar voor door naar de algemene autohuur, Hertz of National onderwerp hier in ditzelfde subforum.
Erik96
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Erik96 »

Een tip mocht je problemen hebben met het maken van een nieuw 2e Hertz account; probeer het eens in de (Amerikaanse) Hertz app i.p.v. op de website.

Helaas ben ik dit voorjaar na 2 jaar ervan te kunnen profiteren mijn Presidents Circle status bij Hertz kwijtgeraakt en ben ik teruggezet naar Five Star status. Ik had gelukkig nog Presidents circle status bij Avis dus heb die gebruikt om het status match formulier opnieuw in te vullen, maar helaas daar de gebruikelijke reactie op gekregen dat de laatste status match korter dan 5 jaar geleden was en deze nu dus niet mogelijk was.

Op basis van eerdere reacties hier heb ik geprobeerd een nieuw account aan te maken met een ander e-mailadres, maar helaas kreeg ik daar op de website steeds de foutmelding dat er al een account met mijn persoonsgegevens bekend was. Ook als ik een andere creditcard gebruikte en fictieve paspoort/rijbewijsnummers opgaf.

Uiteindelijk heb ik een nieuw account kunnen maken in de Hertz app uit de Amerikaanse App Store(dat is een andere app dan de Nederlandse) en daarin lukte het wel. Hiermee opnieuw het status match formulier ingevuld en ik kreeg binnen 2 uur reactie van dezelfde klantenservicemedewerker dat mijn status match nu wel is goedgekeurd!
RTGR534
Amerika-ontdekker

Bericht door RTGR534 »

Ik heb nu de stappen doorlopen tot en met het status matchen bij Avis. Enkel is het probleem dat ik op de websites (.nl , .be , .com etc) de status Preferred zie en dus ook alleen die Member card kan downloaden. Terwijl ik in de app een PC status zie staan, maar vanuit de app kan ik geen member card downloaden.
Iemand die weet hoe ik ook op de website deze status kan laten zien en dus voor het terug-status matchen met andere partijen de PC van Avis kan gebruiken?
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

@RTGR534

Ik kreeg deze tip:

Hi Theo, als je inlogt via bijvoorbeeld Avis.be kun je de kaart wel downloaden.

Alleen daarna ging Hertz moelijk doen....succes!

Theo
RTGR534
Amerika-ontdekker

Bericht door RTGR534 »

@Tokheim dankjewel, die tip had ik inderdaad ook gezien. Maar helaas krijg ik ook op de avis Belgie website ook enkel ‘Preferred’ te zien. Alleen in de mobiele app zie ik de PC status staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer