Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Astatic »

Hier mijn ervaring... (probeer het beknopt)

15/7 kwam ik rond 23:00 aan bij de Hertz garage op Las Vegas.
Verrassend genoeg stond ik als PC op het bord terwijl ik Five Star ben, prima dacht ik.

De PC en Five star rijen hadden echt een ondermaatste bezetting van auto's, veel sedans, paar mid size sub's maar echt te treurig.
Ik had nog een L4 (7p SUV) reservering als backup.
Dus ik maar naar de balie om te vragen welke auto voor mij gereserveerd stond, er stond niet iets maar mocht kiezen.
Een Santa Fe, Atlas, Palisade en een Highlander. Super treurig weer. Dus ik vroeg of ik niet een Tahoe kon mee nemen.
De dame gaf aan dat de Tahoe een betaalde upgrade zou zijn, dus ik zei, probeer maar en kijk hoeveel het is.
Ze vertelde dat het me 100,- per dag extra zou kosten op mijn F klasse reservering, ik weigerde.
Ondertussen gingen de andere L4 auto weg en bleef de Highlander over.
Die maar meegenomen maar de dame zei tegen me, als die niet bevalt kun je het nog inruilen voor een andere op een andere dag.
Overigens, de Toyota Highlander reed echt slecht, wegligging is ruk, remmen waren zompig, echt slecht...
Kom ik aan in mijn hotel, krijg ik een mail dat de Tahoe als F klasse toch geboekt was voor de F klasse prijs, wat ik heel raar vond, maar uiteindelijk was die dus wel geboekt maar had ze het ter plekke geannuleerd. Was ik vrij pissig over...

Dus ik ben de volgende dag terug gereden, verhaal uitgelegd, maar ze konden niks doen omdat de reservering eruit was gehaald.
Een van de managers vroeg mij trouwens wel, meneer, waarom heeft u 23 boekingen op uw profiel gemaakt? Gaf er geen antwoord op en haalde mijn schouders op, maar ik kwam gewoon steeds betere prijze tegen in de aanloop naar de reis :lol: :lol:
Ik kwam dezelfde Tahoe weer tegen die de dag ervoor dus eigenlijk gereserveerd was, stond nog steeds op dezelfde plek dus ik zei geef die maar mee want die was al goedgekeurd. Konden ze niet, dus ik baalde daar wel van.

Uiteindelijk kwam er net een GMC Acadia binnen met 12000 mijlen erop, was een hele stap vooruit op die Highlander, dus net voordat onze 2,5 week roadtrip begint ben ik opzich wel tevreden met de Acadia, maar ik weet dus niet of ik hier iets mee moet doen, denk niet dat ik er iets mee kan bereiken...
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
pepilein
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door pepilein »

Zaterdagavond 2200 uur op MCO geland, terminal C. Daar ook naar Hertz gegaan om erachter te komen dat het kantoor gesloten was en de balie ook inmiddels dicht was en de manager niks kon doen, maar hij ons wel de tip gaf naar de balie te gaan en dan mochten we de Tahoe wel meenemen (L4 geboekt). Kansloos uiteindelijk, want er was niemand om te regelen. Dus met bagage en vrouw en kids naar terminal A gegaan en daar een Santa Fe toegewezen. Helaas geen Tahoe gekregen (ook niet geboekt natuurlijk) en niks in de PC of andere rijen. 10000 mijl op de teller en ziet er verder netjes uit. Geen top, maar ook geen drama. Alles past erin en voor $950 voor 25 dagen prima prijs (PC keuze voor $750 leverde helaas niks op)
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Hier een positieve Salt Lake City update.

Kwam gisteren rond 13.00 aan bij Hertz. PC vol met SUV's in allerlei soorten. Er stonden 3 verschillende Chevrolet Equinox nieuwe editie. Eentje meegenomen met 16000 miles op teller. Heerlijk wagentje. Ook in Gold en Five Star stonden voldoende (kleinere) auto's. Mijn naam stond overigens niet op het bord, maar dat heb ik lekker genegeerd, haha.

Uiteindelijk voor 1000 dollar voor ruim 3 weken, met een midsize sedan reservering. Back-up boeking SUV niet nodig en in de garage op mn telefoon gecanceld.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dennis112 »

22 September gaan we met 3 man naar Vegas, we gaan ook wat rondreizen richting South rim en Bryce canyon. Daarom wil ik graag een auto waar alle koffers in de kofferbak kunnen uit het zicht, dat zijn dan 3 grote koffers, 2 kleine en een rugzak. Ik heb PC status, denken jullie dat de Sedans die daar altijd staan alle koffers erin passen of zal ik hier een Large suv of luxury Sedan voor moeten boeken?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een sedan kan je wel vergeten, er zijn geen sedans meer op de markt waar je dat in de kofferbak kwijt kan.
Nadeel van een SUV is dat er eigenlijk nooit een afdekzeiltje of zo boven de bagageruimte zit, dus uit het zicht krijg je je spullen dan nooit echt.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dat gaat in een sedan niet passen. Heel mischien met een deel van de achterbank plat.
Vaak zijn de ruiten van een suv geblindeerd of wat donkerder zodat je minder makkelijk naar binnen kunt kijken. Een kleedje of handdoek doet soms ook wonderen. Plus, gewoon zorgen dat je meest waardevolle spullen uit de auto zijn......
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dennis118 »

Gisterenavond om 21:00 uur aangekomen op MCO. Na het ophalen van de koffers direcr doorgelopen naar de Hertz locatie in terminal A (C sluit om 22:00 uur). Vol goede moed naar de PC rij gelopen om daar een treurige selectie van auto's aan te treffen. Volgens mij heeft Hertz aandelen in de Kia Soul, want daar stond het grootste gedeelte van zowel de PC rij als de gold rij vol mee. Daarnaast wat (oudere) sedans, maar geen Suv's. In de garage kwam ik een greeter tegen en hem gevraagd naar de mogelijkheden van een SUV. Hij was heel behulpzaam en gaf aan dat ik de Hyundai Santa Fe uit de reserved rij wel mocht pakken. Erg blij mee natuurlijk. Een prima, luxe, grote auto met ruimte genoeg. Een mooie deal dus voor 550 dollar voor drie weken.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Dat vd Kia Soul is herkenbaar, was ook zo toen wij eind April een auto uit de PC rij wilden pakken. Is eigenlijk toch raar, de Kia Soul lijkt me toch geen auto die in die rij thuis hoort.
Je hebt geluk dat je een greeter zag. De laatste jaren zien wij die eigenlijk nooit meer, wel Spaanstalige medewerkers die blijkbaar alleen auto's wegzetten of zo en nergens wat van af weten.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
dennis112
Amerikafan

Bericht door dennis112 »

Hoe gaat het eigenlijk als je een bepaald type auto zoals een large suv boekt ofzo, moet je dan langs een balie of staat op het bord als je aankomt waar je auto staat? Normaal loop ik gewoon naar de PC rij en pak ik daar een auto namelijk.

Zie dat sommige hier altijd meerdere boekingen hebben, hoe zit dat precies. Kan ik gewoon medium sedan reserveren en dan kijken of alle koffers in een auto passen van de PC rij. En mocht dat niet zo zijn dat ik nog een 2de boeking heb voor een large suv? Is het dan zo als je de auto niet ophaald dat je niks hoeft te betalen of moet je die dan gelijk cancellen diezelfde dag omdat je anders toch moet betalen?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@dennis112 Je kunt inderdaad op die manier een backup boeking doen. Annuleren is niet perse nodig, maar ik doe het wel altijd. De reservering die je niet gebruikt komt te vervallen na niet ophalen.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ervaring bij het ophalen in Austin bij Hertz was heel positief

Was er 25 minuten voor m’n reservering (vlucht iets vroeger geland, enorm snel door CBP en enorm snel al onze ruimbagages).

Naam stond op het bord met een nummer erbij (had een Medium 7 passenger SUV). Er stond een 2025 Toyota Highlander met 9.000 miles op de teller klaar, geen krasje te bespeuren.

Ben door zo’n AI-scanner gereden bij het buitenrijden.

Overigens ben ik er na zo’n 1.800 mijl achter dat hoewel de wagen zeer comfortabel is, ik hem met 4 inzittenden en zo’n 6 koffers nét een beetje vermogen tekort hebben vind.

Opgezocht, 2.4 turbo 8-trapsautomaat 280 pk. Maar een vrachtwagen inhalen op een single lane weg die 76 mph gaat waar 80 mph mag vereist enig inschattingswerk, de auto in sport zetten en het gas begraven op de plank - en dan maakt de viercilinder niet het leukste geluid zo tegen 6.000 toeren aan, alsof het wat tegen z’n zin is.

Het is ook een voorwielaangedreven wagen, dus effe snel invoegen vanuit stilstand (winkel/parking) gaat bijna altijd gepaard met piepende banden…

Afsluiten met een positief puntje: 28 mpg, en benzine is hier quasi gratis: 2,28 USD voor een gallon bij Buc-ee’s
peacelord
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Via Autoeurope premium suv gehuurd die bij Hertz vandaan komt. Met het extra verzekeringen pakket met oa 1 miljoen aansprakelijkheid. Vanuit het verleden had ik tot vorig jaar PC status waar nu gold van over is. Aangekomen op SLC kon ik gelukkig de rij voorbij lopen en door naar de lot. Daar was ik de enige en werd ik vriendelijk geholpen toen ik een screenshot liet zien van de gold status. Ze verontschuldigde zich dat ik niet op het bord stond, want zo werd me verteld, ik was vergeten mijn lidnummer in te vullen bij de boeking. Ze kunnen dus blijkbaar in het systeem niet zien als de auto is gehuurd via een broker. Er werd een gloednieuwe Ford Expedition Platinum max voorgereden die ik mee mocht nemen. Zelf had ik gehoopt op een Suburban, maar rijd hier nu een dag of vier in en deze auto is echt de bom.

Vaak geboekt en geannuleerd natuurlijk, alleen niet via de hertz website zelf. Wat een rampzalige site (NL) is dat. Net als de app. Dat die gasten überhaupt nog auto’s verhuren is mij een raadsel. Hoe dan ook, wij gaan nog 2,5 week genieten van het Spaceship Expedition.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Mooie ervaring en een mooie bak! Denk dat die medewerker niet wist dat je via een broker had gehuurd maar who cares! :mrgreen:
Ik ken ook niemand die app van Hertz gebruikt om een auto te boeken
Zoals je zelf schrijft, deze werkt niet. Meer voor de sier.
Met de site heb ik zelf nooit problemen gehad.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Timothy555 schreef:
21 jul 2025, 01:18
Dank voor de update! Wij hebben midden augustus een (PC) auto gehuurd bij Hertz in Austin, goed om te weten dat ze daar zo'n scanner hebben. Ik lees daar wat wisselende dingen over op diverse fora, wil je tzt aub laten weten hoe het inleveren is verlopen?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
21 jul 2025, 08:33

Ik ken ook niemand die app van Hertz gebruikt om een auto te boeken
Hij is heel handig om een bestaande boeking te cancelen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Over een paar weken huur ik voor het eerst een auto bij Hertz met President’s Circle-status (hiervoor altijd Avis gebruikt). Op mijn boeking staat “Service type: Standard counter”, dus ik heb even contact opgenomen met Hertz om te vragen of dit aangepast kan worden en of ik gebruik mag maken van Ultimate Choice.

Hun reactie was als volgt:
“During early check-in, you will be required to complete a series of verification steps, like taking a photo of your ID, or sometimes a selfie. If the online check-in system is able to verify your information, your account will be completed and you will be able to skip the counter/pick from the President's Circle lot. If it is not able to verify you, an agent at the Gold counter will be happy to assist you finish check-in and get your rental vehicle.”

Wat mij alleen nog niet helemaal duidelijk is: als ik uiteindelijk toch langs de balie moet, behoud ik dan alsnog mijn President’s Circle-voordelen en mag ik dan ook kiezen uit de Ultimate Choice lot? Ik heb dit nagevraagd via e-mail maar nog geen antwoord ontvangen. Iemand ervaring mee?
Ikverzinnogweliets
Amerikafan

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@Aulani
Als jij een PC status hebt dan heb je nog steeds gewoon de voordelen van een PC mits je boeking aan de voorwaardes voldoet, zoals minimaal een middenklasse/midsize boeking en er moet wel Ultimate Choice aanwezig is op je huur locatie.
Ze hebben gewoon (extra) gegevens van je nodig voor je eerste boeking. Dat heeft denk ik iedereen gehad. Volgende keer zie je bij je boeking "Gold Canopy".
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

cvr schreef:
22 jul 2025, 17:36
Timothy555 schreef:
21 jul 2025, 01:18
Dank voor de update! Wij hebben midden augustus een (PC) auto gehuurd bij Hertz in Austin, goed om te weten dat ze daar zo'n scanner hebben. Ik lees daar wat wisselende dingen over op diverse fora, wil je tzt aub laten weten hoe het inleveren is verlopen?
En ook bij het inleveren, gisteren, in Houston door zo’n scanner gereden. Ik heb ook foto’s van de auto genomen en zowel voor als na de huur is er geen krasje, deukje,… te bespeuren.

Ik heb vrijwel meteen na het inleveren een afrekening gehad van Hertz. De afrekening was $12 minder, geen idee waarom (heb hem een uur vroeger ingeleverd wel, had de inlevertijd wat ruim genomen.

Mocht ik er nog wat van horen dan laat ik het je weten!
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Ikverzinnogweliets schreef:
23 jul 2025, 16:15
@Aulani
Als jij een PC status hebt dan heb je nog steeds gewoon de voordelen van een PC mits je boeking aan de voorwaardes voldoet, zoals minimaal een middenklasse/midsize boeking en er moet wel Ultimate Choice aanwezig is op je huur locatie.
Ze hebben gewoon (extra) gegevens van je nodig voor je eerste boeking. Dat heeft denk ik iedereen gehad. Volgende keer zie je bij je boeking "Gold Canopy".
Dankjewel voor de reactie ;). Ben benieuwd hoe het uitkiezen van een auto bij hertz gaat :)
Ikverzinnogweliets
Amerikafan

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@Aulani
Je kiest een auto uit de PC rij, sleutels liggen erin, rijd naar de uitgang, geef je CC en ID (dat laatste weet ik niet helemaal zeker) en je kan wegrijden.
Heel makkelijk.

https://www.youtube.com/@CarRentalGuy
Heb je een beeld van wat je ongeveer kan verwachten, maar verschilt enorm per locatie, tijd en dag.

https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... wards-423/
Hier heb ik ook veel aan gehad.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer